ضرورت وجود وبلاگ در وب سایت تجارت الکترونیک شما

هیچگاه به این فکر کرده اید چرا بیشتر سایت های تجارت الکترونیک یک وبلاگ دارند؟ آیا دلیلش علاقه ی صاحبان این وب سایت ها به نوشتن و گذاشتن مطالب جدید است؟ یا شاید کلی وقت اضافی روی دست آنها باد کرده است؟ احتمالا نه. اگرچه وبلاگ نویسی بسیار جذاب است و گاهی به عنوان سرگرمی به آن نگاه می شود اما یک استراتژی مهم در بازاریابی و سئو به حساب می آید. به همین علت دارندگان وب سایت اقدام به وبلاگ نویسی کرده اند. در ادامه خواهیم گفت چرا این موضوع تا این حد دارای اهمیت است.

چرا وبلاگ در وب سایت تجارت الکترونیک؟

  • از خود و محصولات تان به مخاطب اطلاعات بدهید.

دادن اطلاعات به مخاطبان

نوشتن مقاله و مطالب جدید یکی از روش های عالی در دادن اطلاعات محصول به مخاطب است. در این پست ها می توانید چگونگی استفاده از یک محصول و این که اصلا چرا باید از آن استفاده کرد را مطرح کنید و آن ها را برای خرید و استفاده مشتاق کنید. می توانید از خود و شرکت تان بگویید و داستان هر محصول را به زبان و از منظر خودتان برای مخاطب تعریف کنید. اگر به عنوان مثال در وب سایت خود لباس کودک می فروشید، داشتن یک وبلاگ درباره ی بچه ها و مد مربوط به آنها می تواند یک ایده ی عالی باشد.

  • در ذهن ها ماندگار شوید.

 

ماندن در ذهن مخاطب

اگر به شکل منظم و به شیوه ای معمول مطلب بنویسید و مطالب خود را در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید، در ذهن مخاطبان خود ماندگار خواهید شد. شما  می خواهید مخاطبان تان همواره شما را به خاطر بیاورند، حتی زمانی که قصد خرید ندارند. و همین طور هم خواهد شد.

اگر بازدیدکننده ای با یکی از پست های شما درباره ی "چگونگی پوشش کودکان در روزهای گرم" برخورد کند و آن را مطالعه کند، به این معنی نیست که او می خواهد همان موقع برای فرزندش لباس جدیدی بخرد. درواقع او از طریق همین پست با شما و وب سایت تان آشنا شده است و زمانی که قصد خرید داشت، شانس شما برای انتخاب شدن نسبت به سایر رقیبان بیشتر خواهد بود چون در ذهن مخاطب جایی برای خود باز کرده اید.

  • از نوشتن وبلاگ به عنوان یک استراتژی خوب در سئو استفاده کنید.

 

نوشتن وبلاگ یک استراتژی خوب در سئو

داشتن وبلاگ به سئو نیز کمک خواهد کرد. هربار که مطلب جدیدی می نویسید، درواقع محتوای تازه ای به وب سایت اضافه می کنید. کاری که گوگل عاشق آن است. علاوه بر این ها، داشتن وبلاگ این امکان را فراهم می کند تا محتوایی متناسب با کلیدواژه هایی که قصد افزایش رتبه ی آنها را دارید، تولید کنید.

نکات کاربردی

  • موضوع و جزییات نوشته ها

 

موضوع و محتوای جذاب

شما می توانید از هر چیزی در وبلاگ خود بنویسید اما قبل از آن مطمئن شوید که درباره ی کلیدواژه های هدف به اندازه کافی و لازم تحقیق کرده اید. نیاز دارید بدانید که با چه کلماتی می خواهید جستجو شوید. بهتر است این کلیدواژه ها در نوشته ها برجسته شوند. بعد از کلیدواژه نیاز به موضوع دارید. داستانی حول محور کلیدواژه های تان.

نوشتن از وقایع روز و اتفاقات و اخبار جاری دنیا یک ایده ی عالی برای پست های وبلاگ است. سایت های خبری را دنبال کنید و مطالبی بنویسید و دیدگاه خود را درباره ی موقعیتی که در آن هستید در آن بگنجانید. ایده ی خوب بعدی دعوت از مخاطبان برای نظر دادن درباره ی وبلاگ شماست. ممکن است بررسی آنها کمی زمان بخواهد اما بازخوردها و سوالات مطرح شده در این نظرات می توانند ایده ای خوب برای موضوع پست بعدی شما باشند.

  • بلاگ در منو

 

وبلاگ را در منوی سایت قرار دهید

منو یا فهرست بالای وب سایت، به بازدیدکنندگان در دانستن موضوع وب سایت شما و اینکه در حال معرفی و پیشنهاد چه چیزی هستید کمک زیادی خواهد کرد. فهرست منعکس کننده ی ساختار وب سایت شماست پس مطمئن شوید که وبلاگ در منوی اصلی جای دارد و به طور واضح قابل دیدن است.

توصیه ما این است که وبلاگ را درست در کنار صفحه اصلی یا HOME قرار دهید. هدف شما این است که بازدیدکنندگان به راحتی وبلاگ شما را پیدا کنند پس آن را در کنار صفحه اصلی یا در انتهای منو در سمت چپ قرار دهید. این را هم بدانید وصل شدن به وبلاگ از صفحه نخست، به گوگل نشان می دهد که وبلاگ برای شما اهمیت دارد و این می تواند رتبه ی وبلاگ شما را افزایش دهد. همچنین مطمئن شوید که وبلاگ روی همان دامنه ای است که وب سایت شما روی آن قرار دارد. با این کار وبلاگ و وب سایت شما از رتبه ی یکدیگر بهره خواهند برد. یعنی بالا بودن رتبه ی سایت به بالا رفتن رتبه ی وبلاگ کمک خواهد کرد و برعکس.

  • استفاده از تگ ها

 

 استفاده از تگ

اگر وبلاگی در وب سایت تجارت الکترونیک خود دارید، احتمالا مقالات زیادی مرتبط با محصولات خود در آن نوشته اید. مطالبی درباره ی نوع محصول، شرایط استفاده از آن، مکان استفاده، چطور بهترین بهره را از آن ببریم، مقایسه با سایر محصولات و شرکت ها و... . بنابراین منطقی است که تگ ها یا برچسب های شما تا حدی با دسته بندی ها و زیر شاخه های محصولات  فروشگاه شما همپوشانی داشته باشند و این خوب است. چون در نهایت، هدف شما افزایش رتبه توسط این پست ها و جذب افراد به محصولات و فروشگاه تان است. و اگر محصولات را گروه بندی کنید، چه برچسب ها و چه آن هایی که در دسته بندی ها هستند، رتبه دهی آن ها ساده تر خواهد بود.

  • شبکه های اجتماعی و خبرنامه ها

 

شبکه های اجتماعی و خبرنامه

اگر وبلاگی در سایت خود راه انداختید، حتما پست های خود را در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید.علاوه بر این، خبرنامه ای برای سایت خود دست و پا کنید تا آخرین و جدیدترین پست ها را به مخاطبان خود اطلاع دهید و به این ترتیب خود و وبلاگ تان را به افراد یادآوری کنید.

وبلاگ یکی از کارامدترین ابزار در بازاریابی و سئوی وب سایت های تجارت الکترونیک است. شما می توانید در پست های خود راجع به برند، محصولات و حتی خودتان به مخاطبان اطلاعات بدهید. پس هیچ عذری پذیرفته نیست.همین حالا شروع کنید.

بعد از طراحی سایت که نخستین گام برای شروع تجارت الکترونیک شماست، سراغ تولید محتوا و وبلاگ بروید. که البته باز هم میتوانید روی ما حساب باز کنید. وبینه از ابتدای راه، از ایده تا به سر منزلِ مقصود رسیدنِ کسب و کارتان با شما و در کنار شما خواهد ماند.

#دیجیتال مارکتینگ

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید