بازاریابی شبکه ای قانونی چیست ؟

همان طور که در معرفی بازاریابی شبکه ای قبلا گفته شده است نوعی فروش به صورت سلسه مراتبی است که با خرید زیرمجموعه افراد بالادستی از خرید آنها پورسانت دریافت میکنند . بازاریابی شبکه ای طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران نیاز به دریافت مجوز دارد اما از نظر بازاریاب تفاوت بازاریابی شبکه ای قانونی و غیرقانونی در مرحله اول فقط در خرید کالا است شرکت های غیر قانونی با دریافت وجه یا فروش چیزی به منظور سرپوشاندن مشکل قانونی کار خود مانند بلیت و سکه و.. را میتوان غیرقانونی برشمرد.

وب سایت بازاریابی شبکه ای که به صورت قانونی فعالیت میکند باید دارای انبار کالا باشد و فروشگاه الکترونیکی که کالا را توسط آن به فروش بسپارد . 

فعالیت بازاریابی شبکه ای مرز باریک و ظریفی با شرکت های هرمی دارد. خیلی از افراد نسبت به بازاریابی شبکه ای نگاه مثبت ندارند. البته این موضوع به خاطر عدم بستر مناسب برای فعالیت سالم در گذشته بوده چون بسیاری از افرادی که در گذشته وارد شرکت های هرمی شده اند دنبال کسب در آمدهای نجومی در کوتاه مدت بودند. لذا برای تغییر این نگرش، باید کار آموزشی و فرهنگی در جهت اصلاح نگرش اصولی در بین فعالین و علاقمندان ورود به این تجارت صورت پذیرد. 

با بررسی شرکت های بزرگ بازاریابی شبکه ای دنیا اکثر آنها تولید کننده اند و محصولات خود را در نتورک به فروش می رسانند تا هزینه های جانبی حاصل تبلیغات ، پخش و ... به جیب بازاریاب رود و خود نوعی کارآفرینی به حساب می آید.

البته باید به کیفیت و میزان قیمت کالا هم توجه داشت برخی شرکت ها با داشتن مجوز هم کالا های بی کیفیت با قیمت بالا به فروش می رسانند.




    مطالبی که به شما پیشنهاد میشود
    عضویت در خبرنامه
    صرفا جهت اطلاع رسانی و مقالات جدید