طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی/طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی با لاراول یا به طور کلی طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی کمک بزرگی به گسترش و بهبود تجارت آنلاین کرده است. تجارت الکترونیک امروزه به بخش جدایی ناپذیر از چشم‌انداز دیجیتال ما تبدیل شده است و به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا به مخاطبان جهانی دست یابند و مشتریان هم بتوانند به راحتی خرید خود را در خانه‌هایشان انجام دهند. لاراول یک پلتفرم PHP قدرتمندی برای طراحی سایت است. اگر به دنبال ساخت و طراحی سایت فروشگاهی قدرتمند و قوی‌ای هستید، لاراول بهترین گزینه است.

در این مقاله ما می‌خواهیم به بررسی دنیای تجارت الکترونیک لاراول یا طراحی سایت فروشگاهی با لاراول بپردازیم و تمامی نکات راجع به آن اعم از مزایا و معایب این پلتفرم در طراحی فروشگاه، مراحل طراحی، قیمت طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی و امکاناتی که این پلتفرم برای طراحی سایت اختصاصی در اختیار کاربر قرار می‌دهد را بررسی می‌کنیم. بنابراین چه یک دوولوپر یا طراح سایت باشید، چه کارآفرین و صاحب کسب و کار این راهنما شما را به دانش لازم برای شروع تجارت الکترونیک کمک می‌کند.

 

طراحی فروشگاه اینترنتی با لاراول

لاراول، فریمورک محبوب برای طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

همانطور که در صفحه طراحی سایت با لاراول هم به طور کامل توضیح دادیم، لاراول یک فریموک قدرتمند برای طراحی سایت است و زبان برنامه نویسی نیست. این فریمورک خود بر پایه زبان PHP و به صورت رایگان و متن باز است و همواره در حال توسعه و پیشرفت است به خاطر همین محبوبیت آن همواره در حال افزایش است. این پلتفرم قابلیت‌های بسیاری دارد که از جمله آنها سادگی مراحل احراز هویت، برخورداری از معماری MVC  است که زمان اجرای درخواستپها را کاهش می‌دهد. علاوه بر این موارد برای پاسخ به این سوال که چرا لاراول فریمورک قدرتمندی برای طراحی سایت فروشگاهی است، لازم است که با مزایای این پلتفرم آشنا شویم.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی با لاراول

در میان پلتفرم‌های مختلف برای طراحی سایت از جمله سایت‌های فروشگاهی، لاراول به علت امنیت بالا و قدرت بسیاری که دارد، به عنوان بهترین فریمورک شناخته شده است. در لاراول شما این امکان را دارید که هر زمان خواستید سایت خود را گسترش دهید. یک صحبتی که راجع به طراحی سایت با لاراول معروف شده است این است که اکنون کوچک بسازید، بعدا بزرگ شوید. بنابراین در لاراول شما همواره امکان گسترش و بزرگتر کردن تجارت الکترونیک خود را دارید. علاوه بر این یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای کسب و کارها در طراحی سایت وجود دارد، همین گسترش سایت بدون تاثیر بر عملکرد آن است. در ادامه ۵ مزیت و برتری طراحی فروشگاه اینترنتی با لاراول را بیان می‌کنیم:

کارکرد بدون قطعی و مشکل، هنگام افزایش بازدیدکنندگان: به طور کلی شاید بارها دیده باشیم که اغلب سایت‌ها زمانی که بازدید و تعداد ریکوئست‌هایشان افزایش پیدا می‌کند، پاسخگویی سایت و عملکرد سایت کاهش پیدا می‌کند. بنابراین در این سایتها با چالش افزایش زمان پاسخگویی سایت هنگام افزایش تعداد کاربران روبرو هستیم. لاراول دارای قابلیتی برای تطبیق با افزایش با افزایش ناگهانی تقاضا هست. در وب‌سایتهای فروشگاه اینترنتی چندین پایگاه داده به وب سایت اجازه می‌دهد تا چندین کاربر را به طور همزمان مدیریت کند و در عین حال امنیت بالایی هم داشته باشد.

روش استفاده آسان: لاراول به خاطر منعطف بودن و منظم و سادگی آن هم هست که شهرت بسیاری در میان انواع پلتفرم‌های طراحی سایت پیدا کرده است.

 امنیت بالا: در فریمورک لاراول بیش‌ترین تمرکز روی بالابردن امنیت اطلاعات گذاشته شده است. این موضوع برای سایت‌های فروشگاهی هم حسن بزرگی است. زیرا امنیت اطلاعات در سایتهای فروشگاهی بزرگ مشابه سایتهایی مانند دیجی کالا اهمیت زیادی دارد.

معماری MVC در لاراول: این تکنولوژی در لاراول باعث نظم بیشتر و علاوه بر سرعت بیشتر طراحی سایت با لاراول شده است.

انتقال راحت سایت از پلتفرم‌های دیگر به لاراول: اگر سایت فروشگاهی خود را در پلتفرم‌های دیگری هم مانند وردپرس پیاده‌سازی کرده‌اید، جای هیچ نگرانی نیست؛ چون در لاراول مهاجرت از سایت‌های دیگر به آن بدون دردسر و ساده است. علاوه بر این شما می‌توانید این کار را بدون دردسر به توسعه دهنده وب سایت یا شرکت‌های طراحی سایت با برنامه نویسی بسپارید.

ساخت فروشگاه اینترنتی سئوپسند: یک سایت فروشگاهی برای اینکه بتواند در میان رقبای خودش رتبه بهترین بدست بیاورد، باید نکات لازم برای بهینه سازی موتورهای جستجو را رعایت کند. یکی از فاکتورهای بهینه سازی سایت هم سرعت و زمان پاسخگویی سایت به کاربران هست. علاوه بر این در طراحی فروشگاه اینترنتی با لاراول ما URL های سئو داریم. این موضوع به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا راحت‌تر محتوای صفحات سایتتان را کراول کنند.

لاراول خودکفا است: به این مفهوم که برای افزاودن قابلیت‌های مختلف به سایت نیاز به پلاگین و افزونه خاصی ندارد که این خود در سرعت بالای سایت موثر است.

امکان اتصال آسان ابزارهای سئو به سایت فروشگاه اینترنتی لاراول: لاراول انجام فعالیت‌های سئویی را برای کاربران خود آسان کرده است.

با مزایایی که تا به اینجا گفتیم، تا حدی به انتخاب لاراول برای طراحی فروشگاه اینترنتی مطمئن شدیم. اما برای انجام این کار چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

چگونه یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی با لاراول راه‌اندازی کنیم؟

یا در واقع مراحل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با لاراول چیست؟ لاراول در میان دیگر فریمورک‌های PHP استقبال و محبوبیت بیش‌تری داشته و البته انعطاف بسیار خوبی هم در ساخت برنامه‌های تحت وب و وب سایت‌ها دارد. بنابراین طبیعی است که تعداد زیادی از مشتریان ما برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود درخواست طراحی با لاراول را داشته باشند. به خاطر همین لازم دانستم در اینجا یک سری نکات و دستورالعمل‌هایی را در مورد نحوه ساخت سایت فروشگاهی با لاراول(سایت که در آن بتوانید با خیال راحت محصولاتتان را بفروشید) ارائه دهیم.  

  • آشنایی با لاراول: خب اولین قدم شناخت بیشتر این پلتفرم و نیازسنجی آن براساس انتظارات و اهداف موردنظر شما از ساخت فروشگاه اینترنتی است. اگر هدف شما از طراحی سایت فروشگاهی، یک فروشگاه بزرگ و با قابلیت‌ها و امکانات بالا است، لاراول بهترین انتخاب است. اما در صورتی که هدف از طراحی سایت تنها داشتن نمایشگاهی برای نمایش محصولات است و یا تعداد محصولات و سطح انتظارات شما از سایت کم و پایین است، پیشنهاد ما همان طراحی سایت با ووکامرس و وردپرس است.
  • انتخاب شرکت توسعه دهنده و دوولوپر مناسب: اگر انتخاب شما لاراول است، در اینجا باید با تحقیق و پرس‌وجو بهترین شرکت طراحی سایت اختصاصی را برای راه‌اندزای فروشگاه لاراولی خود انتخاب کنید. برای این منظور فاکتورهای مختلفی را می‌توانید بررسی کنید که تعدادی از مهم‌ترین آنها تخصص، مهارت و تجربه نیروی برنامه‌نویس، تعهد و مسئولیت شرکت، قیمت ارائه شده برای طراحی فروشگاه موردنظر شما است. وبینه با سابقه بالایی که در طراحی سایت با برنامه‌نویسی و لاراول دارد، می‌توانید بهترین انتخاب برای شما باشد. چرا که این شرکت با دانش بالای خود در علم برنامه‌نویسی اقدام به طراحی CMS اختصاصی لاراول هم کرده و از جهت تخصص در حوزه لاراول حرف اول را می‌زند. علاوه بر این رضایت مشتریان پیشین این شرکت نشان‌دهنده تعهد و مسئولیت‌پذیری آنها برای تحویل به موقع پروژه است. زیرا یکی از مشکلات بزرگ کسب و کارها با شرکت‌های طراحی سایت عدم تعهد به تحویل به موقع سایت است. ما در وبینه خیال شما را از این بابت راحت می‌کنیم.
  • برنامه‌ریزی برای فروشگاه اینترنتی: هر پروژه موفقی با یک برنامه خوب شروع می‌شود. بنابراین برای پیشبرد بهتر کارها لازم است در ابتدا یک برنامه‌ریزی هدفمند برای این کار انجام دهید. در ابتدا اهداف خود را از این سایت مشخص کنید، سپس سراغ تعیین مخاطبان هدف و دسته‌بندی محصولات بروید. این کار تعداد زیادی از موانع و مشکلاتی که ممکن است در ادامه راه برای شما پیش بیاد، جلوگیری می‌کند.

اکنون شما در صورتی که ساخت سایت و فروشگاه خود را به شرکت برنامه‌نویس سپرده باشید، نیازی به اقدام دیگری نیست. تنها لازم است کارهای لازم برای ثبت قرارداد میان شما و شرکت مربوطه انجام شود و علاوه بر این تمام اطلاعات موردنیاز طراح سایت را در اختیار وی قرار دهید.

طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی چه قابلیت‌ها و امکاناتی دارد؟

پیش از این مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با لاراول را بررسی کردیم. اما در اینجا می‌خواهیم تعدادی از قابلیت‌هایی که شما در طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی با لاراول در اختیار دارید را معرفی کنیم:

قابلیت Redis

ما با کمک Redis یک سیستم Cache فوق العاده در بخش های مختلف نرم افزار ایجاد می‌کنیم ،و با این ابزار تکرارهای ارتباط با پایگاه داده یا اجرای الگوریتم ها را کاهش می‌دهیم. در نتیجه کار با فروشگاه بسیار سریع و ساده خواهد شد.

قابلیت Livewire

قبلا در مورد اهمیت Livewire در طراحی رابط کاربری به طور مفصل در مقاله‌ای جداگانه صحبت کردیم، اما اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم Livewire می‌تواند پویایی و تجربه کاربری بسیار جذابی را برای کاربر ایجاد کند. به طور مثال می‌تواند کارکرد بخش فیلتر را بسیار نرم کرده و از ایجاد فراخوانی های مکرر صفحه در هنگام اجرای فیلتر خودداری کند. این ابزار جایگزین خوبی برای Vue , React در وب سایت‌ها است و جدا از پایین آوردن هزینه توسعه، نگهداری بسیار ساده‌ای هم دارد .

Meilisearch یا ElasticSearch

هر فروشگاهی می‌تواند یک موتور جستجو داشته باشد چیزی که دست یافتن به آن سخت است اما تیم وبینه توانسته است در نسخه کنترل پنل اختصاصی خود پیچیده ترین و کند ترین بخش فروشگاه که همان جستجو یا فیلتر پیشرفته است را بسیار بهینه و چابک کند به طوری که صدها هزار محصول را در کسری از ثانیه فیلتر پذیر می‌کند.

System Queue

طی پروسه کاری فروشگاه بخش های مختلفی هستند که نیاز به پردازش دارند و همین موضوع موجب میشود کاربر متوجه این پردازش شود مانند لحظه ارسال ایمیل ها یا پیامک ها و ایجاد گزارش ها و... سیستم Queue در لاراول میتواند همه وظایف را در پشت پرده اجرا کند این عملیات به صف معروف است و لاراول میتواند آن را به خوبی اجرا کند.

Authentication

امنیت ورود کاربر به مدیریت یا حساب کاربری در لاراول توسط یکی از ماژول های بسیار قدرتمند به عنوان auth اجرا می‌شود. این سیستم فرایندهای مختلفی را در سطح احراز هویت اجرا می‌کند. این فرایند ها قابلیت‌های هوشمندی هم دارند که به throttle یا جلوداری از تکرار بیش از اندازه عمل می‌کند. مثلا کاربر در صورت تلاش در ورود با رمز عبور نامعتبر تا مدت مشخصی از ورود به سیستم منع می‌شود.

Blade Engine

لاراول به ما کمک می‌کند از موتور قالب بسیار بهینه و حرفه ای استفاده کنیم. این موتور در سطح FrontEnd کار می‌کند و همان رابط View است که کاربر مشاهده می‌کند. با تفکیک قسمت‌های مختلف صفحات و با توابع کاربری که دارد حجم کدها و پیچیدگی‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند ضمنا لاراول ابزار بسیار جذاب دیگری هم به عنوان Mix دارد که می‌تواند کتابخانه های مختلف javascript  و کد های CSS را به صورت یکپارچه کامپایل کند .

مقایسه فروشگاه ساز های عمومی مانند مجنتو یا ووکامرس با فروشگاه اختصاصی؟

اگر سیستم مدیریتی فروشگاه اختصاصی به شیوه ای تخصصی و ابداعی توسط سازنده و طراح ایجاد شده باشد که تحلیل قوی در ساخت آن به کار گرفته شده باشد می‌تواند برای مقاصد تجاری و سطح بالا از آن استفاده کرد امروزه طراحی فروشگاه های اینترنتی با استفاده از فریم ورک های معروفی مانند لاراول رواج پیدا کرده است ، استفاده از فریم ورک ها زمانی کارایی خوبی دارد که اولا مدت طولانی از ساخت آن گذشته باشد و تجربه استفاده درچندین فروشگاه فعال را داشته باشد چرا که این نوع طراحی سطح بالایی از دانش فنی را می‌طلبد و اگر شخص یا شرکتی سیستم مدیریتی فروشگاه را به صورت اختصاصی آماده داشت باید حداقل این 2 پارامتر را داشته باشد.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی با لاراول

قیمت طراحی سایت فروشگاهی با لاراول، با توجه به پیچیدگی بیشتر و تخصص بیشتری که نیاز دارد نسبت به قیمت طراحی سایت فروشگاهی با ووکامرس بیشتر است. علت این موضوع هم کاملا مشخص است و نیازی به توضیح بیشتر نیست. اما با توجه به اهداف و نیازهای شما برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی قیمت نهایی در شرایط مختلف متفاوت است.

وبینه، بهترین شرکت برنامه نویسی و طراحی سایت اختصاصی

تخصص اصلی مجموعه وبینه برنامه‌نویسی و طراحی سایت اختصاصی است. این مجموعه با تجربه بالایی که در طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی با لاراول دارند، می‌توانند بهترین فروشگاه با تمامی امکانات و قابلیت های موردنیاز شما را ارائه دهند. در ضمن شما می‌توانید با مشورت و راهنمایی متخصصان وبینه به تمامی معیارها و فاکتورهای فروشگاه بهینه برای بازخورد بالا برسید.

#طراحی فروشگاه اینترنتی
علی صابریمرداد 21، 1398

سلام روز بخیر میخواستم ببینم اگر برای طراحی فروشگاه اینترنتی به روش کاملا اختصاصی اقدام کنم آیا شرکت وبینه این کار را از صفر انجام میدهد (سمت ادمین) را یا خیر قبلا نسخه پایدار سیستم فروشگاهی را تولید کرده و از آن برای پروژه های جدید خود استفاده میکند ؟
وحید الوندیمرداد 21، 1398

سلام علی جان روز بخیر : شرکت وبینه بخش سمت سرور که همان نرم افزار مدیریت فروشگاهی است را در چند ماژول یکپارچه به عنوان یک محصول آماده طراحی و تولید کرده است و در حال حاضر توسط فروشگاهای مختلفی در حال استفاده می باشد
علی صابریمرداد 23، 1398

بسیار ممنون از پاسخ شما . سوال دیگری که دارم این است که از نظر seo فروشگاه به چه صورت است آیا فروشگاه هایی که با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای ایرانی ساخته میشوند هم از نظر ساختاری استاندارد هستند ؟
سیما امیدیمرداد 23، 1398

شما طراحی اختصاصی با وردپرس هم کار میکنید روشی که از قالب رایگان یا قالب های آماده استفاده نشود و از روش های مدرن توسعه بتوان از آن بهره گرفت؟
مدیر سایتمرداد 24، 1398

سلام مجدد . بله قطعا اصول و استانداردهای seo در نظر گرفته خواهد شد .
مدیر سایتمرداد 24، 1398

بله ما طراحی سفارشی و اختصاصی هم به صورت ویژه کار میکنیم به صورتی که شامل طرح درخواستی شما باشد.
مهمان

آیا فروشگاه اختصاصی شما برنامه نویسی شده است یا از نمونه های خارجی استفاده میکنید
وحید الوندی

در طراحی بک اند و نرم افزار cms اختصاصی که در وبینه تولید شده است کاملا بومی و ایرانی است