تحلیل رقابت در طراحی سایت

همه کسانی که روزی تصمیم به طراحی یا بازطراحی سایت خود را دارند هدف اصلی آنها افزایش فروش و معرفی محصولات خود در فضای مجازی است فضایی که بر خلاف شبکه های اجتماعی بسیار قوی تر و پایدار تر است تفاوت طراحی سایت با فعالیت در صفحات در شبکه اجتماعی این است که دیدهگاه کاملا متفاوتی از نظر دیجیتال مارکتینگ دارند که در این مقاله یکی از چالش های اصلی در تحلیل رقبا در بحث طراحی فروشگاه یا فروش محصول از طریق اینستاگرام است مزیت ها و معایبی آنها اصلا با یکدیگر قابل مقایسه نیست و نیمتوان گفت که شبکه های اجتماعی را کنار گذاشت . تحلیل رقبا قبل از شروع هر فعالیت تجاری بسیار گسترده و مهم است اگر بخواهیم میزبان اصلی این بازی را بشناسیم گوگل را میتوان معرفی کرد . گوگل رقبای شما را دسته بندی میکند و برای اینکه شما را بالاتر نشان دهد پارامترهایی زیادی را در نظرخواهد گرفت که میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به این صففحه مراجعه فرمایید. 
وجود رقابت در هر کسب و کاری بسیار مهم است اگر رقابتی نباشد هیچ چیز پیشرفت نمیکرد ، رقابت میان کشور ها ، رقابت میان ورزشکاران ، رقابت میان صنعت گران و رقابت میان فروشگاه های اینترنتی ! نوعی رقابت جدید و کمی هم قدیمی ... برای برانداز کردن میدان کافی است در گوگل کلید واژه موردنظر را جستجو کنید مثلا "فروشگاه لوازم پزشکی" این کلید واژه بسیار سنگین است چرا که شاید صدها نفر قبل از شما وارد این حوزه در فضای وب شده اند اما معنی این را نمیدهد که جایی برای تازه کاران نیست ! گوگل از الگوریتم های منصفانه ای استفاده میکند حتی برخی از صفحات جدید را برای مدتی در در رتبه بالا در صفحه نخست قرار میدهد تا ببیند بازخورد کاربران در آن چگونه است !! آیا سریعا صفحه را ترک میکنند ؟ یا نه تا آخر محتوا را می خوانند . پس میتوان گفت که رقابت بسیار سخت است . موضوع دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده است و بخشی از آن هم طراحی سایت است ، کاری که بخش فنی آن به سرعت و سادگی قابل اجراست و نحوه و معماری توسعه آن بسیار نیازمند کسب تجربه و خلاقیت است که تفاوت میان یک سایت خود و یک سایت بد را ایجاد میکند.

رقابت در میان وب سایت ها


تجربه کاربری مناسب 
کاربران شما وارد فضایی میشوند که شیک و مرتب است آنها از این فضا استفاده بهتری می کنند و سریع تر تصمیم میگیرند کار ثبت سفارش را انجام دهند یا در دوره آنلاینی که برگزار کرده اید شرکت کنند مخصوصا کسانی که در خوره وب فعالیت میکنند.


محتوای درخور انسان بسازید نه ربات
ربات های گوگل ... دنیای حرف و دارند صدها روش برای تشخیص دارند اما باز گول می خورند آنها سعی میکنند سایتی را در رتبه اول قرار بدهند که همان چیزی باشد که کاربر دنبال آن است ، اما باز بهترین روش همان روشی است که به صورت ارگانیک کاربران بتوانند از محتوای صفحات استفاده کافی را ببرند و در نهایت شما را با دادن یک دیدگاه سازنده یاری کنند.


واقعا خطا ها را باید کنترل کرد خطای وب سایت
خطای های وب سایت از هر نوع تاثیر منفی دارد هم از سمت سرور خطای 500 و 404 و هم خطا های سمت کاربر خطاهای html   و عدم رعایت تگ ها و اصول آن ، وبینه در هنگام طراحی سایت کلیه بخش  را تست میکند تا خطایی نباشد.


سرعت سایت را زیاد کنید
سرعت سایت مانند سرعت اینترنت نیست که با افزایش پهنای باند بتوان سرعت دانلود را افزایش داد وب سایت شما باید از الگوریتم های بهینه ای استفاده کند و این الگوریتم ها حداقل query  ها و حلقه های تکرار شوند را داشته باشند همه اینها منجر به داشتن سایتی با کیفیت و کارآمد میشود چیزی که در طراحی اختصاصی به دنبال آن هستیم.


سئو داخلی و خارجی فروشگاه
هر فروشگاهی از صفحاتی تشکیل شده است که کلیه قوانین سئو بر آن استوار است لینک سازی داخلی وخارجی تا پیگیری و فعالیت در شبکه اجتماعی 

موارد فوق موجب رشد شما بعد از تحلیل رقبا و تولید محتوای بهینه میشوند ، محتوایی که در صورت عدم رعایت موارد فوق نتیجه رقابت به نفع شما نخواهد بود .اگر بازار شما شامل رقابت با سایر شرکت ها نیست مثل شما تولید کننده محصولات غذایی هستید آن چیزی که مهم است کیفیت و قیمت است چیزی که مصرف کننده از محصول شما انتظار دارد می خواهید وارد بازار بین المللی شوید و در بازار کشور های همسایه محصولات خود را عرضه کنید این فعالیت مستلزم طراحی سایت چند زبانه است چیزی که به وفور در سایت های شرکت های تولید کننده دیده میشود وجود بازاز بزرگ 400 میلیونی در منطقه این را می طلبد که حداقل با داشتن یک سایت از سایر شرکتهای رقیب پیشه بگیرد و زودتر محصول خود را به مشتریان انگلیسی یا عربی زبان معرفی کنید ، اینجا باید به نکته مهمی اشاره شود و آن این است که باید طراحی سایت چند زبانه شما به گونه ای اجرا شود که اگر شخصی با زبان عربی در گوگل دنبال محصول شما گشت صفحات عربی زبان را برای او نمایش دهد و با کلیک روی جستجو وارد صفحه عربی شود این موراد بیشتر به امکاناتی که در هنگام طراحی سایت در نظر گرفته میشود باز میگردد . یا اینکه سایت های چند زبانه نباید در ساب دامنه باشند یعنی پنل مدیریتی جداگانه ای داشته باشند مخصوصا در سایت هایی که با کاربران در تعامل هستند و کاربران با درج کانت یا ثبت سفارش میخواهند با شما ارتباط برقرار کنند گویا مدتی می گذرد و شما از پیامی که در ادمین نسخه انگلیسی ثبت شده بی خبر می مانید.

مزیت رقابت در اینترنت

حرف آخر

  • همیشه با مشتریان خود ارتباطی 2 طرفه داشته باشید و به قول آن کار آفرین برتر به جای اینکه به دنبال رقابت باشید به دنبال راضی کردن مشتریان خود باشید ، قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت.
  • بهتر از پیش دیده شود میتوان از کمپین های تبلیغاتی یا تبلیغات در گوگل یا سایتها و مجلات استفاده کنید و مخاطبان را به سمت سایت هدایت کنید.
  • روش های ثبت سفارش را آسان تر و سهل کنید این کار همان UX در طراحی است که در انتخاب ایده و طرح سایت باید دقت شود.
  • برند سازی کنید ، چیزی که شاه بیت همه بازاریابی ها و بازار سازی ها است برند سازی در کسب و کارتان است

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید