طراحی فروشگاه اینترنتی


پتانسیل فضای مجازی در معرفی و فروش کالا با استفاده از تکنولوژی و طراحی فروشگاه اینترنتی این مهم را می طلبد که کسب و کارهای فیزیکی به کسب و کار آنلاین نیز مهاجرت کنند. با طبقه بندی انواع نیازها متوجه خواهیم شد که فروشگاه اینترنتی تنها فضایی جهت خرید کالایی مانند لباس یا لوازم منزل نیست. امروزه امکان خرید هر نوع کالا یا دریافت هر گونه خدمتی از طریق اینترنت دور از ذهن نیست. در میان این همه مشغله و هیاهو، بودن اینترنت به کمک بزرگی برای ما بدل شده است. این وابستگی به جایی رسیده است که نه تنها پوشاک و لوازم منزل را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری می کنیم، حتی خرید میوه، خواربار از سوپر مارکت و خرید نان هم به این لیست اضافه شده است. لیست خدمات هم که چیزی کم از لیست قبلی ندارد. 

برای شروع راه اندازی یک فروشگاه نیاز به یک CMS فروشگاه اینترنتی دارید که کار خود را آغاز کنید. ما در سایت وبینه به شما کمک می کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را در بین CMS های فروشگاهی مختلف داشته باشید.

عوامل زیادی موجب می شود تا یک سایت فروشگاهی را خوب قلمداد کنیم. از مهم ترین ویژگی های یک فروشگاه خوب سهولت استفاده برای کاربران است. این ویژگی به اصول طراحی UI و UX مربوط است که حس اطمینان خاطر در استفاده را به مصرف کننده انتقال می دهد. استراتژی پیاده سازی فروشگاه در وبینه به گونه ای منحصر به فرد شده که از بعد فنی و ساختاری محصول سیستمی بی نظیری را طراحی و تولید کرده است.

وبینه راهکاری نوین در بستر دیجیتال به شما ارائه می کند

راهکاری نو برای افزایش نمودار و افزایش رضایت مشتریان از خدمات ارائه شده و داشبورد مدیریتی قدرتمند برگرفته از معماری نرم افزاری اختصاصی در کنار ماژول های به هم پیوسته مسیر رشد و حرکت فروشگاه اینترنتی شما را هموار میکند. ما با شناخت نیاز مشتریان طی کسب تجارت فراوان در سالهای مختلف همه این نیازها را در پلتفرم فروشگاهی فراهم کرده ایم که می تواند پاسخگوی نیاز همه باشد. 

ما بر این باوریم که همگام بودن با تکنولوژی رمز موفقیت شماست. آمارها نشان می دهد که در ایران بیش از 38 میلیون گوشی هوشمند وجود دارد و 5 درصد از حجم خرده فروشی در ایران توسط پایانه های اینترنتی انجام می پذیرد که این مقدار به طور دائم در حال افزایش است. هنگامی که فروشگاه به همراه اپلیکیشن موبایل ارائه می شود کاربردپذیری آن و تعداد مراجعه کنندگان افزایش پیدا خواهد کرد پس رعایت قوانین موبایل پسند بودن، از بخش های جدا نشدنی هر وب سایت فروشگاهی در دنیای امروز است .

سایت فروشگاهی

ویترین مغازه شما صفحه نخست است. این صفحه باید به بهترین شکل ممکن طراحی گردد تا در کمتر از 3 ثانیه کاربر را به خود جذب کند. این جذب بر اساس رعایت اصول روانشناسی رنگ ها و نظم چیدمان المانهای صفحه است که تنها از عهده طراحان حرفه ای بر می آید. استفاده از پویانمایی ها و انیمیشن های بصری حس رضایت ادامه و مشاهده صفحات بیشتر را به کاربر می دهد و درصد فروش شما را بسیار افزایش خواهد داد.

پروموشن ها در صفحه اول بیشترین تاثیرگذاری را دارد. نمایش آنها به نحوی که کاربر با مشاهده، علاقه مند به دیدن آنها باشد. طراحی ساده اما بکار گیری تصاویری هنری چیزی را پدید می آورد که همه از آن مثال می زنند. سایت های بزرگ دنیا هم از این امر مستثنی نیستند. به خرج دادن ذوق و ایجاد خلاقیت در هر طراحی مانند ساخت یک شخصیت هنری است که برای همیشه در ذهن مخاطب باقی می ماند. 

رسیدن به بهترین نتایج در کمترین زمان ممکن بسیار حائز اهمیت است. تصور اینکه مشتری در میان صفحات برای پیدا کردن یک کالا سردرگم شود ناخوشایند است. تکنولوژی با هدف کاهش زمان و رسیدن به سریع ترین نتیجه در حال تکامل است. در فروشگاه های اینترنتی برخورداری از فیلتر پیشرفته ای که همه عناصر محصولات اعم از رنگ، سایز، جنس و ... را پوشش دهد کاملا ضروری است و برای داشتن این ویژگی تیم فنی وبینه طی سالها تلاش و تجربه این راهکار را به شکلی مدرن طراحی و آماده استفاده کرده است.

range filter

سیستم هوشمند فیلتر محصولات که بر پایه فریم ورک جاوا اسکریپت طراحی شده
 

در واقع می توان گفت اگر به دنبال یک فروشگاه ساز خوب هستید، باید این سه ویژگی را یکجا با هم داشته باشد:

  • امکانات کامل برای مدیریت محصول و اتوماسیون خرید و فروش
  • ساختار منطبق با استانداردهای فنی و SEO
  • قابلیت توسعه در همه سطوح و متناسب با انواع کسب و کارها

البته توجه به محدودیت هایی که به دلیل استفاده از فروشگاه سازهای متن باز وجود دارد بسیار مهم است. به طور مثال اگر از مجنتو استفاده کرده اید و می خواهید نرم افزار انبارداری و نرم افزار حسابداری تحت وب را در کنار هم به صورت یکپارچه مدیریت کنید و از CRM برای تبدیل سرنخ ها به مشتری و تیکتینگ را برای ارتباط و پشتیبانی در یک پنل مدیریتی به همراه داشته باشید مجبور هستید از وب سرویس ها یا پلاگین های متنوعی که برای این امر قبلا طراحی شده اند استفاده کنید و قطعا استفاده از آنها محدودیت هایی را به همراه دارد که توسعه دهنده نمی تواند به سادگی یا شاید هم هرگز خواسته های شما را مطابق پروپوزالی که دارید اجرایی کند.

اما در وبینه این اتفاق به صورت دیگری رقم خواهد خورد. ما پلتفرم فروشگاهی طراحی و توسعه داده ایم که در طراحی جز به جز آن تحلیل های لازم و الزامات و استاندارد ها را به خوبی پیاده سازی کرده ایم تا بتواند پاسخ گوی نیازهای کارفرمایان در سطوح کاری مختلف باشد. اگر حسابداری فروشگاه آنلاین با فروشگاه فیزیکی برای شما دردسر ساز شده است می توانید از نرم افزار حسابداری تحت وب که به صورت مستقل بدون API در کنار فروشگاه قرار دارد استفاده کنید. این کار می تواند برای کسب و کارهایی که حجم زیادی از فروش را دارا هستند بسیار کارآمد باشد.

 از دست دادن تعداد زیادی از مشتریان تنها به دلیل وضعیت آب و هوا و یا سایر مواردی که ذکر شد، می تواند نگران کننده باشد. البته جور دیگری هم می توان به ماجرا نگاه کرد. تهدیدهای زیادی وجود دارد که با کمی زیرکی می توان آن ها را به فرصت هایی ناب تبدیل کرد. اگر ساختارها و پیش فرض های ذهنی خود را تغییر دهید خواهید دید که با داشتن یک فروشگاه آنلاین و مجازی به راحتی می توانید از کسب و کار و حرفه خود کسب درآمد کنید و بسیاری از نگرانی هایی که در فروشگاه فیزیکی مانند در معرض دید بودن و مساحت فروشگاه، سهولت دسترسی مشتریان به آن و... داشته اید را دیگر نخواهید داشت. در هر وقتی از سال و در هر شرایطی فروشگاه شما 7 روز هفته، 24 ساعت شبانه روز بدون تعطیلی سفارش مشتریان را دریافت و وجه آن را آنی دریافت می کند.

مشتریان شما دیدگاه ها و یا شاید انتقادهایی را روی محصولات درج می کنند که با پایش این اطلاعات می توان محصولی مطلوب را به دست مصرف کننده رساند و با تولید محتوایی جامع و کامل و هماهنگی با شبکه های اجتماعی می توان نرخ فروش و جذب مشتریان جدید را به شدت افزایش داد.

 

24 ساعته آنلاین است

از دیگر ویژگی های فوق العاده ای که در طراحی فروشگاه بر پایه سیستم اختصاصی سپهر گستر وجود دارد برخورداری از موتور جستجو Elasticsearch است که به نوع خود در میان نمونه های مشابه بی نظیر است. Elasticsearch نرم افزاری رایگان و open source است. Elastic search را می توانید مستقیما در سرور اختصاصی یا روی Amazon EC2 یا سرویس Amazon Elasticsearch اجرا کنید. این موتور جستجو به عنوان دیتابیس ثانویه در کنار دیتابیس اصلی نرم افزار قرار می گیرد و سرعت بسیار بالا در جستجو دارد. از جمله سایت هایی که از تکنولوژیelastic search استفاده می کنند می توان به همه وب سایت های فروشگاهی بزرگ مانند دیجیکالا، علی بابا و آمازون اشاره کرد. elasticsearch، یک موتور جستجو و تحلیلگر توزیع شده است که با رابط کاربری وب (HTTP) و الگوی استاندارد JSON برای انتقال داده ها کار می کند. برای جستجو، اطلاعات را درون خودش index می کند و در کمترین زمان ممکن به درخواست ها پاسخ می دهد. بسیار مقیاس پذیر است و قابلیت اجرا روی یک سرور مجازی یا صدها سرور با داده های بسیاز زیاد را دارد و در هنگام بروز مشکلات سخت افزاری یا شبکه، خرابی را تشخیص می دهد و کلاستر و داده ی خود را حفظ میکند تا قابل استفاده باشند. این تنها بخشی از ویژگی های فنی و مزیت های استفاده از طراحی فروشگاه اینترنتی با Elasticsearch است. همچنین اگر شما انواع مختلفی از اطلاعات را در نوع بزرگی از فروشگاه مثل Mraket Place هم داشته باشید یا بخواهید میلیون ها محصول را در پایگاه داده خود ذخیره کنید نگرانی از جهت پیچیده شدن و سنگین شدن وب سایت خود نداشته باشید. ما این سیستم را به صورت مستقیم در قسمت جستجو پیشرفته به کار گرفته ایم تا بتواند به دلیل پیچیده بودن شرایط جستجو مانند تعین رنگ، سایز، جنس، ابعاد، بازه قیمتی و هر چیز دیگری که می تواند از نظر جستجو مهم باشد را مدیریت کند . 

ما در وبینه هم در بخش تولید نرم افزار در بخش کنترل پنل وب سایت کار می کنیم و هم در بخش رابط کاربری یا همان theme فروشگاه کار می کنیم و طی این فرایند وب سایت خاصی باید تولید شود که بتواند محدودیت های موجود در فروشگاه سازهای عمومی را نداشته باشد و هم اینکه بتواند برای کسب و کارهای بزرگ اینترنتی هم به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد.

 از ویژگی های خاص می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  1. کاملا اختصاصی و تولید شده در شرکت وبینه
  2. طراحی رابط کاربری ساده و آسان جهت استفاده توسط اپراتورهای وب سایت
  3. پنل مدیریتی رابط کاربری واکنش گرا در موبایل 
  4. طراحی رابط گرافیکی کاملا اختصاصی مطابق با طرح گرافیکی تایید شده توسط مشتری
  5. پشتیبانی طولانی مدت و قابلیت توسعه انواع نیازهای مختلف فروشگاه های اینترنتی
  6. سرعت بارگذاری بالا و لود سریع در صفحات به دلیل برخورداری از بهینه سازی های هسته نرم افزاری و UI/UX
  7. فیلتر پیشرفته محصولات مبتنی بر ElasticSearch و Mysql
  8. سرعت بسیار بالا به دلیل برخورداری از زیرساخت های قدرتمند مطابق با زیرساخت هایی که در فروشگاه های بزرگ مانند دیجی کالا استفاده می شود. برخی از این ویژگی ها شامل انواع مختلف سیستم های ذخیره سازی و cache و جستجو از قبیل (redis - elasticsearch - mongodb) همچنین به روز بودن به آخرین نسخه PHP
  9. طراحی و ساخته شده بر اساس آخرین نسخه  فریم ورک مشهور LARAVEL و زبان برنامه نویسی PHP
  10. همگام با چند ماژول پیشرفته دیگر تولید شده مانند TICKETING - MLM - CMS
  11. قابلیت اتصال به سیستم های نتورک مارکتنیگ و فروش چند سطحی (دارای نمونه کار فعال)
  12. سیستم قدرتمند در ثبت ویژگی کالاها و خدمات و استفاده از آنها در سیستم جستجو پیشرفته محصولات
  13. کاملا منطبق با سیستم چند زبانه و توانایی ثبت محصولات بیش از 50 زبان زنده دنیا
  14. پشتیبانی از انواع درگاههای پرداخت مستقیم و واسط مختلف
  15. کاملا منطبق با اصول SEO و رعایت ساختار SEO در بخش های مختلف مرتبط با محصولات و مقالات
  16. طراحی شده بر اساس روش های بازاریابی و جذب مخاطبان در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و ... جهت انتشار محتوا به صورت خودکار و دستی در شبکه های اجتماعی
  17. سبک و بهینه به دلیل رعایت طراحی بهینه و ساختاری استاندارد هم در بخش مدیریتی و هم در بخش کاربری
  18. امن و قابل اعتماد در مقابل تهدیدهای سایبری و دارای فایروال داخلی جهت جلوگیری از انواع هک ها مانند XSS , SQL injection و ..
  19. راهبری و مدیریت چند اپراتوره و ثبت کلیه واقع و رخداد های اپراتورها در سیستم لاگ
  20. ثبت سفارش آنلاین و پرداخت بعد از خرید با دو روش پرداخت آنلاین و پرداخت از کیف پول
  21. جستجو در فاکتورهای پرداخت شده بر اساس بازه تاریخی - وضعیت پرداختی - شماره فاکتور - نام کاربری
  22. امکان خروجی گرفتن اکسل و PDF از فاکتورهای فروش 
  23. نمایش فاکتور در قالب فاکتور قابل چاپ و تغییر وضعیت فاکتور ثبت شده - همچنین ثبت یادداشت روی فاکتور توسط مدیر
  24. سیستم کیف پول و ثبت اعتبار بر اساس واحد های ارزی مختلف و ایجاد چرخه مالی در میان کلیه عملیات های کاربر
  25. ثبت و مدیریت درخواست های تسویه حساب ارسال شده از طرف خریداران و مشتریان وب سایت
  26. ثبت فیش یا پرداخت غیرنقدی و افزایش اعتبار کیف پول - گزارشات مرتبط با انتقال وجه بین حساب های کاربری - گزارش از مانده و اعتبار کیف پول همه کاربران تفکیک شده بر اساس واحد ارزی - گزارش از آخرین تراکنش های ثبت شده برداشت و دریافت از کیف پول - گزارشات مرتبط با عملیات دستی واریز و برداشت روی کیف پول توسط مدیر
  27. گزارشات مرتبط با فروش و فاکتور ها مانند (وضعیت سفارشات - پر فروش ترین کالاها - ریز اقلام موجود در سفارشات - گزارش کلی فروش به تفکیک ماه و سال - مالیات بر ارزش افزوده فروش)
  28. گزارش آخرین تغییرات قیمتی روی تغییر قیمت محصولات و کاتالوگ ها به همراه نام کاربری اپراتور 
  29. گزارشات مرتبط به تراکنش های درگاه پرداخت بر اساس وضعیت های رخ داده (لغو شده - تایید شده - ناقص) بر اساس درگاه های فعال روی سایت
  30. سیستم پیگیری و شماره ارجاع تراکنش های پرداخت (به صورت روشی قابل پیگیری مشخص است که پرداخت صورت گرفته از چه منابعی دریافت شده است - مثلا مشخص است که از طریق کیف پول و درگاه آنلاین جهت پرداخت فاکتور شماره فلان - یا عملیات انتقال اعتبار مشخص است از چه کیف پولی برای چه کیف پولی ارسال شده است ) این روش در پیگیری عملیات مالی موثر است
  31. فعال و غیرفعال سازی درگاه های پرداخت آنلاین قابل پشتیبانی توسط سایت
  32. مدیریت روش های ارسال سفارشات و محدود سازی هزینه بر اساس حجم سفارشات
  33. تعریف و ایجاد محصولات - خدمات - محصول دیجیتالی به قالب کاتالوگ و ثبت ترجمه صفحات کاتالوگ ها به زبان های فعال روی سایت
  34. تعریف و مدیریت دسته بندی کاتالوگ فروشگاه به همراه ثبت ترجمه در سایر زبان ها
  35. تعریف و مدیریت ویژگی های کالاها بر اساس نوع (متنی و چند گزینه ای ) به همراه ثبت ترجمه در سایر زبان ها
  36. گزارشات کاتالوگ ثبت شده بودن موجودی روی
  37. رابط کاربری کنترل پلن ادمین به روز و منطبق با موبایل و تبلت
  38. امکان تعریف تنوع و رنگ بندی و سایزبندی کالاها در کالاهای همخانواده
  39. امکان ثبت عکس بر روی تنوع بر اساس رنگ بندی و قابل نمایش به صورت تفکیک شده روی سایت
  40. سیستم چند فروشنده با امکان ثبت قیمت و فروش کالا روی هر تنوع کالایی
  41. سبد خرید هوشمند بر اساس زمانبندی در کالاهای قرار گرفته در سبد و جلوگیری از درج مجدد خارج از موجودی کالا طی زمان منقضی نشده
  42. پشتیبانی از چند واحد ارزی در تعریف کالا و خدمات
  43. سیستم تبدیل خودکار نرخ ارز بر اساس exchange rate ارز مقصد
  44. تعریف و مدیریت نقش ها و سطوح دسترسی به قسمت های مختلف کنترل پنل ادمین
  45. امن و قابل اطمینان در فضای مجازی
  46. سیستم بکاپ گیری خودکار از پایگاه داده به صورت روزانه
  47. کنترل سیستم موجودی کالاها بر اساس ثبت اسناد ورود و خروج کالا از انبار
  48. سیستم جداگانه ثبت سفارش از تعداد قابل فروش در سایت و تعداد کلی موجود در انبار
  49. اتصال به شرکت های مختلف خدمات ارسال پیام کوتاه با قابلیت تغییر اپراتور ارسال کننده در پنل مدیریت
  50. اتصال به سرویس دهنده های ارسال ایمیل جهت ارسال ایمیل های تراکنشی مانند خرید ها و...
  51. اتصال به سرویس پوش نوتیفیکیشن گوگل FCM جهت ارسال اطلاع رسانی ها به مشتری
  52. خروجی XML محصولات جهت ثبت در گوگل سرچ کنسول

موارد ذکر شده فوق تنها بخشی از قابلیت های کلی طراحی سایت با استفاده از پلتفرم فروشگاهی سپهر گستر است . البته ما در طی توسعه پروژه های مختلف همراه هسته نرم افزاری را توسعه داده ایم و برنامه بسیار طولانی در توسعه و نگهداری آن را داریم از این رو به روز بودن نیز در اولیت ما قرار دارد. ما بر این عقیده هستیم که اگر معماری نرم افزارای مناسبی داشته باشیم حتما می توانیم نرم افزارهایی که توسعه آنها را انجام داده ایم هرچه بهتر و قوی تر ادامه دهیم.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید

مطالب مرتبط

ممکن است این مطالب به شما کمک کند...

 7 تکنیک برتر طراحی فروشگاه اینترنتی در سال 2020
7 تکنیک برتر طراحی فروشگاه اینترنتی در سال 2020

وقتی از یک کسب و کار آنلاین حرف می زنیم,طراحی وب سایت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید به نحو ...

 طراحی فروشگاه با ووکامرس
طراحی فروشگاه با ووکامرس

اگر قصد داشته باشید علاوه بر فروش محصولات خود در فروشگاه فیزیکی،آن را در فروشگاه اینترنتی به صورت مج ...

 یک فروشگاه اینترنتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟!
یک فروشگاه اینترنتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟!

اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید یا قصد ایجاد یک فروشگاه اینترنتی را دارید این مقاله تمامی آنچ ...

 طراحی سایت فروشگاه زنجیره ای
طراحی سایت فروشگاه زنجیره ای

طراحی سایت فروشگاه زنجیره ای با استفاده از روش طراحی فروشگاه به صورت اختصاصی میتواند گزینه و روش بسی ...

 فروش و بازاریابی هوشمندانه در فروشگاه اینترنتی
فروش و بازاریابی هوشمندانه در فروشگاه اینترنتی

فروش و بازاریابی هوشمندانه در فروشگاه اینترنتی یک روش جدید در ارائه خدمات به صاحبان فروشگاه ای اینتر ...

 طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی
طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی

طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی روشی پایدار و مطمئن بدون استفاده از اسکریپت های فروشگاه ساز رایگان را ...

 افزایش اهمیت فروشگاه های اینترنتی
افزایش اهمیت فروشگاه های اینترنتی

افزایش اهمیت فروشگاه های اینترنتی در ایران و بهترین روش برای شروع و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی<b ...

x
عضویت در کانال تلگرام وبینه

به منظور دریافت تخفیف ها و مقالات سایت در کانال تلگرام ما عضو شوید