طراحی سایت اختصاصی چیست/اختصاصی و حرفه ای امنیت و سرعت بالا

با طراحی وب سایت اختصاصی، از محدودیت‌های سایت‌های وردپرسی و آماده راحت می‌شوید. دو روش رایج برای طراحی سایت استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوای آماده مانند وردپرس(قالبهای آماده) یا سایتهای اختصاصی با کدنویسی هست. در حالی که با استفاده از هر دو روش می‌توانید یک وبسایت کاربردی داشته باشید؛ اما هر کدام از این روش‌ها برای کاربران و موارد متفاوتی مناسب هست.

به عنوان مثال استفاده از قالب‌ها و پلتفرم‌های آماده سریعتر و مسلما کم هزینه‌تر است. اما با این حال این پلتفرم‌ها محدودتر از ساخت سایت با کدنویسی هستند. به خاطر همین است که اغلب برنامه‌نویسان، طراحی سایت اختصاصی را به روش اول ترجیح می‌دهند.

ما در این صفحه شما را با زوایای مختلف طراحی سایت اختصاصی مانند هزینه‌، مزایا و معایب آن آشنا می‌کنیم.

طراحی اختصاصی وب سایت با کدنویسی

طراحی سایت اختصاصی چیست؟

زمانی که صحبت از سایت اختصاصی می‌شود، ممکنه عده‌ای تصور کنند که سایت‌ ‌غیراختصاصی، مختص خودشان نیست و سایت براساس ویژگی‌های کسب و کار خودشان سفارشی سازی نشده است. در صورتی که مفهوم طراحی سایت اختصاصی به روش طراحی سایت برمی‌گردد و تمامی سایت‌ها چه سایتهای آماده یا وردپرسی و چه سایتهای اختصاصی همه مختص کسب و کار خودتان هست و تا حد امکان براساس نیازهای شما سفارشی سازی می‌شود. بنابراین منظور از طراحی وب سایت اختصاصی استفاده از کدنویسی یا cms های اختصاصی برای طراحی سایت هست. به این ترتیب در این روش دیگه خبری از وردپرس یا قالب‌های آماده نیست و همه چی براساس نیاز شما از صفر طراحی و ساخته می‌شود. البته فراموش نکنید طراحی سایت با برنامه نویسی، چه با وردپرس و چه به صورت اختصاصی به بهبود کیفیت کار کمک بسیاری می‌‌کند. به خاطر همین چه خوب است که طراح سایت دانش برنامه نویسی هم داشته باشد. تیم وبینه با طراحان و برنامه نویسان حرفه‌ای که دارد تمام نیازهای شما در طراحی سایت را برطرف می‌کند.

مزایا و ویژگی‌های سایت اختصاصی چیست؟

حالا باید ببینیم این روش طراحی سایت چه قابلیت‌ها و امکاناتی برای صاحبان سایت‌ها دارد؟ با توجه به اینکه در وب سایت اختصاصی هیچ قالب یا افزونه‌ای وجود ندارد که شما را در سفارشی‌سازی سایت محدود کند، شما می‌توانید هر آنچه می‌خواهید و یا هر آنچه که توسعه دهنده سایت قادر باشد، داشته باشید. به عنوان مثال استفاده از قالب‌های‌ آماده یا وردپرس برای پیاده‌سازی برخی پلتفرم‌ها مانند سایت‌های رزرو نوبت، بلیط و یا حتی غذا انتخاب خوبی نیست. چرا که وردپرس یا قالب‌های آماده در اجرای چنین قابلیت‌هایی محدود هستند. به عنوان سایت‌هایی مانند علی بابا یا اسنپ فود همه با برنامه‌نویسی طراحی و پیاده‌سازی شده‌اند. بنابراین بزرگترین حسن سایت اختصاصی توانایی اجرای قابلیت‌ها و امکانات مختلف در آن هست. اما علاوه بر این نکته طراحی وبسایت اختصاصی محاسن دیگری هم دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

سایتهای اختصاصی در به روزرسانی انعطاف‌پذیرند

استفاده نکردن از قالب‌های آماده در این سایت‌ها باعث توسعه و به روزرسانی راحت‌تر آنها شده است. در واقع سایت‌های اختصاصی به راحتی در کنار کسب و کار شما رشد می‌کنند و شما بدون هیچ محدودیتی هر زمان که خواستید می‌توانید سایتتان را به روز کنید.

سایت‌های اختصاصی به کسب و کار شما اعتبار می‌بخشند

در وبسایت اختصاصی شرایط برای برندسازی کاملا فراهم است. چرا که شما می‌توانید در تمامی بخش‌های سایت از فونت، رنگ و لوگوی خودتان استفاده کنید و مطمئن شوید که همه چیز با بازاریابی وبرندسازی شما همخوانی دارد. البته این موضوع در سایتهای وردپرسی هم امکانپذیر است، اما در سایتهای اختصاصی به مراتب این قابلیت پررنگ‌تر است.

برخورداری از طراحی منحصربفرد

سایت در واقع حکم ویترین یک مغازه را دارد که نشان‌دهنده نکات و چیزهای زیادی راجع به کسب و کار است. به خاطر همین در طراحی اختصاصی، ظاهر سایت شما قرار نیست شبیه هیچ سایت دیگری باشد و کاملا منحصربفرد است. شاید تاکنون با قالبهای مشابه سایت‌های بزرگ مانند دیجی کالا و...برخورده باشید.

نگهداری و توسعه آسان‌تر

در صورتی که کدنویسی در سایت اختصاصی به صورت بهینه انجام شده باشد، برای نگهداری و توسعه آن تنها نیاز به برنامه نویس سایت دارید و به راحتی انجام می‌شود. به خاطر همین هزینه تعمیر و نگهداری سایت‌های اختصاصی کمتر است.

 

اهمیت طراحی سایت اختصاصی کدنویسی شده

سئو و معماری صحیح سایت در طراحی اختصاصی سایت بیشتر رعایت می‌شود

یکی از راههای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، بهینه‌سازی کدهای سایت است، چرا که کراولرهای موتورهای جستجو کدهای سایت را می‌خوانند. بنابراین هر چه کدها تمیزتر و از همه مهم‌تر سفارشی مخصوص یک سایت نوشته شده باشد، خزیدن موتورهای جستجو در سایت بهینه تر خواهد شد.

امکان طراحی سایت واکنشگرا یا ریسپانسیو در طراحی اختصاصی بیشتر است

واکنش‌گرا بودن سایت امروزه برای تجربه کاربر و بعد از آن برای سئو سایت ضروری است. با وجود اینکه در پلتفرم‌های آماده و با صفحه‌سازهایی مانند المنتور هم می‌توان این قابلیت را در سایت اعمال کرد، اما ساخت سایت واکنشگرا در طراحی اختصاصی بهتر و صدالبته با حجم کدهای کمتری انجام می‌شود.

طراحی اختصاصی وب سایتی ایجاد می کند که با همه مرورگرها سازگار است

بسیاری از افراد این ویژگی را نادیده می گیرند، اما این مورد می تواند روی محبوبیت یا عدم محبوبیت سایت شما تاثیر زیادی بگذارد. همه از مرورگرهای معروف برای مرور در شبکه های اینترنتی استفاده نمی کنند. برخی از آنها با مرورگرهای دیگری برای دسترسی به اینترنت کار می کنند. تنها راه برای تضمین نمایش صحیح وب سایت در موزیلا، اینترنت اکسپلورر، گوگل کروم، اپرا و سافاری، طراحی اختصاصی قالب و اجرای تست های لازم است.

اما ویژگی‌های دیگر:

  1. سرعت بیشتر سایت
  2. حجم کدهای کمتر و تمیزتر
  3. امنیت بیشتر در مقابل نفوذ هکرها و ویروس‌ها

 

مرورگرهای-محبوب-در-طراحی-اختصاصی-وب-سایت

طراحی سایت اختصاصی برای چه کسانی گزینه بهتری است؟

با وجود تمام مزایایی که برای سایتهای اختصاصی گفتیم، انتخاب این روش برای هر کسب و کاری با اهداف مختلف، مناسب نیست. بنابراین بهتر است در صورتی که شرایط زیر را دارید سراغ این روش طراحی سایت بروید. در غیر اینصورت وردپرس و حتی قالبهای آماده هم می‌توانند پاسخگوی نیازهای شما باشند.

  • حجم محصولات بالا و به طورکلی بیزینس بزرگ که در سایتهای وردپرسی به محدودیت برخورد می‌کنند.
  • امکانات و طراحی‌های خاصی برای سایتتان در نظر دارید که در پلتفرم‌های آماده امکان پیاده‌سازی آنها وجود ندارد.
  • سایتتان از قبل با وردپرس یا هر پلتفرم دیگری ساخته شده و به دلایل مختلف مانند ارتقاء سایت تصمیم به بازطراحی دارید.
  • امنیت و سرعت سایت برایتان در اولویت است.

بنابراین اگر کسب و کار کوچکی دارید یا در ابتدای راه هستید، ساخت سایت اختصاصی با توجه به اینکه هزینه بیشتری دارد و زمان بیشتری هم برای طراحی آن نیاز هست انتخاب خوبی نیست و پیشنهاد ما همان پلتفرم‌های آماده است. البته که در پلتفرمهای آماده هم امکان شخصی سازی سایت با برنامه نویسی وجود دارد و طراح سایت می‌تواند به راحتی قسمتهای مختلف سایت را با برنامه نویسی تا حد ممکن شخصی سازی کند. در این حالت هم هزینه کمتر می‌شود و هم تا حد قابل قبولی به سایت موردنظرتان می‌رسید.

طراحی-قالب-اختصاصی-وب-سایت 

برای انتخاب طراحی سایت به صورت اختصاصی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

اگر هنوز نمی‌دانید بین ساخت سایت با وردپرس و به صورت اختصاصی کدام را انتخاب کنید، ما در اینجا چند نکته را به شما یادآور می‌شویم که می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند:

  • بودجه
  • قابلیت‌ها و اهداف شما از سایت
  • زمان موردنیاز برای طراحی
  • امکان گسترش و توسعه دادن سایت

 

انواع طراحی وبسایت اختصاصی کدام است؟

خود طراحی سایت اختصاصی هم به دو روش قابل انجام است. یک روش که از اول هم راجع به آن صحبت کردیم، این است که سایت از ابتدا از صفرتا صد کدنویسی شود. خب این روش مزایا و معایب خودش را دارد و انتخاب آن باید با توجه به شرایط انجام شود. اما روش دوم که طراحی سایت با cms اختصاصی است در واقع ترکیبی از کدنویسی از صفر و پلتفرم‌های آماده است. در این حالت یک سیستم مدیریت محتوا سفارشی توسط یک تیم برنامه‌نویسی نوشته می‌شود و با استفاده از آن سایت ساخته می‌شود. اما تفاوت این cms ها با وردپرس در این است که وردپرس رایگان و برای عموم هست. اما cms اختصاصی مانند cms سپهر گستر وبینه به صورت پولی است و تنها در اختیار برخی از سایت‌ها قرار داده می‌شود. علاوه بر این وردپرس متن باز است و امکان هک و نفوذ ویروس در آن بسیار بیشتر از cms اختصاصی است.

در وبینه لاراول و ریکت اصلی ترین فریم ورک طراحی هستند. تمرکز ما بر اجرای با کیفیت و بدون نقص رابط کاربری و داشتن CMS اختصاصی با انعطاف پذیری بالا است که قابلیت توسعه توسط خود مشتری در آینده را نیز داشته باشد. راجع به طراحی سایت با cms اختصاصی در مقاله‌ای دیگر کامل صحبت می‌کنیم. طراحی سایت با cms اختصاصی هم مزایای روش اول را دارد و هم سرعت بیشتر و هزینه کمتر دارد.

طراحی-قالب-اختصاصی-وب-سایت

مراحل طراحی سایت اختصاصی

زمانی که از تصمیم خود برای طراحی سایت اختصاصی مطمئن شدید، قبل از هر کاری باید شرکت طراحی سایت اختصاصی یا تیم برنامه‌نویسی موردنظر خودتان را انتخاب کنید. لذا در این رابطه تخصص و تجربه تیم برنامه‌نویسی برای خروجی با کیفیت بسیار مهم است. در میان شرکت‌های طراحی سایت مختلف تیم وبینه از معدود شرکتهایی هست که در کنار برنامه‌‌نویسی خدمات طراحی سایت اختصاصی هم ارائه می‌دهند. بنابراین شما در این حالت از تخصص و دانش برنامه‌نویسان این مجموعه آسوده خاطر هستید.

پس از اینکه با شرکت موردنظرتان صحبت کردید، در گام بعدی باید تمام نیازها و انتظاراتی که از سایت دارید را لیست کنید و آن را در اختیار برنامه‌نویس و طراح قرار دهید. این لیست شامل تمامی اطلاعات،‌اهداف، محورهای توسعه و ویژگی‌ها و نیازها می‌شود. در مرحله بعد طراح مدلهایی را برای سایت با توجه به این لیست تهیه می‌کند. این کار هم می‌تواند داخل نرم‌افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ انجام شود و هم در نرم‌افزارهایی مانند فیگما. در نهایت هم با تایید مشتری طراح برنامه سایت را نوشته و آن را آنلاین می‌کند. 

البته فراموش نکنید سایتهای اختصاصی هم پلتفرمی برای مدیریت و پشتیبانی سایت دارند که پس از طراحی سایت توسط طراح به افراد آموزش داده می‌شود.

تفاوت-قالب-آماده-و-طراحی-قالب-اختصاصی-در-طراحی-سایت-وبینه

هزینه طراحی سایت اختصاصی چگونه تعیین می‌شود؟

هزینه طراحی سایت اختصاصی بیشتر از طراحی سایت با وردپرس است. اما برای تخمین هزینه آن باید به حجم سایت و امکانات و قابلیت‌های موردنیاز هم توجه کرد. به میزانی که انتظار شما از سایت طراحی شده بیشتر باشد، هزینه نهایی طراحی سایت هم بیشتر خواهد شد. علاوه بر این در صورتی که برای پشتیبانی و مدیریت سایت نیاز به طراح یا شرکت موردنظر هم داشته باشید هزینه بیشتر می‌شود. البته اغلب شرکتهای طراحی سایت مانند وبینه دارای ۶ ماه پشتیبانی رایگان هم هستند. البته طراحان وب وبینه نحوه پشتیبانی و مدیریت سایت را به شما آموزش می‌دهند. علاوه بر این ابزارهایی را که برای ایجاد به روزرسانی مناسب در تقویم ها، زیرصفحه ها و سایر زمینه های وب سایت مورد نیاز است، در اختیار شما قرار می دهند. آنها حتی می توانند بهترین روش ها را برای به روزرسانی وب سایت به شما بیاموزند و در هر آموزشی که کارمندان شما برای کار با سایت نیاز دارند، به آنها کمک می کنند.

اگر به دنبال شرکتی هستید که طراحی وب اختصاصی را برای شما انجام دهد، می توانید به وبینه اعتماد کنید. ما یک شرکت مستقر در تهران هستیم که بر طراحی و توسعه وب اختصاصی، سئو و بازاریابی دیجیتال تمرکز داریم. همین امروز با ما تماس بگیرید و ببینید چگونه می توانیم به رشد کسب و کار شما کمک کنیم.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید