طراحی سایت آموزشی

طراحی-سایت-آموزشی-وبینه

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد دارای مجموعه ای از دانش و تجربیات منحصر به فرد باشید که بدون شک به نفع و کمک کننده برای دیگران خواهد بود، پس چرا این دارایی ها را به یک دوره آموزشی تبدیل نکرده و درآمد اضافی کسب نمی کنید؟

دوره های آموزشی به شما این امکان را می دهد تا دانش خود را با دنیا به اشتراک بگذارید و همزمان هزینه آن را نیز دریافت کنید. اما غالباً، سازندگان از این دست محتوای آموزشی نمی دانند و یا مطمئن نیستند که از کجا باید شروع کنند و یا اینکه چگونه پس از ضبط و یا آماده کردن یک دوره آموزشی آن را به بازار عرضه کنند و اگر قصد طراحی سایت دارند به چه نکاتی باید توجه کنند.

در واقع آنچنان که به نظر می رسد سخت و ترسناک نیست، به خصوص اگر ابزار مناسب این کار را داشته باشید و از بهترین روش ها برای بازاریابی دوره های آموزشی خود مطلع شوید.
مقاله ما نه تنها به شما می آموزد که چگونه برای دوره آموزشی خود را بازاریابی کنید، بلکه همچنین چطور می توانید فروش خود را تا سال آینده و بعد از آن افزایش دهید.
3 قدم اصلی که باید قبل از اینکه دوره آموزشی خود را بازاریابی کنید، بردارید:

طراحی-وبسایت-آموزشی-وبینه 

قبل از اینکه به جزئیات نحوه بازاریابی یک دوره آموزشی بپردازید، چند نکته وجود دارد که باید آنها را بررسی کنید تا از موفقیت در بازار رقابتی این عرصه اطمینان حاصل کنید. برای مبتدیان، شما باید بهترین دوره آموزشی را چه به صورت آنلاین چه آفلاین ایجاد کنید تا محتوایی داشته باشید که به یک محصول پر طرفدار تبدیل شود. برای کمک در این زمینه، ما یک راهنمای کمک کننده در مورد چگونگی ایجاد دوره آموزشی را فقط در چند مرحله برای شما آماده کرده ایم که در ادامه خواهید دید.

هنگامی که اطمینان پیدا کردید دوره خود را برای ورود به بازار آماده کرده اید، این سه مرحله را برای آماده سازی برای کمپین بازاریابی خود انجام دهید.

1. خود را به عنوان یک مرجع و متخصص در زمینه کاریتان به دیگران معرفی کنید.

 

طراحی-سایت-آموزشی 

اغلب مردم می خواهند از اساتید و معلمان نمونه و برجسته مطالب را یاد بگیرند. به همین دلیل است که مربیان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا اغلب برای سخنرانی دعوت می شوند. با این حال، برای معرفی خود به عنوان یک مرجع و متخصص در زمینه کاریتان، به مدرک بالایی نیاز ندارید.

قبل از بازاریابی در دوره آموزشی خود، با انجام اقدامات زیر سر و صدایی در مورد نام و تخصص خود ایجاد کنید.

• لیستی از دستاوردهای خود تهیه کنید. آیا جایزه ای گرفته اید؟ مدرک یا گواهینامه دریافت کرده اید؟ تحقیقی در زمینه کاری خود انجام داده اید؟ کسب و کاری ایجاد کرده اید؟ لیستی از تمام دستاوردهایی که به دست آورده اید را تهیه کنید و آنها را در سایت ها و رسانه های اجتماعی معتبر منتشر کنید. (به عنوان مثال صفحات فرود و صفحه اصلی سایت ها و یا پروفایل اینستاگرام، فیسبوک و LinkedIn)

• تا می توانید مطالب جدید بخوانید و محتوا ایجاد کنید. حتی اگر قبلاً در زمینه خاصی تجربه داشته اید، دانش خود را به روز کنید. برای پر کردن هرگونه خلا دانش و درک بهتر از رقابت خود، محتوای ایجاد شده توسط دیگران را در زمینه کاری خود دنبال و مطالعه کنید. سپس، محتوای مربوط به ارائه دوره خود را ایجاد کنید. آن را در سایت خود یا دیگران منتشر کنید. هر کاری که می توانید برای ایجاد و ارائه محتوای آموزشی خود در وب انجام دهید، اینکار به تثبیت موقعیت شما به عنوان یک مرجع مطمئن در زمینه کاریتان کمک خواهد کرد.

• در مکالمات آنلاین شرکت کنید. به Quora یا Yahoo بپیوندید. می توانید هنگام پرسیدن سوال توسط دیگران به آنها پاسخ داده و کمکشان کنید. مشاوره شما می تواند مبنای اقتدار شما باشد و همچنین امکان پیوند به وب سایت شما را فراهم کند. تالارهای گفتمان آنلاین همچنین فرصتی را برای معرفی نام شما و ایجاد اعتبار شما فراهم می کنند.

اکنون فرآیند پیش فروش دوره آموزشی خود را شروع کنید، هنگامی که بازاریابی دوره آموزشی خود را شروع می کنید، اعتبار ایجاد شده شما، افراد را ترغیب می کند که هرچه سریعتر آن را خریداری کنند.

2.  شخصیت مخاطبان مورد نظر خود را بشناسید.

 

طراحی-وب-سایت-آموزش-آنلاین

اگر نمی دانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، کاملاً غیرممکن است که بدانید چگونه دوره آموزشی خود را به بازار عرضه کنید..

هر کارآفرین، مخاطبان هدف خود را دارد. مخاطبان هدف خود را مانند افرادی بدانید که ممکن است برای شنیدن صحبت های شما در یک کنفرانس هزینه بپردازند. آنها به موضوع درسی شما علاقه مندند، می خواهند درباره آنچه شما آموزش می دهید بیشتر بدانند و مایل به پرداخت هزینه مشاوره، راهنمایی یا دستورالعمل هستند. شما کالا یا خدماتی را ارائه می دهید که مشکلات آنها را برطرف می کند.

یکی از روش های بی عیب و نقص برای آشنایی با مخاطب هدف خود شناخت شخصیت آنها است. این بیوگرافی های داستانی که به آنها شخصیت خریدار نیز گفته می شود، مخاطب هدف شما را با جزئیات دقیقی توصیف می کند.

برای شناختن مشخصات خریدار خود، با پاسخ به سوالات زیر در مورد مخاطبان هدف خود شروع کنید:

_آنها به صورت آنلاین در کدام سایت ها یا رسانه های اجتماعی حضور دارند؟
_چند سال سن دارند؟
_چه عواملی تصمیمات خرید آنها را تحت تأثیر قرار می دهد؟
_چرا آنها به موضوع دوره آموزشی شما علاقه مند هستند؟
_چقدر پول در می آورند؟
_کجا زندگی می کنند؟

شما براساس تحقیقات خود لیستی از کیفیت ها و حقایق ایجاد خواهید کرد. اگر اولین قدم را برداشته اید و شروع به معرفی خود به عنوان یک مرجع کردید، حتما نگاه اجمالی به مخاطبان خود کرده اید و برخی از نیازهای آنها را شناخته اید.

3.  یک راه حل خاص برای مخاطبان هدف خود مشخص کنید. 

هنگامی که مخاطبان خود را شناختید، عملا آماده شروع بازاریابی آنلاین برای دوره آموزشی خود هستید. تنها کاری که باید انجام شود این است که بفهمید چگونه می توانید به مخاطب هدف خود کمک کنید و بتوانید هنگام بازاریابی دوره آموزشی خود به طور موثر بر روی دانش خود سرمایه گذاری کنید. یک دوره آموزشی صرفا به این دلیل که موضوعی پرطرفدار را در عنوان خود جای داده، فروش نخواهد داشت. شما باید به مخاطبان خود دلیل محکم و قانع کننده ای برای سرمایه گذاری ارائه دهید.
برای مثال، مخاطبان شما مادرانی هستند که خانه دارند و می خواهند بعد از بچه دار شدن وزن کم کنند. شما می دانید که آنها در خارج از خانه کار نمی کنند، استرس زیادی دارند و زمان کوتاهی دارند و با وزن خود دست و پنجه نرم می کنند. اکنون باید به آنها راه حل ارائه دهید.
چگونه دوره آموزشی خود را برای افزایش مداوم فروش به بازار عرضه کنید؟
برای بازاریابی دوره آموزشی خود و افزایش فروش سال به سال، به یک  عامل راضی کننده و راهی برای دستیابی به مخاطبان خود نیاز دارید. ما لیستی جامع از نکات را گردآوری کرده ایم که به شما می آموزد چگونه یک دوره آموزشی را به طور خاص برای مشتریان خود بازاریابی کنید.
به عنوان یک قاعده کلی، اطمینان حاصل کنید که اهداف خاص خود را در ذهن دارید. به جای اینکه وقت خود را برای کسانی که بازده زیادی برای سرمایه گذاری ندارند، تلف کنید، بر روی تاکتیک هایی متمرکز شوید که برای محصول شما مناسب و منطقی هستند.

1. وب سایت خود را ایجاد و بهینه کنید

طراحی-وبسایت-آموزشی

این روزها داشتن یک وب سایت ضروری است، به خصوص که شما محصولاتی دارید که قرار است به مخاطبانتان عرضه کنید. طراحی سایت با لاراول به شما کمک می کند تا بازدیدها را به سمت دوره آموزشی خود هدایت کنید و به احتمال زیاد اولین چیزی است که افراد با شنیدن نام شما به دنبال آن می گردند.

از آنجا که شما در حال برنامه ریزی برای بازاریابی و فروش دوره های خود هستید، وب سایت شما باید بلافاصله اقتدار شما را در این زمینه نشان دهد. در صفحه اصلی سایت، عکسی از خود، کامنت افرادی که کار یا مهارت شما را دیده اند، و اطلاعاتی در مورد اینکه چرا صلاحیت تدریس دوره های خود را دارید، قرار دهید. آن را کوتاه و شیوا بیان کنید، اما از کلمات جذاب و صفت های خاص برای جلب نظر کاربران استفاده کنید.

یک وب سایت باید شامل صفحات دیگری نیز باشد، از جمله:

صفحه "درباره ی ما": درباره اینکه چگونه می توانید به مخاطبان خود در رسیدن به اهدافشان کمک کنید یا مشکلاتشان را حل کنید، جزئیات بیشتری ارائه دهید. همه چیز را درباره خودتان بیان نکنید. یکی از مهمترین درس های یادگیری نحوه بازاریابی یک دوره آموزشی، حفظ تعادل بین نحوه ایجاد احساس امنیت در مخاطبان و در عین حال تبلیغ محصول شما است.

صفحه تماس: اطمینان حاصل کنید که مشتریان احتمالی می توانند با شما تماس بگیرند. در صورت امکان، چندین روش برای دسترسی به خود مانند فرم تماس، آدرس ایمیل و شماره تلفن ارائه دهید.

صفحه فروش: صفحه فروش تمام محصولات شما را به همراه توضیحات مختصر لیست می کند. هر نام محصول باید به یک صفحه محصول جداگانه پیوند داشته باشد. درست کردن صفحات فروش مهم است. فقط چند ثانیه وقت دارید تا توجه مخاطب خود را به خود جلب کنید و آنها را متقاعد کنید تا یک یا چند محصول آموزشی شما را خریداری کنند.

صفحات محصول: برای هر دوره آموزشی که ارائه می دهید به صفحه محصول نیاز خواهید داشت. در نهایت، همچنین شما می توانید از صفحات محصول برای ارائه بسته های آموزشی استفاده کنید.

طراحی-وبسایت-آموزش-آنلاین

2. ایجاد یک وبلاگ

در این عصر رسانه های اجتماعی، بسیاری از مربیان و کارآفرینان یکی از آزمایش شده ترین و واقعی ترین روش های بازاریابی یعنی، پست های وبلاگ دوره های اموزشی را فراموش می کنند. وبلاگ خود را به عنوان دروازه ورود به محتوای پولی خود در نظر بگیرید. شما برای نشان دادن تخصص خود، کمک به مخاطبان خود و توسعه حضور در اینترنت از آن استفاده خواهید کرد.

اگر اصول اولیه SEO را یاد بگیرید و بطور مرتب وبلاگ نویسی کنید، می توانید مخاطبان فداکاری برای خود داشته باشید. حتی اگر در ابتدا خوانندگان یا مفسران زیادی ندارید، با یک برنامه منظم به انتشار مطالب خود ادامه دهید. سرانجام، آنهایی که باید، شما را پیدا می کنند.

با این حال، قبل از شروع وبلاگ نویسی، خوب فکر کنید که چه نامی بر روی آن بگذارید، عنوان شما می تواند بر نحوه بازاریابی دوره آموزشی تأثیر بسزایی بگذارد. شما می توانید از نام خود یا یک کلمه کلیدی مرتبط با مخاطب یا زمینه کاری خود استفاده کنید، اما آن را کوتاه و به یادماندنی کنید.

همانطور که در حال ایجاد محتوا هستید، همیشه مخاطبان هدف خود را در ذهن داشته باشید. قبل از هر تلاشی که برای بازاریابی دوره های خود انجام می دهید، حل نیازهای مشتریان باید برای شما در اولویت قرار داشته باشد.

3. برای دوره آنلاین خود خط فروش ایجاد کنید

طراحی-وب-سایت-آموزشی

خط فروش می تواند خریداران احتمالی را به آرامی به سمت اولین خریدهایشان سوق دهد. خط فروش نمایانگر افرادی است که قبلاً هرگز با آنها ملاقات نکرده اید. شما آنها را از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل، وبلاگ نویسی و سایر فعالیت های آنلاین به دوره آموزشی خود جذب می کنید.

مرحله بعدی در خط فروش ممکن است تحت تأثیر میزان دانش شما و ارائه یک نمونه رایگان برای گرفتن آدرس ایمیل آنها باشد.

خط فروش شما و نحوه بازاریابی دوره آموزشیتان باید بر اساس کانال های بازاریابی مناسب برای پیشنهادات شما و آنچه در مورد مخاطبان خود می دانید، باشد. به عنوان مثال، اگر از قبل رسانه های اجتماعی زیادی داشته باشید، به احتمال زیاد خط فروش خود را در آنجا هم باید شروع کنید.

4. حضور خود در شبکه های اجتماعی را تقویت کنید

طراحی-سایت-آموزش-آنلاین

رسانه های اجتماعی به یکی از بهترین روش های بازاریابی دوره های آموزشی (یا هر کالایی مربوط به این زمینه) تبدیل شده است. دو یا سه حساب کاربری در رسانه های اجتماعی مهم مانند فیسبوک, یوتیوب، اینستاگرام، توییتر و غیره ایجاد کنید و از آنها برای ایجاد و تعامل با مخاطبان هدف خود استفاده کنید.

5. دوره های آموزشی خود را به زبان های دیگر ترجمه کنید

یک جهان بزرگ و گسترده در خارج کشور ما نیز وجود دارد، بنابراین فراموش نکنید که دوره آموزشی خود را در خارج از کشور نیز به بازار عرضه کنید! برای گسترش فوری مخاطبان دوره خود، آن را به زبانهای دیگر ترجمه کنید. افرادی که به انگلیسی، اسپانیایی، چینی، کره ای، روسی، آلمانی، پرتغالی یا بلغاری و... صحبت می کنند، ممکن است بخواهند اطلاعاتی را که در دوره خود ارائه می دهید بیاموزند.

دانستن چگونگی بازاریابی یک دوره آموزشی برای مخاطبان بین المللی کار کمی نیست. به عنوان یک قاعده کلی، برای تبدیل نسخه خود به زبان های دیگر از برنامه خودکار مانند Google Translate استفاده نکنید. به اندازه کافی قابل اعتماد نیست و اگر کپی نامفهوم باشد، اعتبار خود را از دست خواهید داد. در عوض، یک مترجم باتجربه استخدام کنید.

6. در تبلیغات آنلاین پولی سرمایه گذاری کنید

گاهی اوقات، برای درآمدزایی بیشتر خودتان نیز باید هزینه ای متقبل شوید. تبلیغات آنلاین محتوای شما را در معرض دید چشمان بیشتری قرار می دهد، که اغلب منجر به فروش بیشتر خواهد شد. جستجوی پولی، تبلیغات اجتماعی و تبلیغاتی که در گوشه و کنار سایت ها به نمایش در می آیند، همگی می توانند به نفع شما باشند و با یک خط مستقیم شما را به مخاطبان هدف برسانند. چند مورد از رایج ترین استراتژی های تبلیغاتی پولی شامل موارد زیر می شود:

Google Adwords: اگر در Google AdWords ثبت نام کنید، می توانید یک برنامه جستجوی پولی ایجاد کنید. وقتی افراد کلمات کلیدی که شما در مطالب آموزشی خود آورده اید را جستجو می کنند، تبلیغات شما برای آنها نشان داده می شود.

Facebook Ads: تبلیغات Facebook را فعال کنید تا محتوای شما در فیدهای خبری افراد نشان داده شود.

YouTube: همین امر در مورد YouTube هم صدق می کند. این شرکت تبلیغات قبل از پخش و همچنین تبلیغاتی را که در بین یا انتهای ویدئوها نشان داده می شود، ارائه می دهد.

بنر/نمایش تبلیغات: خرید فضای تبلیغاتی بنر در یک وب سایت همچنین می تواند دوره های شما را بیشتر به چشم بیاورد.

آپارات: می توانید در آپارات (که عملکردی مانند YouTube دارد) و یا در سایر پلتفرم ها و سایت های داخلی تبلیغ کنید. 

یا می توانید به یک برنامه تبلیغاتی بپیوندید یا تبلیغات آنلاین خود را خودتان تنظیم کنید. اگر یک مبتدی هستید، منابع زیادی در وب وجود دارد که می تواند به شما یاد دهد چگونه برای دوره آموزشی خود با استفاده از سیستم عامل های تبلیغاتی خاص بازاریابی انجام دهید.

ایجاد اولین دوره آموزشی بسیار آسان خواهد بود، محتوای مورد نظر خود را بارگذاری کنید و برای فروش در دسترس دیگران قرار دهید. پس از ایجاد اولین مورد، به کار خود ادامه دهید تا جایی که بخاطر مشتریان زیاد دست به ارائه بسته های تخفیفی بزنید. طولی نخواهد کشید که یک جریان درآمد ثابت خواهید داشت.

اکنون که با نحوه بازاریابی دوره آموزشی برای افزایش درآمد آشنا شدید، وقت آن است که دوره خود را ایجاد کرده و شروع کنید. وبینه با یک پیشنهاد ساده، همه ی این موارد گفته شده را در یک بستر به شما ارائه می دهد. به شما این امکان را می دهد تا وب سایت، وبلاگ، دوره ها، صفحه فروش، بازاریابی از طریق ایمیل و سایر تلاش های خود را یک جا مدیریت کنید.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید

مطالب مرتبط

ممکن است این مطالب به شما کمک کند...

 طراحی سایت دولتی
طراحی سایت دولتی

طراحی سایت دولتی در برخی از بخش ها با طراحی سایت شخصی مشترک است اما در بسیاری از موارد دارای پیچیدگی ...

 آموزش برند سازی و بازاریابی اینترنتی
آموزش برند سازی و بازاریابی اینترنتی

شبکه اجتماعی بهترین مکان برای ارائه خدمات آموزشی و تعامل با مشتریان محصولات شما است ، تولیدات و محصو ...

 طراحی سایت شخصی
طراحی سایت شخصی

طراحی وب سایت شخصی میتواند به شما کمک کند تا در میان همتایان خود برجسته ظاهر شوید.طراحی سایت شخصی با ...

 مشاوره طراحی سایت
مشاوره طراحی سایت

در مشاوره طراحی سایت در وبینه و مشاوره در زمینه طراحی پرتال چه سوالاتی باید پرسیده شود؟طراحی با cms ...

 آموزش نصب phpmyadmin در homestead laravel
آموزش نصب phpmyadmin در homestead laravel

آموزش نصب phpmyadmin در homestead laravel در ویندوز آموزشی بسیار کاربردی برای برنامه نویسان حرفه ای ...

 بایدها و نبایدها در طراحی سایت
بایدها و نبایدها در طراحی سایت

بایدها و نبایدها در طراحی سایت ، عواملی که باعث افزایش بهره وری و کیفیت در طراحی سایت میشوند کدامند ...

x
عضویت در کانال تلگرام وبینه

به منظور دریافت تخفیف ها و مقالات سایت در کانال تلگرام ما عضو شوید