طراحی سایت رستوران و سفارش غذا

طراحی-سایت-رستوران-و-سفارش-غذا

بیش از 90 درصد از کاربران در هنگام گرسنگی در اینترنت به دنبال رستوران آنلاین می گردند و به همین دلیل شما به عنوان صاحب یک رستوران یا فست فود باید جهت طراحی وب سایت برای دریافت و تحویل سفارش اقدام کنید. همزمان با این اتفاق شما قادر خواهید بود فعالیت های خود را در اینترنت ارتقا دهید و مشتریان جدیدی پیدا کنید.
وبینه به شما کمک می کند تا یک سایت رستوران قوی در هر زمینه داشته باشید. سایت های برجسته سفارش آنلاین غذا به افزایش تعداد سفارشات و در نتیجه سود بیشتر کمک می کنند. به طور متوسط وب سایت رستوران ها ماهانه 2111 بازدیدکننده دارد. این یعنی 2111 مشتری بالقوه برای سفارش غذا! 
ضروری است که طراحی وب سایت رستوران درست مانند طراحی فروشگاه اینترنتی، موبایل دوستانه و ریسپانسیو هم باشد و کاربران تلفن همراه به راحتی از طریق تلفن همراه خود ثبت سفارش کنند. بیش از 50 درصد ترافیک آنلاین از دستگاه های تلفن همراه سرچشمه می گیرد. وب سایتی که برای چنین دستگاه هایی تنظیم نشده باشد کاربر پسند نخواهد بود و ممکن است باعث رها شدن سبد خرید توسط مشتری شود.
با ما همراه باشید تا در ادامه با جزییات کامل به سوالات زیر و جواب های آنها بپردازیم:

چرا وب سایت سفارش غذا برای یک رستوران بسیار مهم است؟

•    سرعت می بخشد: تعداد مشتریان را افزایش می دهد
•    سیستم رزرو میز را تسهیل می کند
•    تصویر عمومی رستوران شما را ارتقا می بخشد
•    به رسمیت شناختن نام برند و حضور آنلاین شما

رایج ترین اشتباهات هنگام ایجاد وب سایت رستوران چیست؟

•    عدم ارائه جزئیات تماس و منو 
•     نداشتن عکس و قیمت غذاها و نوشیدنی ها
•     ناوبری بسیار پیچیده و طراحی گرافیکی شلوغ
•      طراحی غیر مرتبط
•    CTA  از دست رفته Call to Action) مانند هدایت به گزینه " سفارش غذا" )
•    جای خالی ارائه بازخورد مشتریان 

ویژگی های مهم بهترین وب سایت های رستوران ها چیست؟

•    ظاهر سایت مرتبط با نام برند
•    طراحی پاسخگو و بصری
•    فراخوان به عمل
•    ساختار بهینه سازی SEO 
•    آسان برای استفاده از ویرایشگر
•    جذاب، ناوبری آسان در محتوا
•    شامل اطلاعات تماس
•    تجربه مشریان با افزایش عکس غذاها و فضای داخلی رستوران
•    بازخورد و پشتیبانی ارتباطات مشتری
•    محتوای به روز

طراحی-سایت-سفارش-آنلاین-غذا

چرا رستوران ها به وب سایت نیاز دارند؟

هر صاحب رستورانی باید بر کیفیت غذا به عنوان اولویت اصلی خود تمرکز کند. با این حال، اگر مشتری وجود نداشته باشد، آشپز شما باید برای چه کسانی آشپزی کند؟ چگونه می توان مشتریان را جذب کرد؟ جواب این سوال، ایجاد یک وب سایت استثنایی با سیستم دریافت سفارش و تحویل غذا است.
به یاد داشته باشید، شما نمی توانید تمام اطلاعات مربوط به رستوران خود را در رسانه های اجتماعی قرار دهید. حتی اگر بخشی از این اطلاعات را برای کاربران به نمایش بگذارید، نمی توانید جو واقعی رستوران و غذاهای خود را به رسانه های اجتماعی بیاورید. با این حال، می توانید با طراحی یک وب سایت استثنایی، نه تنها از طریق متن بلکه با تصاویر نشان دهید که در رستوران شما چه می گذرد.
بسیاری از مشتریان قبل از بازدید از رستوران های محلی اطلاعات آنها در اینترنت بررسی می کنند. امروزه بسیاری از دریافت سفارشات و تحویل غذاها از طریق اینترنت انجام می شود. اگر هنوز خدمات خود را به صورت آنلاین تبلیغ نمی کنید، وقت آن است که دست به کار شوید!

کسب مشتریان جدید

حدس بزنید مشتریان کجا در مورد رستوران شما به دنبال اطلاعات می گردند؟ در اینترنت! آنها می خواهند دریابند که چه وعده غذایی در منوی خود دارید، از ساعات کاری و قیمت ها اطلاعات کسب کنند و در بهترین حالت سفارش خود را ثبت کنند. اینترنت اولین جایی است که مشتریان شما به آن مراجعه می کنند. بدون وب سایت رستوران، آنها نمی توانند شما را پیدا کنند.
توسعه وب سایت می تواند بسیار آسان باشد. اگر اینکار را به شرکت وبینه بسپارید، می توانید یک وب سایت موثر و مستقل برای رستوران خود داشته باشید.

رزرو و سفارشات را به صورت آنلاین با وب سایت رستوران دریافت کنید

70 درصد از مشتریان می گویند ترجیح می دهند مستقیماً به رستوران ها سفارش دهند. اگر این فرصت به آنها داده شود جای پلت فرم سفارش غذا شخص ثالث، از وب سایت رستوران شما مستقیما سفارش می دهند. 
همچنین برای یک وب سایت مهم است که امکان رزرو میز را ارائه دهد. زیرا امروزه مشتریان می خواهند همه چیز را به صورت آنلاین به راحتی مدیریت کنند. هنگامی که یک مشتری بالقوه موقعیت مکانی رستوران شما را به صورت آنلاین پیدا می کند، مطمئن می شود که می تواند بدون دردسر رزرو میز یا تحویل غذا را انجام دهد.

فضای داخلی رستوران را نشان دهید

یک وب سایت خوب برای رستوران ها نشان می دهد که مشتریان وقتی از رستوران شما دیدن می کنند یا برای تحویل غذا سفارش می دهند، چه انتظاری می توانند داشته باشند.
یک عکس جالب از فضای داخلی و یکی از اعضای تیم خود به سایت اضافه کنید. عکس های با کیفیت و خوشمزه از غذاهای خود را همراه با منو قرار دهید. به مردم نشان دهید که شما مکانی ایده آل برای شام یا یک دورهمی دوستانه هستید.

طراحی-وب-سایت-سفارش-غذا

از رقبا جلوتر باشید

غذاهای استثنایی خود را به نمایش بگذارید و برای مشتریان امکان سفارش غذا به صورت آنلاین یا رزرو میز از طریق وب سایت را فراهم کنید. به نیازهای مشتری پاسخ دهید و دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن هستند به آنها پیشنهاد دهید.
بیایید صادق باشیم، قطعا یک وب سایت رستوران امروزه بسیار ضروری است! بسیاری از رستوران ها به فناوری روی آورده اند. اگر این امکانات را به مشتریان خود ارائه ندهید، حتما از رقبای خود عقب خواهید ماند.

وب سایت رستوران و نام تجاری را همزمان ایجاد کنید

اگر بودجه ای برای کمپین های بازاریابی بزرگ ندارید، باید بر ساختن یک نام تجاری در اینترنت با استفاده از ابزارهای موجود تمرکز کنید.
رسانه های اجتماعی ممکن است به تنهایی کافی نباشند. داشتن وب سایت برای برند شما بسیار مهم است. این رستوران شماست پس باید تصمیم بگیرید که چگونه آن را تبلیغ کنید، چه نوع اطلاعاتی را در این تبلیغات لحاظ کنید و چه بودجه ای را برای توسعه آن هزینه کنید.
در عین حال، مشتریان جدید می توانند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند. این امر در عصر حاضر بسیار مهم است. علاوه بر این، اگر سیستم سفارش آنلاین غذا و سیستم رزرو را راه اندازی کنید، وب سایت شما دیگر خودکفا خواهد بود.

سایت-رستوران

14 ویژگی اساسی وب سایت رستوران

یک وب سایت رستوران برای اطمینان از سوددهی باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشد؟ چند روش خوب وجود دارد که به شما کمک می کند صفحه اصلی خود را بسازید. از تیم تخصصی طراحی شرکت وبینه  برای ایجاد یک صفحه اصلی مستقل می توانید مشاوره رایگان دریافت کنید.

مطابقت با تصویر برند تجاری

بهترین طراحی وب سایت غذا با سبک رستوران مطابقت دارد. آنها باید توجه را جلب کنند اما نمی توانند مشتری را تحت تاثیر قرار دهند. نشان دهید چه چیزی رستوران شما را متمایز می کند و باعث می شود به رسمیت شناخته شوید.

سادگی 

هنگام دسترسی مشتریان به یک وب سایت برا رزرو میز برای شام، آنها باید بلافاصله اطلاعات کلیدی را مشاهده کند. پیدا کردن اطلاعات تماس و منو به همراه سیستم سفارش آنلاین غذا باید آسان باشد. با ارائه این امکانات به مشتریان، شما می توانید تبدیل سفارش آنلاین را افزایش داده و درآمد بیشتری کسب کنید.

فراخوان به عمل

60 درصد مشتریان حداقل هفته ای یکبار و 31 درصد دو بار در هفته غذا آنلاین سفارش می دهند. بهترین وب سایت های تحویل غذا باید دارای یک فراخوان به عمل واضح باشند. در مورد رستوران ها، این موضوع می تواند به عنوان مثال ، یک گزینه "سفارش آنلاین" باشد.

طراجی-سایت-سفارش-غذا-اینترنتی

هنگام ایجاد وب سایت خود به یاد داشته باشید که مشتریان شما باید چنین CTA را به وضوح مشاهده کنند. این به نفع شما خواهد بود.

وب سایت پاسخگو

یک وب سایت رستوران حرفه ای باید پاسخگو باشد. 80 درصد از مشتریان غذا را فقط از طریق دستگاه های تلفن همراه سفارش می دهند. اگر نام برند وب سایت شما بر روی صفحه نمایش تلفن های هوشمند بد نمایش داده شود، منجر به کاهش تعداد دریافت سفارشات غذا می شود.

SEO دوستانه

هنگامی که تصمیم به طراحی یک وب سایت رستوران موفق می گیرید، موقعیت آنها را در موتورهای جستجوی آنلاین فراموش نکنید. بگذارید مشتریان شما را به راحتی پیدا کنند. وب سایت طراحی شده توسط شرکت وبینه دوستانه خواهد بود، به این معنی که :
•    پاسخگو است.
•    سریع بارگیری می شود.
•    می توان آن را با رسانه های اجتماعی و افزونه های SEO یکپارچه کرد.
•    دارای یک منوی HTML است.
•    از برچسب های ALT استفاده می کند.

ویرایش آسان

بهترین وب سایت تحویل غذا نیاز به یک CMS عالی دارد که سیستمی برای ویرایش و انتشار محتوا است. با پیاده سازی آن، ویرایش وب سایت به هر طریقی و بدون مهارت های تخصصی آسان تر می شود. بنابراین نیازی به استخدام یک متخصص فناوری اطلاعات برای معرفی یک تغییر ساده یا به روزرسانی در وب سایت تحویل غذا ندارید.

سرعت عمل

وب سایت رستوران شما باید سریع بارگیری شود. این فرآیند باید حداکثر 2 ثانیه طول بکشد. در غیر این صورت، مشتری می تواند برای سفارش دادن دچار شک و تردید شود و احتمالاً دیگر به وب سایت شما باز نخواهد گشت.

ناوبری بصری

اگر می خواهید بهترین وب رستوران و سفارش غذا را داشته باشید نباید بخش های مهمی مانند "صفحه اصلی" ، "منو"، "تماس با ما" را فراموش کنید. ناوبری خوب باعث می شود مشتری بتواند آنچه را که بدنبال آن است پیدا کند. به این ترتیب، آنها می توانند ثبت سفارش را سریع تر انجام دهند، و این همان چیزی است که شما می خواهید به آن برسید. همچنین ایجاد یک وب سایت رستوران یک صفحه ای ایده خوبی است.

اطلاعات تماس

به یاد داشته باشید که جزئیات کلیدی را در مکانی که به راحتی در وب سایت قابل مشاهده است، وارد کنید. منو و سیستم سفارش آنلاین غذا، شماره تلفن و آدرس جز این جزئیات کلیدی هستند. اگر این اطلاعات وجود نداشته باشند، مشتریان شما دلسرد می شوند و سفارش نمی دهند.

طراحی-سایت-رستوران-وبینه

عکس های غذا و فضای داخلی

عکس ها یکی از عناصر کلیدی در نشان دادن فضای داخلی رستوران شما و غذایی است که سرو می کنید. اطمینان حاصل کنید که در عکس ها از بهترین ظروف و فضای داخلی خود استفاده می کنید.

وب-سایت-رستوران-وبینه

عکس های موجود در بهترین وب سایت ها باید تقریباً در همه جا، در صفحه اصلی، در منو و جداگانه به عنوان بخش گالری عکس وجود داشته باشند. بعد از آنکه مشتریان به آن عکس ها نگاه کنند، باید ترغیب شوند که از رستوران شما دیدن کنند یا غذا سفارش دهند.

عکس های منو

وب سایت رستوران ها امکان ارائه غذا به همراه عکس، توضیحات کوتاه و قیمت را فراهم می کنند. به این ترتیب، مشتریان دقیقاً می دانند چه چیزی سفارش می دهند. موضوعات منو ارائه شده توسط  شرکت ما را نیز امتحان کنید و یک وب سایت رستوران ایجاد کنید که غذاهای شما را بسیار خوب به نمایش می گذارد. 

نظرات مشتریان

92 درصد از مشتریان نظرات مربوط به رستوران های اطراف محل سکونت خود را می خوانند. نظرات به اعتبار شما افزوده و بر حرفه ای بودن آن تأکید می کند. نظرات چندین مشتری را در صفحه اصلی یا در منو قرار دهید. سیستم سفارش آنلاین غذا به شما کمک می کند تا نظرات مشتریان را جمع آوری کنید و در آینده می توانید برای افزایش تعداد سفارشات تحویل غذا از این نظرات استفاده کنید.

فرم اشتراک خبرنامه

یک خبرنامه جالب سود شما را افزایش خواهد داد. از این طریق می توانید مشتریان را از تبلیغات جدید و جدیدترین غذاها مطلع کنید. وب سایت های برتر غذا دارای فرم اشتراک خبرنامه هستند. همچنین می توانید کارها را یک قدم جلوتر ببرید، از تیم طراحی سایت خود بخواهید یک سیستم پایگاه دانش برای مشتریان ایجاد کنند. هنگامی که مشتریان سفارش می دهند، می توانند رضایت خود را برای تماس با بازاریابی اعلام کنند.

به روز بودن

بهترین وب سایت ها همیشه حاوی به روزترین اطلاعات در زمینه کاری خود هستند. اطلاعات مربوط به رویدادهایی که چندین سال پیش اتفاق افتاده یا تبلیغات منسوخ شده باعث دلسردی مشتریان خواهد شد. وب سایت خود را به طور مرتب به روز کنید تا هیچ گونه سفارش تحویل غذا را از دست ندهید.

اشتباهات بسیار خطرناک هنگام طراحی وب سایت رستوران

اگر می خواهید وب سایت تحویل غذا طراحی کنید، باید راه حل های تأیید شده را انتخاب کنید. سایت شما باید به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد، طراحی ریسپانسیو موبایل داشته باشد و یک فرایند سفارش ساده ارائه دهد. 

بدون اطلاعات تماس

وضعیتی را تصور کنید که مشتری تصمیم می گیرد چیزی سفارش دهد، اما نمی تواند شماره تلفن یا گزینه سفارش غذا آنلاین را پیدا کند. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس خود را به روش قابل مشاهده وارد کرده اید. مشتریان بدون آنها نمی توانند شما را بیابند و فروش شما ممکن است آسیب ببیند.

بدون منو

وب سایت های برتر در زمینه غذا باید دارای منو باشند. آنها بدون منو عملا بی فایده خواهند بود و هیچ ارزشی برای مشتری ندارند.
منویی با فرمت PDF راه حل مناسبی نیست. فایلی که مشتری باید بارگیری کند آنها را می ترساند زیرا زمان بیشتری برای ثبت سفارش از آنها می گیرد. این امر بر کیفیت خدمات شما تأثیر منفی می گذارد.

بدون قیمت یا عکس در منو

بهترین موضوعات وب سایت های تحویل غذا شامل عکس و قیمت می شوند. عکس هایی با ظاهر زیبا مشتریان را جذب می کند و آنها را تشویق به سفارش می کند. ارائه قیمت غذاها شفافیت و صداقت شما را نشان می دهد، مشتری باید بداند که چه میزان هزینه باید بابت سفارش و تحویل غذا بپردازد. 

موسیقی در پس زمینه

این یادگار دهه 1990 است. اگر می خواهید یک وب سایت برای قرن 21 ایجاد کنید، از آن اجتناب کنید. موسیقی که بسیار بلند است و نمی توان آن را غیرفعال کرد، مشتریان را عصبی می کند. اغلب باعث می شود که مشتری بخواهد وب سایت شما را ترک کند.

ناوبری پیچیده

معمولاً مشتری ابتدا منو، اطلاعات تماس یا عکس های موجود در یک وب سایت را جستجو می کند. ناوبری پیچیده کار را دشوار می کند.  باید ساده و شهودی باشد. بهتر است کاربر را بلافاصله به سیستم سفارش آنلاین غذا هدایت کند. به این ترتیب، مشتری می تواند به راحتی سفارشی را ثبت کند، که همین امر سبب می شود او از خدمات شما راضی و مشتاق به بازگشت مجدد باشد.

عدم تناسب طراحی با نام تجاری

همه کسانی که تا به حال به این فکر کرده اند که چگونه یک وب سایت ایجاد کنند، ابتدا باید آن را  با شخصیت فردی رستوران خود تنظیم کنند. یک مفهوم ناسازگار ممکن است مشتری را گیج کند.

ریسپانسیو و واکنشگرا نبودن

فقط بهترین سایت های تلفن همراه را انتخاب کنید. نمایش نادرست وب سایت در تبلت ها یا تلفن های هوشمند نشان می دهد که نیازهای مشتریان نادیده گرفته می شود. 80 درصد آنها هنگام جستجوی رستوران از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. وب سایت های غیر ریسپانسیو برای آنها بی فایده خواهد بود.

عدم فراخوان به عمل

بسیاری از مشتریان در صورت عدم انگیزه برای انجام یک عمل خاص بلاتکلیف می مانند. در نتیجه، آنها وب سایت رستوران شما را می بندند. به عنوان مثال، از یک فراخوان به عمل درست استفاده کنید، به عنوان مثال گزینه ای که کاربران را به سمت سفارش آنلاین غذا هدایت می کند. از این طریق می توانید خدمات بیشتری در جهت تحویل غذا ارائه دهید.

محتوای قدیمی

عکس های قدیمی از فضای چند سال قبل رستوران شما به احتمال زیاد برای هیچ کس جالب نخواهد بود. هیچ چیز بدتر از تبلیغات قدیمی نیست که مشتری را گمراه می کند. اگر می خواهید وب سایتی ایجاد کنید که تصویری مثبت در مشتریان ایجاد کند، محتوای آن را به طور مرتب به روز نگه دارید.

طراحی گرافیکی شلوغ

مطمئناً با وب سایت هایی برخورد کرده اید که طراحی آنها بسیار شلوغ است، اینگونه وب سایت ها حواس مشتریان را پرت کرده و آنها را گمراه می کند. این طراحی ها تعداد سفارشات را کاهش می دهند. از آن دوری کنید.

عدم وجود بازخورد مشتری

بهترین وب سایت ها باید شامل نظرات مشتریان باشند. این به اصطلاح "اثبات اجتماعی" خواهد بود که بازدیدکنندگان قبل از سفارش در وب سایت ها به دنبال آن هستند. به لطف نظرات مثبت مشتریان، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. 

ویرایش مشکل 

هنگام طراحی وب سایت برای یک رستوران، اطمینان حاصل کنید که می توان آن را به راحتی ویرایش کرد. وقتی ویرایش آسان نباشد، کار شما دشوارتر می شود، در حالی که مشتریان شما با خطاهای مکرر و وقفه های فنی روبرو می شوند.

نبود امکان ثبت نام در خبرنامه

یک وب سایت خوب طراحی شده برای رستوران ها باید امکان اشتراک در خبرنامه را داشته باشد. این یک ابزار بازاریابی عالی است که فروش را افزایش می دهد و به شما در کسب درآمد بیشتر کمک می کند.

بدون آمار

عدم امکان جمع آوری آمار در مورد بازدید از سایت و تبدیل سفارشات می تواند فعالیت های شما را دشوار یا حتی غیرممکن کند. با استفاده از داده های ارائه شده به طور خودکار توسط تیم وبینه بعد از طراحی سایت، تصمیمات آگاهانه بگیرید و درآمد بیشتری کسب کنید.

مراحل طراحی وب سایت رستوران و سفارش غذا

اولین قدم ایجاد دامنه است. شما احتمالاً قبلاً یک یا دو ایده انتخاب کرده اید، آنها را در ذهن داشته باشید اما قبل از استفاده از آنها مطمئن شوید که مناسب شما خواهند بود.
برخی از قوانین بازاریابی آنلاین وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. مهمتر از همه، دامنه شما باید به نحوی به نام رستوران شما مربوط باشد، در حالت ایده آل، زمانی دامنه خوبی انتخاب کرده اید که تمام نام رستوران شما را شامل شود.

یک دامنه خوب، آیا همین کافی است؟
تهیه دامنه به این آسانی نیست، همین امر در مورد نام رستوران نیز صادق می کند. دامنه و نام رستوران هر دو باید خلاقانه، به یاد ماندنی و جذاب باشند تا ارزش بازگو شدن از جانب شما یا در تبلیغات را داشته باشند.
به یاد داشته باشید که باید نامی را در نظر بگیرید که به مشتریان احتمالی سرنخ هایی را در مورد رستوران خود بدهید تا آنها بدانند چه انتظاراتی باید از شما داشته باشند.

پول خوبی خرج کنید
قبل از شروع به کسب درآمد، ابتدا باید سرمایه گذاری کنید. به بودجه خود نگاه کنید و مطمئن شوید که بودجه ای برای ساختن وب سایت دارید. به یاد داشته باشید که بازاریابی آنلاین برای رستوران ها بدون وب سایت، هدر دادن تلاش شما است.

طراحی-سایت-وبینه

هزینه های دیگر
به پولی که باید برای عکاس حرفه ای بپردازید فکر کنید تا زیبایی محل کار و وعده های غذایی خود را ثبت کنید. تصاویری که به صورت حرفه ای گرفته شده اند تجربه مشتری بالقوه را افزایش داده و آنها را برای سفارش آنلاین از سایت شما مشتاق تر می کند.
آیا مبلغی برای شما باقی مانده است؟ یک قدم دیگر بردارید و یک فیلم تهیه کنید! این فیلم را در سایت آپلود کنید و به مشتریان خود نشان دهید و آنها را به رستوران خود دعوت کنید.

امروزه اکثر قریب به اتفاق رستوران ها به وب سایت نیاز دارند. 60 درصد از صاحبان رستوران ها معتقدند که ثبت سفارش آنلاین و تحویل غذا سود آنها را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.
بهترین وب سایت های تحویل غذا به سادگی به رستوران ها کمک می کنند تا از سفارشات آنلاین درآمد کسب کنند. 90 درصد مشتریان قبل از سفارش، وب سایت رستوران را بررسی می کنند. 

اگر می خواهید یک وب سایت رستوران داشته باشید، چندین ویژگی ضروری وجود دارد. به یاد داشته باشید که اطلاعات تماس دقیق، گزینه های سفارش آنلاین و طراحی وب سایت رستوران را با نام برند خود مطابقت دهید.

به یاد داشته باشید که شاخص های نتایج وب سایت تحویل غذا را دنبال کنید، سپس می توانید مطمئن باشید که فعالیت های بازاریابی و طراحی وب سایت شما برای مشتریان بالقوه مناسب و جذاب است.
شما می توانید از طریق پیاده سازی سیستم های فروش، عملیات و مدیریت رستوران خود را افزایش دهید.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید