طراحی فروشگاه اینترنتی

سایت طراحی فروشگاه اینترنتی زیبا و در عین حال با رابط کاربری ساده و آسان، تاثیر زیادی روی اعتبار فروشگاه اینترنتی شما دارد

زمانی که مشتری وارد سایت می‌شود، شما تنها سه ثانیه فرصت دارید تا اولین تاثیر را به جا بگذارید. به عبارت دیگر زمان برای جذب مشتری و حتی ارائه محصولات به مشتری، پس از ورود به سایت بسیار محدودتر از آن چیزی است که شما تصور می‌کنید. بنابراین رعایت نکاتی مانند رابط کاربری خوبUI/UX ، سرعت بالای سایت و....در جذب کاربر و برداشت او از فروشگاه بسیار مهم است. البته دقت داشته باشید که منظور ما از طراحی فروشگاه اینترنتی راه اندازی پیج و کانال در شبکه‌‌های اجتماعی و یا ثبت نام در مارکت پلیس‌ها نیست؛ بلکه منظور ما طراحی سایت فروشگاهی مختص به خودتان هست روی دامنه اینترنتی مستقلی است که مالک آن شما هستید. شبکه های اجتماعی ممکن است اولین جایی باشد که شما دیده می‌شوید اما کافی نیست، زمانی که کسب و کار شما توسط شبکه های اجتماعی دیده می‌شود، با هدایت کاربر به فروشگاه آنلاین خود می‌توانید فروشتان را چندبرابر کنید یا حتی با ایجاد کمپین ها و تخفیفات مشتریان قبلی خود را بازگردانده و فروش مجدد داشته باشید.

اما فروش از طریق فضای مجازی به همین‌جا ختم نمی‌شود و باید به فکر تبلیغات مخصوصا تبلیغات دیجیتالی، راه‌اندزی کمپین و بهینه‌سازی موتورهای جستجو(SEO) هم باشید. زیرا در این صورت است که کاربران فضای مجازی کسب و کار شما را می‌بینند و در صورت تمایل اقدام به خرید می‌کنند. فراموش نکنید در فروشگاه اینترنتی شرایط برای سوق دادن مشتری به سمت خرید محصولات خیلی بیشتر است؛ اما در صورتی که نکات فروش و بازاریابی در طراحی فروشگاه رعایت شده باشد. اهمیت این موضوع باعث شد که ما هم تصمیم بگیریم در کنار ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی اطلاعات کاملی راجع به آن هم ارائه دهیم، تا با دید بازتری برای انجام این مهم اقدام کنید.

مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی چیست؟

مزایای فروشگاه اینترنتی برای صاحبان کسب و کار

برای توصیف حسن فروشگاه اینترنتی همین بس که تجارت الکترونیک یکی از موفق‌ترین بخش‌ها در تجارت مدرن به حساب می‌آید که در چند سال اخیر هم رشد چشمگیری داشته است. بنابراین چرا شما از این تجارت بی بهره بمانید؟ الان تنها کافی است یک نگاهی به اطرافتون بیاندازید و ببینید چقدر استقبال مردم از خریدهای اینترنتی زیاد شده است. یک فروشگاه اینترنتی اگر به خوبی کار کند، پیشرفت بیشتری نسبت به فروشگاه فیزیکی می‌کند. اما چرا؟ ساده‌ترین پاسخ آن این است که مشتریان فروشگاه اینترنتی از سراسر کشور و حتی جهان است اما فروشگاه فیزیکی مشتریان محدود به منطقه خود را دارد.

راه‌اندزی فروشگاه اینترنتی مزایای بسیار دیگری هم دارد که شامل موارد زیر است:

نیاز به هزینه و سرمایه کمتری دارد: سرمایه موردنیاز برای ساخت سایت فروشگاهی تنها هزینه خرید دامنه و هاست است که در مقابل با هزینه‌های هنگفت اجاره و موارد دیگر ناچیز است. ما در وبینه چندین روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی را ارائه میکنیم مانند

طراحی فروشگاه با وردپرس

طراحی فروشگاه اینترنتی با لاراول

طراحی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز

همواره فعال است: سایت فروشگاه آنلاین هیچ محدودیتی ندارد و همواره در دسترس کاربر هست. به این ترتیب فروش محصولات در هر زمانی می‌تواند انجام شود.

بسیاری از کارها در فروشگاه آنلاین به صورت خودکار انجام می‌شود: بسیاری از کارها در فروشگاه آنلاین مانند مدیریت موجودی‌ها و...می‌تواند به صورت اتومات انجام شود و دیگر با مشکلاتی مانند خطا در وارد کردن داده روبرو نمی‌شویم. علاوه بر این در سایت‌های فروشگاهی امکان رسیدگی به پرداخت‌ها و تحلیل میزان فروش هم وجود دارد.  به طور مثال ما در خصوص اتصال API نرم افزار حسابداری کوثر ارتباط دو طرفه را میان سیستم و فروشگاه را برقرار کرده ایم به صورتی که با تعریف محصول در نرم افزار حسابداری همه اطلاعات آن مثل تصاویر، ویژگی ها، قیمت و... به صورت آنی در فروشگاه اینترنتی هم هماهنگ میشود. ضمنا کلیه فاکتورهای فروش هم به صورت آنی در سیستم حسابداری شما قرار میگیرد. و دیگر لازم نیست به روزرسانی و نگهداری فروشگاه آنلاین خود باشید.

برنامه‌ریزی برای بازگرداندن مشتری: برخی اوقات ممکن است کاربری وارد سایت شود و محصولی را به سبد خرید خود اضافه کند اما خرید خود را نهایی نکند. در این صورت شما می‌توانید با شماره تماسی که در اطلاعات کاربر ثبت شده تنها با ارسال پیامک تعدادی از این کاربران را به خرید تشویق کنید.

تعدادی دیگر از برتری‌های فروشگاه اینترنتی در مقایسه با فروشگاه فیزیکی به شرح زیر است:

  1. توسعه و گسترش آسان‌تر
  2. برخورداری از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس برای تحلیل و بررسی رفتار مشتری و بهبود روند کار فروشگاه
  3. قادر به پاسخ‌دهی چندین سفارش به صورت همزمان
  4. سریع‌ و آسان بودن خرید و ایجاد تجربه ای جذاب

مزایای فروشگاه اینترنتی برای مشتریان

  1. وقتی در شب، تمام فروشگاه ها و پاساژهای سطح شهر تعطیل هستند مشتریان شما در حال گشت زدن در بین قفسه ها و خرید از فروشگاه شما هستند. حتی اگر شما به عنوان فروشنده در خواب ناز باشید.
  2. مشتریان به راحتی و بدون نگرانی می توانند به بخش های مختلف فروشگاه شما سر بزنند، نگران شلوغی راهروها و بهم ریختگی قفسه ها نباشند و محصولات فروشگاه اینترنتی شما را با سایر فروشگاه ها مقایسه نمایند تا آنچه باب میل آنهاست خریداری کنند.
  3. دیگر نیاز نیست برای آگاهی از تخفیفات و فروش های ویژه‌ی شما دائما به فروشگاه سر بزنند. می توانند از طریق وب سایت و اعلان های مختلف از این جشنواره ها مطلع شوند و خرید از شما را به دلیل مشغله، سفر، بیماری و یا مسافت زیاد و دسترسی سخت از دست ندهند.

ویژگی‌های سایت فروشگاهی موفق

تمامی مزایایی که در بالا گفتیم در صورتی محقق می‌شود که اصول و نکات طراحی فروشگاه اینترنتی رعایت شود. بنابراین اگر در حال حاضر سایت فروشگاهی خود را دارید، می‌توانید با بررسی و اعمال این نکات با بازطراحی سایت خود جان تازه‌ای به سایت ببخشید و نتایج شگفت ‌انگیز آن را ببینید. اگر هم هنوز سایت خود را راه‌اندازی نکرده‌اید، رعایت این  نکات به ظاهر ساده، چندین گام شما را جلو می‌اندازد. لذا تعدادی از این نکات به شرح زیر است:

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به صورت ماژولار

طراحی ماژولار به معنای امکان افزودن ماژول و ارتقای فنی و عملکردی فروشگاه در آینده با گسترش کسب و کار شما است. به عنوان مثال شما ممکن است در ابتدا تنها روش پرداخت در محل را برای خریداران خود در نظر گرفته باشید اما در آینده بخواهید امکان پرداخت آنلاین را هم به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید.  مزیت طراحی ماژولار این است که در زمان نیاز امکان افزودن ویژگی های مختلف در کمترین زمان و با کمترین دردسر وجود دارد. مبنای طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی در وبینه هم طراحی ماژولار است تا بتواند با افزودن ماژول های جدید و کارآمد به رشد کسب و کار شما کمک کند.

طراحی جذاب و خلاقانه فروشگاه اینترنتی

ما ذائقه ی بازار و خریداران آنلاین را می شناسیم و از تاثیر UI (رابط کاربری) و UX (تجربه کاربری) در جذب مخاطب به خوبی آگاهیم؛ ویترین مغازه ی شما، همان صفحه نخست وب سایت است.  این صفحه باید به بهترین شکل ممکن طراحی گردد تا در کمتر از 3 ثانیه کاربر را به خود جذب کند. این اتفاق با رعایت اصول روانشناسی رنگ ها و نظم چیدمان المانهای صفحه است که تنها از عهده طراحان حرفه ای سایت بر می آید. بنابراین در طراحی فروشگاه اینترنتی به پارامترهای مختلفی از جمله برند و هویت کسب و کار شما، زمینه فعالیت، نوع محصولات و خدمات ارائه شده و مخاطبان هدف شما توجه خواهیم کرد و با در نظر گرفتن این پارامترها رنگ بندی، فونت و سایز کلمات، شکل آیکون ها و مدل منو، محل قرارگیری دکمه های مختلف، چیدمان بخش های مختلف، ساده بودن فرآیند ثبت نام و خرید و ... فروشگاه را به صورت سفارشی طراحی و اجرا خواهیم نمود.

طراحی جذاب ui/ux

استفاده از پویانمایی و انیمیشن های بصری حس رضایت برای ادامه و مشاهده صفحات بیشتر را به کاربر می دهد و باعث افزایش فروش شما می‌شود. پروموشن ها در صفحه اول بیشترین تاثیرگذاری را دارد. نمایش آنها به نحوی باید باشد که کاربر با مشاهده، علاقمند به دیدن آنها شود. طراحی ساده اما بکارگیری تصاویری هنری چیزی را پدید می آورد که همه از آن مثال می زنند. سایت های بزرگ دنیا هم از این امر مستثنی نیستند. به خرج دادن ذوق و ایجاد خلاقیت در هر طراحی مانند ساخت یک شخصیت هنری است که برای همیشه در ذهن مخاطب باقی می ماند. رسیدن به بهترین نتایج در کمترین زمان ممکن بسیار حائز اهمیت است. تصور اینکه مشتری در میان صفحات برای پیدا کردن یک کالا سردرگم شود ناخوشایند است.

این طراحی سفارشی قالب فروشگاه اینترنتی به گونه ای خواهد بود که علاوه بر زیبایی بصری، احساس و تجربه خوبی برای کاربر و مشتریان شما ایجاد خواهد کرد و تاثیر مثبتی در جذب مشتری خواهد داشت.

طراحی فروشگاه اختصاصی

طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی به معنای طراحی با یک CMS اختصاصی و کاملا مطابق با خواست و نیاز شما. ویژگی های این CMS اختصاصی را می توانید در صفحه مربوط به آن مطالعه و بررسی نمایید.

سیستم مدیریت محتوای سپهر گستر که با زبان PHP و در فریم ورک Laravel نوشته شده است این امکان را به ما می دهد تا طراحی منحصر به فرد، کدهای بهینه، سرعت بالا، امکان افزودن ماژول و ارتقا فروشگاه در آینده را تضمین کنیم.طراحی فروشگاه اینترنتی با لاراول یکی از مطمئن ترین انتخاب ها در طراحی فروشگاه آنلاین می باشد.

طراحی فروشگاه سئو بیس (SEO base)

همانطور که گفتیم بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو برای دیده  شدن و افزایش فروش ضروری است. اما فاکتورهای مختلف سئو بخشی از آنها مربوط به ساختار داخلی سایت می‌شود که این نکته مربوط سئوی داخلی یا On-Page SEO می‌شود. لذا با توجه به اشراف کامل ما بر آنچه مطلوب موتور جستجوی گوگل است، همه ی ساختارها در وبینه بر اساس اصول سئو به صورت بهینه طراحی شده اند و از ساختار قابل قبول و استانداردی برخوردارند. با داشتن یک سئوی داخلی خوب می توان  انتظار داشت سئوی خارجی نیز به نتیجه ی خوبی برسد.

طراحی فروشگاه ریسپانسیو

بدون داشتن طراحی واکنشگرا شما به بسیاری از اهداف خود از داشتن یک فروشگاه اینترنتی نخواهید رسید. امروزه تلفن همراه در اکثر لحظات و اتفاقات زندگی با ما است. در خیابان، محل کار، مهمانی، سفر و.... حال تصور کنید فروشگاه آنلاینی دارید که تمام المان های آن درهم و بهم ریخته به کاربر نمایش داده شود! منوها نامرتب، نوشته ها ناخوانا، سبد خرید و درگاه پرداخت در جایی نامعلوم... همه ی ما به سرعت چنین وب سایتی را ترک خواهیم کرد. طراحی فروشگاه اینترنتی باید به گونه ای باشد که در تمام صفحه نمایش های استاندارد از جمله تبلت، تلفن همراه، تلویزیون های هوشمند و دسکتاپ به شکلی کاملا استاندارد و البته کاربرپسند نمایش داده شود تا همین امر موجب افزایش بازدید و تعداد کاربران فروشگاه شما شود.

نگهداری و پشتیبانی فروشگاه اینترنتی

همانطور قبلا ذکر شد پلتفرم فروشگاهی طراحی شده در سپهر گستر با استفاده از CMS اختصاصی با زبان PHP و در فریم ورک لاراول نوشته شده است. این زبان و فریم ورک توسط جامعه ی بزرگی از برنامه نویسان در سراسر جهان در حال توسعه و بهینه سازی می باشد. همین جامعه بزرگ استفاده کنندگان، نقطه ی اطمینانی برای شما خواهد بود به این معنا که وب سایت شما از نظر تکنولوژی هرگز قدیمی نخواهد شد و پشتیبانی و نگهداری وب سایتی که همیشه به روز است کار ساده ای خواهد بود.

تمامی محصولات تولید شده در این شرکت با افتخار توسط تیم وبینه پشتیبانی، نگهداری و بهینه سازی می گردند. ما نهایت توجه و دقت خود را برای رسیدن به بهترین نتیجه به کار خواهیم گرفت.

طراحی فروشگاه با cms اختصاصی

تیم پشتیبانی وبینه، با کمک نرم افزار تیکتینگ سپهر گستر امور پشتیبانی و پاسخ به سوالات مشتریان خود را انجام می دهد. این نرم افزار یکی دیگر از محصولات نرم افزاری شرکت می باشد که در حال حاضر به صورت مستقل نیز قابل ارائه می باشد.

مراحل راه‌اندزای و طراحی فروشگاه اینترنتی

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی با توجه به شرایط و اهداف شما متفاوت است. اگر در حال حاضر هیچ محصولی برای فروش ندارید، اولین قدم انتخاب یک نیچ (گوشه) در حوزه فروش محصول موردنظرتان است تا بتوانید به صورت اختصاصی روی فروش آن محصول کار کنید و بیزینس پلن آن را بچینید. بعد از آن باید باقی مراحل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی که شامل موارد زیر است را دنبال کنید:

  • در ابتدا بهتر است رفتار و علایق مشتریان خود را تحلیل کنید.تا بتوانید به نیازهای بازار در حوزه مربوط به خودتان را بدست آورید.
  • اهداف و نیازهای خود از طراحی فروشگاه اینترنتی را مشخص کنید.
  • نام مناسبی برای دامنه سایت خود انتخاب کنید.
  • تعداد محصولات خود را مشخص کنید
  • ویژگی‌های موردنیاز برای سایت خود را مشخص کنید
  • پس از تحقیق و بررسی پلتفرم مناسب طراحی سایت خود را انتخاب کنید. زیرا طراحی سایت فروشگاهی به روش‌های مختلف طراحی سایت با وردپرس و ووکامرس و طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی با لاراول انجام می‌شود. شما باید بتوانید براساس نیاز و صد البته بودجه خود بهترین روش را انتخاب کنید. از آنجا که تیم وبینه دارای نیروهای برنامه نویس و طراح سایت قوی هست، برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.
  • انتخاب بهترین شرکت طراحی فروشگاه اینترنتی
  • طراحی و رنگ سازمانی موردنظر خود را با کمک طراح سایت مشخص کنید
  • تصاویر و محتواهای موردنیاز برای راه‌اندزی سایت را در اختیار طراح سایت قرار دهید.
  • در نهایت پس از انجام طراحی برای دریافت مجوزهای لازم مانند اینماد اقدام کنید.

تعرفه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت طراحی سایت هم مانند همه چیز هر سال تغییر می‌کند اما به طور کلی تحت تاثیر عوامل مختلفی است و نمی‌توان برای آن قیمت ثابتی را مشخص کرد. اما قیمت طراحی سایت فروشگاهی مسلما بیشتر از یک سایت ساده است. چرا که در سایت فروشگاهی باید اقدامات لازم برای پرداخت هم انجام شود. قیمت طراحی سایت فروشگاهی هم به خودی خود با توجه به عوامل مختلف متغیر است. مثلا روش و پلتفرمی که شما با توجه به نیاز خود برای طراحی سایتتان انتخاب می‌کنید، در هزینه نهایی تاثیر بسیار زیادی دارد. طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس هزینه کمتری نسبت به طراحی سایت با لاراول دارد. اما تیم وبینه با طراحی سیستم مدیریت محتوای اختصاصی سپهر گستر توانسته تاثیر زیادی هم در کاهش هزینه و هم در زمان طراحی سایت بگذارد که در عین حال بسیاری از مزایای طراحی سایت اختصاصی با لاراول را هم دارد.

اما دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی به قرار زیر است:

  • ویژگی های مورد نیاز شما و ماژول ها
  • تعداد محصولات فروشگاه یا به طور کلی حجم بزرگی بیزینس
  • قابلیت‌ها و ماژول‌های مورد نیاز فروشگاه
  • اتصال به سیستم های حسابداری از طریق API نرم افزار حسابداری کوثر و راهکاران همکاران سیستم که این دو API توسط سیستم سپهر گستر پشتیبانی میگردند.
  • دامنه و هاست انتخابی

شما باید با توجه به این نکات و میزان بودجه خود بهترین طراحی را برای سایت خود انجام دهید.

همانطور که گفتیم انتخاب بهترین طراح و یا شرکت طراحی فروشگاه اینترنتی یکی از مهم‌ترین اقدامات در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است. اما برای انجام این انتخاب باید ویژگی‌های بهترین طراح سایت را در نظر بگیرید که قبل از هر چیز احساس مسئولیت و تعهد و سپس دانش و علم آن مجموعه است. وبینه با برنامه‌نویسان و طراحان حرفه‌ای و مجربی که دارد، شما را در راه‌اندازی طراحی فروشگاهتان همراهی می‌کند و تمام راهنمایی‌ها و نکات لازم در جهت موفقیت را به شما ارائه خواهد کرد.

#طراحی فروشگاه اینترنتی
امیرعلی

آیا بعد از اینکه فروشگاه طراحی شد امکان اتصال آن به ترب وجود دارد ؟ یا اینکه خودمان میتوانیم این کار را انجام دهیم
وحید الوندی

سلام . بله امکان اتصال به ترب وجود دارد ضمن اینکه شما هم میتوانید ویژگی های مورد نظر خود را روی فروشگاه اعمال کنید
کاربر مهمان

سلام خداقوت. آیا هزینه هاست و دامنه جداگانه است همچنین در مورد دریافت اینماد شما اینکار را برای ما انجام میدهید؟
وحید الوندی

هزینه پکیج شامل هاست و دامنه در سال اول می باشد البته شما در سالهای بعدی می توانید سرویس هاست و دامنه را هم از طریق وبینه تمدید کنید . در خصوص دریافت اینماد تیم مشاوره ما به شما آموزش های لازم در این زمینه را به صورت رایگان میدهد .
مهمان

من دمو نسخه فروشگاهیتون که حدود صدهزار محصول در آن تعریف شده بود را دیدم و اینکه این حجم از بزرگی روی یک سرور مجازی ارزان قیمت بود برام جالب بود در صورتی که من الان مشکل بزرگم با وردپرس در حجم بالا حدود هزار تا محصول کندی اونه که هر ماه باید کلی هزینه سرور اختصاصی هم بدم . واقعا دستتون در نکنه مشکل سرعت بسیار مهندسی شده حل کردید
وحید الوندی

سلام . دوست گرامی نکته ای که باید توجه کنید بهینه بودن موتور نرم افزار یا هسته آن است که در صورتی که با رعایت اصول و معماری بهینه اجرا شده باشد در تعداد محصولات بالا به هیچ وجه به مشکل نمی خورید البته این را هم عرض کنم که در این cms فروشگاهی شما با حداقل منابع سخت افزاری تا 10 برابر بهینه تر و سریع تر از وردپرس خروجی می گیرید.