حسابداری با طعم تحت وب

Web Based Accounting

 

چند دلیل ساده برای توجیه حسابداری تحت وب

 

واژه جدیدی به نام تحت وب ! چیزی که در حال دگرگون سازی همه فناوری های نرم افزارهای است حتی نرم افزارهای طراحی 3 بعدی و انیمیشن سازی. اما حسابداری با نرم افزارهای 3 بعدی سازی بسیار متفاوت است و نیازمندی اصلی آن تحلیل مهندسی نرم افزاری است نه موتورهای گرافیکی قدرتمند . خوشبختانه در ایران فناوری وب به صورت کاملا به روز در حال استفاده انواع سازمان ها و اشخاص مختلف است و جای حسابداری تحت وب میان آنها خالی است .
تحت وب را باید با نگاهی جدید دید ، به گونه ای که باید هزینه ها و سرعت اجرای کارها را افزایش دهد . اگر قرار باشد مانند نسخه ویندوزی باشد دلیلی ندارد که حرفی از آن به میان آید . قطعا ویژگی ها و قابلیت هایی جدیدی را برای کاربران خود به همراه دارد . 
•    یکپارچه سازی اطلاعات را هدف قرار میدهد ، این ویژگی است که همیشه در سازمان ها و یا جابجایی اطلاعات بین رایانه ها مشکل ساز بوده است از گذشته با ابزارهای ذخیره سازی مانند فلش یا CD و امروز با جابجایی فایل ها توسط ابزارهای ابری ! اما یکپارچه سازی کاری دیگری را انجام میدهد این کار به معنای جابجایی فایل ها و دیتابیس نیست ! بلکه با ارائه دسترسی ها در سطوح مختلف به مدیران و کاربران سیستم این خاصیت را در حسابداری در قالب تحت وب ایجاد میکند.
•    رابط کاربری برگرفته از قدرت طراحی وب سایت ، همیشه کسب و کارها با مشاهده سایت های خارجی علاقه دارند که وب سایتی با سطح طراحی گرافیکی مثال زدنی داشته باشند اما آن چیزی که مهم است نبوغ طراح و زیرساخت های فراهم شده در زبان های برنامه نویسی وب است همه ابزارها و فریم ورک های تحت وب و مرورگر به کمک نرم افزارهای تحت وب می آیند و میتوانند رابط کاربری UI/Ux خاص و فراتر از ویندوز را ارائه کند.
•    فرایند های خودکار سازی بدون دخالت انسان ، سرور ها 24 ساعته روشن هستند مخصوصا سرور های مستقر در محل های مرکز داده یا Data Center رشد سخت افزارهای سرور بسیار زیاد بوده است و چالش خاموش شدن یا Down شدن در حال منسوخ شدن است . بد نیست که نرم افزارها به جای اینکه طی ساعات خاصی روی یک شبکه داخلی اجرا شوند طی 24 ساعت و 7 روز هفته در دسترس مدیران و کاربرانش باشد زیرا نرم افزار تحت وب شما مانند یک وب سایت آنلاین رفتار میکند.
•    امنیت و نگهداری اطلاعات به مراتب قدرتمند تر و سریع تر ! وقتش رسیده که با سوختن و به سرقت رفتن رایانه ها خداحافطی کنید ، اگر اطلاعات شما در چندین محل امن به صورت خودکار قرار بگیرد میتواند دیگر جای نگرانی برای از بین رفتن اطلاعات وجود نخواهد داشت.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید