بازاریابی محتوا در کسب و کارهای کوچک

 

آیا بازاریابی محتوا واقعا برای کسب و کارهای کوچک جواب میدهد؟ این سوالیست که همیشه شنیده می شود و جواب آن در یک کلمه "بله" است.

اما برای موفقیت...

باید به بازاریابی محتوا متعهد باشید.

یک موسسه ی بازاریابی محتوا دریافت که تنها 21% از بازاریابان محتوایی در آمریکای شمالی به بازاریابی محتوا بسیار متعهد هستند. پس 79% دیگر چه؟ آنها تنها وقت خود و البته دیگران را به هدر می دهند.

بجای مطالب جدید زیاد، آنها را انتشار دهید.

یکی از بزرگ ترین افسانه ها در بازاریابی محتوا اینست که محتوایی عجیب، متفاوت از تمام محتواهای دنیا تولید کنید و به این ترتیب خواننده خواهد آمد. نه، نه، نه. این اشتباه است. اگر محتواها را انتشار ندهید نه کسی آنها را خواهد دید ونه به اشتراک خواهد گذاشت. که اگر اینچنین باشد نه از خواننده خبری خواهد بود و نه از مشتری.

در این مقاله چند نکته ی کاربردی را برایتان شرح می دهیم.لطفا در ادامه با وبینه همراه باشید.

 

 

مزیت های بازاریابی محتوا برای کسب وکارهای کوچک

چرا می خواهید به این نوع بازاریابی متعهد باشید؟ و اصلا از این تعهد کامل چه چیز نصیب شما خواهد شد؟

  • ترافیک سایت تا 800% افزایش خواهد یافت.

بله. صحت دارد. Neil Patel دریافت که سایت هایی با رهبران بازاریابی محتوا 7.8 بار بیشتر از آنهایی که رهبری در این زمینه ندارند ترافیک زیاد سایت را تجربه می کنند.

  • در موتورهای جستجو رتبه ی بالاتری خواهد یافت.

رتبه دادن به وب سایت شما در Google یا Bing بدون محتوا بسیار سخت خواهد بود. هرچه محتوای شما بهتر و بهینه باشد در جستجو ها بیشتر دیده خواهید شد.

  • اعتبار و تفکر رهبری در صنعت خود ایجاد کنید.

چه کسی را به عنوان یک قدرت و اعتبار در کسب و کار خاص خود می بینید؟ اگر از شما بپرسم چرا او، شرط می بندم جوابش را هم خودم بدانم. قابل اعتمادترین فرد برای شما همان کسی است که معتبرترین و باکیفیت ترین مطالب وبلاگ را در دنیای وب داشته است. پس خودتان هم باید به همان سمت حرکت کنید تا چنین حسی را در مشتریان خود ایجاد کنید.

  •  سرنخ های بیشتر پیدا کنید تا فروش بیشتر داشته باشید.

HubSpot دریافت کسب و کارهایی با محتواهای با قاعده و منظم 126% مشتریان بالقوه بیشتری نسبت به سایرین داشته اند. سرنخ های بیشتر یعنی شانس بیشتر در فروش.

  • در ازای سرمایه گذاری کوچک، سود زیادی دریافت کنید.

موسسه بازاریابی محتوا دریافته است باوجود اینکه بازاریابی محتوا 62% کم هزینه تر از بازاریابی برونگرا یا سنتی است اما سه برابر بیشتر، مشتری بالقوه و مشتاق تولید می کند.

برخلاف کوچک بودن کسب و کارتان به همه ی این مزایا و حتی چیزهایی بیشتر از این، دست خواهید یافت اگر به بازاریابی محتوا کاملا متعهد باشید.

بهتر است رو راست باشیم. قرار نیست این کار آسان یا زود بازده باشد. به عقیده ی عده ای به نتیجه رسیدن بازاریابی محتوا حداقل شش ماه زمان می خواهد و همه ی اینها بستگی دارد به میزان زمان و تلاشی که شما صرف می کنید.

با محتوای درست و معرفی مناسب، هرچیزی ممکن است.

 

 

از کجا شروع کنیم؟

از هرچه بگذریم سخن دوست خوشتر است. بعد از آوردن این همه دلیل و مدرک که بازاریابی محتوا بسیار مفید و البته ضروری است حالا باید از کجا و چگونه شروع کنیم؟

تمام آنچه باید انجام داد در 5 مورد زیر خلاصه میشود:

1. تولید محتوا

2. انتشار و تبلیغ محتوای خود

3. بررسی و آنالیز نتایج

4. تطبیق رویکرد خود بر اساس داده ها

5. تکرار و تکرار

اما قبل از تولید محتوا و انجام این 5 مرحله بهتر است طرحی برای آن داشته باشید و این سوالات را از خود بپرسید:

  • برای چه کسی می خواهید بنویسید؟ (بررسی شخصیت خوانندگان تان)
  • درباره ی چه میخواهید بنویسید؟ (موضوع اصلی محتوای تان)
  • چند وقت به چند وقت می خواهید بنویسید؟ (توصیه ی ما حداقل هفته ای یکبار است اما دیگر کمتر از یک مطلب در ماه نشود)
  • مشتریان شما از چه عبارت یا کلید واژه ای استفاده می کنند؟
  • هدف شما چیست؟ (شناساندن برند، ترافیک سایت و...)
  • معیارهای شما چیست؟ (دو یا سه معیار را انتخاب کنید و همیشه با همان ها باشید مثلا شبکه های اجتماعی و...)

امیدوارم با خواندن این مقاله به میزان اهمیت محتوا در کسب و کارتان پی برده باشید. با طراحی سایت و تولید محتوای کارامد حتما از رقیبان خود سبقت خواهید گرفت.

#دیجیتال مارکتینگ

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید