طراحی سایت با cms اختصاصی/ cms اختصاصی چیست؟

طراحی سایت با cms اختصاصی اقدامی هوشمندانه و در عین حال به صرفه برای طراحی سایت است. اما نه همیشه! زیرا انتخاب این روش برای برخی کسب و کارها و سایت‌ها ضرورتی ندارد و همان سیستم‌های مدیریت محتوای رایج و عمومی مانند وردپرس پاسخگوی نیازهای آن‌ها هست. انتخاب میان cms اختصاصی و سیستم مدیریت محتوای عمومی یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که یک کسب و کار می‌تواند برای وب سایت خود بگیرد. نحوه کار cmsهای مختلف با هم متفاوت است، بنابراین شما برای انتخاب بهترین از میان آنها باید با ویژگی‌های هر یک و البته نیازهای خودتان آشنا شوید.

 

طراحی-وب-سایت-با-cms-اختصاصی

 

Cms اختصاصی چیست؟

یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی، پلتفرمی است که به صورت سفارشی توسط مجموعه‌ای کدنویسی و پیاده سازی شده و شما می‌توانید با استفاده از آن مطالب و محتوای سایت خود را مدیریت کنید. البته مدیریت محتوای سایت  با این سیستم با استفاده از پنلی که در اختیارتون قرار می‌گیرد، توسط خود شما انجام می‌شود. cms اختصاصی به صورت سفارشی طراحی و برنامه‌نویسی می‌شود تا بتواند نیازهای خاص سایت‌ها که از عهده بقیه cmsها خارج است را برآورده کند. به عبارت دیگر در این نوع cms هر قابلیتی که در وردپرس امکان‌پذیر نیست، قابل پیاده سازی است.

بنابراین اگر در حال حاضر سایت وردپرسی دارید و تصمیم به گسترش و به روزرسانی آن دارید، یا اینکه در ابتدای راه هستید؛ می‌توانید با توجه به نیازهایتان به خرید cms اختصاصی هم فکر کنید. اما فراموش نکنید که سیستم مدیریت محتوای اختصاصی (CMS) برای همه مشاغل مناسب نیست. این امر به اندازه و نوع کسب و کار شما بستگی دارد. یک کسب و کار کوچک نیاز چندانی به CMS اختصاصی ندارد، در حالیکه برای طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای و بزرگ با CMS اختصاصی می‌توان به سرعت رشد کرد. بنابراین بهتر است ببینیم این سیستم برای چه کسانی کارآیی بهتری دارد؟

 

عدم استفاده از وردپرس

 

در انتخاب بهترین cms چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

عوامل مختلفی می‌توانند در انتخاب شما میان cms اختصاصی و وردپرس تاثیر بگذارد اما ما در ادامه می‌خواهیم به چند مورد از آنها اشاره کنیم:

گستردگی و حجم سایت: برخی سایت‌ها تعداد محصولات بالایی دارند و به طور کلی حوزه کاری پر محصول و متنوعی دارند. بهترین پیشنهاد برای طراحی سایت برای چنین سایتهایی cms اختصاصی یا در موارد خاص‌تر طراحی سایت با برنامه نویسی از صفرتاصد هست.

قابلیت‌ها و امکانات خاص: طراحی و پیاده سازی برخی سایت‌ها مانند سایت‌های رزرو نوبت، خرید بلیط، اجاره ویلا و....در وردپرس هم از لحاظ امنیت و سرعت و هم از لحاظ قابلیت‌ها کار چندان عاقلانه‌ای نیست.

پروفایل کاربران: سایت‌هایی مانند سایتهای چند فروشنده‌ای، تعداد یوزرهای بیشتر با نقش‌های متفاوت مانند فروشنده و...دارند. پیاده‌سازی این سایت با وجودی که در سایت‌های وردپرسی و با استفاده از افزونه‌های چندفروشندگی هم قابل انجام است، اما انتخاب خوبی نیست.

بودجه: از همه این عوامل مهم‌تر، میزان بودجه‌ای است که برای طراحی سایت در نظر گرفته‌اید. روش‌های طراحی سایت به سه دسته طراحی سایت با وردپرس، طراحی سایت اختصاصی یا با cms اختصاصی و یا با کدنویسی از صفر قابل انجام است. شما برای انتخاب بهترین روش به میزان بودجه هم توجه داشته باشید.

در کنار تمام این موارد بررسی اهداف و نیازهای سایت در حال حاضر و آینده در انتخاب بهتر بسیار موثر است. علاوه بر این شما می‌توانید در این زمینه از افراد و شرکت‌های فعال در این حوزه کمک بگیرید. تیم وبینه با سابقه چندین ساله خود در طراحی انواع سایت‌ها و بخصوص طراحی سایت اختصاصی می‌تواند مشاور خوبی در این زمینه باشد. لذا شما می‌توانید با کارشناسان وبینه تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.

خرید cms اختصاصی برای چه سایت‌ها و بیزینس‌هایی بهتر است؟

همانطور که گفتیم هر چه سایت بزرگتر شود و امنیت و سرعت بیشتری نیاز داشته باشد، cms اختصاصی گزینه بهتری برای آن هست. لذا در زیر لیست برخی سایت‌هایی که معمولا به این روش طراحی می‌شوند را می‌آوریم:

  • سایت سازمانها و موسسات
  • سایت‌های خبری
  • سایت‌های فروشگاهی بزرگ
  • سایت‌های رسانه‌ای
  • سایت‌های مارکت پلیس
  • سایت شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ

Cms اختصاصی سپهر گستر یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوای اختصاصی است که توسط تیم برنامه‌نویسی حرفه‌ای وبینه پیاده سازی و نوشته شده است. این cms قابلیت‌ها و امکانات بسیاری دارد که در ادامه برخی از ویژگی‌های آن را بیان می‌کنیم.

ویژگی‌های cms  اختصاصی سپهر گستر

 از جمله محاسن و ویژگی‌های cms سپهر گستر به شرح زیر است:

  1. قابلیت توسعه پذیری بالا
  2. پشتیبانی ۷ روز هفته: پشتیبانی اصلی ترین دلیل برای رشد یک محصول نرم افزاری است ، چیزی که در این محصول به خوبی اجرا می‌شود. دهها وب سایت در ابعاد بزرگ و کوچک و حتی برخی از آنها تا 5 زبان به صورت همزمان از این سیستم استفاده می‌کنند و همین موجب رشد آن با دریافت بازخورد کاربران می‌شود.
  3. سریع و بهینه بودن به دلیل برخورداری از روش های کد نویسی که موجب افزایش سرعت هسته نرم افزاری می‌شود.
  4. امنیت بالا و برخورداری از گواهی نامه امنیتی سامانه جامع خدمات فتا
  5. استفاده از بهترین تکنولوژی‌ها: ما اعتقاد به ساخت مجدد نداریم و برخورداری از تکنولوژی را سرلوحه خود برای تولیداتمان قرار می دهیم. زبان اصلی برنامه نویسی این cms، PHP  بوده و کلیه نرم افزارها بر روی فریم ورک Laravel اجرا شده اند. این فریم ورک به خودی خود پیوسته در حال  توسعه و پیشرفت است که ما هم با برخورداری از این موضوع محصولاتی با کیفیت و امن را طراحی می کنیم.

موارد ذکر شده فوق تنها بخشی از قابلیت های کلی طراحی سایت با استفاده از پلتفرم فروشگاهی سپهر گستر است . اطلاعات کامل و دقیق راجع به این سرویس را می‌توانید در صفحه معرفی سیستم مدیریت محتوای سپهر گستر مشاهده کنید. 

مزایا و معایب cms های اختصاصی در مقابل وردپرس چیست؟

با توجه به اینکه سیستم مدیریت محتوای اختصاصی کاملا سفارشی و متناسب با سایت و نیازهای هر کسب و کاری شخصی‌سازی می‌شود، قابلیت این را دارد که تمام ویژگی‌هایی که از یک cms خوب انتظار می‌رود مانند کاربری آسان، سرعت بالا، به روز بودن و از همه مهم‌تر پشتیبانی خوب را داشته باشد. امکان ویروسی شدن و هک سایت توسط بدافزارها در این سیستم بسیار کمتر از وردپرس و cms های رایج هست. همچنین در این سیستم شما می‌توانید هر طراحی که برای سایت خود در نظر دارید، برای UI یا UX پیاده سازی کنید و در واقع هیچ محدودیتی در اجرای ایده‌های خود ندارید.

طراحی-وب-سایت-با-CMS-ختصاصی

یکی دیگر از محاسن و برتری‌های خرید cms اختصاصی در برابر وردپرس، بهینه بودن آن برای موتورهای جستجو هست. چرا که شما می‌توانید در این حالت به راحتی و از همان ابتدا سایت خود را براساس اصول سئو بچینید که با حجم کد کمتر سرعت بیشتری داشته باشد.

برای توضیح بیشتر مزایای طراحی سایت با cms اختصاصی هر کدام را به صورت جداگانه شرح می‌دهم.

سفارشی سازی

خب، چرا باید از یک CMS اختصاصی استفاده کنید؟ اول از همه به این دلیل که برای در نظر گرفتن تمام نیازهای خاص کسب و کار شما ایجاد شده است. یک وب‌ سایت با CMS اختصاصی می‌تواند بسیار کارآمد باشد. هر زمان که تمایل داشته باشید می توانید ویژگی های آن را تغییر دهید، مانند نحوه نظر دادن افراد زیر پست ‌های شما یا نحوه جابجایی بین صفحات.

اصالت

وردپرس و Wix و سایت هایی که از این دست CMS استفاده می‌کنند بسیار شبیه به هم هستند و تفاوت ‌های کمی بین آنها وجود دارد. به طور کلی، آنها ساختار وب سایت و طراحی های مشابهی را در اختیار شما قرار می دهند. به سختی می توان با چنین وب سایتی متمایز شد.کسب و کار شما باید تا حد امکان اصالت داشته باشد تا مشتریان را به خود جذب کند. منحصر به فرد بودن وب سایت شما چیزی است که شما را از رقبای خود متمایز می کند. اگر شما "فقط یک ارائه دهنده خدمات هستید" یا اگر «هیچ چیز خاصی» ارائه نمی دهید، مشتریان کمتر به سراغ کسب و کار شما خواهند آمد.

پشتیبانی

هنگامی که یک تیم توسعه را استخدام می کنید تا سیستم CMS ساخته شده خود را به شما ارائه دهد، از پشتیبانی فنی تمام وقت نیز برخوردار می شوید. آنها حتی پس از اتمام پروژه و بعد استفاده از آن می توانند در جهت کمک به شما بسیار مفید باشند. این پشتیبانی همه جانبه را یک کارت گارانتی در نظر بگیرید که همیشه همراه با CMS اختصاصی است.

برعکس، با استفاده از یک سازنده وب سایت، تنها چیزی که به دست می آورید یک بخش سؤالات متداول یا یک مکالمه کوتاه (شاید، حتی با یک ربات چت) است که هرگز به شما کمک نمی کند تا به موقع به مسائل فوری رسیدگی کنید. دلیلش این است که سازندگان وب سایت به هزاران پروژه تجاری کم هزینه در مقیاس کوچک خدمات ارائه می دهند و نمی توانند شخصاً به همه آنها رسیدگی کنند.

راز واقعی موفقیت در تجارت، یک در میلیون بودن است. این امر به این معنی است که خواسته های شما منحصر به فرد خواهد بود، پس به راه حل های منحصر به فرد نیز نیاز دارید. یک بخش ساده از پرسش ‌های متداول یا یک ربات چت نمی‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.

انعطاف پذیری بیشتر

سیستم مدیریت محتوای اختصاصی (CMS) کاملاً انعطاف پذیر است. هر زمان که نیاز باشد می توانید ویژگی هایی به وب سایت خود اضافه، حذف، اصلاح و یا به روزرسانی کنید. در واقع شما کنترل کامل وب سایت خود را در دست دارید. می توانید صفحات جدید اضافه کنید یا صفحات قبلی را حذف کنید. شما حتی می توانید وب سایت خود را اصلاح کنید و در صورت تمایل طرح بندی را تغییر دهید. یک CMS اختصاصی به شما انعطاف پذیری کاملی ارائه می دهد.

پلاگین ها

یک CMS اختصاصی کاربر را قادر می سازد تا افزونه هایی را که می خواهد استفاده کند تعریف کند. شما مجبور نیستید برای پلاگین هایی که نیاز ندارید هزینه ای بپردازید. می توانید افزونه هایی را به وب سایت خود اضافه کنید که عملکرد مورد نیاز را ارائه می دهند.

اما سیستم مدیریت محتوای اختصاصی بدون عیب هم نیست و یکی از معایب آن این است که هم هزینه بیشتری دارد و هم طراحی سایت به این روش زمان بیشتری می‌طلبد. به خاطر همین است که از ابتدا تا به اینجا دائم راجع به نیازسنجی و انتخاب صحیح با توجه به اهداف و شرایط خودتان صحبت می‌کنیم.

طراحی سایت با cms اختصاصی یا کدنویسی

همانطور که گفتیم یکی دیگر از راه‌های طراحی سایت اختصاصی برنامه نویسی است. حالا می‎خواهیم ببینم کدامیک گزینه بهتری برای طراحی سایت موردنظر شما هست؟

این سوال از اساس مشکل دارد. زیرا بهترین روش طراحی سایت بستگی به شرایط و اهداف شما از طراحی سایت دارد. همان صحبتی که در مقایسه cms اختصاصی و وردپرس انجام شد، برای برنامه نویسی هم برقرار است. طراحی سایت با کدنویسی روش بسیار حرفه‌ای و اصولی برای طراحی سایت است؛ اما زمانی بهترین انتخاب است که متناسب با نیازهای سایت انتخاب شده باشد. مثلا اگر سایت موردنظر شما کوچک باشد و نیاز به قابلیت‌ها و امکانات خاصی نداشته باشد وردپرس بهترین گزینه است. اگر قابلیت‌ها و امکانات بیشتری نیاز دارید، اما اجرای آن با cms اختصاصی امکانپذیر است، نیازی به طراحی سایت با برنامه نویسی از صفرتا صد ندارید. اما اگر هیچ کدام از این دو روش پاسخگوی نیاز شما نباشد، برنامه نویسی بهترین گزینه هست که خب هم هزینه و هم زمان بیشتری به مراتب بیشتر از cms اختصاصی نیاز دارد.

طراحی-وب-سایت-با-CMS-اختصاصی

طراحی وب سایت با CMS اختصاصی چقدر زمان و هزینه می برد؟

توسعه هر چیز خوبی به زمان بیشتری نیاز دارد، بنابراین ساخت یک وب سایت CMS اختصاصی طولانی تر از انجام آن با سازنده وب سایت آماده مانند وردپرس یا Wix است. این به مقیاس پروژه شما، تقاضاهای کسب و کار شما، توسعه دهندگانی که استخدام می کنید، فناوری هایی که استفاده می کنید و مقدار پولی که مایل به پرداخت آن هستید بستگی دارد. بنابراین، نمی توان گفت که چقدر زمان برای توسعه پروژه شما نیاز است. هزینه ساخت یک CMS اختصاصی نیز همینطور است. به مقیاس پروژه شما، تیمی که استخدام می کنید، استراتژی بازاریابی شما، فناوری های مورد نیاز و ضرب الاجل های دیگر بستگی دارد. برای بدست آوردن تخمین صحیح باید تمام جزئیات را بررسی کنید.

cms اختصاصی، بهترین انتخاب برای طراحی سایت حرفه‌ای

وقتی نوبت به سیستم‌ های CMS می‌رسد، کسب‌ و کارها می‌توانند از بین گزینه ‌های زیاد دست به انتخاب بزنند. تعداد زیادی پلتفرم مبتنی بر الگو با نرخ های مقرون به صرفه در دسترس هستند در حالی که راه حل های اختصاصی مزایای منحصر به فرد خود را ارائه می دهند. در نهایت، تصمیم شما به این بستگی دارد که کدام سیستم با نیازهای شما مطابقت دارد. برای کمک به شما در رسیدن به آن نقطه، ما کنار شما خواهیم بود.

اگر چیزی مانند یک وبلاگ مسافرتی یا یک پروژه در مقیاس کوچک با بودجه کم در نظر دارید، سازندگان وب سایت آماده مانند وردپرس یا Wix می توانند انتخاب خوبی باشند. اما، اگر عملیات تجاری بزرگتری در دست دارید و در صورتی که می خواهید مزیت رقابتی به دست آورید، بهترین گزینه استخدام یک تیم توسعه و اجازه ساختن یک پروژه اختصاصی متناسب با نیازهای فردی شما خواهد بود. به این ترتیب سایت شما مشتریان بیشتری جذب می کند، امنیت بهتری دارد و سریع تر بارگذاری می شود. همچنین درست است که از تیم توسعه خود پشتیبانی تمام وقت دریافت خواهید کرد زیرا آنها حتی پس از انتشار نیز تعمیر و نگهداری فنی را انجام می دهند.

وب سایت شما و محتوای موجود در آن می توانند یکی از قوی ترین دارایی های کسب و کار شما باشند. کسب بیشترین سود از هر دو این موارد با انتخاب CMS مناسب شروع می شود. به جای محدود کردن تیم خود به قابلیت ‌های یک راه‌ حل آماده، زمان آن رسیده باشد که یک CMS اختصاصی را انتخاب کنید که دقیقاً با نیازهای شما سازگار باشد.

اگر قصد دارید یک CMS اختصاصی برای وب سایت خود در نظر بگیرید، تیم تخصصی وبینه اینجاست تا به شما کمک کند. تیم ما با سرمایه گذاری در CMS اختصاصی خود، اهمیت زیرساخت مدیریت محتوا و تأثیری که می تواند بر کسب و کار شما داشته باشد را به خوبی درک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و کسب مشورت در این زمینه با ما تماس بگیرید.

#طراحی سایت #لاراول
رضا غلامی

سلام . طراحی سایتی مدنظر دارم در حوزه آموزش و براندازی که با تحقیقاتی که داشتم یکی از مشتریانتان شما را معرفی کرد خواستم در مورد cms اختصاصی که تولید کرده اید چند سوال کنم. اول اینکه ایم cms روی هاست ما نصب می‌شود و ما دسترسی به cms و دیتابیس داریم ؟ و دوم طراحی خاصی که ما مدنظر داریم شما عینا میتونید اجرا کنید .
مهمان

سلام ‌. من میخوام از cms اختصاصی استفاده کنم ولی برام مهمه با توجه به تجربه ای که دارم شرکت را انتخاب کنم که تجربه و تخصص بالایی در سایت cms اختصاصی داشته باشد و نمونه کارهای زیادی هم داشته باشد
وحید الوندی

سلام دوست عزیز داشتن نمونه کار فعال و داشتن تجربه رکن مهم انتخاب یک شرکت طراحی سایت است که برای وب سایت شما با cms اختصاصی پروژه را اجرا کند . شما با وارد شدن به منو نمونه کارها میتوانید لیست همه نمونه کارهای وبینه را مشاهده کنید و در مورد مدت زمان سابقه فعالیت ما از تاریخ تاسیس شرکت از سال 95 تا امروز ما در حال فعالیت روی همین cms بوده ایم که شامل مدیریت محتوا + فروشگاه + سیستم مالی و فروش می شود
وحید الوندی

سلام دوست عزیز بله cms روی هاست شما نصب میشود و دسترسی کامل به دیتابیس هم دارد و از آنجا که با فریم ورک لاراول کار شده است به خوبی روی همه هاست های لینوکسی اجرا میشود