سیستم مدیریت محتوا فارسی

 

cms فارسی

اگر وب سایت شما به طور منظم به روز رسانی می شود و محتوای زیادی دارد، پس به نوعی از سیستم مدیریت محتوا استفاده می کند. راه حل های آماده زیادی وجود دارند که برای استفاده رایگان و راحت هستند. با این حال، اگر انتظار دارید که از وب سایت خود نهایت استفاده را ببرید و سود بالایی نیز دریافت کنید پس نیاز شما به یک CMS به طور قابل‌ توجهی افزایش می ‌یابد. در این مقاله در مورد این که چرا یک  CMS اختصاصی بهتر از CMS آماده است بحث خواهیم کرد، پس در ادامه همراه ما باشید.

انواع سیستم های مدیریت محتوا

در حالی که اصطلاح "CMS" شامل انواع سیستم های مدیریت محتوا می شود اما به طور معمول به راه حل های طراحی شده برای مدیریت محتوای وب اشاره دارد. این به این دلیل است که WCMS محبوب ترین نوع نرم افزار مدیریت محتوا است. بیایید به انواع دیگر آن نیز نگاه بیندازیم تا یک تصویر کامل و درک بهتری از این مفهوم بدست بیاوریم.

طبقه بندی های متعددی از سیستم های مدیریت محتوا بر اساس ماهیت محتوا، مناطق پیاده سازی و سایر عوامل وجود دارد. برخی از آنها به خوبی تعریف شده اند، در حالی باقی آنها کاملا مبهم باقی مانده اند. در ادامه نمونه ای که شامل تنها دو نوع CMS می شود را آورده ایم:

•    سیستم مدیریت محتوای وب (WCMS). رایج ترین نوع سیستم های مدیریت محتوا است. همانطور که از نام آن پیداست،WCMS ها محتوای وب سایت ها را مدیریت می کنند. آنها معمولا بسیار انعطاف پذیر و می توانند به همان اندازه برای وبلاگ ها، وب سایت های خبری، گالری های آنلاین، سایت های فروشگاهی اختصاصی و سایر انواع سایت ها مناسب باشند. بعضی از آنها مجموعه ای از ویژگی های لازم را ارائه می دهند، در حالی که دیگر WCMS ها نیاز به پلاگین ها و خدمات شخص ثالث دارند. مانند: وردپرس، جوملا، دروپال.

•    سیستم مدیریت محتوای سازمانی (ECMS). نوع دیگری از سیستم مدیریت محتوا است که دارای قابلیت و مقیاس گسترده است. باید با نیازها و ویژگی های مورد نیاز کاربر سازگار باشد: اتوماسیون کسب و کار، تجزیه و تحلیل و غیره. معمولا سیستم های مدیریت اسناد (DMS) نیز در این دسته گنجانده می شوند. به طور مثال: مدیر محتوا IBM Filenet، Xerox Docushare، OnBase.

بعضی از متخصصان در حوزه انواع دیگری از سیستم های مدیریت محتوا را به عنوان افزودن یا گسترش WCMS و ECM های شناخته شده جهانی استفاده می کنند. در اینجا دو نمونه از چنین CMS هایی را آورده ایم:

•    سیستم مدیریت کامپوننت (CCMS). محتوای ساختار یافته را بر اساس یک رویکرد متفاوت مدیریت می کند که محتوا را به عنوان اجزاء به جای اسناد مدیریت می کند. اشیاء مختلف ممکن است به عنوان اجزاء در نظر گرفته شوند: پاراگراف ها، تعاریف، کلمات تک. یکی از ویژگی های کلیدی آن این است که یک جزء تنها یک بار در سیستم ذخیره می شود و سپس از طریق لینک ها مورد استفاده مجدد قرار می گیرد. یکی دیگر از ویژگی های مشخصه آن این است که تمام اجزای سازنده با ابرداده ارائه می شوند تا جستجو، ردیابی نسخه و سایر فعالیت های مشابه را تسهیل بخشند. به طور مثال: EasyDita CCMS، SDL Tridion Docs.

•    سیستم مدیریت دارایی دیجیتال (DAMS). این مجموعه به عنوان یک کتابخانه برای محتوای دیجیتال، به عنوان مثال، کتاب ها، صدا، ویدئو، عکس ها و سایر کارهای خلاقانه عمل می کند. معمولا DAMSها ویژگی های انتشار و قابلیت های توزیع رسانه ها را نیز ارائه می دهند. به طور مثال: Daminion ، Coldinary، Cumulus.

سیستم_مدیریت_محتوا

در طبقه بندی های موجود از سیستم های مدیریت محتوا،  WCMS شناخته شده ترین و محبوب ترین نوع است. به همین دلیل است که در این مقاله ما بیشتر از همه روی سیستم های مدیریت محتوای وب متمرکز شده ایم. 

مزایای استفاده از مدیریت محتوای اختصاصی

اگر شما یک وب سایت دارید، با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی در موارد گفته شده سود خواهید برد:

1. یک وب سایت پویا خواهید داشت که به طور منظم به روز رسانی می شود.

2. زمانی که مهارت یا زمان کافی ندارید تا مقدار مورد نیاز محتوا را از طریق نوشتن کد اضافه کنید.

3. مهارت و یا زمان لازم برای رفع اشکال منظم و بهبود امنیت وب سایت را ندارید.

4. مهارت و یا زمان برای پیاده سازی طراحی وب یا قابلیت های سایت را ندارید.

هدف اصلی سیستم های مدیریت محتوا، ایجاد تمام عملیات مربوط به محتوای سریع و بصری برای کاربران است. به عنوان مثال، انتشار محتوای وب سایت با استفاده از CMS مستلزم مهارت و تجربه برنامه ‌نویسی در  HTML یا CSS  نیست. به عنوان یک قاعده، سیستم ‌های مدیریت محتوا دارای ویراستارهایی  با کاربری آسان هستند که اصل "آنچه را که می‌بینید، استفاده کنید"  را به کار می ‌گیرند.

علاوه بر این، بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا دارای طیف وسیعی از انواع طراحی از پیش تعیین شده، پلاگین های قابل دانلود و سایر ابزارها برای ساخت یک وب سایت خوب هستند. یک سیستم مدیریت محتوا نیز ممکن است یک جزء یکپارچه از یک پلتفرم CMS پیشرفته باشد که تمام مجموعه ای از ویژگی های را برای راه اندازی یک وب سایت از ابتدا، مانند میزبانی، سازنده صفحه، ادغام CDN، تجزیه و تحلیل،  SEO و ابزار بازاریابی، ارائه می دهد. بنابراین، به جای استقرار یک  CMS در سرور و انجام چندین گام دیگر برای راه ‌اندازی یک وب سایت، یک مشتری می ‌تواند چنین راه‌ حل‌ های  SaaS را انتخاب کند تا زمان و تلاش زیادی را صرف این کار نکند.

یکی از مزایای اصلی CMS این است که کاربران غیر فنی را قادر می سازد تا صفحات کاربردی را ایجاد کنند یا محتوای خود را آپلود و تغییر دهند، بدون نیاز به واگذاری کار به یک توسعه دهنده وب و یا درک زبان های برنامه نویسی مانند HTML یا PHP.

برتری استفاده از CMS اختصاصی بر CMSهای آماده

در حال حاضر، بسیاری از راه حل های از پیش آماده برای مدیریت محتوا وجود دارند. همه آنها در عملکرد، پرداخت هزینه، دسترسی به کد منبع و سایر ویژگی ها متفاوت هستند. سیستم های مدیریت محتوا آماده می توانند منبع باز یا اختصاصی باشند.

مدل "منبع باز" به این معنی است که  CMS را می توان به صورت رایگان استفاده کرد، اما ممکن است شامل ویژگی های پولی، برنامه های پرمیوم یا سایر گزینه های کسب درآمد باشد. از آنجا که آنها آزاد هستند، چنین سیستم هایی به شدت محبوب هستند. با این حال، این وضعیت "رایگان بودن" منبع بسیاری از مشکلات است که بیشتر در ادامه شرح خواهیم داد. به طور مثال: وردپرس، جوملا، دروپال.

CMS های اختصاصی معمولا به صورت یک اشتراک ماهانه یا سالانه برای دریافت خدمات نیاز به پرداخت هزینه دارند. معمولا یک دوره آزمایشی کوتاه یا حالت نسخه ی نمایشی دارند تا کاربران بتوانند توانایی های آنها را بررسی کنند. به طور مثال: WIX، Squarespace، Shopify، Pulse CMS، Sitefinity CMS، Laravel.

سیستم های مدیریت محتوا اختصاصی به طور خاص با راه حل های منحصر به فرد برای یک مشتری ساخته می شوند. توسعه آنها طول می کشد و زمان و پول زیادی نیاز است اما مزایای حاصل از آن ارزش سرمایه گذاری را دارد. با ما همراه باشید تا ببینیم چرا CMS های اختصاصی در بازار رقابت بهتر از هر دو مدیریت محتوای منبع باز و پولی در دسترس هستند.

•    عملکرد. با CMS های از پیش آماده، کاربر باید با مجموعه ای از ویژگی ها خود را سازگار کند، اما یک CMS اختصاصی به گونه ای طراحی شده تا به طور کامل متناسب با نیازهای مشتری باشد. به عنوان مثال، یک کاربر از یک منبع باز  CMS ممکن است دریابد که برخی از ویژگی‌ های مورد نیاز در دسترس وی قرار ندارند. در این حالت ممکن است ویژگی ‌ها از طریق افزودن add-ons شخص ثالث و یا با سفارش یک تغییر اختصاصی از تیم توسعه نرم افزار این  CMS ارائه شوند.

•    مقیاس پذیری. در مرحله برنامه ریزی، یک تیم توسعه، استراتژی کسب و کار مشتری را در نظر می گیرد و بر مبنای آن برنامه ریزی های آینده را آماده می کند. به این ترتیب،  CMSاختصاصی که با توجه به مشخصات مشتری ساخته شده، تمام مقررات لازم برای رشد آینده مقیاس، عملکرد و بارگذاری سایت را خواهد داشت.

•    اجرای بهتر. سیستم‌ های مدیریت محتوای آماده برای چند منظور طراحی شده ‌اند به طوری که بسیاری از ویژگی‌ ها را تا حد ممکن ارائه کرده و خواسته‌ های مختلف مخاطبان را برآورده می ‌کنند. یک  CMS اختصاصی شامل تمام ویژگی‌ هایی است که کاربران به آنها نیاز دارند، بنابراین هیچ قسمتی از کد بی ‌فایده ای وجود ندارد. در مورد سیستم ‌های مدیریت محتوای وب، عملکرد بهتر منجر به سرعت بارگذاری بالاتر می ‌شود که برای بازدیدکنندگان و رتبه ‌بندی    SEO  مفید خواهد بود.

•    امنیت. کد راه حل های منبع باز برای همه در دسترس است، بنابراین آسیب پذیری های آنها نیز برای عموم قابل مشاهده است. بنابراین، هکرهای با تجربه ممکن است از بکدورهای پنهان در تمام سیستم های مدیریت محتوای محبوب و پلاگین های آنها آگاه باشند. محبوب ترین CMS ها بیشتر توسط هکرها مورد هدف قرار می گیرند. در CMS اختصاصی، کد برای دو طرف شناخته شده است: تیم توسعه و مشتری. این امر حفاظت مضاعفی را برای یک سیستم مدیریت محتوا  CMSاختصاصی به ارمغان می آورد.

•    طراحی بهتر و قابلیت استفاده. CMS های آماده معمولا دارای انتخاب گسترده ای از قالب های طراحی، طرح های رنگی و حتی ویژگی های وب سایت سازنده هستند. با این حال، تنها  CMS اختصاصی می‌ تواند یک وب سایت را با ظاهری بسیار عالی فراهم کند که دقیقا مطابق با دستورالعمل‌ های مربوط با هویت سایت باشد. علاوه بر ظاهر مطبوع زیبایی ‌شناسی، ایجاد یک چیدمان بهینه از بلوک‌ های سازنده نیز امکان پذیر است. در نتیجه، توسعه  CMS اختصاصی تضمینی است که کاربر زمان بیشتری را در وب سایت هزینه خواهد کرد و نسبت به برند وفادار خواهد بود.

•    پشتیبانی بهتر از مشتری. بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا رایگان و پولی می توانند پشتیبانی نسبتا پاسخگویی به مشتریان ارائه دهند. تیم اختصاصی توسعه دهندگان مشکلی را رفع می کند، یک ویژگی اضافه می کند، یا هر زمان که مشتری درخواست می کند، سیستم را تغییر می دهد، زیرا مشتریان برای دریافت این خدمات پول پرداخت کرده اند. در این راستا، توسعه سیستم مدیریت محتوای  CMSاختصاصی سرمایه گذاری در ثبات و کارایی پروژه است.

•    استقلال. وقتی نوبت به کسب‌ و کار می‌ رسد، عاقلانه نیست که به راه‌ حل شخص ثالث تکیه کنیم. اگر سود و اعتبار شما بستگی به یک نرم‌ افزار خاص دارد، بهتر است بهترین نوع آن را انتخاب کنید. نویسندگان CMS های آماده نمی ‌توانند برای هر آسیبی که ممکن است به دلیل اشکالات و آسیب‌ پذیری‌ های محصول نرم‌ افزاری خود به وب سایت مشتری ایجاد می شود، مسئول باشند. اینکه شما تنها مالک CMS خود باشید، حضور آنلاین شما را امن ‌تر و قابل ‌اعتمادتر می‌ سازد.

همانطور که می بینید، یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی، مزایای بسیاری را نسبت به منبع باز غیر اختصاصی و CMS های دیگر ارائه می دهد. ممکن است با استفاده از تکنولوژی های مشابه به عنوان CMS های آماده مانند PHP، جاوا، پایتون و دیگران ساخته شود. اما بر خلاف راه حل های آماده، یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی ، نقص و مشکلاتی نداشته و برای پیاده سازی خاص طراحی شده است.

سیستم-مدیریت-محتوا

اهمیت CMS اختصاصی به کسب و کار 

اگر به دقت منبع مناسب  CMS را برای پروژه وب خود اجرا کنید، می تواند مزایای زیر را برای شما به همراه داشته باشد:

•    روند نوشتن را ساده می کند.

•    در صورت نیاز بروز رسانی وب سایت را از راه دور ممکن می کند.

•    اطمینان از هماهنگی در ظاهر و "نگاه و احساس" از وب سایت

•    وب سایت شما را کاملا اختصاصی می کند تا نیازهای کسب و کار دقیق خود را برآورده کنید.

•    می توانید از کارکنان غیر فنی برای به روز رسانی استفاده کنید، هرچند ممکن است نیاز به آموزش پایه داشته باشند.

•    کاهش هزینه های نگهداری وب سایت

•    از بین بردن نیاز به توسعه دهندگان وب یا مدیران وب برای به روز رسانی محتوای ساده

•    وب سایت شما را با سایر برنامه های کاربردی کسب و کار مانند ارتباطات مشتری و سیستم های مدیریت دارایی ادغام می کند.

•    محتوا و منابع آرشیو شده را برای استفاده در آینده ذخیره می کند.

•    استفاده از بازاریابی پویا برای بهبود فروش یا رضایت کاربر

•    بهینه سازی وب سایت و محتوا برای موتورهای جستجو یا استفاده از تلفن همراه

وجود سیستم مدیریت محتوا چند منظوره کمک زیادی در مدیریت تولید محتوا و مدیریت راحت تر وب سایت می کند، اگر وب سایت دوزبانه یا بین المللی لازم دارید یا اگر تنها روی زبان فارسی فعالیت می کنید راه حل های رایگان و تجاری مختلفی از وردپرس گرفته تا استفاده از CMS اختصاصی وجود دارند اما همیشه بهترین انتخاب برای شما آن است که نیازهایتان را برطرف کند. وردپرس یک CMS رایگان است که طرفداران زیادی دارد و سایت های زیادی با وردپرس راه اندازی شده اند اما وردپرس یک cms رایگان است و برای فعالیت های تجاری معمولا گزینه خوبی به شمار نمی آید.

تکیه بر یک نرم افزار مدیریت محتوا ایرانی که کاملا برنامه نویسی شده و اختصاصی است قطعا اطمینان خاطر بیشتری را به شما در خصوص وب سایت شرکت یا سازمان می دهد. وجود پشتیبانی فنی بر خلاف مدیریت محتواهای رایگان که هیچ پشتیبانی رسمی و گارانتی برای آنها وجود ندارد امنیت و پایداری این سیستم را بسیار بالا برده است.

انطباق با اصول گوگل به منظور افزایش ترافیک، نشر سریع در موتورهای جستجو و بسیار سبک و سریع بودن آن تفاوت اصلی وبینه با وردپرس و سایر سیستم های مدیریت محتوای رایگان است.

اصلی ترین دلیل انتخاب سیستم مدیریت محتوا اختصاصی دلیل است که برای حرفه تخصصی خود یک چارچوب پایدار و یکپارچه داشته باشید و زمانی را که باید صرف یادگیری ویژگی های جدید سیستم های مدیریت محتوای فارسی رایگان و آزاد کنید را صرف افزودن ویژگی های جدید سایت ساز خود خواهید کرد. هسته ای کاملا اختصاصی بدون بهره گیری از CORE نرم افزاری دیگر، ما را در توسعه و افزایش توانایی های آن تواناتر کرده است و امروز می توانیم یک سیستم مدیریت محتوا جامع و کامل فارسی و انگلیسی را بدون هیچ باگ گزارش شده ای توسعه بدهیم.

 CMS اختصاصی با دقت توسعه یافته یک پایه محکم برای هر پروژه آنلاین است که نیاز به یک روش مناسب و ایمن برای اضافه کردن، حذف یا تغییر محتوای دیجیتال دارد. توسعه CMS اختصاصی یک سرمایه گذاری عاقلانه برای هر شرکت، فروشگاه آنلاین، خدمات توزیع محتوا و بسیاری از کسب و کارهای دیگر است که مایل به پرداخت هزینه اضافی جهت دریافت مزایای بیشتری هستند که در مدیریت محتوای از پیش آماده در دسترس نیستند. اگر می خواهید مالک یک CMS اختصاصی باشید، با ما تماس بگیرید. توسعه دهندگان ما برای شما سیستم مدیریت محتوای اختصاصی و منحصر به فرد که به طور خاص برای شما طراحی شده، خواهند ساخت.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید