دیده شدن در نتایج برتر موتورهای جتسجو خصوصا گوگل برای صاحبان سایت ها بسیار مورد توجه قرار دارد و بسیاری از مشتری ها بر این عقیده اند که می توانند سایت را با روش های ارزان قیمت طراحی نمود سپس سئو آن را به یک شرکت معتبر واگذار کرد. به طور کلی این شیوه در بهینه سازی کاملا اشتباه است و طراحی وب سایت تنها به معنای طراحی ظاهر و گرافیک نیست چرا که شما می خواهید در گوگل نیز به خوبی دیده شوید و این را می طلبد که با نگاهی تخصصی به این موضوع پرداخته شود.
شاید برای شما هم این موضوع تجربه شده باشد که هنگامی که می خواهید سئو را آغاز کنید از افراد متخصص می شنوید که سایت شما مشکل دارد و باید مجدد طراحی گردد. این به دلیل آن است در ابتدا تصمیمی که برای راه اندازی و نسخه اولیه وب سایت خود داشته اید صحیح نبوده و شما مجبورید مجدد هزینه کنید.

ما می خواهیم شما را با تعاملات بین موتور جستجو و وب سایت آشنا کنیم

 اولین اقداماتی که موتور جستجو برای بررسی وب سایت شما می کند این است که آیا دسترسی ایندکس سازی INDEX به موتور جستجو داده شده است؟ اگر این پاسخ منفی باشد هیچ لینکی از سایت شما در سایت هایی مانند گوگل، بینگ و... دیده نخواهد شد. به منظور فعال سازی باید در ROOT سرور یا هاستینگ فایل robot.txt را طبق اصول و قواعد تنظیم و ایجاد کنید.
چیدمان صفحات و لینک سازی داخلی بسیار مورد توجه است و به هر اندازه که در صفحات به یکدگر مرتبط باشند درک و نقطه قوت محتوای شما نیز افزایش پیدا می کند؛ لذا داشتن بخش هایی مانند مطالب مرتبط، کلیدواژه ها شامل این قست مهم می شود.
کدهای HTML , CSS باید بدون نقص باشد. با استفاده از ابزارهای تست آنلاین مانند validator.w3.org وب سایت خود را بازبینی کنید. خطاهای HTML قالبا از نظر ظاهری دیده نمی شوند اما از نظر منطقی و کدنویسی مشکل ساز خواهند بود. پس در طراحی وب سایت استفاده از قالب های رایگان و نمونه های مختلفی که با قیمت ازران برپا می شود کار نسنجیده و خطرناکی است که تبعات آن ماه های طولانی روی بازاریابی دیجیتالی شما باقی خواهد ماند.

از کجا بدانیم که وب سایت ما از نظر گوگل محبوب است ؟

همین امروز سایت خود را تحویل می گیرد و تمایل دارید که بازخورد آن را ببینید. روزها و هفته ها می گذرد و وب سایت شما هیچ مراجعه کننده ای ندارد چه برسد به ترافیک بالا! نگرانی شما بی مورد است هر دامنه جدیدی که در Search Console گوگل یا web master tools  وارد می شود تا چند ماه در Sandbox قرار می گیرد.
تا زمانی که گوگل شناخت کافی از نظر محتوایی وب سایت کسب نکند آن را در سندباکس قرار می دهد اما این مدت همیشه ثابت نیست. شما میتوانید با ایجاد محتوای با کیفیت و زمانبدی شده و انتشار لینک در شبکه های اجتماعی زمان جعبه شنی یا سندباکس را کاهش دهید. این الگوریتم جزو الگوریتم های تنبیهی نیست و فرایندی است که به منظور جلوگیری از رشد سریع وب سایت های اسپمر در سال 2004 توسط گوگل پایه گذاری شد.

جعبه شنی


آیا روشی برای بررسی ایندکس بودن وب سایتم در گوگل وجود دارد؟

شما در باکس جستجو گوگل عبارت site:www.domain.com را وارد کنید و به جای www.domain.com نام وب سایت خود را وارد کنید. اگر هیچ نتیجه ای دیده نشد 2 دلیل وجود دارد: یا وب سایت شما توسط robot.txt مسدود شده یا هنوز در sandbox قراردارید.

robot


کلیک خور وب سایت خود را افزایش دهید.

گوگل تشخیص میدهد که نرخ پرش سایت شما چه میزان است! اگر وب سایت شما مطالب ارشمندی را ارائه دهد کاربران مدت زمان زیادی را در سایت شما باقی می مانند و این خود یک روش پیمایش سطح کیفی است که باعث افزایش سبقت شما از صدها رقیبی است که در فضای مجازی مانند شما در حال فعالیت هستند، با توجه به تحلیلی که در نرخ پرش وجود دارد طراحی سایت نیز به بالا رفتن رتبه شما به دلیل مورد پسند بود کمک زیادی را خواهد کرد.


داشتن یک وب سایت موفق چیزی دور از واقعیت نیست. با رعایت اصول و استفاده از تجربیات حرفه ای طی یک دوره 6 ماهه به موفقیت مطلوب برسید.

ناشناسمرداد 25، 1398

آیا میتوان seo را به صورت تضمینی انجام داد به صورتی که قطعا مطمن باشیم بعد از ۶ ماه به رتبه های اول میرسیم؟
مدیر سایتمرداد 27، 1398

سلام seo یک کار مشخصی نیست که بعد از انجام آن بتوان رتبه اول را گرفت . seo به معنی حل مشکلات وب سایت و ارتقا سطح کیفی محتوا است + رعایت اصولی که باید از نظر seo رعایت شود . اگر این امور به خوبی پیش برود . سایت شما در صورت امکان به رتبه اول خواهد رسید