بازاریابی تک سطحی یا چند سطحی کدام بهتر است؟

استفاده از پتانسیل موجود در فضای اینترنت میتواند محصولات شما را به صورت شبکه ای و یا تک سطحی به فروش برساند . تنها کافی است که قرارداد طراحی وب سایت را با یکی از شرکت های فعال در این حوزه ببندید و بعد از تحویل آن وارد یک فضای جدید در کسب و کار اینترنتی میشوید .
تجربیاتی که بعد از طراحی چندین سیستم بازاریابی شبکه ای و تک سطحی  بدست آورده ام را میخواهم با شما به اشتراک بگذارم.

شاید شما یکی از تولید کنندگانی باشید که میخواهید محصولات خود را به صورت بازاریابی شبکه ای بفروشید .اگر کمی با دقت نگاه کنید متوجه میشوید که رقابت در شرکت های بازاریابی شبکه ای بسیار شدید است و برای وارد شدن در این فضا لازم است هزینه های بسیار بالای مالی و زمانی بپردازید تا بتوانید در این حوزه موفق شوید . شرکت های شناخه شده ای که در ایران در حال فعالیت هستند متخصصان فروش و بازریابی اند نه متخصصان تولید ! منظور من این است که اگر میخواهید مانند سایرین کار کنید صرف داشتن مجوز فعالیت و داشتن محصول نمی توانید از پتانسیل این صنعت بدون گذشت زمان و پرداخت هزینه های گزاف آن بهره مند شوید.
اما من بیشتر میخواهم موضوع بازاریابی تک سطحی را مطرح کنم ! اگر کمی به گذشته برگردیم زمانی که اولین شرکت های بازاریابی شبکه ای در ایران به صورت قانونی اقدام به فعالیت کردند یک فرصت طلایی داشتند آن هم نبود رقیب. اما امروز باید با بیش از 10 شرکت قدرتمند رقابت کرد . حالا چگونه میتوان از فضای مجازی به نحوی استفاده کرد تا طی ماه های اول مشتری ها به سمت شما جذب شوند و شما بتوانید بفروشید؟
استفاده از شبکه های اجتماعی به صورت اصولی میتواند شما را بسیار قدرتمند کند . اگر وب سایت شما امکاناتی را دارد که ایمیل های مشتریان را در سیستم ایمیل مارکتینگ استفاده کند یا سرویس های پیام رسان را به کار بگیرد تا بتوانید مشتریان زیادی را جذب و حفظ کنید. منظورم این است که نرم افزار وب سایت شما باید امکانات به روزی جهت ارتباط دوطرفه با مخاطبان داشته باشد .

نمونه ای از مزیت های فروش محصول به صورت تک سطحی

شما تولید کننده یک محصول غذایی هستید که آن را به مبلغ 50 هزار تومان در وب سایت به فروش میگذارید. اولین مشتری بعد از خرید تصمیم میگیرد آن را به دوست خود معرفی کند و بعد از خرید دوستش 20 درصد پورسانت بگیرد مثلا 10 هزار تومان ، حالا اگر تصمیم بگیرد و محصول را به 4 دوست دیگر معرفی کند 50 هزار تومان پورسانت میگیرد و عملا هزینه خرید اول او برمیگردد. این یک روند بسیار ساده از فروش تک سطحی است که میتواند تا بی نهایت ادامه پیدا کند ...
جدا از این روش شما میتوانید تخفیف ها و پیشنهاد های ویژه ای را داشته باشید و ان را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید ! تبلیغ در شبکه های اجتماعی یعنی ارتباط با افرادی که در حال حاضر در آن حضور دارند و میتوانند وارد تبلیغات شما شوند. شما میتوانید از کانال های پرترافیک نیز استفاده کنید و محصولات را ببین صدها هزار کاربر به نمایش بگذارید و رفته رفته تک تک افراد جدید را در کانال های خود عضو کنید و به صورت دوره ای از سرویس های تبلیغاتی که در وب سایت شما قرار دارد استفاده کنید.


فروش تک سطحی را میتوان به فروش شبکه ای تبدیل کرد . البته اگر وب سایت فروشگاهی شما را شرکت وبینه طراحی کرده باشد بدون پرداخت هزینه های تکراری آن را به بازاریابی شبکه ای نیز میتوانید تبدیل کنید.

    طراحی سایت بازاریابی شبکه ایطراحی سایت بازاریابی تک سطحی



    مطالبی که به شما پیشنهاد میشود
    عضویت در خبرنامه
    صرفا جهت اطلاع رسانی و مقالات جدید