اهمیت طراحی اپلیکیشن فروشگاهی


اگر به شما بگوییم راه ساده ای وجود دارد که می توانید فروش خود را افزایش دهید، پایگاه مشتری و برند خود را تقویت کنید، چه؟ همه اینها با طراحی اپلیکیشن موبایل برای فروشگاه آنلاین شما امکان پذیر است. امروزه اپلیکیشن‌های فروشگاهی، بازار را در دست گرفته اند‌، کاربران زیادی را جذب و سود قابل‌ توجهی به همراه دارند.

با توجه به تحولات گسترده در حوزه تجارت الکترونیک تلفن همراه، این احتمال وجود دارد که دستگاه های تلفن همراه به زودی از دسکتاپ ها به عنوان دستگاه های اصلی خرده فروشی آنلاین پیشی بگیرند. در نیمه اول سال 2016، نسبت بین استفاده از دسکتاپ و تلفن همراه برای تجارت الکترونیک شروع به تغییر کرد. با مشاهده اینکه کشورهای متعددی در همین راستا حرکت می کنند، اهمیت اپلیکیشن های موبایل بیشتر از پیش مشهود می شود.

 

اهمیت طراحی اپلیکیشن فروشگاهی موبایل

حتما این سوال برای شما ایجاد شده که چرا مشتریان هنگام خرید آنلاین به اپلیکیشن های تلفن همراه روی می آورند. چه چیزی تجربه خرید از طریق موبایل را از تجربه سایت دسکتاپ یا مرورگر موبایل متمایز می کند؟ 

 

1. ترجیح خریداران 

مزایای اپلیکیشن های تلفن همراه در مقابل وب سایت های واکنش گرا که در مرورگرهای تلفن همراه قابل دسترسی هستند در موارد متعدد مورد بحث قرار گرفته است. هیچ شکی در برتری اپلیکیشن ها نسبت به مرورگرها وجود ندارد: 78٪ از کاربران ادعا می کنند که ترجیح می دهند از یک اپلیکیشن تلفن همراه استفاده کنند تا اینکه از طریق مرورگرها به فروشگاه دسترسی پیدا کنند.

این علاقه نسبت به اپلیکیشن های تلفن همراه تعجب آور نیست. استفاده از اپلیکیشن های فروشگاهی هنگام خرید بسیار راحت‌تر است، به خصوص اگر خریداران قصد خرید چند باره از یک فروشگاه آنلاین را داشته باشند. برای شروع، نیازی به خاطر سپردن یک URL و ورود به سیستم برای دسترسی به فروشگاه نیست. بعلاوه، اپلیکیشن ها در مقایسه با مرورگر موبایل، امنیت و سرعت بهتری را ارائه می دهند.

اما روند نزولی در بازدید از فروشگاه های آنلاین در مرورگرها تنها دلیلی نیست که سبب شود شما به فکر طراحی اپلیکیشن فروشگاهی بیفتید.

اهمیت-طراحی-اپلیکیشن-فروشگاهی

 

2. افزایش وفاداری مشتری 

افرادی که تصمیم به دانلود اپلیکیشن موبایل شما دارند در ابتدا سطح بالاتری از سرمایه گذاری روی برند شما را نشان می دهند. آنها آماده خرید هستند، در حالی که بازدیدکنندگان سایت عمدتاً برای بررسی جزئیات یا جستجوی اطلاعات تماس به فروشگاه شما دسترسی پیدا می کنند. علاوه بر این، مشتریان سه تا چهار برابر بیشتر از سایت‌های تلفن همراه، ساعت‌های بیشتری را در اپلیکیشن‌ها صرف می‌کنند و به آنها دسترسی دارند.

کاربران با داشتن اپلیکیشن فروشگاه آنلاین شما در تلفن های خود، تمایل بیشتری به خرید سفارش از شما دارند. فروشگاه شما همان فروشگاهی است که وقتی به خرید بعدی فکر می کنند در ذهن آنها خطور می کند.

بر اساس تحقیقات، احتمال بازگشت کاربران اپلیکیشن موبایل به فروشگاه شما در مدت 30 روز دو برابر بیشتر از خریدارانی است که با مرورگر تلفن همراه به وب سایت شما دسترسی دارند.

افزایش وفاداری مشتری و حفظ مشتری با اپلیکیشن تلفن همراه:

• شخصی سازی. از اطلاعاتی که مشتریان در اپلیکیشن ثبت می کنند به نفع خود استفاده کنید. می توانید به کاربران خود اجازه دهید تجربه خود را در فروشگاه سفارشی سازی کنند، به عنوان مثال از طریق ویژگی های اولویت بندی شده و پیشنهادات مرتبط بر اساس خریدهای قبلی.

• نوتیفیکیشن. از نوتیفیکیشن ها برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید. آنها را در مورد فروش و پیشنهادات ویژه مطلع کنید یا اقلامی که در انبار موجود شد را به آنها اطلاع دهید. با مخاطب قرار دادن کاربران خود با نام، اعلان ها را دوستانه تر کنید.

• محتوای انحصاری. پیشنهادهایی را ارائه دهید که فقط از طریق اپلیکیشن تلفن همراه شما در دسترس هستند، به عنوان مثال، معاملات محدود یا قیمت های ویژه برای کاربران اپلیکیشن. پیشنهادات ویژه به مشتریان عادی انگیزه می دهد تا اپلیکیشن شما را دانلود کنند و نرخ تبدیل را بالا ببرند.

• سیستم پاداش. می توانید با اجرای یک برنامه وفاداری، مشتریان خود را تشویق کنید که به اپلیکیشن شما بازگردند. می تواند به شکل امتیازهایی باشد که می توان از آنها برای دریافت یک کالای رایگان یا تخفیف قابل توجه، اولین دسترسی به مجموعه جدید یا پاداش در خریدهای بعدی استفاده کرد.

• پشتیبانی پیشرفته. پشتیبانی خوب از مشتری راه طولانی را باید طی کند. ارتباط مستحکم 24 ساعته بین فروشگاه خود و مشتریان برقرار کنید. مشتریان باید بتوانند مشکلات خود را در اپلیکیشن از طریق چت آنلاین یا چت بات به جای تغییر به نسخه دسکتاپ حل کنند.

3. کاهش زمان پاسخگوئی

یکی از نگرانی های اصلی هر کاربر اینترنتی سرعت عملکرد یک وب سایت یا اپلیکیشن است. زمان مورد نیاز برای یک اپلیکیشن موبایل برای تکمیل یک خرید به طور قابل توجهی کمتر از یک وب سایت است زیرا اپلیکیشن ها اطلاعات خود را تا حدی در یک دستگاه تلفن همراه ذخیره می کنند. اگرچه اپلیکیشن ها درست مانند وب ‌سایت‌ها به سرورها متصل می‌شوند اما ده برابر کمتر نسبت به سرور و مرورگر، داده بین سرور و اپلیکیشن تلفن همراه منتقل می ‌شود. در نتیجه، اپلیکیشن ها داده ها را بسیار سریعتر بازیابی می کنند.علاوه بر این، کاربران می‌توانند تنظیمات پیش‌فرض خود را در اپلیکیشن ها تنظیم کنند، که به اپلیکیشن اجازه می‌دهد فقط محتوای مورد نظر مشتری را بارگیری کند. این به کاربران امکان می دهد فعال تر باشند و در زمان خود صرفه جویی کنند.

4. UX پیشرفته

روشی که فروشگاه شما به مشتریان ارائه می شود می تواند فروش شما را تقویت یا با شکست مواجه کند. هنگام دسترسی به یک سایت، کاربران انتظار دارند مسیریابی آسانی داشته باشند تا بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.

به‌ طور دقیق‌تر، این واقعیت که صفحه ‌نمایش‌های موبایل اجازه دکمه‌ها و بنرهای نامربوط را در چیدمان فروشگاه شما نمی‌دهند، می‌تواند به تجربه کاربری رضایت ‌بخش‌تری منجر شود. عدم حواس پرتی به مشتریان شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به سراغ سبد خرید رفته و تسویه حساب کنند.

5. افزایش نرخ تبدیل

ترکیبی از UX رضایت بخش، ناوبری ساده و قابلیت استفاده منجر به نرخ تبدیل بالا می شود. اپلیکیشن های تلفن همراه درصد کاربرانی را که خرید محصولات مورد نظر خود را انجام می دهند در مقایسه با وب سایت های دسکتاپ و موبایل افزایش می دهد.

در نتیجه، نرخ تبدیل اپلیکیشن های فروشگاهی سه برابر بیشتر از وب سایت های موبایل و یک و نیم برابر بیشتر از سایت های دسکتاپ است. علاوه بر این، مشتریانی که از طریق یک اپلیکیشن به فروشگاه شما دسترسی پیدا می کنند، احتمالاً 4.6 برابر بیشتر از محصولات خود را در مرورگرهای تلفن همراه به دلیل نمایش بهینه شده، مشاهده می کنند. در نهایت، میانگین ارزش سفارش در اپلیکیشن ها به ترتیب 140٪ و 130٪ بیشتر از سایت های تلفن همراه و سایت های دسکتاپ است.

6. ویژگی های داخلی تلفن

آیا می دانستید که می توانید از تلفن های همراه مشتریان به نفع خود استفاده کنید؟ ویژگی‌های تلفن کاربران می‌توانند با اپلیکیشن شما ادغام شوند تا تعامل مشتری را افزایش و ناوبری را ساده کنند.

• GPS. به اپلیکیشن اجازه می دهد تا موقعیت مکانی کاربر را مشخص کند. می‌توانید ویژگی‌ای را معرفی کنید که نشانی‌های مشتریان را برچسب‌گذاری جغرافیایی می‌کند، که می‌تواند نیاز به وارد کردن اطلاعات حمل و نقل به صورت دستی را از بین ببرد. علاوه بر این، اگر کاربران به دنبال مکان فروشگاه فیزیکی هستند، می توانید آنها را به نزدیکترین فروشگاه هدایت کنید و در دسترس بودن اقلام را بررسی کنید.

• میکروفون. می‌توانید گزینه‌ای را در اختیار کاربران قرار دهید تا آنچه را که به دنبال آن هستند بیان کنند تا فرآیند جستجو ساده‌تر شود.

• دوربین. وب‌سایت‌های متعددی به مشتریان این امکان را می‌دهند تا تصاویر اقلام خریداری‌شده را به اشتراک بگذارند و آنها را از طریق اپلیکیشن ها در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی فروشگاه آپلود کنند. این کار به شما امکان می دهد محصولات را در زندگی واقعی به نمایش بگذارید، که می تواند به طور قابل توجهی شانس فروش موفق را افزایش دهد. به عنوان یک امتیاز، مشتریان شما تعامل بیشتری با اپلیکیشن نشان می دهند.

اهمیت-طراحی-اپلیکیشن-فروشگاهی

7. کاهش نرخ رها شدن سبد خرید

یکی از مسائل مهم در تجارت الکترونیک، رها کردن سبد خرید است. متقاعد کردن مشتریان برای اضافه کردن اقلام به سبد خریدشان یک چیز است و اینکه آنها را کاملاً متقاعد به تکمیل تسویه حساب کنید یک چیز دیگر است. راه‌های زیادی برای مبارزه با این مشکلات در فروشگاه اینترنتی شما وجود دارد، اما می‌توانید با ایجاد یک اپلیکیشن فروشگاهی، تعداد مشتریانی که سبد خرید خود را رها می کنند به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

اپلیکیشن های تلفن همراه به دلیل فرآیند پرداخت ساده، نرخ رها کردن سبد خرید بسیار پایین‌تری دارند. اطلاعات حمل و نقل و پرداخت در سیستم ذخیره می شود تا به کاربران امکان دهد با یک کلیک خرید خود را تکمیل کنند. این امر مشتریان را قادر می سازد تا سریع‌تر و بدون مشکل تسویه‌حساب را انجام دهند.

علاوه بر این، کاربران وقتی به فروشگاهی دسترسی دارند، بدون اینکه بدانند به چه چیزی نیاز دارند، خرید را تکمیل نمی کنند. نسخه دسکتاپ وب سایت شما بیشتر از اپلیکیشن های تلفن همراه با این مشکل روبرو است. به احتمال زیاد مشتریانی که از طریق یک اپلیکیشن به فروشگاه شما دسترسی دارند تصمیم خود را گرفته اند و آماده خرید هستند.

در سایت های دسکتاپ، 68 درصد از کاربران پس از افزودن محصول به سبد خرید، فروشگاه شما را ترک می کنند. در همان زمان، وب سایت های تلفن همراه بدترین روند را نشان می دهند، به طوری که 97 درصد از سبدهای خرید رها شده اند. اکنون به نرخ اپلیکیشن های تلفن همراه نگاهی بیندازید: تنها 20٪ از خریدها در اپلیکیشن ها رها می شوند.

8. میانگین سفارش بالاتر

قبلا گفته ایم که اپلیکیشن های فروشگاهی تلفن همراه نرخ تبدیل را افزایش می‌دهند، وفاداری مشتری را ارتقا می‌دهند و نرخ رها کردن سبد خرید کمتری را نشان می‌دهند. اما اجازه دهید به موضوع تبدیل‌ها و به طور خاص‌تر میانگین ارزش سفارش برگردیم. همانطور که گفته ایم، اپلیکیشن های موبایل 140 درصد بیشتر از سایت های موبایل و 130 درصد بیشتر از سایت های دسکتاپ درآمد ایجاد می کنند. دلیل این امر ترکیبی از تمام نکات ذکر شده در این مقاله است.

تعیین دقیق اینکه دقیقاً چه چیزی مشتریان را تشویق می کند تا در فروشگاه شما بیشتر پول خرج کنند دشوار است، اما عوامل تعیین کننده ای وجود دارند:

• نوتیفیکیشن. به کاربران زمان فروش‌ها و تخفیفات ویژه یا زمانی که اقلام مورد نظر آنها در انبار موجود می شود را اطلاع می دهد. اعلان ‌ها باعث می‌شوند مشتریان، فروشگاه شما را به خاطر بسپارند و اگر درست ارائه شوند، آنها را به اپلیکیشن خود باز می گردانید.

• سفارش با یک کلیک. سادگی طرح‌بندی اپلیکیشن شما، پرداخت را آسان‌تر می‌کند. به مشتریان خود گزینه ای برای تکمیل خرید با یک دکمه ارائه دهید. این کار برای کاربران که با فرآیند فروشگاه شما آشنا هستند و در خرید از شما تردید ندارند، مؤثرتر عمل خواهد کرد.

• پرداخت آسان. به مشتریان خود فرصت انتخاب از بین روش های پرداخت بدهید. اگر با کارت اعتباری پرداخت می کنند، آنها را مجبور نکنید اطلاعات مربوط به هر خرید را وارد کنند، بلکه اجازه دهید یک کارت برای سرعت بخشیدن به تراکنش ها اضافه کنند. مهمتر از همه، تا حد امکان سیستم های پرداخت آنلاین را به اپلیکیشن خود اضافه کنید.

کسب موفقیت فروشگاه های اینترنتی کار آسانی نیست، اما باید از هر فرصتی که می تواند شما را به اهداف تجاریتان نزدیکتر کند، استفاده کنید. با در نظر گرفتن همه دلایل به نفع ایجاد فروشگاه تلفن همراه خود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا این کار برای شما مناسب است یا خیر.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید

مطالب مرتبط

ممکن است این مطالب به شما کمک کند...

 ویژگی های طراحی اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای
ویژگی های طراحی اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای

اپلیکیشن های فروشگاهی بیشتر شبیه یک سبک زندگی شده اند. خرید آنلاین برای مردم بسیار آسان تر ...

 طراحی اپلیکیشن فروشگاهی گوشت و مرغ
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی گوشت و مرغ

این روزها افزایش تقاضا و مدل ‌های عرضه، نوآوری ‌های جدیدی را برای رفع نیازهای مشتریان ایجا ...

 طراحی اپلیکیشن چند فروشگاهی (مارکت پلیس)
طراحی اپلیکیشن چند فروشگاهی (مارکت پلیس)

اپلیکیشن چند فروشگاهی یا به عبارتی مارکت پلیس یکی از قدم های پیشرو در حوزه تجارت موبایلی ا ...

 طراحی اپلیکیشن سوپرمارکت
طراحی اپلیکیشن سوپرمارکت

اپلیکیشن سوپرمارکت یکی از ایده های تجاری جدید در بازار است. یک ایده منحصر به فردی برای طرا ...

 طراحی اپلیکیشن میوه وسبزیجات
طراحی اپلیکیشن میوه وسبزیجات

اپلیکیشن فروشگاهی میوه و سبزیجات راهی نوآورانه است که کار کارآفرینان مشتاق را آسان کرده تا ...

 طراحی اپلیکیشن فروشگاهی پوشاک
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی پوشاک

امروزه کسب و کارهای زیادی که به نوعی با فعالیت های آنلاین سروکار دارند به دنبال طراحی اپلی ...

x
عضویت در کانال تلگرام وبینه

به منظور دریافت تخفیف ها و مقالات سایت در کانال تلگرام ما عضو شوید