فروشگاه اینترنتی متصل به حسابداری

اتصال حسابداری به فروشگاه اینترنتی برای سایتهایی که میخواهند عملیات مالی و حسابداری به صورت یکپارچه در فروشگاه داشته باشند  بسیار کاربردی و کارآمد است امروزه این ویژگی از سمت شرکت های حسابداری به خوبی پشتیبانی میشود و شما میتوانید یکی از نرم افزارهای حسابداری که قابلیت اتصال ای طریق وب سرویس یا API را دارند خریداری کنید و جهت اتصال به فروشگاه اینترنتی خود به چند نکته مهم توجه داشته باشید .  یکی از مهم ترین نکته ها CMS فروشگاهی است که وب سایت شما از آن استفاده میکند اگر شما از وردپرس استفاده میکنید افزونه هایی جهت اتصال وردپرس به حسابداری توسط تیم های مختلف توسعه یافته است البته باید بهترین توسعه دهنده را انتخاب کنید چون صرفا وجود افزونه کافی نیست. مطلب بعد اینکه فروشگاه اینترنتی که شرکت طراحی سایت ساخته میشود قابلیت اتصال به انواع نرم افزارهای حسابداری را دارند مانند سپیدار - همکاران - هلو و ...

 

فروشگاه اینترنتی به همراه حسابداری تحت وب یکپارچه

 

در طراحی فروشگاه با استفاده از فریم ورک  Laravel PHP و بدون استفاده از CMS های مرسوم و رایگان مجموعه نرم افزار تحت وب یکپارچه ای را طراحی و تولید شده که دغدغه حسابرسی مدیران فروشگاه های اینترنتی بزرگ و یا متوسط را برطرف میکند . عدم استفاده از نرم افزارهای ثالث در این فروشگاه کارایی و دقت را بسیار بالا برده است و فرایندی که در استاندارد حسابداری فروشگاه ها اتفاق می افتد در این نرم افزار به صورت خودکار  اجرا میشود. اشخاصی که در فروشگاه عضو میشوند در نرم افزار حسابداری به عنوان طرف حساب دیده میشود و لازم نیست بخش جداگانه ای را برای تعریف طرف حساب ها در نظر بگیرید و واریز های آنلاین مشتری طبق استاندارد سند حسابداری با رعایت اصول بدهکار و بستانکار  به صورت دو طرفه در بخش انبار و موجودی صندوق و طرف حساب به صورت آنی اعمال میشود. صرفه جویی در زمان حسابرسی اسناد و کمک به مدیران و حسابداران از وظایف اصلی این پروژه می باشد.

اتصال فروشگاه اینترنتی به حسابداری

می دانید که فروش اینترنتی بسیار جدی شده است خصوصا با رایج شدن نرم افزارهای شبکه های اجتماعی در میان مردم و شرایط خرید اینترنتی ساده تر از این رو با نگاهی دقیق به موضوع اتصال فروشگاه اینترنتی به حسابداری باید این مهم را در نظر گرفت که اتصال حسابداری به فروشگاه با چه رویه ای مقدور است و یا اینکه با چه روشی میتوان با دقت بسیار بالا هماهنگی میان این دو ایجاد کرد . 

مثلا اگر تعداد موجودی شما 100 قلم باشد بعد از فروش در مغازه به صورت آنی بهتر است تغییرات در فروشگاه اعمال شود یا به صورت زمانبدی شده ؟ یا برعکس کل 100 قلم در فروشگاه اینترنتی فروش رفته است حسابداری به صورت آنی به روز شود یا مثلا یک ساعت آینده ؟ 

پاسخ سوال بالا به حجم تراکنش ها و تغییرات وب سایت وفروشگاه مروبط است اگر فروشگاه شما سوپر مارکت باشد با هر بار فروش آپدیت اطلاعات سایت از طریق وب سرویس کاری پر تراکنش است ! اما راهکار چیست ؟ طی یک تجربه ای که در یکی از پروژه ها داشتم به این نتیجه رسیدیم که میتوان سرور سایت را در محل فروشگاه قرار داد و با فراهم کردن اینترنت پرسرعت مخصوصا مشکل تعداد تراکنش های بالا را حل کرد.

یکی دیگر از روشهایی که خیلی هم رایج است زمانبدی است که مثلا هر 1 ساعت یکبار به روزرسانی اجرا شود این موضوع میتواند برای برخی از کسب و کارها که حجم فروش فیزیکی کامتری دارند بسیار کاربردی باشد.

روش دیگر که میتواند تاثیر بسیار زیادی دارد استفاده از راهکار تحت وب است ؟ راهکار تحت وب این قابلیت را دارد که مشکلی از بابت اتصال فروشگاه فیزیکی به فروشگاه اینترنتی وجود نداشته باشد . چرا که راهکار تحت وب با استفاده از زیرساخت اینترنت که مشکل قطعی بین سرور ها را ندارد برقرار میشود این روش میتواند به صورتی استفاده در مغازه هم کاربردی باشد یعنی خود فروشگاه فیزیکی هم در هنگام خرید از سیستم تحت وب استفاده کند . شاید بپرسید اینترنت قطع میشود راه حل بسیار ساده است قطعی را میتوان با استفاده از اینترنت های سیم کارت هوشمند استفاده کنید مثلا برخی از سرویس دهنده های اینترنتی سیم کارت هایی دارند که با توجه به موقعیت جغرافیایی که شما دارید همراه اول یا ایرانسل یا رایتل را برای اتصال شما انتخاب میکنند این سرویس ها از میزان قطعی کمتری در حد صفر برخوردار هستند.

 

چه شرکتی هایی قابلیت اتصال به فروشگاه اینترنتی دارند ؟

 

1- شرکت همکاران سیستم

یکی از شرکت های حسابداری بسیار با سابقه است که در موضوع نرم افزارهای ابری هم اخیرا راهکارهای خوبی داده است این نرم افزار غالبا برای شرکت های بزرگ که زیرساخت های مالی بزرگی دارد استفاده میشود که از قیمت بالایی هم برخروردار است.

2- شرکت سپیدار

نرم افزار حسابداری سپیدار یکی از زیرمجموعه های شرکت همکاران سیستم است که به جهت ارایه خدمات حسابداری به صورت ویندوزی برای شرکت های کوچک تا متوسط طراحی و تولید شده است این شرکت اخیرا وب سرویس رسمی خود را جهت اتصال در اختیار برنامه نویسان ایرانی قرار داده است همچنین در سیستم فروشگاهی سپهر گستر به خوبی از سپیدار پشتیبانی شده است

3- شرکت هلو

شرکت هلو یا طرفه نگار یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین شرکت هایی است که نرم افزارهای حسابداری مختلفی را توسعه داده است این شرکت در اصناف مختلف راهکار خاص خود را دارد و اخیرا با انتشار قابلیت اتصال به نرم افزارهای فروشگاه های اینترنتی وب سرویس رسمی خود را در اختیار فروشگاه های اینترنتی قرار داده است.

4- شرکت حسابفا

شرکت حسابفا بر اساس حسابداری آنلاین شروع فعالیت خود را آغاز کرده و برای وردپرس و پرستاشاپ هم افزونه رسمی خود را منتشر کرده است.

5- شرکت شایگان

شرکت شایگان هم یکی از شرکت های قدیمی در حوزه نرم افزار حسابداری است که با انتشار وب سرویس ها قابلیت اتصال به فروشگاه های اینترنتی را دارد این شرکت در حال حاضر افزونه وکامرسی خود را نیز منتشر کرده است

محمدمرداد 21، 1398

آیا این روش به آنقدر قابل اعتماد است که یک کسب و کار با خیال آسوده از آن استفاده کند ؟ و آیا در آینده همچنان که در محتوای هم ذکر شده واقعا رشد خواهد کرد ؟
وحید الوندیمرداد 21، 1398

امروزه دنیای وب مانند گذشته نیست و بحث مولتی پلت فرم به موضوعی بسیار جدی تبدیل شده . نرم افزارهای حسابداری هم از این موضوع مستثنی نیستند . شرکت سپهرگستر هم به عنوان یک شرکت تولید کننده نرم افزار حتما این موضوع را با جدید درآینده ادامه خواهد داد
آرمین گودرزیدی 22، 1398

با سلام بنده فروشنده دیجی کالا هستم، آیا راهکاری و یا نرم افزاری برای استفاده بنده دارید که انلاین بوده و موجودی و فروش را از پنل من در دیجی کالا خوانده و اعمال کند؟
مدیر سایتدی 22، 1398

سلام آقای گودرزی وقت بخیر . جهت اتصال دو وب سایت لازم است که سایت مبدا که همان دیجیکالا است این سرویس را برای مشتریان خود فراهم کند . در صورتی که این اجازه یا دسترسی وجود داشته باشد مشکلی از نظر توسعه وب سایت شما وجود نخواهد بود