سرور وب سایت از چند نظر قابل اهمیت است و چقدر روی SEO سایت شما تاثیر گذار است ؟

تاثیر سرور روی سئو

  • اول اینکه IP آن در لیست سیاه گوگل نباشد
  • دوم اینکه از نظر سخت افزاری سرعت بالایی داشته باشد و این در باز شدن وب سایت مشهود باشد. میتوان از ابزارهای تستی مانند https://gtmetrix.com استفاده کرد.
  • سوم پایداری خوبی داشته باشد. ارتباط مستقیمی بین سیگنال و اطمینان پذیری وب سایت از نظر گوگل وجود دارد. تصور کنید وب سایت مانند مغازه ای است که ساعت کاری آن منظم نیست، مسلما کسی در طول روز به آنجا نمیرود چون ممکن است بسته باشد و این موضوع اعتبار آن کسب و کار را کاهش میدهد. گوگل با دقت به پایداری و دان نبود سرور وب سایت شما توجه دارد و این از نظر سئو بسیار مهم است.سرور های ایرانی سرعت بیشتری دارند، البته این از نظر کاربران ایرانی است و برای موتورهای جستجو نزدیک و داخلی نیست! چون خزنده های گوگل از کشوری دیگری وارد وب سایت شما میشوند.اما از همه مهم تر همین موضوع دان شدن های پی درپی سایت شماست ، لذا ازاستفاده از خدمات شرکت هایی که شهرت و اسم و رسمی ندارند خوداری کنید ، آنها اگر پول کمتری میگیرند در عوض خدمات کمتر با کیفیت پایین تری به شما میدهند.

چگونه میتوان یک سرور مستقل برای سایت خود داشته باشیم؟
خرید سرور ها پرهزینه است و نیاز به هزینه های همیشگی از قبیل کلوکیشن و ... دارند اما خرید سرور همه نیازهای شما را برطرف نمیکند بلکه میتواند مسائل جدیدی را برای شما به همراه داشته باشد که شاید خیلی سریع از خیرش بگذرید مخصوصا سرورهای لینوکسی که پیکربندی ساده ای ندارند. پیشنهاد ما و بهترین گزینه استفاده از سرویس های اشتراکی است که شرکت های معتبر ارائه میدهند.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید