نمونه کارهای طراحی سایت
اشکالات احتمالی نرم افزار CRM

اشکالات احتمالی نرم افزار CRM

ممکن است در اجرای نرم افزار CRM با اشکالاتی مواجه شوید و به دنبال دانستن دلایل عدم موفقیت خود باشید.در این مقاله خواهید دانست که چرا ممکن است اجرای یک نرم افزار CRM نتیجه ی مطلوبی نداشته باشد
1396-12-20

در پاسخ به این سوال که "چرا اجرای یک نرم فزار CRM ممکن است نتیجه مطلوبی نداشته باشد" می توان چندین دلیل مطرح کرد:

  • تعهد

تعهد

یکی از این دلایل می تواند عدم تعهد افراد شرکت در اجرای CRM باشد. سازگار شدن با رویکرد و روشی که بر مشتری تمرکز دارد ممکن است به یک تغییر فرهنگی نیاز داشته باشد. در اینجا یک خطر وجود دارد و آن خطر این است که رابطه با مشتریان ممکن است  در طول مسیر با شکست مواجه شود، مگراینکه هرکسی در کسب و کار متعهد به مشاهده ی عملکرد خود و نقد آن از دید مشتریان باشد.

  • ارتباطات

ارتباطات ضعیف

ارتباطات ضعیف می تواند مانع حمایت از برنامه شود. برای اینکه CRM بتواند به نتیجه برسد همه ی افراد مرتبط در کسب و کار شما باید بدانند که شما به چه اطلاعاتی نیاز دارید و چطور از ان ها استفاده می کنید.

  • رهبری

ضعف رهبری

 

ضعف رهبری می تواند موجب مشکلاتی در پیاده سازی و اجرای CRM شود. مسئولیت جلب توجه و تمرکز مشتری در هر پروژه ای به عهده ی مدیر است. اگر یک طرح پیشنهادی برای مشتریان شما مناسب نیست، انجامش ندهید. تیم خود را به مرحله ی اول کار بفرستید تا به راه حل دیگری که نتیجه بخش است فکر کنند و آن را پیشنهاد دهند.

  • پیاده سازی

پیاده سازی

تلاش برای پیاده سازی CRM به عنوان راه حلی کامل گرچه وسوسه انگیز است اما روشی پر خطر است. بهتر است پروژه ی CRM را با تنظیم آزمایشی برنامه ها و در بازه های زمانی کوتاه ،به بخش های قابل مدیریت تقسیم کنید.  در نظر داشته باشید که شروع کار شما با یک پروژه ی آزمایشی است که به اندازه ای بزرگ است که شامل همه ی بخش ها و گروه های مورد نیاز می باشد اما به اندازه کافی کوچک و انعطاف پذیر نیز هست که به شما اجازه ی انجام اصلاحات و تنظیمات را در طول مسیر بدهد.

  • اطلاعات

جمع اوری اطلاعات

میزان اطلاعاتی که به آنها نیاز خواهید داشت را دست کم نگیرید و مطمئن شوید که هرگاه لازم باشد شما قادر به توسعه ی سیستم های خود هستید. باید به اطلاعات جمع آوری و ذخیره شده با دقت توجه کنید تا از مفید بودن اطلاعات نگهداری شده مطمئن شوید.

  • قوانین

قوانین

از تنظیم قوانین سفت و سخت اجتناب کنید. قوانین باید انعطاف پذیر باشند تا اجازه دهند به نیاز شخصی مشتریان پاسخ داده شود و از آن ها رفع نیاز گردد.

اگر به دنبال راه حلی برای بهبود اوضاع کسب و کار خود و مشتاق به دانستن درباره ی نرم افزار CRM هستید به مقالات ما تحت عناوین چرا CRM خوب است؟ ، نرم افزار CRM تحت وب ، و سایر مقالات در وب سایت وبینه هم سری بزنید.

نرم افزار CRM تحت وب نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری وبینه اشکالات نرم افزار CRM
دیدگاه مخاطبان

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید !
مطالب مرتبط

عضویت در خبرنامه

صرفا جهت اطلاع رسانی و مقالات جدید