طراحی فروشگاه اینترنتی
ما در وبینه برای ساخت فروشگاهی قدرتمند ، امن و با SEO بالا کار میکنیم
فروشگاهی که قدرت و کارایی شما را چند برابر کند.
تکنولوژی های مورد استفاده در این پروژه
laravel + livewire + meilisearch + bootstrap + redis + mysql + php + vue js
اگر کمی از دنیای اینترنت و فضای مجازی فاصله بگیریم و نگاهی به فروش سنتی کالا و خدمات بیندازیم، خواهیم دید چه رقابت سنگینی میان فروشندگان وجود دارد. عوامل زیادی از جمله ویترین شیک و زیبا، به روز بودن محصولات و خدماتی که ارائه می دهند، قیمت و کیفیت محصولات و خدمات، تخفیف ها و جشنواره ها، روی خوش فروشنده و ایجاد اطمینان در خریدار و غیره در موفقیت آنها نقش دارد. همه ی اینها و حتی بیشتر از اینها در فروش اینترنتی نیز تاثیرگذارند. بنابراین هرچه حرفه ای تر، فروش بیشتر.
با بیش از ۵ سال سابقه در تولید و طراحی فروشگاه های اینترنتی بر پایه فریم ورک لاراول
دانلود فایل پروپوزال به صورت PDF
شبکه های اجتماعی اولین جایی است که شما دیده میشود اما کافی نیست ، کسب و کار شما حتما باید توسط شبکه های اجتماعی دیده شود بعد با هدایت بازدید کنندگان به فروشگاه میتوانید فروش خود را بالا ببرید و حتی با ایجاد کمپین ها و تخفیفات مشتریان قبلی خود را در جریان قراردهید و فروش مجدد داشته باشید ، ما باور داریم که داشتن یک فروشگاه کافی نیست اما برای اینکه بتوانید خوب بفروشید و کسب و کار خود را اینترنتی کنید بسیار جدی است از این بابت باور داریم که کافی نیست چون نیاز به عوامل مختلفی برای رشد کسب و کار دارد از جمله تولید محوا و دیده شدن در گوگل و داشتن صفحات فعال در شبکه های اجتماعی مختلف مخصوصا اینستا یا تلگرام .
روش افزایش فروش بسیار به آموزش شما مربوط است که تبلیغات و دیده شدن بعد هدایت به فروشگاه و داشتن فروگاهی سریع ، زیبا ، دارای امکانات کافی برای مشتری ، نمایش بهتر محصولات و جذب توجه مشتری و ایجاد رغبت به خرید از عوامل مهم در بحث طراحی است که ما به خوبی آنها را طبقه بندی کرده ایم و طی یک کتاب الکترونیکی رایگان به شما هدیه میدهیم.
طراحی فروشگاه اینترنتی یعنی چه؟
طراحی فروشگاه اینترنتی یعنی طراحی وب سایت بطوری که بتوان از طریق آن اقدام به فروش کالا و خدمات نمود. همچنین بتوان خدمات پس از فروش و پشتیبانی مشتریان را نیز از همان طریق انجام داد.
طراحی فروشگاه اینترنتی امری سهل و ممتنع است. ساده از این جهت که افراد زیادی این کار را انجام می دهند و سخت از این رو که جزییات بسیار زیادی دارد و هر اقدام کوچک در این کار تاثیر زیادی بر آینده آن کسب و کار خواهد گذاشت.
چرا طراحی فروشگاه اینترنتی برای صاحبان کسب و کار مفید و ثروت آفرین است؟
_ به عنوان یک فروشنده مطمئنا به اهمیت مکانی که فروشگاه خود را برپا کرده اید و تاثیر آن بر کیفیت و کمیت فروش خود آگاه هستید. در فروشگاه های فیزیکی محل فروشگاه تاثیر بسیار زیادی بر تعداد خریدارن و میزان فروش می گذارد اما در فروشگاه های اینترنتی همه در یک محل مشخص به نام اینترنت مشغول فعالیت هستند. بنابراین هیچ فروشگاهی از این لحاظ بر دیگری برتری نخواهد داشت. پس نیاز نیست برای اینکه بیشتر دیده شوید سراغ مکان های خاص با اجاره های هنگفت بروید. آنچه ایجاد تمایز می کند سایر عواملی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
_ فروشگاه شما هرگز تعطیل نخواهد بود. عواملی از قبیل تعطیلات هفتگی و رسمی، شرایط آب و هوایی... هیچ تاثیر منفی بر کسب و کار شما نخواهد داشت. فروشگاهی 24 ساعته و آماده برای خدمت خواهید داشت که محصولات آن در هر ساعت از شبانه روز در دسترس خریداران می باشد.
_ فاصله ی میان شما و مشتریانتان تنها چند کلیک خواهد بود و بعد مسافت مفهوم خود را با داشتن فروشگاه اینترنتی از دست خواهد داد.
_ با داشتن فروشگاهی چند زبانه که می تواند چندین ارز را نیز پشتیبانی کند و روش های مختلف پرداخت و ارسال به کشورهای همسایه و البته سراسر دنیا، می توانید به رقابت و فروش در بازار جهانی نیز فکر و برای آن برنامه ریزی کنید.
_ یک فروشگاه اینترنتی جای چند شعبه فروشگاه فیزیکی را پر خواهد کرد. چند برابر فروش بیشتر و البته چند برابر هزینه کمتر.
باید جایی باشیم که مشتریان حضور دارند. دنیای اینترنت!
چرا فروشگاه اینترنتی برای خریداران و مشتریان شما ؟
_ وقتی در شب، تمام فروشگاه ها و پاساژهای سطح شهر تعطیل هستند مشتریان شما در حال گشت زدن در بین قفسه ها و خرید از فروشگاه شما هستند. حتی اگر شما به عنوان فروشنده در خواب ناز باشید.
_ به راحتی و بدون نگرانی می توانند به بخش های مختلف فروشگاه شما سر بزنند، نگران شلوغی راهروها و بهم ریختگی قفسه ها نباشند و محصولات فروشگاه اینترنتی شما را با سایر فروشگاه ها مقایسه نمایند تا آنچه باب میل آنهاست خریداری کنند.
_دیگر نیاز نیست برای آگاهی از تخفیفات و فروش های ویژه ی شما دائما به فروشگاه سر بزنند. می توانند از طریق وب سایت و اعلان های مختلف از این جشنواره ها مطلع شوند و خرید از شما را به دلیل مشغله، سفر، بیماری و یا مسافت زیاد و دسترسی سخت از دست ندهند.
به چه ویژگی هایی در طراحی فروشگاه اینترنتی باید توجه شود؟
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به صورت ماژولار
طراحی ماژولار به معنای امکان افزودن ماژول و ارتقای فنی و عملکردی فروشگاه در آینده با گسترش کسب و کار شما می باشد.
به عنوان مثال ممکن است در شروع تنها روش پرداخت در محل را برای خریداران خود در نظر گرفته باشید اما در آینده بخواهید امکان پرداخت آنلاین را به فروشگاه اینترنتی اضافه کنید.
مزیت طراحی ماژولار این است که در زمان نیاز امکان افزودن ویژگی های مختلف در کمترین زمان و با کمترین دردسر وجود خواهد داشت. مبنای طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی در وبینه طراحی ماژولار می باشد تا بتواند با افزودن ماژول های جدید و کارآمد به رشد کسب و کار شما کمک کند.
طراحی جذاب و خلاقانه فروشگاه اینترنتی
ما ذائقه ی بازار و خریداران آنلاین را می شناسیم و از تاثیر UI (رابط کاربری) و UX (تجربه کاربری) در جذب مخاطب به خوبی آگاهیم؛ ویترین مغازه ی شما، همان صفحه نخست وب سایت است. این صفحه باید به بهترین شکل ممکن طراحی گردد تا در کمتر از 3 ثانیه کاربر را به خود جذب کند. این جذب بر اساس رعایت اصول روانشناسی رنگ ها و نظم چیدمان المانهای صفحه است که تنها از عهده طراحان حرفه ای بر می آید. بنابراین در طراحی فروشگاه اینترنتی به پارامترهای مختلفی از جمله برند و هویت کسب و کار شما، زمینه فعالیت، نوع محصولات و خدمات ارائه شده و مخاطبان هدف شما توجه خواهیم کرد و با در نظر گرفتن این پارامترها رنگ بندی، فونت و سایز کلمات، شکل آیکون ها و مدل منو، محل قرارگیری دکمه های مختلف، چیدمان بخش های مختلف، ساده بودن فرآیند ثبت نام و خرید و ... فروشگاه را به صورت سفارشی طراحی و اجرا خواهیم نمود.
استفاده از پویانمایی ها و انیمیشن های بصری حس رضایت ادامه و مشاهده صفحات بیشتر را به کاربر می دهد و درصد فروش شما را بسیار افزایش خواهد داد. پروموشن ها در صفحه اول بیشترین تاثیرگذاری را دارد. نمایش آنها به نحوی که کاربر با مشاهده، علاقه مند به دیدن آنها باشد. طراحی ساده اما بکار گیری تصاویری هنری چیزی را پدید می آورد که همه از آن مثال می زنند. سایت های بزرگ دنیا هم از این امر مستثنی نیستند. به خرج دادن ذوق و ایجاد خلاقیت در هر طراحی مانند ساخت یک شخصیت هنری است که برای همیشه در ذهن مخاطب باقی می ماند. رسیدن به بهترین نتایج در کمترین زمان ممکن بسیار حائز اهمیت است. تصور اینکه مشتری در میان صفحات برای پیدا کردن یک کالا سردرگم شود ناخوشایند است.
این طراحی سفارشی قالب فروشگاه اینترنتی به گونه ای خواهد بود که علاوه بر زیبایی بصری، احساس و تجربه خوبی برای کاربر وب سایت و مشتریان شما ایجاد خواهد کرد و تاثیر مثبتی در جذب مشتری خواهد داشت.
طراحی فروشگاه اختصاصی
طراحی اختصاصی فروشگاه به معنای طراحی با یک CMS اختصاصی و کاملا مطابق با خواست و نیاز شما. ویژگی های این CMS اختصاصی را می توانید در صفحه مربوط به آن مطالعه و بررسی نمایید.
سیستم مدیریت محتوای اختصاصی سپهر گستر که با زبان PHP و در فریم ورک Laravel نوشته شده است این امکان را به ما می دهد تا طراحی منحصر به فرد، کدهای بهینه، سرعت بالا، امکان افزودن ماژول و ارتقا فروشگاه در آینده را تضمین کنیم. طراحی فروشگاه اینترنتی با لاراول یکی از مطمئن ترین انتخاب ها در طراحی فروشگاه آنلاین می باشد.
طراحی فروشگاه سئو بیس (SEO base)
سئوی داخلی (On-Page SEO) و سئوی خارجی (Off-Page SEO) دو فاکتوری هستند که گوگل از آنها در رتبه دهی به انواع وب سایت ها استفاده می کند.
با توجه به اشراف کامل ما بر آنچه مطلوب موتور جستجوی گوگل است، همه ی ساختارها در وبینه بر اساس On-Page SEO طراحی شده اند و از اسکلت قابل قبول و استانداردی برخوردارند. با داشتن یک سئوی داخلی خوب می توان انتظار داشت سئوی خارجی نیز به نتیجه ی خوبی برسد.
طراحی فروشگاه ریسپانسیو
بدون داشتن طراحی واکنشگرا شما به بسیاری از اهداف خود از داشتن یک فروشگاه اینترنتی نخواهید رسید. امروزه تلفن همراه در اکثر لحظات و اتفاقات زندگی با ما است. در خیابان، محل کار، مهمانی، سفر و.... حال تصور کنید فروشگاه آنلاینی دارید که تمام المان های آن درهم و بهم ریخته به کاربر نمایش داده شود! منوها نامرتب، نوشته ها ناخوانا، سبد خرید و درگاه پرداخت در جایی نامعلوم... همه ی ما به سرعت چنین وب سایتی را ترک خواهیم کرد. طراحی فروشگاه اینترنتی باید به گونه ای باشد که در تمام صفحه نمایش های استاندارد از جمله تبلت، تلفن همراه، تلویزیون های هوشمند و دسکتاپ به شکلی کاملا استاندارد و البته کاربرپسند نمایش داده شود تا همین امر موجب افزایش بازدید و تعداد کاربران فروشگاه شما شود.
نگهداری و پشتیبانی فروشگاه اینترنتی
همانطور قبلا ذکر شد پلتفرم فروشگاهی طراحی شده در سپهر گستر با استفاده از CMS اختصاصی با زبان PHP و در فریم ورک لاراول نوشته شده است. این زبان و فریم ورک توسط جامعه ی بزرگی از برنامه نویسان در سراسر جهان در حال توسعه و بهینه سازی می باشد. همین جامعه بزرگ استفاده کنندگان، نقطه ی اطمینانی برای شما خواهد بود به این معنا که وب سایت شما از نظر تکنولوژی هرگز قدیمی نخواهد شد و پشتیبانی و نگهداری وب سایتی که همیشه به روز است کار ساده ای خواهد بود.
تمامی محصولات تولید شده در این شرکت با افتخار توسط تیم وبینه پشتیبانی، نگهداری و بهینه سازی می گردند. ما نهایت توجه و دقت خود را برای رسیدن به بهترین نتیجه به کار خواهیم گرفت.
تیم پشتیبانی وبینه، با کمک نرم افزار تیکتینگ سپهر گستر امور پشتیبانی و پاسخ به سوالات مشتریان خود را انجام می دهد. این نرم افزار یکی دیگر از محصولات نرم افزاری شرکت می باشد که در حال حاضر به صورت مستقل نیز قابل ارائه می باشد.
فروشگاه اینترنتی
برخی از ویژگی های سیستم فروشگاهی عبارتند از:
- امکان مدیریت ویژگی محصولات و انتشار مقالات و اخبار مرتبط با حوزه کاری که سبب ارتقا سئوی فروشگاه اینترنتی شما خواهد شد.
- امکان نمایش چندین تصویر از محصول در قالب گالری تصاویر و بزرگنمایی تصاویر
- امکان تعریف بی نهایت محصول
- وجود فیلتر بسیار پیشرفته براساس ویزگی هایی همچون رنگ، سایز، قیمت و...
- موتور جستجو Elastic Search
- تعریف روش های متنوع پرداخت و ارسال و اتصال به درگاه های بانکی
- نمایش محصولات مرتبط و پیشنهادی
- برخورداری از ویژگی PWA
- دارای اپلیکیشن اندرویدی و IOS قابل انتشار در کافه بازار و مارکت های ایرانی IOS
طراحی فروشگاه PWA بسیار جدی است و حرفه ای است pwa کاری میکند که کاربر شما حس بهتری هنگام استفاده از سایت را داشته باشد و ما باید به تجربه کاربری و حس رضایت کاربر داشته باشیم این ویژگی میتواند فروشگاه را به نوع جدید از وب سایت تبدیل کند تا شباهت بسیار زیادی به اپلیکیشن داشته باشد مخصوصا از اینکه refresh های کاربر هنگام هدایت به صفحات مختلف و جلوگیری از load مجدد فایل ها و کتابخانه های js , css که این خود میتواند باعث افزایش سرعت و رضایت کاربر شود
انواع فروشگاه های اینترنتی
ما بر این تلاش هستیم که خدماتی را به شما تقدیم کنیم که با تلاش و همکاری بسیار زیاد تولید و نتیجه آن به محصولی کارآمد تبدیل شده است. اگر شما هر یک از ایده های زیر را دارید پس با خیال راحت با ما همراه باشید چرا که ما می توانیم انوع فروشگاهای اینترنتی را راه اندازی کنیم:
- طراحی فروشگاه کالا
- طراحی فروشگاه فایل
- طراحی فروشگاه خدمات
- طراحی فروشگاه لایسنس و Gift کارت
به طور اختصاصی هر یک از انواع فروشگاه هایی که در بالا گفته شد سازوکار خاص خود را دارند. یعنی اگر شما فروشگاه فایل دارید در مراحل ثبت سفارش، آدرس و حمل و نقل دیده نمی شود یا اگر فروشگاه شما خدمات است بعد از خرید هر خدمت بخشی از سایت فعال می شود که می تواند باز شدن یک سطح دسترسی جدید یا صدور بلیط باشد. همچنین اگر شما فروشنده لایسنس نرم افزاری هستید بعد از اینکه لایسنس یا محصول دیجیتال فروخته شد سیستم از درون پایگاه داده خود یک لایسنس جدید را صادر می کند.
از دیگر انواع سیستم های فروشگاهی که توسط ما پشتیبانی و طراحی می شود B2B است. این سیستم فروشگاهی می تواند با سازوکار فروش باشد یا بدون فروش. کسب و کارها در این نوع فروشگاه ها با ارتباط با یکدیگر خرید ها و نیازهای خود را انجام می دهند. به طور مثال دیجیکالا نوعی سیستم چند فروشنده از نوع Multi Vendor است. یعنی اگر محصولی برای فروش تعریف می شود می تواند چندین فروشنده با قیمت ها و انبارهای مختلف داشته باشد که پیاده سازی این نوع سیستم مستلزم این است که نرم افزار فروشگاهی خریداری شده ویژگی چند فروشنده بودن را پشتیبانی کند.
از فروشگاهای کوچک تا فروشگاهای بسیار بزرگ
یکی از ویژگی های فوق العاده ای که در طراحی فروشگاه بر پایه سیستم اختصاصی سپهر گستر وجود دارد برخورداری از موتور جستجو Elasticsearch است که به نوع خود در میان نمونه های مشابه بی نظیر است. Elasticsearch نرم افزاری رایگان و open source است. Elastic search را می توانید مستقیما در سرور اختصاصی یا روی Amazon EC2 یا سرویس Amazon Elasticsearch اجرا کنید. این موتور جستجو به عنوان دیتابیس ثانویه در کنار دیتابیس اصلی نرم افزار قرار می گیرد و سرعت بسیار بالا در جستجو دارد. از جمله سایت هایی که از تکنولوژی استفاده می کنند می توان به همه وب سایت های فروشگاهی بزرگ مانند دیجیکالا، علی بابا و آمازون اشاره کرد.
elasticsearch، یک موتور جستجو و تحلیلگر توزیع شده است که با رابط کاربری وب (HTTP) و الگوی استاندارد JSON برای انتقال داده ها کار می کند. برای جستجو، اطلاعات را درون خودش index می کند و در کمترین زمان ممکن به درخواست ها پاسخ می دهد. بسیار مقیاس پذیر است و قابلیت اجرا روی یک سرور مجازی یا صدها سرور با داده های بسیاز زیاد را دارد و در هنگام بروز مشکلات سخت افزاری یا شبکه، خرابی را تشخیص می دهد و کلاستر و داده ی خود را حفظ میکند تا قابل استفاده باشند. این تنها بخشی از ویژگی های فنی و مزیت های استفاده از طراحی فروشگاه اینترنتی با Elasticsearch است.
همچنین اگر شما انواع مختلفی از اطلاعات را در نوع بزرگی از فروشگاه مثل Mraket Place هم داشته باشید یا بخواهید میلیون ها محصول را در پایگاه داده خود ذخیره کنید نگرانی از جهت پیچیده شدن و سنگین شدن وب سایت خود نداشته باشید. ما این سیستم را به صورت مستقیم در قسمت جستجو پیشرفته به کار گرفته ایم تا بتواند پیچیده بودن شرایط جستجو مانند تعین رنگ، سایز، جنس، ابعاد، بازه قیمتی و هر چیز دیگری که می تواند از نظر جستجو مهم باشد را مدیریت کند.