تبدیل فرصت ها به مشتری در crm

نرم افزار CRM تحت وب یا مدیریت ارتباط با مشتری در واقع همان تقویم یا دفترچه ای است که کارهای خود را در آن یادداشت می کنید. ما در هر جایگاه، سطح تحصیلی، موقعیت اجتماعی و هر کسب و کاری که باشیم به برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت نیازمندیم. برای همه ی ما پیش آمده که کارهای روزانه ی خود را کاملا مرتب و به ترتیب اولویت در دفترچه ای یادداشت کرده ایم اما در پایان روز متوجه می شویم که با وجود همه ی دقتی که به خرج داده ایم باز هم چند کار از قلم افتاده اند. ساده ترین راه حلی که وجود دارد تنظیم کردن تلفن همراه برای یادآوری است. اما چالش های این راه حل دم دستی، کم نیست!

اگر کاری نام تمام بماند و بخشی از آن به فردا موکول شود و نیاز به نوشتن آخرین وضعیت کارهای خود داشته باشید، اگر نیاز به ثبت جزییات بیشتری داشته باشید، اگر کارمندی پر مشغله یا مدیری پرکار باشید و ... چاره چیست؟ یک آلارم یا هشدار ساده ی تلفن همراه نمی تواند باری از دوش شما کم کند.

نرم افزار CRM چیست؟ برخلاف نامش تنها برای مدیریت ارتباط با مشتریان نیست. می توان از آن در انواع کسب و کارها استفاده کرد. یادآوری جلسات، جزییات و نتیجه هر جلسه، ثبت گزارش کار و گردش کار در میان کارمندان و ... . 

در هر کسب و کار و با هر هدفی که از CRM استفاده می کنید، خروجی آن باید بهبود و افزایش کارآمدی شما و مجموعه تان باشد. اگر چیزی غیر از این اتفاق افتاد، یا در انتخاب نرم افزار خود اشتباه کرده اید یا در استفاده از آن دچار خطا شده اید. پس به بازبینی نیاز دارید.

آنچه از نرم افزار CRM خوب انتظار می رود، جذب بیشتر فرصت ها و تبدیل حداکثری آن ها به مشتریان نهایی است. می توانید برای بررسی این روند مقاله تبدیل فرصت ها به مشتری در crm را مطالعه نمایید.

فرصت ها اهمیت بسیار زیادی دارند. فرصت ها یک قدمی مشتری های شما هستند.  crm سپهر گستر بر اساس ایده ای منحصر به خود، کمک می کند تا فرصت ها به مشتری تبدیل شوند.

 جذب-فرصت-در-CRM

کانال های رایج جذب فرصت های فروش

فرصت ها از طریق نمایشگاه، پر کردن فرم تماس با ما، دریافت اطلاعات ثبت نامی های وب سایتتان، لیست درخواست دهندگان دمو، کارت ویزیت هایی که از بازدیدکنندگان غرفه نمایشگاه دریافت می کنید، افراد عضو شده در خبرنامه وب سایت، افرادی که توسط دوستان و همکاران معرفی می شوند و یا کمپین های تبلیغاتی مختلفی وارد می شوند. پایش اطلاعات فرصت ها وظیفه اصلی سیستم گردش کار است. ثبت و ضبط گزارش ارتباط قبلی با فرصت ها کمک زیادی می کند تا شیوه ارتباط جدید خود را از قبل مشخص کنید. این ویژگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در سیستم Stage فرصت های منتظر بررسی قابل پیگیری هستند.

سیستم Stage یا مرحله بندی فرصت ها

تبدیل فرصت ها به مشتری در سیستم Stage ها بر اساس وضعیت های مختلفی مانند فرصت های تکرار شونده، فرصت های مهم، فرصت های ضعیف تقسیم بندی می شوند و بر اساس الگوریتم های مختلف می توانید فرصت ها را در بازه های زمانی مختلف به گردش در آورید تا 70 درصد  احتمال فروش خود را بیشتر کنید.

از-دست-رفتن-فرصت-در-CRM

فرصت های پایان یافته 

فرصت های بسته شده به دلایل مختلفی بسته می شوند. می توان از دلایلی که باعث بسته شدن یک فرصت می شوند به تفکیک گزارش گرفت تا از معایب و مشکلات تیم فروش و بازاریابی آگاهی بیشتری بدست آورید. چنین آمارها و گزارشات کمک زیادی به بهبود و رفع نقایص چرخه ی بازاریابی در مجموعه ی شما می کنند. مثلا آیا در نحوه ی معرفی محصول و خدمات ضعفی وجود دارد یا عدم پیگیری های به موقع موجب از دست رفتن فرصت ها می شوند.

وضعیت فرصت ها

فرصت ها در اولین قدم چیزی بیشتر از یک پیگیری ساده نیستند و بعد از بررسی های اولیه فرصت کاندید شدن به عنوان یک فرصت قوی یا ضعیف را بدست خواهند آورد. فرصت های ضعیف دلایل خاص خود را دارند که منجر به پایان یافتن آنها می شوند و فرصت های قوی نیز دلایلی را دارند که به صورت المان های گرافیکی برای اپراتور قابل رویت هستند .

روش های مختلف ارتباط با فرصت ها 

تماس های تلفنی، ارسال ایمیل ها، ارسال پیامک، شبکه های اجتماعی از عمده روش های مرسوم در ارتباط با فرصت است. داشتن تجربه کافی ارتباط با فرصت بسیار اهمیت دارد تا یک فرصت کاندیدای فرصت قوی باشد و نقطه شروع آن به شیوه و نحوه ارتباط اپراتور با فرصت است. ارتباط تلفنی موثر بر سایر روش ها ارجحیت دارد و در صورتی که موفق به ارتباط با آن نشدید با ادبیاتی حرفه ای با سایر روش ها برای فرصت پیام هایی به منظور ایجاد ارتباط مجدد قابل ارسال است.

crm تحت وب

شاخص های مهم

_ گردش کارها می توانند فرصت ها را به مشتری تبدیل کنند.

_ شما را یاری می کند تا با بهترین زمانبدی با فرصت ها ارتباط برقرار کنید.

_ با استفاده از ابزارهای UX تجربه جدیدی را به کاربر می دهد تا در عین سادگی و کارایی از crm تحت وب استفاده کنید.

_ فرصت ها را در جایگاه های مختلف جابجا می کند و با هر تغییر وضعیت یاداشت های مرتبط را ایجاد می کند.

_ گردش کارها را در بازه های زمانی به شما نمایش می دهد و به صورت خودکار در وضعیت های و ستون برای پیگیری یا برای انجام تغییر می دهد.

_ سرعت و سادگی بالا اصلی ترین ویژگی یک سیستم گردش کار باید باشد تا کاربر تجربه مطلوبی از استفاده دائمی آن داشته باشد.

_ گروه بندی وضعیت فرصت ها به فرصت های تکرار شونده - فرصت های قوی - فرصت های ضعیت تقسیم بندی می شوند.

_ ایجاد برچسب ها و نشانه ها برای انواع فرصت ها 

_ فیلتر هوشمند و ساده برای یافتن سریع 

_ ایجاد کمپین و جابجایی  فرصت ها در آنها به منظور جلوگیری از ایجاد اطلاعات تکراری

نوروزی

عالی بود متشکرم در اولین فرصت نرم افزار فوق را به سیستم کاری ام معرفی میکنم