باز طراحی کردن وب سایت
طرح ایده ال خود را جستجو کنید
طراحی دوباره وب سایت. کلماتی که میتوانند ترس به دل هر مدیر وب سایتی بیندازند. با این وجود طراحی مجدد یک وب سایت نباید دردسری عظیم و یا چیزی باشد که باعث کم شدن بودجه ی بازاریابی شرکت تان میشود. با یک برنامه ی بهینه در طراحی میتوانید هزینه ها را به حداقل برسانید و سبب افزایش مشارکت کاربر شوید. دانستن زمان ایجاد چنین تغییرات و ارتقا وب سایت تان و بهترین زمان انجام این تحول، میتواند به شکل قابل توجهی به گروه IT شما در روند تغییر پیوسته طراحی وب کمک کند.
اهمیت طراحی مجدد وب سایت
شاید شما تصور کنید که نباید نگران طراحی دوباره ی وب سایت تان باشید. شما ممکن است وب سایت نسبتا جدیدی داشته باشید یا به روز رسانی های بسیار کمی در طی سال ها انجام داده باشید. اگر طرز فکرتان این چنین است، شما در واقع دست کم گرفته اید نقش مهمی که وب سایت شما در موفقیت کلی شرکت تان بازی می کند. در دنیای کسب و کار امروز شرکت ها، تقریبا در هر صنعتی، نیازمند یک وب سایت زیبا با عملکرد بالا هستند تا بتوانند دستیابی به اهداف را برای کاربران خود آسان و قابل درک کنند. نیازمند به هرچیزی که برند آنها هرچه کمتر در معرض خطر قدیمی بودن، به روز نبودن یا هرنوع بی اعتمادی دیگر قرار گیرد.
طراحی دوباره وب سایت چیزی نیست که به دلیل بی اهمیت بودن نادیده گرفته شود و بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. امسال، سالی استثنایی برای روبه راه کردن دوباره ی وب سایت شماست.
شما میتوانید از محتوای تصویری و ویدیو ها، ارتقاء تجربه کاربری (UX)، طراحی فلت و سایر ایده ها و روش های پرطرفدار، محبوب و مورد پسند بسیاری از افراد در سال 2017 استفاده کنید. علاوه بر این ها و مهمتر از همه، میتوانید تجهیزات زیربنایی و زیر ساخت های شرکت خود را به روز کنید تا تغییرات هرچه سریع تر اعمال شوند. به خصوص اگر سیستم مدیریت محتوای کنونی شما انجام این تغییرات را بسیار مشکل و پرهزینه کرده باشد.
طراحی دوباره به شما در برطرف کردن مشکلاتی که وب سایت با آن ها مواجه بوده و آن ها را تجربه کرده است مانند پایین بودن سرعت در بارگذاری صفحه ها و یا محتوای بسیار بهم ریخته و درهم، کمک خواهد کرد. به این کار تنها به عنوان معرفی کاربران تان به جدیدترین جریان ها و گرایشات فکر نکنید، بلکه به آن بعنوان یک شانس بزرگ برای ایجاد تغییرات لازم در سایت تان نگاه کنید. طراحی دوباره شانس و امکانی برای پاسخ دادن به مشکلات کاربر و یافتن راه هایی در جهت پیشرفت وب سایت شما می باشد. یک وب سایت بهینه میتواند سبب افزایش رتبه ی صفحات شما (page rank) در نتایج موتورهای جستجو شود، بازدید سایت را افزایش دهد و منجر به تغییرات اساسی دیگری شود.
شاخص های کلیدی عملکرد در طراحی مجدد وب سایت
اگرچه به روز بودن در حال حاضر اهمیت زیادی دارد اما در اکثر مواقع طراحی مجدد وب سایت تان هم امکان پذیر خواهد بود. کاربران تان خواستار بهترین رابط کاربری ممکن از شما هستند اما از سوی دیگر توقع ثبات و یکپارچگی نیز از شما دارند. چندین و چند بار تغییر ایجاد کردن در وب سایت نه تنها سبب به هدر رفتن منابع و سرمایه ی های ارزشمند کارتان میشود بلکه موجب بی علاقه شدن مشتریان تان نیز خواهد شد. بارها وبارها طراحی کردن به کاربران تان این پیام را میدهد که شما به تصمیمات خود مطمئن نیستید و آنها را در هر بار بازدید مجبور به دوباره یادگیری وب سایت خود میکنید. چرا؟ ساده است! چون وب سایت شما به طور دائم در حال تغییر است.
از طرفی دیگر، به اندازه کافی به روز نبودن میتواند وب سایت شما را تاریخ گذشته و مانند یک سایت اسپم نشان دهد .خطری که نباید اتفاق بیفتد.
به نقل از گوگل آنالیتیک، موارد زیر مناسب ترین شاخص های کلیدی عملکرد هستند که در زمان بازطراحی وب سایت باید به آن ها توجه کنید:
- تعداد بازدیدکنندگان سایت تان
- میزان رضایت بازدیدکنندگان
- نسبت تازه وارد ها به بازدیدکنندگان دو یا چندباره سایت
- مدت زمان هر بازدید
- ضریب بازگشت یا نرخ پرش(بازدیدکنندگانی که پس از دیدن تنها یک صفحه وب سایت را ترک میکنند )
- کسب منابع(Traffic sources :گزارشی اجمالی از انواع مختلف منابعی است که بازدید وب سایت شما را افزایش داده اند. از آن جمله میتوان به بازدید مستقیم مثل بوکمارک یا آنهایی که URL شما را میدانستند و موتورهای جستجو اشاره کرد.)
- رفتار کاربر و تعامل محتوایی
- مدت زمان بارگذاری صفحات
- میانگین زمان صرف شده توسط کاربران در هر صفحه
- نرخ تبدیل
گوگل آنالیتیک توصیه میکند که تنها به یکی از پارامترها بسنده نکنید و در زمان آنالیز عملکرد وب سایت خود، تمام این شاخص های کلیدی عملکرد را در نظر بگیرید.
حواستان به معیارهای بی ارزش یا آنهایی که عملکرد واقعی وب سایت تان را نشان نمیدهد باشد. معیارهای بی ارزش شامل تعداد بازدیدکنندگان صفحات خام، تعداد کاربران عضو شده در سایت و میزان دانلود ها میشود. این اعداد و ارقام لزوما چیز مهمی به شما نخواهند گفت. اعدادی مهم وقابل توجه هستند که نشان دهنده ی مشارکت کاربر، تعداد کاربران فعال و میزان جذب مشتریان جدید توسط سایت باشند.
تنظیم طرح متناسب با خودتان
زمانی که کنترل شاخص های کلیدی عملکرد وب سایت تان را به دست گرفتید میتوانید در زمان کم شدن عضو شده های سایت و در بخش هایی که کاربران تان را از دست داده اید این شاخص ها را دنبال کنید. به عنوان مثال این شاخص ها نشان میدهند کاربران درست زمانی که وارد صفحه ی خدمات شما میشوند، سایت را ترک میکنند. پس نشان میدهد شما باید تغییراتی در این صفحه ایجاد کنید تا کاربران را تشویق کند که زمان بیشتری را به سایت شما اختصاص دهند.
بروزرسانی و تغییر در فرم ارتباط با ما، قیمت ها، محتوا و بسیاری دیگر مطمئنا مانع از دست رفتن فرصت های مهم خواهد شد.
علائم خطر برای لزوم طراحی مجدد وب سایت
وب سایت تان:
- تاریخ گذشته و قدیمی به نظر میرسد.
- بروزرسانی محتوای آن سخت شده است.
- در معرض تهدیدات امنیتی قرار گرفته است.
- با تلفن های همراه سازگار نیست.
آپدیت یا طراحی دوباره؟
بر اساس وضعیت کنونی وب سایت تان باید تصمیم گیری کنید. برای این تصمیم گیری به مخاطبان تان نگاه کنید. آیا این وب سایت به نیازهای مخاطبان هدف شما پاسخ میدهد؟ اگر پاخ شما "نه" باشد، احتمالا به یک ساخت و ساز اساسی نیاز دارید. بهتر است از پایه شروع کنید. ما طراحی دوباره را پیشنهاد میکنیم.
اما اگر همین وب سایتی که دارید پاسخگوی کاربران تان هست و انها را به هدفشان از، بازدید از سایت شما میرساند، آپدیت وبروزرسانی را به شما پیشنهاد میکنیم. ممکن است تنها با یک تغییر در محتوا یا ایجاد تغییر در طراحی و داشتن ظاهری مدرن و امروزی به وب سایت محبوب کاربران تان تبدیل شوید.
طراحی مجدد وب سایت برای کاربران، سئو و کسب و کارتان سودمند خواهد بود. اگر همچنان از فلش استفاده میکنید، اگر وب سایت تان رسپانسیو یا واکنشگرا نیست و اگر بیش از سه ثانیه بارگذاری سایت تان طول میکشد، بهتر است بدانید در حال از دست دادن مشتریان خود هستید و این مساله منجر به شکست شما در کسب و کارتان خواهد شد.
این یک بزرگنمایی نیست. در دنیای امروز یکی از مهمترین عوامل موفقیت به روز بودن است. پس آینده ی شغلی خود را به خطر نیندازید. مدیریت برنامه ی طراحی مجدد وب سایت خود را در دست بگیرید تا برنده ای همیشگی در دنیای رقابت باشید.