چرا باید از نرم افزارهای ویندوزی به تحت وب مهاجرت کرد ؟

تفاوت ویندزو و تحت وب

 

در ذهن حسابدارها یا مدیرایان این سوال مطرح میشود که چرا باید به حسابداری تحت وب مهاجرت کنیم !! و اگر این کار را انجام دهیم چه مزیت هایی را برای ما دارد ؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید قابلیت های که تحت وب برای شما فراهم میکند را در نظر بگیرد ، به طور کلی دسترسی یکی از بزرگترین ویژگی های این نوع نرم افزار است برای آن مهم نیست که شما کجا هستید و با چه دستگاهی قصد استفاده از آن را دارید . خوب اکثر نرم افزارهای حسابداری تحت سیستم عامل ویندوز نوشته شده اند و به صورت لوکال در یک کامپیوتر نصب و راه اندازی می شوند . اگر برای آن سیستم مشکلی رخ دهد شاید اطلاعات بسیار زیادی را از دست بدهید و یا با ارتقا سیستم عامل با مشکلات متعددی در نصب و اجرای روبرو شوید . به جرات میتوان گفت که نرم افزار تحت وب به طور کلی این مشکلات را برطرف میکند . یا ممکن است سازمان شما از چندین سیستم برای ثبت اسناد مالی استفاده میکند .

حال اگر یکی از کارمندان بخواهد از اطلاعات سایر سیستمها استفاد کند الزاما باید تحت شبکه داخلی باشد و در صورتی که شبکه شما زیرساخت های لازم را نداشته باشد هزینه ایجاد شبکه های داخلی نیز بسیار زیاد است یا اینکه مجبور باشد از اطلاعات سیستم خروجی مورد نظر را بگیرد و با وسایل نگهداری به سایر سیستم های منتقل کند که این خود نوعی اتلاف زمان و هزینه به شمار میرود . در صورتی که اگر سیستم های شما به اینترنت متصل باشد تنها با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور میتوانید از اطلاعات طبقه بندی شده به صورت کاملا امن استفاده کنید.

در فضای مجازی و با وجود تهدید های بسیار زیادی که وجود دارد چگونه میتوان با اطمینان خاطر از اطلاعات و اسناد ذخیره شده حفاظت و نگهداری کرد؟

سیستم عامل سرور به مراتب امن تر و قدرتمندتر از یک سیستم عامل روی رایانه شخصی است . امروزه حجم بسیار زیادی از اطلاعات در نرم افزارهای اینترنتی در حال تولید است به طور مثل ایمیل ، اینترنت بانک ها ، انواع پروژه های ملی و.. موضوع امنیت از ابتدای پیدایش اینترنت به عنوان یک چالش بوده و است اما مزیت ها و کاربردهای بسیار زیادی که برای بشر داشته است طی سالهای اخیر با رشد بسیار سریع و چشم گیری مواجه بود است و به طبع بر امنیت و اطمینان پذیری آن اضافه شده است . به لطف سیستم عامل های مدرن و فریم ورک های امن میتوان به این اطمینان خاطر رسید که استفاده از حسابداری به شیوه تحت وب میتواند گزینه خوبی برای دسترسی امن و سریع به اطلاعات مالی باشد.

آیا تحت وب این امکان را دارد که حجم بسیار زیادی از اطلاعات مثلا 10 سال اطلاعات یک شرکت بزرگ را نگهداری کند ؟

به جرات میتوان گفت که پایگاه داده ها دیگر محدودیت نگهداری ندارند و حتی اگر میلیون ها ردیف اطلاعاتی در آنها ثبت شود این امکان وجود دارد که بدون اینکه با اختلالی در ثبت و بازیابی با سرعت بسیار بالایی پاسخگو باشد از طرفی دیتابیس های معروفی مانند SQL SERVER در وب هم مورد استفاده قرار میگیرد هرچند که شرکت هایی مانند Oracel بازار وب را قبضه کرده اند و با بهینه سازی دائمی در حال قوی تر کردن فناوری های پایگاه اطلاعاتی هستند.

در صورت آفلاین بودن چگونه میتوان از نرم افزار حسابداری استفاده کرد ؟

آفلاین بودن آخر خط نیست ! امروزه با استفاده از روش های مختلفی مانند گوشی های همراه و اتصال چندین خط اینترنت مختلف میتوان به اینترنت دسترسی داشت و جای نگرانی وجود ندارد که هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد ! اما میتوان این تکنولوژی را هم به صورت شبکه داخلی استفاده کرد به این منظور با شبکه سازی کامپیوترهای محل کار خود میتوانید سرور داخلی راه اندازی کنید و بدون نیاز به اینترنت بدون محدودیت سرعت از آن استفاده کنید ، چیزی شبیه به شبکه های داخلی برخی صندوق های قرض الحسنه شعبه ای کوچک

 

محمود رضا دهداراردیبهشت 11، 1398

با نرم افزارهای مختلف حسابداری کار کرده ام ولی نرم افزار های تحت وب به دلیل سهولت در دسترسی و سرعت بالا بسیار عالیست .