تغییر آدرس دامنه به همراه لینک های داخلی

 

change domain

کسب رتبه در موتورهای جستجو زمان و هزینه زیادی را می خواهد اما اگر تصمیم داشته باشید دامنه خود را تغییر دهید یا از IR به COM یا حتی برند دیگری با دامنه جدید را جایگزین دامنه قبلی کنید . راهکار چیست ؟ خوشبختانه گوگل راهکار ساده ای برای تغییر آدرس دامنه سایت دامنه دارد ، با استفاده از این روش بدون کاهش رتبه seo دامنه خود را تغییر دهید

برای این مورد باید به Web master console مراجعه کرده و بعد از افزودن سایت ها در بخش تنظیمات گزینه Change address را بزنید. 

مهم ترین قسمت این بخش این است که شما باید 2 هاست داشته باشید و دامنه قدیم روی هاست اول و دامنه جدید روی هاست دوم باشد . در هاست دوم کلیه فایل ها و دیتابیس ها را  جابجا کنید و در هاست اول کافی است در پوشه public یا public_html یک فایل htaccss بسازید و مقدار زیر را در آن قرار دهید . این برنامه همه لینک های داخلی سایت را به معادل آدرس جدید هدایت میکند و خطای 404 در گوگل یا برای کاربران سایت شما ایجاد نمیشود .

 

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^olddomain.com$ [OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.olddomain.com$
RewriteRule (.*)? "https://www.newdomain.com/$1" [R=301,L]

 

شما به جای yournewdomain نام دامنه و به جای com پسوند دامنه جدید خود را وارد کنید. 

یک نکته فوق العاده مهم ! حتما به این نکته توجه کنید که لینک های داخلی سایت جدید با سایت قدیم یکی باشد به طور مثال

سایت قدیم site.com/cat/one بوده سایت جدید هم باید newdomain.com/cat/one باشد در غیراینصورت به طور کلی همه لینک ها شکسته میشوند .

تغییر CMS بدون افت رتبه SEO هم با روش های فوق انجام میشود خوب است بدانید که در روش طراحی سایت وبینه کلیه موارد فوق با دقت اجرا و پیاده سازی میشود

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید