طراحی سایت با لاراول/ صفرتاصد ساخت سایت با لاراول

.طراحی سایت با لاراول یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی سایت است. لاراول بخاطر سازگاری آن به عنوان یک فریمورک php قدرتمند در میان انبوهی از ابزارها و فریمورک‌های طراحی سایت شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید وب سایت‌های خارق‌العاده‌ای داشته باشید که نه تنها شگفت‌انگیز به نظر برسند، عملکرد بی نقصی هم داشته باشند، لاروال بهترین انتخاب برای شماست. اما چرا؟ ما در این مقاله بررسی می‌کنیم که چرا لاراول برای داشتن سایت بزرگ و بدون نقص بهترین گزینه است. علاوه بر این متوجه می‌شویم که طراحی سایت اختصاصی لاراول چه امکانات و ویژگی‌هایی دارد و چه زمانی برای ما بهترین گزینه هست.

وب سایت های معتبر طراحی شده با لاراول در ایران و جهان را بشناسید.

طراحی سایت با لاراول

 

لاراول چیست؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که لاراول یک زبان یا نرم‌افزار برنامه‌نویسی نیست بلکه یک فریمورک بک اند منبع باز php است که با استفاده از آن می‌توان به زبان php طراحی سایت با برنامه نویسی را انجام داد. در واقع این فریمورک یک ابزار قدرتمندی است که نیازهای خاص شما را در ساخت سایت برآورده می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید یک CMS اختصاصی یا وب اپلیکیشن بسازید. البته در نظر داشته باشید که لاراول تنها فریمورک در دسترس برنامه نویسان PHP نیست و فریمورک‌های PHP دیگری مانند Symfony, CodeIgniter یا Yii هم وجود دارند. اما این فریمورک چه مزایای دارد که نسبت به فریمورک‌های دیگر محبوبتر است؟

طراحی فروشگاه اینترنتی با لاراول

چرا لاراول؟ مزایای استفاده از فریمورک لاراول برای طراحی سایت چیست؟

شما اگر برای بیزینس خود سایتی قوی، گویا، کاربردی و البته زیبا داشته باشید، به راحتی می‌توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و همه نیازهای خود در حوزه بیزینس خود را برآورده کنید. آیا این فوق العاده نیست؟ این در واقع همان چیزی است که لاراول ارائه می‌دهد. لاراول قویترین فریمورک طراحی وب است که بسیاری از اقدامات سخت و پیچیده در ساخت سایت با برنامه نویسی را آسان می‌کند. امنیت بالا، به روز بودن، قابلیت توسعه بسیار و سرعت بالا، این فریمورک را به بهترین و قویترین پلتفرم طراحی سایت تبدیل کرده است.

با بررسی عمیق پروژه های طراحی سایت و فروشگاه های اینترنتی پی می‌بریم که همیشه وردپرس کافی نیست! بلکه باید به طور عمیق‌تری به بحث نرم افزاری سیستم یا Back End توجه داشت، اینجاست که پاسخ سوال چرا باید از لاراول استفاده کنیم داده میشود! اصولا همه سایت های پیچیده یکی از فریم ورک ها را برای توسعه خود انتخاب کرده‌اند. زبان های برنامه نویسی را در کنار فریم ورک ها می‌توان با انعطاف‌پذیری بسیار بالایی به کار گرفت و همه چیز را با آنها ساخت از یک وب سایت ساده تا یک استارتاپ چند میلیاردی.

فریمورک لاراول کمک می کند گسترش و نگهداری پروژه در آینده به راحتی قابل انجام باشد. این فریم ورک با داشتن یک مجموعه بزرگ از توسعه دهندگان و ارائه آپدیت های متوالی خیال شما را از به روز رسانی های آینده راحت می کند. انتشار نسخه های جدید و رفع مشکلات امنیتی از ویژگی های بارز این فریم ورک محبوب است. به دلیل وجود مزیت های فراوانی که دارد از همان لحظه ورود به صنعت نرم افزار توانست نگاه توسعه دهندگان و برنامه نویسان وب زیادی را به سمت خود جلب کند.

 اما برخی از مهم‌ترین مزایای آن به شرح زیر است:

لاراول یک فریمورک منبع باز یا Open Source است

این فریمورک متن باز است و ساخت وب سایت‌های بزرگ و پیچیده در آن بدون هیچ هزینه‌ای امکان‌پذیر است. تنها چیزی که برای شروع طراحی سایت با لاراول نیاز دارید، یک ویرایشگر متنPHP است.

سرعت بالایی دارد

بحث سرعت همیشه برای سایت‌ها یک موضوع بسیار مهمی به حساب می‌آید. زمانی که سایت و کسب و کار شما رشد می‌کند، ترافیک سایت شما هم بالا می‌رود. حال لاراول اینجا خودش را نشان می‌دهد و با سرعت لود بیشتر درخواست‌ها را با سرعت بیشتری پاسخ می‌دهد. یکی از قابلیت‌های که لاراول دارد این است که از یک سیستم پیام رسانی منحصربفردی استفاده می‌کند که با استفاده از آن می‌توان اجرای برخی از وظایف وب سایت مانند انتشارها و... را در یک بازه زمانی خاص مشخص کرد. این موضوع برای حفظ سرعت سایت موثر است

امنیت بالا برای منابع وب

امنیت اصلی‌ترین دغدغه اکثر کمپانی‌ها و شرکت‌ها برای طراحی سایتشان هست و به خاطر همین اغلب به لاراول روی می‌آورند. ساختار لاراول دارای چهارچوب‌های امنیتی پیشرفته‌ای است که امنیت سایت را بالا می‌برد. این برای محافظت از سایت در برابر هکرها ضروری است. لاراول به این منظور از الگوریتم Bcrypt hashing استفاده می‌کند که هرگز رمز عبور در پایگاه داده خود ذخیره نمی‌کند. از دیگر قابلیتهای امنیتی لاراول سیستم احراز هویت، محافظت در برابر اسکریپت‌های جعلی، لاراول کدهای توسعه دهندگان را ایمن کرده و تمام مشکلات فنی را قبل از استقرار سایت برطرف می‌کند

انعطاف پذیری بالا

با استفاده از لاراول شما هم می‌توانید یک سایت فروشگاهی پیچیده طراحی کنید هم یک سایت ساده ‌B2B. این فریمورک دارای کتابخانه‌های از پیش نصب شده متعددی است که امکان ایجاد و ساخت انواع سایت را می‌دهد.

لاراول رایگان است

فریمورک لاراول در مقایسه با دیگر فریمورک‌های طراحی سایت با برنامه نویسی، متن باز و رایگان است. به خاطر همین برای طراحی سایت در صورتی که خودتان علم برنامه نویسی ندارید، می‌توانید از شرکت‌های برنامه نویسی سایت مانند وبینه استفاده کنید. وبینه با متخصصان و برنامه‌نویسان حرفه‌ای و با سابقه‌ای که دارد، بهترین سایت مطابق با نیازهای شما را ارائه می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید از CMS اختصاصی لاراول هم استفاده کنید.

طراحی سایت با لاراول زمان زیادی نمی‌برد

این یک مزیت برای سایت‌های کوچک و یا متوسط است. در حالی که  طراحی سایت با CMS ها دیگر پیچیده‌تر و زمانبرتر است. علاوه بر این کتابخانه های لاراول کار طراحی سایت را بسیار آسان می‌کنند.

لاراول از پایگاه داده‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند

مهم‌ترین پایگاه داده‌هایی که در لاراول استفاده می‌شود MY SQl، PostgreSQL، و SQLite است.

از دیگر مزیت های استفاده در لاراول در سرعت زیاد انتشار به روزرسانی ها و رشد بسیار زیاد آن تا به امروز بوده است همچنین تعداد زیادی از برنامه نویسان در دسترس که قبلا هم با PHP کار میکرده اند میتواند ادامه فعالیت حرفه ای خود را با لاراول ادامه دهند.

توجه: طراحی سایت با LARAVEL یا هر فریم ورک دیگری بسته به نیاز شما انجام می‌شود، به خاطر همین نیازهای پروژه شما باید دقیق بررسی شده تا تشخیص دقیقی برای درخواستهای شما انجام شود. برای این منظور با شماره های درج شده در بخش تماس با ما از کارشناسان مشاوره رایگان دریافت کنید.

اما حالا باید ببینیم ما در سایت لاراول با چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی روبرو هستیم.

امکانات و قابلیت‌های فریمورک لاراول

فریمورک لاراول دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص متعددی مانند امکان دسترسی به پایگاه داده، مستندسازی، سیستم رزرو و....است. به خاطر همین ما در ادامه تعدادی از قابلیت‌ها و بخش‌های این فریمورک را با هم مرور می‌کنیم تا با دید بازتری به انتخاب این روش برای طراحی سایت بپردازید.

  1. Authentication: سیستم احراز هویت و ایمن
  2. Artisan Console : دستورات کنسولی قابل استفاده و قابل تعریف بر حسب نیاز پروژه
  3. Cache سیستم: cache قدرتمند و قابل ارتباط با انواع درایورها Redis , Memcache
  4. Collections: قابلیت اجرای دستورات روی گروهی از داده های آبجکت محور با رویکردی Query
  5. Encryption: رمز نگاری اطلاعات قابل ذخیره در دیتابیس به صورت یکطرفه و دو طرفه
  6. Errors & Logging: سیستم مدیریت رخداد ها و درج لاگ خطا ها
  7. Events: سیستم رویداد ها به منظور استفاده راحت و کاربردی در کدنویسی
  8. Package Development: امکان نوشتن پکیج های دلخواه در لاراول بر اساس نیاز پروژه
  9. Queue: سیستم صف دستورات به صورت سری و موازی
  10. Jobs: امکان تعریف و مدیریت اجرای کلاس ها به صورت job های قابل کنترل بر اساس خودکار و دستی
  11. Migration Database: سیستم ارتقا و راه اندازی دیتابیس با پشتیبانی Mysql , Postgres , Sql Server
  12. Eloquent ORM: سیستم مدل سازی شده ارتباط با دیتابیس از طریق دستورات PHP
  13. Blade View Engine: موتور اجرای رابط View به سادگی توسط Blade
  14. Livewire: رابط کاربری پویا جهت عدم استفاده از فریم ورک های جاوا اسکریپتی مثل react , vuejs
  15. Route: سیستم ایجاد خط فرمان ها از طریق URL و اجرای کلاس های Contoller
  16. Notification : سیستم اطلاع رسانی و رویدار از انواع مختلف مانند ایمیل، پوش نوتیفیکیشن، پیامک و...
  17. معماری MVC: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و البته مزایای لاراول اجرا و پیاده سازی آن بر مبنای معماری MVC(model، view، controller) است که برنامه را به سه قسمت تقسیم کرده و توسعه آن را ساده‌تر می کند.

لاراول یک فریم ورک کاربردی و همه فن حریف وب است برای حرفه ای ها

لاراول برای طراحی چه سایتهایی مناسب است؟

با وجود تمام مزایا و محاسنی که برای لاراول گفتیم، انتخاب آن برای طراحی هر سایتی مناسب نیست. چون در کنار این مزایا قیمت طراحی سایت با لاراول نسبت به طراحی با سیستم‌های مدیریت محتوای رایج مانند وردپرس بیشتر و صد البته زمان بیشتری نیاز دارد. با این اوصاف برای چه سایتهایی بهتر است سراغ این فریمورک بریم؟

طراحی سایت فروشگاهی با لاراول

برای طراحی سایت فروشگاهی بزرگ مانند دیجی کالا پاسخگویی همزمان سایت به چندین کاربر بسیار مهم است. به خاطر همین بهترین انتخاب برای طراحی چنین سایت‌هایی، برنامه نویسی است که لاراول بهترین گزینه است. فروشگاههای کوچک را میتوان به خوبی با وردپرس ساخت اما با بالا رفتن تعداد محصولات مشکلات کندی و در جستجو محصولات پدیدار میشود یا اینکه فروشگاههایی که نیاز به رویه هایی دارند مانند گارانتی و سیستم های متعددی که فراتر از نمونه های موجود در CMS های عمومی مانند وردپرس وجود دارد این نوع فروشگاهها با کیفیت خوبی در لاراول قابل ساخت هستند. انتخاب لاراول برای فروشگاههای اینترنتی با تعداد محصول بالا یک گزینه ایده آل است، چون میتواند محدودیت سرعتی که در وردپرس برای فروشگاه های با تعداد محصول بالا با آن مواجه میشویم را به طور کلی حل خواهد کرد. البته توجه به توانایی تیم برنامه نویسی که قرار است پروژه شما را اجرا کند بسیار مهمتر است و در صورتی که شرکت طراحی سایت مناسبی را برای کدنویسی پروژه انتخاب نکنید در این شرایط نه تنها خروجی لاراول از وردپرس بهتر نخواهد بود بلکه بدتر از وردپرس هم میشود.. چون در لاراول بحث طراحی سیستم و طراحی و توسعه نرم افزار به شدت  مطرح است و اجرای حرفه ای سایت کاملا برنامه نویسی امری تخصصی است که شامل رویه ها، استانداردها در طراحی نرم افزار است. حالا برای بازتر شدن مطلب بهتر است تعدادی از سایتهایی که با لاراول طراحی می‌شوند را معرفی کنیم:

طراحی سایت آموزشی(فروشگاهی) با لاراول

برخی سایت‌ها مانند سایت فرادرس، به منظور ارائه و فروش دوره های آموزشی به کاربران طراحی و ساخته شده است. با توجه به گستردگی و حجم سایت انتخاب های مختلفی برا طراحی آن وجود دارد که برای سایت های آموزشی بزرگ لاراول انتخاب بهتری است.

طراحی سایت سازمان‌ها و شرکتها

سایت‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها بزرگ معمولا حاوی اطلاعات مهمی است که امنیت سایت در این شرایط بسیار مهم است. به خاطر همین برای طراحی چنین سایتهایی بهتر است سراغ وردپرس و سیستم های مدیریت محتوای رایگان نرویم. بنابراین طراحی سایت با برنامه نویسی و لاراول بهتر است که انتخاب شود.

طراحی وب اپلیکیشن، وب سرویس و پلتفرم

اگر میخواهید سرویس دهنده باشید و از طریق API با وبسایت و خدمات شما ارتباط برقرار کنند لاراول یکی دیگر از گزینه هایی است که میتواند به خوبی برای شما سرویس دهنده امن API باشد.

طراحی سایت محتوا محور و خبری بزرگ

برخی سایت‌ها مانند سایتهای خبری و رسانه‌های اطلاع‌رسانی، در روز ممکن است حجم اطلاعات زیادی در آنها بارگزاری شود و یا اینکه دائم در حال به روزرسانی باشند. چنین سایت‌های معمولا با برنامه نویسی و لاراول طراحی می‌شوند.

یک پروژه موفق از چه ساختار اصولی باید پیروی کند؟

موارد فوق بخش های متعددی از یک پروژه موفق و کارآمد است که در صورت اجرای اصولی و صحیح اینها میتوان پروژه اساسی و با کیفیتی بدست آورد ما در وبینه با تمرکز روی همه بخش های کلی و جزیی پتانسیل بالایی در اجرای طراحی سایت های لاراولی داریم.

  1. طراحی اصولی دیتابیس
  2. برنامه نویسی بهینه سمت سرور
  3. برنامه نویسی بهینه قالب و رابط کاربری
  4. پیاده سازی cache در باز شدن صفحات و صفحه نخست به صورت پویا
  5. بهینه سازی تصاویر در ابعاد مشخص و فرمت webp
  6. قابلیت ثبت و تحویل صدها هزار محصول یا صفحه
  7. قابل استفاده در حجم بالای بازدید کنندها
  8. ساخته شده با آخرین نسخه فریم ورک
  9. توسعه پذیری و قابلیت اجرای انواع نیازهای مشتری
  10. سیستم دارکرایز شده

نگهداری و پشتیبانی سایت لاراولی

سایت و پروژه هایی که با لاراول ساخته میشوند نیاز به نگهداری و پشتیبانی دارند، اصولا بعد از سالها فعالیتی که سایت داشته ماژول های آن قدیمی میشوند و همین باعث بروز مشکلات امنیتی میگردد و عملکردی در سایت خواهد شد یا اینکه با به روز شدن فریم ورک لاراول و انتشار نسخه های جدید نیاز به ارتقا فریم ورک باشد. در هر صورت نگهدرای و پشتیبانی یکی از چرخه های حیات ضروری در هر سایت و پلتفرم آنلاین است.

قیمت طراحی سایت با لاراول

همانطور که گفتیم قیمت طراحی سایت با لاراول بیشتر از طراحی سایت با CMSهای عمومی چون لاراول است. اما به طور کلی بر حسب نیازها و امکاناتی که قرار است که در سایت پیاده کنید این رنج قیمت گسترده‌ای دارد. بنابراین قیمت طراحی سایت لاراول بسته به نوع سایت، حجم و گستردگی سایت، امکانات و خدمات موردنیاز و همچنین میزان به روزرسانی‌های سایت متفاوت است.

 

#لاراول
ali mohamadمرداد 21، 1398

همچنان که وردپرس بسیار محبوب است و معروف است لاراول هم بسیار محبوب و معروف شده و دلیل اصلی آن هم قدرت و سرعت ان است .
هستی رضوانیمرداد 23، 1398

لاراول در ایران بسیار محبوب است و به نظر میرسد که آینده php باشد.
رضامرداد 15، 1399

من مدتی برنامه نویسی کار میکردم و خیلی تمایل داشتم که یک cms برای وب سایت خود طراحی کنم قالب آن هم خودم طراحی کردم ولی در اجرای cms به دلیل اینکه به صورت فردی در مدت کوتاهی کار کردم نتیجه خوبی نگرفتم با خواندن این مطلب نظرم برگشت و فکر میکنم اگر پروژه ها به درستی اجرا شوند مشکلی وجود ندارد بلکه این برنامه نویس ها هستند که خیلی مشکل درست میکنن :)
Qasemمرداد 16، 1399

سلام لطفا چند مورد از سایت هایی که با لاراول طراحی کرده اید را بگید ؟
مدیر سایتمرداد 21، 1399

سلام. همه نمونه کارهایی که ما در بخش ؛نمونه کارهای طراحی سایت؛ منتشر کرده ایم با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا ساخته شده است