نمونه کارهای طراحی سایت

6 مرحله در اجرای CRM

پیاده سازی و اجرای CRM بهتر است به عنوان یک فرایند شش مرحله ای درنظر گرفته شود که در حال حرکت از جمع آوری اطلاعات مشتریان و پردازش این اطلاعات به منظور بهبود بازاریابی و تجربه ی مشتری می باشد.

مرحله اول: جمع آوری اطلاعات

جمع آوری اطلاعات

اولویت باید با جمع آوری اطلاعاتی باشد که شما برای شناسایی مشتریان و دسته بندی رفتار آنان، به آنها نیاز دارید. کسب و کارهایی با وب سایت و خدمات آنلاین مشتری، یک مزیت نسبت به سایرین دارند زیرا مشتریان می توانند اطلاعات و جزییات مربوط به خود را هنگام خرید وارد و خود از آنها نگهداری کنند. روش هایی نیز برای این جمع آوری وجود دارد تا بتوانید همیشه اطلاعات مشتریان خود را داشته باشید.

مرحله دوم: ذخیره سازی اطلاعات

ذخیره سازی اطلاعات

موثرترین روش برای نگهداری و مدیریت اطلاعات مشتریان، در یک پایگاه داده رابطه ای است؛یک پایگاه داده متمرکز مشتری که به شما اجازه خواهد داد تا تمام سیستم های خود را با این اطمینان که همه از اطلاعاتی به روز استفاده می کنند، از یک منبع اجرا کنید.

مرحله سوم: دسترسی به اطلاعات

دسترسی به اطلاعات

با جمع آوری و ذخیره سازی اطلاعات در مرکز، مرحله بعدی قابل دسترس کردن اطلاعات برای کارکنان، آن هم با مناسب ترین قالب می باشد.

مرحله چهارم: تحلیل رفتار مشتری

تحلیل رفتار مشتری

 

شما می توانید با استفاده از ابزار داده کاوی در برنامه های صفحه گسترده یا spreadsheet که اطلاعات را برای شناسایی الگوها یا روابط تحلیل می کنند، شروع به توصیف مشخصات مشتریان کنید و استراتژی های فروش را توسعه دهید.

مرحله پنجم: بازاریابی موثرتر

بازاریابی موثرتر

 

بسیاری از کسب و کارها می دانند که درصد کوچکی از مشتریان، درصد زیادی سود برای آنها دارند. با استفاده از CRM می توانید به درک بهتری از نیازها و خواسته های مشتریان دست پیدا کنید و به مشتریان ارزشمند خود پاداش داده و آنها را به عنوان هدف درنظر بگیرید.

مرحله ششم: افزایش تجربه مشتری

افزایش تجربه مشتری

همانطور که گروه کوچکی از مشتریان می توانند سودآور باشند در مقابل، تعداد اندکی از مشتریان ناراضی هم می توانند زمان کارکنان را به هدر دهند. مشتری ناراضی را نباید به حال خود رها کرد بلکه باید مشکلی که وجود دارد را تشخیص دهید و به سرعت حل کنید تا کارکنان شما فرصت بیشتری برای سایر مشتریان داشته باشند.

گرچه استفاده از CRM، از هرنوعی که باشد می تواند برای کسب و کار شما کارگشا باشد اما آنچه عقل حکم می کند استفاده از کامل ترین و آسان ترین نسخه یعنی نسخه ی تحت وب آن می باشد. حذف محدودیت های زمانی و مکانی بزرگترین خدمت اینترنت به بشر بوده است. پس استفاده از CRM تحت وب نیز تمام محدودیت ها را از میان برداشته و راحتی و اطمینان خاطر را برای شما به ارمغان آورده است.

دیدگاه مخاطبان

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید !
CRM مدیریت ارتباط با مشتری CRMتحت وب مراحل اجرای CRM وبینه


عضویت در خبرنامه

صرفا جهت اطلاع رسانی و مقالات جدید