محتوا پادشاه است ، این حرف را آقای بیل گیتس گفت است و بارها و بارها بعد از دست یافتن به موفقیت در سئو سایت به گوش میرسد.

THE CONTENT IS KING(bill gates)

در نگارش و انتخاب مطالب سایت بسیار دقت کنید و برای افزایش محتوای هم نوع و متناسب با وب سایت دائما به تولید محتوا بپردازید ، اگر نمیدانید از کجا شروع کنید بهتر است که به اخبار و اتفاق ها بپردازید یا اینکه در مورد تجربیات کاری خودتان صحبت کنید ، هیچ گا نمیتوان تصور کرد که من بهترین محتوا را دارم چرا که ممکن است کسی دیگر از شما بهتر و دقیق تر فعالیت کند.

محتوا با کیفیت Content Quality

آیا بیش از هر چیزی در وب سایتان بر روی کیفیت مطالب وسواس به خرج میدهید ؟

هنگامی که شما محصولی را خریداری می کنید آیا اطلاعاتی که شما را در انتخاب کمک کرده است بیشتر از یک بروشور یا توضیحات در مورد آن خرید بوده است ؟

آیا غیر از این است که مردم برای بررسی وب سایت شما تنها چند ثاینه زمان صرف می کنند؟

آیا محتوای وب سایت شما به قدری ارزشمند ، منحصر به فرد ، متفاوت و جذاب است که فقط در سایت شما وجود داشته باشد و در جایی دیگر یافت نشود؟

سوالات فوق تنها به منظور ارزیابی محتوا از شما پرسیده شد ، که آیا در خصوص کیفیت مطالب دقت کافی را به کار برده اید چرا که اساس همه فاکتورهای بهینه سازی و SEO بر پایه محتوا بنا شده است ، پس در این زمینه اصلا کم کاری نکنید.

انتخاب بهترین کلید واژه

شاید مهمترین فاکتور بعد از تولید محتوای با کیفیت انتخاب کلید واژه مناسب و ارزشمند است.در این زمینه روش هایی برای یافتن بهترین کلید واژه که مردم در موتورهای جستجو اقدام به جستجوی آنها می کنند وجود دارد . یکی از نمونه هایی که کاربرد خوبی دارد ابزار موجود در Google Adwords  میباشد همچنین سرویس Google Trends  نیز آمار و ارقامی را از جستجو های انجام شده روی یک کلید واژه نمایش میدهد.شما بر اساس همین کلید واژه ها شروع به نوشتن مطالب می کنید پس اگر در تیتر نوشته از کلید واژه استفاده شود و اینکه در خود محتوا به حد معقول از آنها استفاده شود در بالابردن کیفیت محتوا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.در انتخاب کلید واژه باید از کلماتی استفاده کرد که عموم مردم به دنبال یافتن آن هستند ، مثلا اگر در یک زمینه ورزشی فعالیت می کنید آموزش یک روش تخصصی به خودی خود در موتورهای جستجو رتبه خوبی بدست نمی آورد بهتر است به طور کلیشه ای عنوان مطلب تعریف شود مانند "بهترین ورزش صبحگاهی"

کلید واژه در محتوا Content Words

خب بعد از پیدا کردن بهترین کلید واژه باید به خوبی آنها را در محتوا استفاده کنید ، یا حتی اگر مطالبی را قبلا نوشته اید که از کلید واژه های با کیفیت در متن آن استفاده نشده میتوانید با ویرایش و افزودن آن قدرت محتوایی مطالب قبلی را بالاتر برد. جهت دریافت بهترین نتیجه در تکرار کلیدواژه بهتر است که مانند صحبت کردن در زبان محواره ای با مخاطبان و موتورهای جستجو مطالب را تایپ کنید . در مورد تعداد کلیدواژه ها هیچ درصد و تعداد خاصی مشخص نیست چرا که در برخی از مقالات استفاده از یک عبارت بارها و بارها باید تکرار شود و این نباید بر روی رتبه SEO آن مطلب تاثیر منفی داشته باشد. تنها چیزی که باید در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد این است که برای بازدید کننده سایت حس تکرار و استفاده کرات از یک کلید واژه صورت نگیرد ، اگر قرار است خیلی زیاد به تکرار یک جمله بپردازید نسب به طول نوشته و تعداد کاراکتر ها یک نسبت قابل قبول در هنگام خواندن به وجود آمده باشدهمچنین گوگل با استفاده از الگوریتم های حرفه ای خود میتواند تشخصی دهد که در حال کلک زدن هستید یا خیر !!

تولید محتوای تازه و جدید

موتورهای جستجو علاقه بسیار زیادی به مطالب تازه و جدید دارند ، منظور از مطالب تازه به روزرسانی و تغییر تاریخ انتشار مطالب نیست بلکه تولید مداوم مطالب جدید در موضوعات و پژوهش های نو است.گوگل به ایجاد صفحات با محتوای جدید و تمرکز بر عدم تکرار و گسترش دایره محتویات تاکید دارند ،به طور مثال اگر طی روزهای اخیر طوفانی رخ داده باشد سایت های خبری و همه وبلاگ ها و انجمن هایی که در آن زمینه مطلبی را درج کرده اند در نتایج دیده خواهد شد در غیر اینصورت منابع دولتی و رسمی در راس همه نتایج قرار می گیرند .به طور کلی به روزکردن یک سایت با مطالب جدید و تازه یکی از اصلی ترین فاکتورهای تاثیر گذار در SEO  است هوش گوگل قابل تحسین است و بعد از آپدیت های الگوریتم هایش قدرت آن نیز افزایش پیدا میکند ، حس تلاش و پژوهش در سایت هایی که رقابت بالایی دارد از اهمیت بسیار بالایی برخودار است مثلا اگر قرار است یک فروشگاه اینترنتی موبایل در بین صدها سایت دیده شود باید از همه مطالب بهتر و بیشتر و جدیدتری داشته باشد.

عوامل تاثیزگذار در SEO

On page seo

محتوا (کیفیت – تحقیق و پژوهش – کلمات – جدید و تازه – پرسش و پاسخ)

ساختار (عدم مسدود سازی ربات ها – عدم تکرار مطالب و کپی  - واکنش پذیر در موبایل  - سرعت لود بالا – URL های بهینه – استفاده از HTTPS)

HTML(عناوین – توضیحات کوتاه – ساختار – هدر و عنوان کلی)

Off page seo

اعتماد و صلاحیت (قدرت و کیفیت – نرخ پرش – تاریخچه – هویت )

لینک ها (قدرت – کلیدواژه – تنوع بالا)

شخصی و منطقه ای (کشور – موقعیت – تاریخچه – شبکه های اجتماعی)

شبکه های اجتماعی (محبوبیت – انتشار)

موارد ذکر شده تقریبا همه موارد مهم در یک افزایش بازدیدکننده سایت و بالا بردن ترافیک واقعی از طریق موتورهای جستجو مخصوصا گوگل است.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید