نمونه کارهای طراحی سایت

چرا crm خوب است؟

چرا crm

در دنیای تجاری امروز حفظ مشتریان موجود و توسعه ی کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد. هزینه های مربوط به پیدا کردن مشتریان جدید این معنی را میدهد که، هر مشتری که در حال حاضر وجود دارد می تواند دارای اهمیت باشد.

موقعیت های بیشتری وجود دارد که مشتری بهتر به سمت شما هدایت شود. یکی از روش ها ایجاد کانال هایی مانند فروش مستقیم، فروش آنلاین، ایجاد نمایندگی و غیره است. هرچه کانال های ارتباطی بیشتری داشته باشید نیاز بیشتری به مدیریت تعامل تان با مشتریان دارید.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به کسب و کارها کمک میکند تا به بینشی نسبت به رفتار مشتریان خود دست پیدا کنند و عملکرد خود را تنظیم کنند تا مطمئن شوند به مشتریان  به بهترین شکل ممکن خدمت رسانی می شود. در اصل CRM به یک کسب و کار کمک می کند تا ارزش مشتریان خود را بشناسد و از روابط بهبود یافته ی آنان بهره مند گردد. با درک مشتریان می توانید واکنش سریع و بهتری به نیازهای آنها نشان دهید.اصلا چرا باید از crm استفاده کرد؟

از طریق CRM می توانید :

  • به عادت های خرید، عقاید و ترجیحات مشتریان پی ببرید.
  • جزییات مفید و مهم اشخاص و گروه ها را برای بازاریابی موثرتر و فروش بیشتر جمع آوری کنید.
  • نحوه عملکرد خود را در بهبود خدمات و بازاریابی مشتری تغییر دهید.

بهره بردن از CRM تنها با خرید یک نرم افزار خوب میسر نخواهد شد. علاوه بر انتخاب صحیح، تطابق کسب و کار شما با نیازهای مشتریان تان عامل دیگریست تا بتوانید از مزایای CRM بهره مند شوید.

سودمندی CRM در کسب و کار شما

سودمندی crm در کسب و کار ها

پیاده سازی و استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به عنوان یک راه حل ممکن است شامل زمان و هزینه ی قابل توجهی باشد اما با این وجود، مزایای بالقوه ی زیادی دارد که شما با دانستن آنها تمام هزینه ها را با کمال میل تقبل خواهید کرد.

یکی از این مزیت ها و البته مهم ترین آن می تواند ایجاد روابط بهتر با مشتریان موجود و حال حاضر شما باشد که این بهبودی در روابط میتواند منجر به اتفاقاتی خوب شود. از جمله :

  • افزایش فروش از طریق زمانبندی بهتر؛ که این زمانبندی به واسطه ی پیش بینی نیاز مشتریان با بررسی سلیقه و ذائقه ی مشتری براساس تاریخچه ی خرید، درخواست ها و سوالات او انجام خواهد گرفت.
  • شناسایی موثرتر نیازها به واسطه ی دانستن احتیاجات و نیازهای خاص مشتریان
  • فروش محصولات جانبی یا مکمل توسط برجسته کردن و پیشنهاد سایر انتخاب ها و گزینه ها یا همان cross-selling
  • شناسایی و تشخیص مشتریان سودآور از سایر مشتریان

از مزیت های دیگر CRM این است که می تواند موجب بازاریابی بهتر محصولات یا خدمات شما شود که این حالت با تمرکز بر دو مورد زیر اتفاق خواهد افتاد:

  • تمرکز بر ارتباطات موثر بازاریابی هدفمند که به طور ویژه به دنبال نیازهای مشتری است.
  • تمرکز بر یک رویکرد شخصی تر و توسعه ی محصولات و خدمات جدید یا اصلاح شده به منظور دستیابی به کار بیشتر در آینده.

و در نهایت استفاده از CRM میتواند منجر شود به:

  • افزایش رضایت مشتری و حفظ مشتریان با اطمینان به این که اعتبار و شهرت خوب شما در بازار همچنان رشد خواهد کرد.
  • بالا رفتن اعتبار شما با مشتریان موجود و کاهش هزینه های مربوط به پشتیبانی و خدمات دهی به آن ها، افزایش بهره وری کلی و کاهش مجموع هزینه های بخش فروش
  • افزایش سودآوری با تمرکز بر مشتریان سودآور و برخورد با مشتریان بدون سود با روش های مقرون به صرفه و ارزان تر.

هنگامی که کسب و کار شما به طور کارامد شروع به مراقبت از مشتریان موجود می کند، تلاش ها می تواند بر یافتن مشتریان جدید و گسترش بازار شما متمرکز شوند. هرچه بیشتر درباره مشتریان خود بدانید، تشخیص و شناسایی مشتریان احتمالی جدید در آینده، آسان تر خواهد بود و به تعداد آنها افزوده خواهد شد.

حتی با سال ها جمع آوری دانش، باز هم فرصت پیشرفت وجود دارد. نیاز مشتری در طول زمان تغییر می کند و تکنولوژی می تواند دانستن بیشتر درباره ی مشتری را آسان تر کند و این اطمینان را بدهد که همه در یک سازمان می توانند از این اطلاعات بهره برداری کنند.

crm از هر نوعی که باشد مطمئنا برای کسب و کار شما سودمند خواهد بود اما بهتر است از نرم افزاری استفاده کنید که با بهترین و جدیدترین روش ها و زبان های برنامه نویسی نوشته شده باشد و شما را از وابستگی اجباری به چیزهای مختلف نجات دهد. نرم افزار crm تحت وب بهترین و تنها گزینه برای شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با این نرم افزار با وبینه در ارتباط باشید.

دیدگاه مخاطبان

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید !
crm مدیریت ارتباط با مشتری نرم افزار crm


عضویت در خبرنامه

صرفا جهت اطلاع رسانی و مقالات جدید