طراحی سایت قالب آماده

طراحی-سایت-قالب-آماده

برای هر صاحب شغلی که تمایل به طراحی سایت دارد، انتخاب الگوی مناسب یک تصمیم مهم است. موارد بسیاری وجود دارد که باید در این زمینه در نظر گرفت. از نوع وب سایتی که می خواهید ایجاد کنید، ویژگی های مختلف و گزینه های سفارشی سازی، تا بودجه و سطح تجربه شما در ویرایش قالب ها.
کاملاً طبیعی است که هنگام انتخاب قالب مناسب برای وب سایت خود احساس سردرگمی کنید. با در نظر گرفتن این نکته، ما این مقاله را در جهت آشنایی شما با مراحل لازم برای انتخاب بهترین الگوی وب سایت گرد آورده ایم.

چیزی که طراحی سایت با وردپرس را بسیار جذاب کرده است، جامعه گسترده ای است که در اطراف آن رشد کرده و بزرگ شده است. مسلماً انجمن وردپرس بزرگترین جامعه فناوری در جهان است که متشکل از میلیون ها نفر است که ده ها هزار قالب و افزونه وردپرس ایجاد کرده اند که عملکرد و توانایی پلتفرم را در ارائه خدمات وب افزایش می دهد.
ما در وبینه در توسعه قالب سفارشی، به ویژه در زمینه طراحی و ساخت قالب های پیچیده، تخصص داریم. این بدان معنی است که ما راه حل های سفارشی را برای مشتریان خود ایجاد می کنیم، نه این که چیزی از پیش ساخته شده و سایت شما را در آن جای دهیم.

با این حال، ما واقعیت های بودجه های کوچک و جدول زمانی سریع را درک می کنیم، و گاهی اوقات یک موضوع کاملاً سفارشی سازی شده امکان پذیر نیست. در اینجور موارد، بسیاری از قالب های آماده وردپرس با کیفیت بالا وجود دارد که طراحی بسیار زیبا و عملکرد با کیفیت را با هزینه بسیار کمتری ارائه می دهند. 

CMS مانند WordPress با زبان برنامه نویسی  PHP و MySQL برای پایگاه داده ساخته شده است که شامل تمام داده های شما می شود. سپس این داده ها از طریق HTML/CSS و Javascript به صورت پویا در قسمت اصلی وب سایت شما نمایش داده می شوند.

بنابراین، مولفه های بیشتری در مقایسه با یک الگوی ساده سایت در قالب وردپرس وجود دارد. شما به همه آن مولفه ها دسترسی پیدا می کنید و سایت خود را از طریق رابط وردپرس راه اندازی می کنید، همچنین پلاگین اضافه می کنید و سایت خود را مدیریت می کنید. بزرگترین مزیت هر CMS، چه طراحی سایت با CMS اختصاصی و چه رایگان، امکان بروزرسانی وب سایت شما از طریق یک رابط کاربر پسند است.

با وجود اینکه قالب های آماده بسیار پیچیده و مقرون به صرفه هستند، چرا همیشه از آنها استفاده نمی شود؟ خوب، قبل از تصمیم گیری برای استفاده از یک قالب آماده، باید چند نکته را بخاطر بسپارید: 

مزایای یک قالب آماده

بیایید با نکات مثبت شروع کنیم، در اینجا برخی از مزایای قالب های آماده را آورده ایم که شما به عنوان یک کاربر انتظار دارید در زمان استفاده از این مزایا برخوردار شوید.

سریع تر و ارزان تر

 معمولاً دلیل اصلی انتخاب و استفاده مردم از قالب آماده است که ساخت آن معمولاً بسیار سریع تر، آسان تر و ارزان تر خواهد بود. یک وب سایت را به عنوان یک خانه با طراحی سفارشی در نظر بگیرید، شما با یک بنیاد عالی (WordPress) شروع به کار می کنید اما باید بسیاری از جنبه های این خانه را بسازید. از طرف دیگر، یک قالب آماده بیشتر شبیه اجاره یک خانه است که می توانید کاناپه خود را بیاورید، چند پرده آویزان کنید و دیوارها را نقاشی کنید، اما شما انتخاب نمی کنید دیوارها را کجا بگذارید زیرا شخص دیگری آنها را در آن قرار داده است.

نمی توان انکار کرد که قالب های آماده وردپرس در مقایسه با گزینه سفارشی می توانند مقرون به صرفه تر باشند. برخی از این قالب ها حتی کاملاً رایگان هستند و برای بارگیری در دسترس هستند. مسلماً، اگر تازه کار خود را شروع کرده اید و بازار را آزمایش می کنید تا ببینید آیا تمایلی برای محصول یا خدمات شما وجود دارد، انتخاب یک قالب آماده وردپرس ممکن است برای شما مقرون به صرفه تر باشد.

اگر همان سرعتی است که موردنیاز شما خواهد بود، یک قالب آماده ممکن است راه حل مناسبی برای شما باشد. به طور کلی، اگر قبلاً با وردپرس آشنا هستید و قالب های صفحه آن را می شناسید، می توانید یک قالب آماده را بارگیری، سفارشی سازی و در عرض یک روز راه اندازی کنید. 

عدم نیاز به کدگذاری 

دلیل دیگری که مردم از این قالب وردپرس استفاده می کنند این است که معمولاً برای شروع و اجرا به یک توسعه دهنده نیازی نیست. بسیاری از قالب ها با طرح های آماده ارائه می شوند و به شما این امکان را می دهند آنها را به سادگی اجرا و پیاده سازی کنید.

آپشن های قالب

بیشتر قالب ها گزینه های متنوعی را برای شخصی سازی رنگ ها، فونت ها، طرح بندی ها، نمادهای اجتماعی و سایر متغیرها در اختیار شما قرار می دهند. این انعطاف پذیری و کنترل زیادی را برای هر سایتی فراهم می کند.

به روز رسانی ها

بسیاری از قالب ها روزرسانی های دوره ای را ارسال می کنند و ویژگی های بیشتر و بهتری را به سایت شما ارائه می دهند.

طراحی-سایت-قالب-آماده-موبایل-فرندلی

موبایل فرندلی

دیگر چه کسی از مرورگرهای کامپیوتر شخصی خود استفاده می کند؟ بسیاری از افراد ابتدا در هنگام سرچ در مرورگر تلفن همراه خود با نام تجاری شما آشنا شده و تماس می گیرند. توسعه دهندگان این را می دانند، بنابراین به طور طبیعی بسیاری از قالب های آماده وردپرس تنظیم شده اند تا کاربران بتوانند از طریق تلفن همراه خود از سایت شما به طور موثری استفاده کنند. 
به نظر می رسد که قالب های آماده وردپرس کار خوبی را در بهینه سازی خود برای موبایل انجام می دهند.
لازم به یادآوری است که تجربه بد کاربر در دستگاه های تلفن همراه می تواند بر روی SEO (بهینه سازی موتور جستجو) شما تأثیر منفی بگذارد. موتورهای جستجو توانایی اسکن وب سایت شما و تعیین نحوه نمایش آن در دستگاه های تلفن همراه را دارند. بنابراین بسیار مهم است که تمام حواس خود را روی این گزینه قرار دهید!

صنعت خاص

وب سایت هایی نظیر Theme Forest باعث می شوند شما احساس کنید کودکی هستید در یک فروشگاه شکلات فروشی، هزاران قالب آماده وردپرس که همه به دنبال جلب توجه شما هستند. شما همچنین می توانید جستجوی خود را با افزودن صنعت خود به عبارات جستجو، خاص تر کنید زیرا بسیاری از قالب های آماده وردپرس بر اساس صنایعی طبقه بندی می شوند که می توانند در آن خدمت کنند.
یک قالب آماده وردپرس که به طور خاص برای صنعت شما ساخته شده است، به طور کلی با افزونه های مورد نیاز شما همراه خواهد بود. به عنوان مثال، اگر شما دارای یک هتل هستید، قالب آماده شما احتمالاً با یک پلاگین رزرو مستقیم ارائه می شود. ابزارهای کوچک دستی مانند این نیز به شما اطمینان می دهد که آماده هستید زودتر کار خود را شروع کنید.

معایب یک تم از قبل ساخته شده

در اینجا چند دلیل آورده شده است، دلایل نسبتاً مهمی که یک قالب آماده وردپرس ممکن است گزینه مناسبی برای کسب و کار شما نباشد. 

قالب بندی و کدگذاری

کد گذاری دقیق برای اجرا و عملکرد سایت شما مهم است، لازم به ذکر است که بر نحوه نگاه موتورهای جستجو به سایت شما نیز تأثیر می گذارد. در حالی که قالب های آماده پیچیده در سطح ظاهری عالی به نظر می رسند، استفاده از کد نادرست نوشته شده می تواند بر عملکرد و ثبات تأثیر بگذارد. توسعه دهندگان قالب می توانند با این مسئله کنار بیایند زیرا مخاطبان آنها توسعه دهنده نیستند، افرادی که کمتر می دانند چگونه کد "بد" را تشخیص دهند.

زمان بارگیری

بسیاری از قالب های اماده وردپرس دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها و گزینه ها هستند که شامل ده ها کتابخانه Javascript،  CSS و سایر مولفه ها در هر بار بارگیری صفحه می شوند و به احتمال زیاد یکی از آنها برای یک صفحه خاص ضروری است. گرچه این تنوع گزینه های کاربردی برای نگهدارندگان سایت بسیار مناسب است، اما می تواند تأثیر بسزایی در کاربران نهایی داشته باشد، باعث کاهش سرعت بارگذاری می شود که به امتیازات SEO و همچنین رضایت و تعامل کاربر آسیب می رساند.

شخصی سازی

با استفاده از یک قالب آماده، ساختن آن توسط خود شما کار سختی است. اغلب اوقات، تمایل به استفاده از ویژگی آماده برای هدف کمی متفاوت از هدف اصلی خود دارید و باعث می شود همه چیز درست کار نکند. به عنوان مثال، "داستان های مشتری" شما ممکن است فقط در قسمتی به نام "توضیحات" قرار داده شود، یا ممکن است مجوز بایگانی کارکنان در قسمت "کارمندان" ذکر شود و ممکن است عکس نداشته باشد، یا مورد دیگر مانند "با تیم ما ملاقات کنید" با تصاویر بزرگ ممکن است مناسب تر باشد.

روشهای SEO

قالب ها از نظر سازگاری با SEO بسیار متفاوت هستند. بسیاری از آنها پشتیبانی داخلی دارند، اما از آنجائیکه قالب آماده "یک اندازه متناسب با همه آنهاست"، یک موضوع خاص احتمالاً برای نیازهای خاص شما در سئو ساخته نخواهد شد. و بسیاری از قالب های موجود کاملاً خلاف قوانین و روش های استاندارد سئو است.

امنیت-طراحی-سایت-قالب-آماده

امنیت

مسئله بسیار مهمی است که باید در قالب های وردپرس به آن پرداخته شود و معمولاً کلمه ای است که وقتی به مردم می گوییم قرار است از فلان فریم ورک استفاده کنیم، واکنش نشان می دهند. این موارد کوچک نکته ای دارند، اما فقط در مورد قالب های آماده صدق می کند. 

باگ ها

توسعه دهندگان، در حالی که بسیاری از آنها قانونی هستند، تعداد کمی از آنها به کیفیت ساخت خود اهمیتی نمی دهند. این توسعه دهندگان نابلد یک قلب را ایجاد می کنند، آن را منتشر می کنند و سپس  poof می کنند! قالب های آماده وردپرس باید مرتباً به روز شوند و اگر اینگونه نباشند، اشکالات کوچک در کد به مشکلات بزرگتری تبدیل می شوند.
هنگامی که در کدگذاری وب سایت خود اشکالی دارید، نه تنها می تواند به شدت بر تجربه کاربر و رتبه بندی SEO شما تأثیر بگذارد، بلکه اشکالات خطرناکی را برای وب سایت شما ایجاد می کنند.

خب، این ها اشکالات نیست، بلکه منافذ امنیتی است که در صورت عدم حل شدن، غیر قابل استفاده خواهد بود. از آنجا که وردپرس و افزونه های آن منبع باز هستند، هر کسی می تواند کدی را در پشت آن مشاهده کند، به این معنی که در صورت وجود امکان آسیب پذیری بالقوه می تواند مورد سو استفاده قرار گیرد. به همین دلیل، تیم وردپرس در سراسر جهان که دائماً کد را بهبود و به روز می کنند، به طور شبانه روزی بر روی وردپرس کار می کنند. این مشکلات فقط درصورتی قابل حل و استفاده هستند که توسعه دهنده قالب سایت شما افزونه و پرونده های اصلی وردپرس را به روز نگه دارد. متاسفانه بسیاری از آنها این کار را نمی کنند. حتماً بررسی کنید که قالب شما همیشه از اخرین بروز رسانی ها بهره می برد.

خطاهای سازگاری

وقتی قالب شما آماده و در حال اجرا است، خسته کننده به نظر می رسد؟! صبر کنید، اگر می خواهید عملکرد آن را گسترش دهید و وب سایت خود را به شدت کارآمد و جذاب کنید، چه می کنید؟ پلاگین ها را وارد کنید.

بعضاً، از یک افزونه خاص برای افزودن برخی قابلیت ها به وب سایت خود استفاده خواهید کرد. این عملکرد ممکن است مطابق با قالب شما نمایش داده نشود یا به نظر بیجا باشد. ممکن است موضوعی که انتخاب کرده اید برای کار با این افزونه ساخته نشده باشد.

اگر برخی از عناصر وب سایت شما عجیب، خراب شده یا افزونه نمایش داده نشود، این مورد را متوجه خواهید شد. برای انجام این کار، بیشتر اوقات شما باید یک متخصص استخدام کنید تا پلاگین را برای وب سایت شما ادغام کند.
به عنوان مثال، برخی از قالب ها به طور خاص برای کار با WooCommerce ساخته شده اند (یکی از رایج ترین افزونه های تجارت الکترونیکی برای وردپرس). اگر قالبی که انتخاب کرده اید برای کار با WooCommerce ساخته شده باشد، ممکن است با افزونه های دیگر مانند Bigcommerce یا WP eCommerce کار نکند.

برای جلوگیری از خطاهای سازگاری، اطمینان حاصل کنید که مستندات زمینه و پلاگین را خوانده اید. ما همیشه به شما توصیه می کنیم که در مورد پلاگین های خوش ساخت سازگار تحقیق کرده و آنها را انتخاب کنید.

هک

بدافزار مخفی در برخی از قالب ها یافت می شود. به گفته  Safety Detective، طی 10 سال گذشته آلودگی به بدافزارها در حال افزایش بوده و تهدیدهای جدید همیشه ایجاد می شود.
نقطه ضعف نهایی یک قالب آماده وردپرس این است که شما مجبور به سازش هستید.

غالباً طراحی یا ایجاد یک قالب آماده وردپرس متناسب با نیازهای برند شما بسیار دشوار است. در صورت کد نویسی قالب، و حتی با استانداردهای برنامه نویسی وردپرس مطابقت ندارد، حتی باتجربه ترین توسعه دهندگان برای رفع مشکلات ایجاد شده در تلاش برای تغییر یک قالب WordPress تلاش می کنند.
برای اینکه وب سایت شما عملکرد خوبی داشته باشد، باید انتظار داشت که با ویژگی های خاصی سازگار باشد.

زمان

وقت شما و زمانی که شما برای یادگیری وردپرس صرف و سرمایه گذاری خواهید کرد، به زودی به یک ضرر متمایز تبدیل می شود.
زمان پول است و پول وقت است. صرف وقت زیاد برای "بهینه سازی" قالب شما برای اصلی و واقعی جلوه دادن قالب ، به احتمال زیاد همانقدر گران خواهد بود که در وهله اول ایجاد یک موضوع سفارشی هزینه خواهد داشت. هنگام انتخاب قالب آماده وردپرس ، شخصی سازی به خطر می افتد و حتی ممکن است بسیار محدود باشد. نیازی به ذکر ساعاتی از وقت خود نیستید که می توانید کاری بسیار پربارتر و درآمدزا انجام دهید.

رقابت

اکنون محصولات و خدمات به ندرت با یکدیگر متفاوت هستند، این نام تجاری و هویت بصری شما است که در نهایت شما را متمایز می کند. وقتی مصرف کننده دقیقاً با گزینه های مشابه روبرو شود، به احتمال زیاد ارزان ترین گزینه را انتخاب می کند. از اینجا به بعد به یک رقابت و مسابقه روبرو خواهید بود.
یکی از خطرات استفاده از قالب آماده وردپرس این است که وب سایت کسب و کار شما ممکن است در نهایت شبیه یک مسابقه برای شما باشد. برای اینکه بتوانید خود را از بازار متمایز کنید، اولین نقطه تماس مشتری شما - وب سایت شما - باید مشخص باشد و تأثیر خود را بر روی کاربر بگذارد. 

بدون پشتیبانی فنی

آیا می خواهید این کار را خودتان انجام دهید؟

بیشتر قالب های رایگان پشتیبانی فنی یا کمکی ارائه نمی دهند. مطمئناً می توانید پشتیبانی پولی داشته باشید که می تواند به سرعت مشکلات را بر طرف کنند و به دلیل اینکه توسعه دهندگان درخواست های پشتیبانی زیادی دارند، می توانند محدود شوند.
اگر برای بارگیری یک قالب آماده وردپرس هزینه پرداخت کنید، پس احتمالاً پشتیبانی محدودی از خود قالب خواهید داشت. با این حال، بسیاری از پاسخ هایی که خواهید گرفت چیزی است که نیاز به دانش php دارد و حل مشکلات را برای شما دشوار می کند.

آیا قالب وردپرس من بی خطر است؟

به یاد داشته باشید، اگر مسیر استفاده از یک قالب آماده وردپرس را دنبال می کنید باید آن را طی کنید، احتیاط کنید. در اینجا چند ابزار موجود برای بررسی بی خطر بودن قالب فعلی شما آورده شده است.

طرح زمینه (پلاگین و وب سایت)

این ابزار از نظر مطابقت با دستورالعمل های بررسی قالب چک می شود.

Exploit Scanner (CXS و پلاگین)

CXS مخفف Config Server Exploit Scanner است و همانطور که از نامش پیداست، این ابزار پرونده ها را اسکن کرده و آسیب پذیری های وب را بررسی می کند. این ابزار هیچ پرونده ای را حذف نمی کند و از بین نمی برد.

قالب های آماده باید با استانداردهای توسعه قالب WordPress مطابقت داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که از استانداردهای تعیین شده توسط WordPress استفاده می کنند.

یکی از راه حل هایی که میتوان برای طراحی وب سایت ارزان در نظر گرفت استفاده از قالب آماده است که مشتریانی که تازه قصد ورود به این بازار را دارند را هدف قرار می دهد. در این روش هزینه های طراحی بسیار کاهش پیدا میکند و در سریع ترین زمان ممکن می توان یک سایت راه اندازی کرد.

از بهترین CMS های که قالب های رایگان زیادی دارد می توان به وردپرس اشاره کرد. این سیستم هزاران قالب وردپرسی انگلیسی دارد که با راست چین کردن آنها در سایت های فارسی زبان هم قابل استفاده است.
ما در تیم وبینه خوشحال خواهیم شد که در مورد نیازهای خاص شما و اینکه چگونه می توانیم به تحقق رویاهای وب سایت شما کمک کنیم با شما گپ بزنیم! امروز با ما تماس بگیرید.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید