فروش و بازاریابی هوشمندانه در فروشگاه اینترنتی

بازاریابی-و-دیجیتال-مارکتینگ-در-فروشگاه-اینترنتی

امروزه، افراد موفق هوشمندانه تصمیم می گیرند و برای انتخاب بهترین مسیر فکر و تحقیق می کنند. افرادی که در کسب و کارهای اینترنتی شکست میخورند معمولا جزو کسانی هستند که کار را از ابتدا نسنجیده پیش می برند!

در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی روش ها و متدهای متفاوتی وجود دارد که از نظر کارشناسان به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. گروهی معتقدند که استفاده از مجنتو یا پرستاشاپ نمی تواند یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای تمام و کمال را در آینده مدیریت کند! اگر هم امکان پذیر باشد یا هزینه بالایی برمیدارد یا با کیفیت مطلوبی اجرایی نمی شود. یکی از چالش های فروشگاه های اینترنتی متصل به نرم افزار حسابداری است که در طراحی اختصاصی فروشگاه وبینه کاملا به صورت زیرساختی طراحی و تعبیه شده است در صورتی که در برترین فروشگاه سازهای دنیا این رویه ها به صورت پیش فرض وجود ندارد.
استارتاپ ها یا کسب و کارهای نوپا باید هوشمندانه تصمیم بگیرند تا درگیر هزینه های گزاف و گران نگهداری و توسعه نباشند. یک تصمیم هوشمندانه می تواند آینده کسب و کار شما را متحول کند و با خیال آسوده با مشتریان خود تعامل پیدا کنید.

در فروشگاه اینترنتی بر پایه حسابداری تحت وب اتفاقات جالبی می افتد و آن این است که شما وابسته به هیچ نرم افزار خارجی نیستید و لازم نیست از وب سرویس ها برای اتصال به حسابداری استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی اختصاصی وبینه بر پایه اصول حسابداری طراحی و تحلیل شده است و با سایر بخش ها مانند انبارداری و خدمات مشتریان و... ارتباط دو طرفه دارد.
اگر کسب و کار اینترنتی خود را دارید، حتما لیستی از اهداف کوتاه و بلند مدت برای خود تهیه کرده اید که رسیدن به آنها برای شما به منزله موفقیت است. برای اکثر مشاغل، یکی از برجسته ترین اهداف افزایش فروش است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با عواملی دیگری که موجب افزایش فروش کسب و کار اینترنتی شما می شود آشنا کنیم.

CRM

در حالی که چندین روش برای انجام این کار وجود دارد، یکی از مطمئن ترین راه ها برای افزایش فروش و راضی نگه داشتن مشتریان در بلند مدت، پیاده سازی نرم افزار CRM است. اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید که فاقد تعامل رو در رو است، مانند آنچه که در یک مغازه اتفاق می افتد، این مورد بسیار مفید خواهد بود.
با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه می توانید فروش، بهره وری و رضایت مشتری را با پیاده سازی سیستم CRM در فروشگاه اینترنتی خود افزایش دهید.

چالش کسب و کارهای اینترنتی بدون سیستم CRM

اگر کسب و کار شما فاقد هرگونه قابلیت CRM است، احتمالاً با چندین چالش روبرو خواهید شد که می تواند به موفقیت و رشد شما آسیب برساند. برخی از مواردی را که ممکن است در حال حاضر با آنها روبرو باشید را در ادامه مرور می کنیم.

بازاریابی-در-فروشگاههای-اینترنتی

عدم ساماندهی درخواست های مشتری

بدون سیستم CRM که تیکت، سوالات، شماره یا درخواست مشتریان را بطور خودکار ساماندهی می کند، نمی توان به راحتی آنها را ردیابی کرد (یا آنها را به طور کامل از دست داد). اگر تیکت مشتری را گم کنید یا به آن پاسخ ندهید، ممکن است مشتریان به دلیل نادیده گرفته شدن از جانب شده ناامید شده وسایت شما را ترک کنند. 

طولانی شدن زمان پاسخگویی به مشتریان

عدم ساماندهی درخواست های مشتری نیز می تواند بر مدت زمان پاسخگویی به آنها اثر بگذارد. بدون نرم افزار CRM، شما و تیم پشتیبانی مجبور خواهید شد به هر مشتری به صورت دستی در کانال های مختلف پاسخ دهید. این فرآیند بدون وجود سیستمی برای خودکارسازی و ساماندهی همه این کانال ها و مشتریان می تواند بسیار بیشتر طولانی شود.

عدم تشکیلات اداری

اگرچه "CRM" کلمه مشتری را در نام خود دارد، اما این سیستم ها به طور معمول عملکردهایی را برای مشاغل ارائه می دهند که فرایندهای خارجی و داخلی را بهبود می بخشد. اگر کسب و کار شما فاقد سیستم CRM است، دشوار خواهد بود که مسائل و وظایف مربوط به مشتری را به تیم پشتیبانی خود اختصاص دهید و یا اطمینان حاصل کنید که به همه مشتریان رسیدگی شده است و همه اعضای تیم کار خود را به درستی انجام می دهند.

عدم شخصی سازی 

یکی از موثرترین روش ها برای به دست آوردن و حفظ مشتریان، شخصی سازی پروسه خرید آنها است. 66 درصد از مصرف کنندگان می گویند که اگر احساس کنند با آنها و خواسته آنها به درستی رفتار نشده، به احتمال زیاد به سراغ یک برند دیگر می روند. اگر یک سیستم خودکار در اختیار ندارید که تمام اطلاعات مشتری شما را ساماندهی کند، مدیریت، ردیابی و هدف قرار دادن همه مشتریان به صورت شخصی و ایجاد کمپین های بازاریابی هدفمند غیرممکن می شود.

هزینه زیاد برای جذب مشتری

بارها و بارها ثابت شده که حفظ مشتریان ارزان تر از جذب مشتریان جدید است. در بازار، جذب مشتری جدید نسبت به حفظ مشتریان فعلی 7 برابر بیشتر هزینه خواهد برد. بدون نرم افزار CRM، ممکن است به سختی بتوانید درخواست های مشتریان خود را بدون هیچ گونه ساماندهی ردیابی کنید.

سیستم CRM چگونه این مشکلات را برطرف می کند؟

استفاده از یک سیستم CRM در مجموعه کسب و کار آنلاین شما می تواند همه این مشکلات را برطرف کند و در نهایت فروش شما را در این روند افزایش دهد. در حقیقت، سیستم CRM ثابت کرده است که فروش را می تواند تا 30 درصد، بهره وری فروش را تا 34 درصد افزایش دهد و دقت پیش بینی درآمد را تا 42 درصد بهبود ببخشد. با ما همراه باشید تا با نحوه عملکرد یک سیستم CRM و نحوه جلوگیری از چالش های فوق آشنا شوید.

مدیریت و مشتری

با سیستم CRM، می توانید تعاملات بین مشتری و شرکت خود را از طریق تمام نقاط تماس موجود، از جمله فرم های تماس، موتورهای جستجو، ایمیل ها، تماس های تلفنی، رسانه های اجتماعی، گفتگو آنلاین، تیکت پشتیبانی و موارد دیگر پیگیری کنید. همه این تعاملات به راحتی در یک سیستم سازمان یافته قابل دسترسی است و به پشتیبان های خدمات مشتری اجازه می دهد تا به درخواست ها پاسخ دهند. با این روند ساده، پاسخگویی به موقع به مشتریان آسان تر خواهد شد. ناگفته نماند، حفظ مشتریان بسیار آسان تر است وقتی که همیشه تمام اطلاعات مربوط به سفارش قبلی و رفتار خرید آنها را پیش روی خود داشته باشید.

بازاریابی و فروش

به طور معمول، سیستم CRM انواع مختلفی از فرآیندهای خودکار را در اختیار صاحبان کسب و کارهای اینترنتی قرار می دهد که وظایف تکراری را ساده می کند(در صورت انجام دستی به راحتی می توان اشتباه کرد). این اتوماسیون تجربه های مشتری را در جهت شخصی سازی ساده می کند. یک راه برای انجام این کار در سیستم  CRM ایجاد گروه های مشتری است که مشتریان را به بخشهایی هدایت می کند که به طور خودکار تجربیات شخصی را بر اساس قیمت، مقدار سفارش یا هر عامل دیگری که می خواهید وارد کنید به آنها ارائه می دهد.

تجزیه و تحلیل و گزارش دهی

یکی از پیشرفته ترین ویژگی های موجود در اکثر نرم افزارهای CRM، ابزارهای گزارش دهی و تجزیه و تحلیل است. با استفاده از سیستم CRM، می توانید نسبت به میزان رضایت مشتری خود دید پیدا کنید. این امر نه تنها به شما نشان می دهد که کدام خدمات مشتری و بخش مدیریتی خود را بهبود ببخشید بلکه این داده ها می تواند به شما نشان دهد که تیم پشتیبانی مشتری شما چگونه عمل می کند و چه فرصت هایی در اختیار شما قرار گرفته است.

مزایای استفاده از نرم افزار CRM 

اکنون که دریافتید یک سیستم CRM برای موفقیت و رشد فروشگاه اینترنتی شما چقدر حیاتی است، بیایید مزایای عمده ای را که هنگام شروع به کار آن مشاهده خواهید کرد، مرور کنیم.

صرفه جویی در هزینه
با تمرکز بر حفظ مشتریان، به جای جذب مشتریان جدید، می توانید هزینه جذب مشتری را کاهش دهید. همانطور که بیان کردیم، نگهداری و فروش به مشتری فعلی به مراتب کمتر از جذب مشتریان جدید هزینه دارد.

افزایش فروش
نرم افزار CRM روش های مختلفی را برای صاحبان فروشگاه های اینترنتی فراهم می کند تا از مشتریان فعلی خود برای افزایش تعداد فروش خود استفاده کنند. یکی از راه های انجام این کار تقسیم بندی و بازاریابی برای مشتریان بر اساس رفتارهای خاص است که احتمال افزایش آنها بیشتر است. با استفاده از لیست مشتریان، می توانید بلافاصله فروش این مشتریان را با ارسال ایمیل های هدفمند به کسانی که تشخیص داده اید بهترین فرصت برای خریدهای مکرر دارند را آغاز کنید. ناگفته نماند، عملکرد گزارشگیری پیشرفته نرم افزار CRM می تواند به شما در پیش بینی فروش کمک کند و فرصت هایی را برای سودآوری در نظر بگیرید که در قبلا به آنها توجه نکرده اید.

نظم
با رشد کسب و کار شما، تعداد مشتریان شما نیز افزایش می یابد. با تعداد زیادی از مشتریان، بسیار مهم است که بتوانید هر یک از آنها را به راحتی برای تعاملات، تقسیم بندی یا هر اقدام دیگری که باید انجام دهید، پیدا کنید. تیم فروش شما همچنین نیاز به ساماندهی دارد که توسط یک سیستم CRM ارائه شده است.

اتوماسیون
روابط با مشتری، بدون نرم افزار مناسب، می تواند شامل مجموعه ای از کارهای دستی خسته کننده باشد. با اتوماسیون مناسب، داده ها، پیش بینی ها و ارتباطات شما می توانند بدون ورود دستی انجام شوند و در وقت و هزینه شما به شدت صرفه جویی شود. شما می توانید کمپین های بازاریابی را با ایجاد گروه های مشتریان خودکار کنید، درخواست های پشتیبانی را با سیستم تیکتینگ و جمع آوری داده ها را با ابزارهای گزارش و تجزیه و تحلیل به صورت خودکار در بیاورید.

رسانه اجتماعی چیست؟

رسانه اجتماعی ارتباطی آنلاین است که به شما امکان می دهد با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را در زمان مورد نیاز با آنها به اشتراک بگذارید. این امر می تواند به شما در دستیابی بهتر به مشتریان، ایجاد شبکه های آنلاین و فروش و تبلیغ محصولات و خدمات کمک کند. هنگام استفاده از رسانه های اجتماعی برای کسب و کار خود می توانید به راحتی از مزایای آن بهره ببرید. عاقلانه است که قبل از شروع، با دقت قدم بردارید و با این مزایا آشنا شوید.

بازاریابی-در-کسب-و-کارها-شبکه-های-اجتماعی

مزایای رسانه های اجتماعی برای کسب و کارهای اینترنتی

رسانه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و بدانید که مردم در مورد کسب و کار شما چه نظری دارند. همچنین می توانید از رسانه های اجتماعی برای تبلیغات، هدایای تبلیغاتی و نرم افزارهای های تلفن همراه استفاده کنید.
•    رسانه های اجتماعی می توانند به کسب و کار اینترنتی شما کمک کنند.
•    جذب مشتری، دریافت بازخورد مشتری و ایجاد وفاداری در مشتری
•    فعالیت های خود را در محافل بین المللی افزایش دهید.
•    در بازار جست و جو کنید و هزینه های بازاریابی را کاهش دهید.
•    افزایش درآمد با ایجاد شبکه های مشتریان و تبلیغات
•    برند خود را توسعه دهید.
•    ایده هایتان را برای بهبود شیوه تجارت خود تبادل کنید.
•    به عنوان مثال، از طریق سایت های شبکه مشاغل مانند LinkedIn، نیروهای ماهر را استخدام کنید.
•    افزایش بازدیدکنندگان از وب سایت و بهبود رتبه موتورهای جستجو در آن
•    رقبای خود را زیر نظر داشته باشید.

ابزارهای رسانه های اجتماعی 

تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب نخواهند بود. صرفه جویی در وقت و تلاش خود را با استفاده از ابزارهای رسانه های اجتماعی که مشتریان شما استفاده می کنند در نظر داشته باشید. در ادامه یک راهنمای مختصر که به شما در درک برخی از گزینه های موجود کمک می کند، آورده ایم.

استفاده-از-شبکه-های-اجتماعی-در-بازاریابی-و-فروش

سایت های شبکه های اجتماعی

سایت های شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهند پروفایل یا صفحه شخصی خود را ایجاد کنید، با دیگران در ارتباط باشید و اطلاعات (از جمله تبلیغات، تصاویر و فیلم) را به اشتراک بگذارید. ایجاد یک پروفایل تجاری می تواند به شما در جذب فالوور، جذب مشتریان جدید و توسعه برند شما کمک کند. نمونه هایی از سایت های شبکه های اجتماعی عبارتند از Facebook ،Pinterest و Instagram.

سایت های شبکه های شغلی
از سایت های شبکه های شغلی می توان برای ایجاد مشخصات تجاری حرفه ای و ارتباط با شبکه های نیروهای ماهر جهت جذب و توسعه استفاده کرد. LinkedIn یک مثال بارز از اینگونه سایت ها است.

وبلاگ ها
وبلاگ ها مجلات آنلاین تفکرات، مشاهدات، تبلیغات، لینک ها، تصاویر و فیلم ها هستند. وبلاگ ها معمولاً در دسترس عموم قرار دارند. آنها به خوانندگان اجازه می دهند در مورد پست ها نظر دهند و با شما ارتباط برقرار کنند. می توانید آنها را در خانه یا از طریق یک بستر وبلاگ نویسی که نرم افزار و میزبانی وب سایت را ارائه می دهد، میزبانی کنید. برخی از نمونه ابزارهای وبلاگ نویسی رایگان شامل Blogger و WordPress است.

Micro-blog
میکرو وبلاگ ها برای ارسال پیام کوتاه به شبکه ای از دنبال کنندگان استفاده می شوند. اگر کسب و کار شما اطلاعات زیادی برای به اشتراک گذاشتن داشته باشد، می توانید از میکرو بلاگ ها استفاده کنید. به عنوان مثال می توان به Twitter و Tumblr اشاره کرد.

سایت های اشتراک گذاری ویدیو
سایت های اشتراک گذاری ویدیو به شما امکان می دهند ویدیوهای خود را بارگذاری کرده و به اشتراک بگذارید. سپس کاربران می توانند نظرات خود را درباره ویدیوهای شما با دیگران به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال می توان به YouTube و Vimeo اشاره کرد.

پادکست و ودکست
پادکست ها فایل های صوتی با سبک وبلاگ یا محتوای سبک سخنرانی و Vodcastها، پادکست هایی با فرمت ویدئویی هستند. آنها معمولاً برای موارد ذیل در دسترس قرار دارند:
•    بارگیری روی رایانه یا دستگاه قابل حمل (بنابراین می توان آن را آفلاین پخش کرد)
•    پخش به صورت زنده

سایت های خبری
سایت های خبری وب سایت هایی هستند که در آن اعضا اخبار جالب یا لینک هایی را با دیگران در جامعه به اشتراک می گذارند. وب سایت های خبری اجتماعی برای فروش محصولات و خدمات شما در نظر گرفته نشده اند. به عنوان مثال می توان به Digg ،StumbleUpon یا Reddit اشاره کرد.

خدمات خصوصی شبکه های اجتماعی
خدمات خصوصی شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد اطلاعات را در شبکه خصوصی خود به اشتراک بگذارید. این مورد برای کسب و کارهایی که می خواهند یک شبکه سازمانی امن ایجاد کنند تا دانش خود را به اشتراک بگذارند مفید است. نمونه آن Yammer است.

خدمات مبتنی بر مکان
خدمات مبتنی بر موقعیت مکانی به شما کمک می کند تا با سایر افراد و مشاغل منطقه خود ارتباط برقرار کرده و با آنها تعامل داشته باشید. Foursquare نمونه ای است که به شما امکان می دهد مشاغل آن منطقه را توصیه یا رتبه بندی کنید.

نرم افزارهای تلفن همراه

بازاریابی-و-فروش-با-استفاده-از-تلفن-های-هوشمند

اختراع تلفن های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه های تلفن همراه یکی از عوامل تحول کسب و کارهای اینترنتی بوده اند. توسعه نرم افزارهای فروشگاهی تلفن همراه منجر به مزایای آشکار برای مشتریان شده است که به آنها فرصتی می دهد تا در هر زمان و هر مکان در جستجوی کالا و ثبت سفارش خود باشند.

در حال حاضر، تجارت کسب و کارهای اینترنتی با بیش از 60 درصد مصرف کنندگان از طریق نرم افزارهای تلفن همراه در حال افزایش است و پیش بینی می شود که این تعداد تا سال های پیش رو به 73 درصد نیز برسد.
چنین نرخ رشد را می توان با این واقعیت توضیح داد که کاربران خرید خود را از طریق تحقیق روی کالاها به صورت آنلاین آغاز کرده و انتظار دارند خیلی سریع به نتیجه برسند. راحت ترین راه برای شروع پروسه خرید استفاده از دستگاه های تلفن همراه است.

امروزه یک وب سایت، هرچند خوب و روان، دیگر برای یک یک کسب و کار اینترنتی موفق کافی نیست. مصرف کنندگان در هر شرایطی استفاده از موبایل را ترجیح می دهند و خرید اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین ارائه یک نرم افزار تلفن همراه برای یک فروشگاه اینترنتی می تواند مفید فایده و گاها ضروری باشد.

اگر هنوز روی طراحی و داشتن یک نرم افزار تلفن همراه فکر نکرده اید، پیشنهاد می کنیم عجله کنید. دو گزینه پیش روی شما قرار دارد:

•    وب سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید، به عنوان مثال ظاهر و عملکرد آن را برای صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه در همه اندازه ها و همچنین در دسکتاپ ها متناسب سازی کنید.
•    یک نرم افزار تلفن همراه مجزا از سایت برای فروشگاه اینترنتی خود طراحی و ایجاد کنید.

به عنوان مثال، 54 درصد از معاملات آنلاین در سال 2017 از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام شده است و اولین بار بوده که ارسال سفارشات از طریق تلفن همراه از سفارشات دسکتاپ پیشی گرفته است. در سال جاری، پیش بینی می شود خرید اینترنتی از طریق تلفن همراه 75 درصد از کل فروش آنلاین را سهم خود کند.
یک انتخاب هوشمندانه می تواند سال های سال شما را در راه رسیدن به موفقیت یاری کند. ما در این انتخاب با شما همراه هستیم.

#طراحی فروشگاه اینترنتی

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید