طراحی سایت فروشگاهی مارکت پلیس Marketplace


قبل از هر اقدام و تلاش اضافه ای برای طراحی فروشگاه اینترنتی، بیایید ابتدا در مورد اینکه Marketplace چیست و چگونه می توانیم چنین سایتی را ایجاد کنیم به بحث بنشینیم. و با روش هایی که ما در وبینه در طراحی سایت مارکت پلیس کار میکنیم شما را آشنا کنیم . قبل از هر چیز باید گفته شود که تولید این نرم افزار به صورت کاملا بومی طی سالها تلاش و تجربه نهایی شده است و در حال حاضر شامل زیرسیستم های است که باید در کنار هم برای اجرای پروژه قرار می گیرند اما در مورد اینکه نیاز شما با کمک این روش حل میشود لازم است که با موضوعات مرتبط هم آشنا شوید پس با ما باشید ...

طراحی-مارکت-پلیس

 

Marketplace چیست؟

Marketplace یک مدل تجاری است که بر تسهیل تجارت بین خریداران و فروشندگان تمرکز دارد. این امر کمک می کند تا یک بستر اتصال برای فروش و خرید محصولات در یک مکان معمول ایجاد کنید. این مدل در حال حاضر در فروشگاه های بزرگی مانند دیجیکالا و آمازون یا علی بابا در حال استفاده است و میتواند با حذف بسیاری از نیازمندی های شروع فروش در اینترنت حجم بسیار زیادی از فروش را به همراه داشته باشد.

معرفی Marketplace

Marketplace ها فروشگاه های چند فروشنده کاملاً مبتنی بر تنوع هستند که در آن مجموعه های مختلفی از محصولات و خدمات توسط طیف گسترده ای از فروشندگان به تعداد زیادی از خریداران ارائه می شود. هنگامی که در حال معرفی Marketplace هستیم، باید محبوب ترین پلتفرم تجارت الکترونیک منبع باز را که با لاراول ساخته شده است در نظر بگیریم. این امر به ما امکان می دهد تا پسوند Marketplace خود را با موفقیت اجرا کنیم.

Marketplace | تنوع فروشندگان و محصولات

به عبارت ساده، بازار محلی و مراکز خرید نمونه ای از مارکت پلیس های متعارف هستند. در این مکان ها، خریدار برندهای مختلفی از محصولات را از فروشندگان مختلف در همین مکان ها پیدا می کند. این به خریدار کمک می کند تا مناسب ترین قیمت را برای بهترین محصول با کیفیت پیدا کند.
بنابراین، بازارهای سنتی امکان فروش/خرید انواع محصولات را فراهم می کنند و توانایی چانه زنی/خرید کالا با قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه تر را برای مشتری به همراه دارند.

 

محبوب ترین Marketplace ها کدامند؟

شما باید با این شرکت ها آشنا باشید زیرا آنها پیشگامان صنعت سایت های فروشگاهی آنلاین مارکت پلیس در جهان هستند.

طراحی-سایت-مارکت-پلیس

امروزه همه چیز دیجیتالی شده است و بالطبع فروشگاه هایی با چندین فروشنده نیز به وجود آمده اند. اکنون آنها به مارکت پلیس های چند فروشنده تجارت الکترونیکی تبدیل شده اند که در آن یک مدل تجاری شامل خرید و فروش از طریق اینترنت وجود دارد.در یک Marketplace، تعداد زیادی از فروشندگان محصولات و خدمات خود را تحت یک وب سایت و نرم افزار به فروش می رسانند و خریداران می توانند به طور شبانه روزی قیمت و موجودی کالا را در وب سایت چک کنند.با این حال، برای کسب درآمد، صاحب وب سایت درصدی از فروش هر محصول فروخته شده در وب سایت را از فروشندگان می گیرد.

چرا ما نیاز به ایجاد یک Marketplace داریم؟

فروشگاه های چند فروشنده طی چند سال گذشته رونق زیادی داشته اند و موفقیت پررونق سیستم عامل هایی مانند آمازون، علی بابا، دیجی کالا، ایتسی ثابت کرده است که مدل Marketplace بسیار گسترده و انعطاف پذیر است.ایجاد Marketplace به شما امکان می دهد بدون راه اندازی فروشگاه آنلاین خود، کالا بفروشید. بنابراین، فروش در مارکت پلیس فرصتی انعطاف پذیر برای کسب و کار با هزینه های اقتصادی را برای شما فراهم می کند.

گزینه های متنوع محصولات در فروشگاه های Marketplace

 مشتریان از این مزیت برخوردارند که برند های جمع شده و گزینه های متنوع محصولات را از فروشندگان مختلف همه در یک مکان پیدا کنند و فروشندگان می توانند جدیدترین محصولات خود را با مناسب ترین قیمت یا کیفیت فوق العاده واقعی به بازار ارائه دهند.

 

طراحی-فروشگاه-اینترنتی-مارکت-پلیس

دسترسی جهانی
Marketplace ها مشتریان زیادی دارند و فروش  و فروش در آن به برند شما کمک می کند تا شناخت گسترده ای کسب کنید.

افزایش ترافیک
هنگامی که ما یک Marketplace در فروشگاه تجارت الکترونیکی ایجاد می کنیم، بیشتر از سایت های تجاری شخصی بازدید خواهد داشت زیرا منجر به سفارش انواع متفاوتی از محصولات می شود که در نتیجه مشتریان زیادی را جذب سایت می کند و دلیل دیگر اینکه دسترسی به وب سایت از طریق دستگاه های مختلف امکان پذیر خواهد بود.

تبدیل نرخ فروش
در معرض گسترده ترین طیف مخاطبان قرار داشتن، مشاهده محصولات فروشنده را بهبود می بخشد. این افزایش شناخت و دید می تواند مشتریان را به سمت سایت شما هدایت کند و در نتیجه افزایش تقاضا برای محصولات منجر به افزایش فروش می شود.

تجارت های کوچک
مشاغل کوچک می توانند با شروع فروش در Marketplace با هزینه های اقتصادی کم شروع به کار کنند.

زمان و منابع
از طریق هماهنگی با Marketplace ، فروشندگان می توانند به جای سرمایه گذاری در طراحی و نگهداری فروشگاه مجازی خود، وقت و منابع خود را معطوف مدیریت محصول کنند.

چرا این روزها Marketplace ها بسیار محبوب هستند؟

سایت های فروشگاهی Marketplace در حال رشد و تعریف مجدد تجارت در هر بخش هستند. هر مارکت پلیس به دلیل استراتژی خاص بازاریابی شناخته می شود. بنابراین، به افزایش تقاضا برای ایجاد سایت های فروشگاهی مارکت پلیس در بازار کمک می کند. همانطور که مشتریان به دنبال خدمات تخصصی و حرفه ای که پیشنهادات منحصر به فرد به آنها می دهند، هستند و نه اینکه فقط خدمات کلی را به آنها ارائه دهد.

انواع مختلف Marketplace

سایت های فروشگاهی در Marketplace به دو نوع مختلف افقی و عمودی وجود دارند:

1. Marketplace افقی

در یک مارکت پلیس افقی، فروشنده محصولات مختلف را با تمرکز بر خریداران از همه بخش ها ارائه می دهد. بنابراین، به زبان ساده، به معنای فروش همه چیز به همه است. این فروشگاه یک مرحله ای برای نیازهای مختلف مشتریان است.مشهورترین Marketplace افقی آمازون است. این سایت فروشگاهی کتاب، مبلمان، لباس، کفش، اسباب بازی، اسباب و سایر محصولات را به فروش می رساند.

2. Marketplace عمودی

در یک مارکت پلیس عمودی، فروشنده کالاهایی را در یک دسته خاص ارائه می دهد که بر روی خریدار مربوط به همان بخش خاص متمرکز می شود. این تمرکز بر روی دسته های متمایز محصول است که ویژگی های خاص همان محصول را پیش زمینه می کند. در اصل بازارهای خاص را هدف قرار می دهد. به عنوان مثال Instacart-فروش مواد غذایی، Myntra-ارائه لباس، Etsy-صنایع دستی، Booking.com و Airbnb-رزرو هتل، Uber و Ola-اتومبیل اجاره ای.

مدل های تجاری Marketplace

انواع مختلفی از مدل های تجاری در این نوع از سایت های فروشگاهی وجود دارد:

1. حمل و نقل قطره ای

در این مدل تجاری، صاحب فروشگاه بدون نگهداری موجودی موجود در وب سایت خود، کالاهایی را می فروشد که بدان معنی است که شخص دیگری محصول را برای مشتری تولید و ارسال می کند.
این کار مالک فروشگاه را از دردسر مدیریت موجودی کالا، انبارداری، تحویل کالا، معاملات ،بسته بندی و غیره خلاص می کند.به عنوان مثال، یک مالک فروشگاه تجارت الکترونیکی دامنه B2C وجود دارد که کفش می فروشد. شما می توانید با تامین کننده، تولید کننده یا سازنده آن ارتباط برقرار کنید. تامین کنندگان موجودی کفش ها را تهیه می کنند و مالک آنها را در سایت فروشگاه لیست می کند. اکنون هر زمان که مشتری سفارشی موفق انجام دهد، اعلان توسط تأمین کننده دریافت می شود. سپس تأمین کننده، کالا را برای خریدار ارسال می کند و صاحب فروشگاه کارمزد فروش را دریافت می کند.

2. عمده فروشی و انبارداری

مدل تجاری انبارداری بیشتر یک فرآیند مدیریت زنجیره تأمین است که کل مکانیسم آن داشتن وسایل حمل و نقل، کنترل رفت و امد این وسایل و ذخیره سازی محصولات در انبار در نظر گرفته شده است. در این صورت، صاحب وب سایت فروشگاهی محصولات را به صورت عمده خریداری کرده و در انبار ذخیره می کند.
 
به عنوان مثال مشتری محصول را از وب سایت خریداری می کند. و صاحب وب سایت کل فرآیند خرید محصول، انبارداری تا ارسال محصول را برعهده دارد.

3. Marketplace مبتنی بر خدمات

Marketplace مبتنی بر خدمات با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است زیرا به دلیل مبتنی بر خدمات بودن به سرمایه گذاری کلانی احتیاج ندارند.
صاحب فروشگاه اینترنتی می تواند خدمات رزرو را به عنوان محصولی بفروشد، مثلاً Uber، اسنپ، تپسی و غیره. ارائه دهندگان خدمات تحت یک سیستم عامل، خدمات گسترده ای را ارائه می دهند.

4. Marketplace مبتنی بر اشتراک

در این مدل تجاری، محصولات در فواصل منظم و برنامه ریزی شده به مشتریان تحویل داده می شوند. مشتریان هزینه کالاها و خدمات را بصورت اشتراک ماهانه، سه ماهه یا سالانه پرداخت می کنند. Netflix ، نماوا، فیلیمو و غیره نمونه هایی از این مدل هستند.
 
این مدل کسب و کار یک کانال درآمد قابل اعتماد است که می تواند مشتریان را به خرید اشتراک های اضافی از طریق مشوق ها جلب کند یا مخاطبین خود را به عضویت در سایت ترغیب کند.

5. لیبل زدن و تولید

تولید زمانی است که شما در حقیقت هزینه تهیه اقلامی را که برای شما ایجاد شده پرداخت می کنید. در حالی که لیبل زدن به شخص اجازه می دهد مارک خود را بر روی کالا یا خدمات قرار دهد به گونه ای که گویا سازنده آن است. این نوع مدل تجاری به احتمال زیاد در صنایع غذایی، زیبایی و سلامتی قرار می گیرد.
به عنوان مثال در یک فروشگاه مواد غذایی، انواع محصولات را با نام تجاری ABC پیدا می کنید. آیا آن برند ABC همه آن محصولات را تولید کرده است؟
قطعا نه، آنها شرکت های مختلفی دارند که آن محصولات را تهیه می کنند و مایلند محصول را به جای خود در بسته بندی مارک ABC قرار دهند.

انواع مختلف Marketplace های آنلاین چیست؟

B2C و B2B دو حوزه مختلف Marketplace ها هستند.

مدل تجارت با مصرف کننده (B2C)

این مدل شامل فروش مستقیم کالا و خدمات به مصرف کننده است. در این قسمت، مصرف کنندگان به صورت آنلاین محصولات را سرچ می کنند، تصمیم به خرید می گیرند و نسبت به تسویه حساب اقدام می کنند. بنابراین، روند خرید برای مشتریان B2C پیچیدگی کمتری دارد. در حالی که مدل تجارت به تجارت (B2B) معاملات فروش آنلاین بین دو مشاغل را تسهیل می کند. در این مدل، خریداران به طور کلی مشتریان وفادار با سفارشات بالا هستند. این مساله روند خرید را پیچیده تر می کند.
 
دلیل خرید
پارامتر اصلی که این دو را از یکدیگر متمایز می کند "مشتری" است. مشاغل و مصرف کنندگان فردی به دلایل مختلف خرید می کنند و به روش های کاملاً متفاوتی تجارت می کنند. در B2C مشتریان نه تنها بر اساس قیمت بلکه بر اساس محبوبیت، وضعیت و برند تجاری محصولات را انتخاب می کنند در حالی که مشتریان B2B در مورد قیمت و پتانسیل سود و بر اساس نیاز تجاری خود تصمیم می گیرند.

ورود مشتری
B2B شامل مشتریان وفادار با سفارشات بالا است. بنابراین، حفظ روابط طولانی مدت بسیار مهم است. این امر باعث می شود سفارش مجدد برای خریداران سریع و آسان گردد.
در حالی که B2C سفر خرید را ساده می کند و از ثبت نام و ورود به سیستم جلوگیری می کند زیرا مصرف کننده عادی ترجیح می دهد هنگام خرید وارد سیستم نشود یا ثبت نام انجام ندهد.
مطالعات نشان می دهد که اگر آنها مجبور به ورود یا ثبت نام شوند، در اغلب موارد از خرید منصرف صرف نظر می کنند.

چک اوت
در B2C، مسیر خرید از "افزودن به سبد خرید" تا "از خرید شما متشکرم" تا حد ممکن آسان است. در تمام مراحل کار، مشتری باید احساس راحتی، اعتماد به نفس و امنیت کند. در حالی که در B2B، روند خرید کمی پیچیده است، باید یک رویکرد منحصر به فرد و دقیق تر اتخاذ شود زیرا شامل سفارشات خرید عمده است.
قیمت کالا
در B2C، مصرف کنندگانی که محصولات را خریداری می کنند همان قیمت سایر مصرف کنندگان را پرداخت می کنند. اما در B2B، قیمت ممکن است از مشتری به مشتری دیگر متفاوت باشد. زیرا مشتریانی که سفارش های زیادی می دهند یا برای خدمات ویژه اقدام می کنند، قیمت های مختلفی می پردازند.

مدل قیمت گذاری در Marketplace ها

Marketplace یک مدل عالی در جهت درآمدزایی فروش پس از تجارت است. و تقریباً هر سایت آنلاین فروشگاهی از آمازون تا eBay و از Etsy تا Asos سایت های Marketplace هستند.
اگر شما صاحب استارتاپ Marketplace هستید، مدل قیمت گذاری در بازار می تواند موضوع مهمی برای بحث باشد. 

مدل قیمت گذاری مبتنی بر کمیسیون

قیمت گذاری مبتنی بر کمیسیون محبوب ترین مدل قیمت گذاری برای Marketplace ها است. در این مدل، فروشندگان برای ذکر محصولات خود نیازی به پرداخت هزینه های اضافی ندارند. همه بازارهای پیشرو مانند آمازون، eBay،  Etsy مدل مبتنی بر کمیسیون را انتخاب کرده اند که در آن مدیر از هر معامله ای که در سیستم عامل آنها انجام می شود سهم می گیرد.

چرا یک Marketplace آنلاین ایجاد کنیم؟

از آمازون تا eBay، این مشاغل مارکت پلیس هایی بوده اند که موفقیت چشمگیری داشته اند. توانایی آنها در استفاده از فناوری برای اتصال مستقیم خریداران و تامین کنندگان بدون واسطه ها، آنها را به فرصتی جذاب برای بنیان گذاران و سرمایه های خطر پذیر تبدیل کرده است.

تحقیق در مورد مدل های تجاری
در Marketplace ، شما باید تک تک نکات مربوط به مدیریت محصول و موجودی کالا را بررسی کنید. اگر از حمل و نقل قطره ای استفاده می کنید، مسئله ای در بودجه و مدیریت موجودی وجود ندارد اما باید بیشتر به تبلیغ محصولات توجه کنید یا اگر می خواهید از طریق انبار و عمده فروشی شروع به کار کنید، باید بیشتر سرمایه گذاری کنید. اما در عوض به شما کمک می کند تا اعتماد مشتری را جلب کنید زیرا در این مدل کیفیت توسط صاحب فروشگاه کنترل می شود.
مدل دیگری از Marketplace وجود دارد که مبتنی بر خدمات است که با فاصله زمانی پیشنهادی به مشتری خدمات ارائه می دهد. بنابراین کاملا به نوع کسب و کاری که می خواهید شروع کنید، بستگی دارد.

انتخاب محصول
هزاران محصول و خدمات در دسترس مشتریان است که فقط با یک کلیک فاصله دارند، پس موفقیت به عنوان فروشنده بسیار رقابتی خواهد بود. بنابراین، شما باید محصولات و خدمات مناسب را در این Marketplace رقابتی به مشتریان خود ارائه دهید. همیشه در انتخاب محصول، مخاطب هدف خود را در نظر داشته باشید، زمان بیشتری را به ارزش، کیفیت و قیمت محصول اختصاص دهید. فقط بهترین محصول و خدمات باعث می شود بازار شما خاص باشد. 
همیشه به این سوالات فکر کنید، شما کی هستید؟ به چه دلیل یک فروشگاه آنلاین دارید؟ و مشتری ایده آل شما کیست؟ تنها در این صورت شما می توانید یک Marketplace مناسب راه اندازی کنید.

برند و تجارت
نام تجاری راهی است که شما می توانید تصویری از شرکت خود را در ذهن مشتریان خود ایجاد کنید. یک برند تجاری همیشه بر اساس سن، علایق یا جنسیت، بخشی از جمعیت را هدف قرار می دهد. بنابراین، یافتن مخاطب مناسب بسیار مهم است. هرچه هدف گذاری شما مشخص تر باشد، برند شما نیز طنین بیشتری خواهد داشت.
بنابراین، یک نام تجاری مناسب به کسب و کار خود اختصاص دهید که بتواند ایده ای در مورد فروشگاه شما ایجاد کند

جذب مشتری
جذب مشتری کار ساده ای نیست زیرا هر فروشگاهی برای مشتریان خود تخفیفاتی قائل می شود. اگر شما یک برند تجاری هستید، مردم مستقیماً به سایت شما مراجعه می کنند و محصولاتی را سفارش می دهند، اما اگر چنین نشود، برنامه شما برای تبلیغ و ارتقا برندتان چیست؟
پس باید SEO مناسب داشته باشید، زیرا هر محصولی در گوگل توسط کاربران جستجو می شود و لیست شما باید در google surf حضور داشته باشد.

چگونه می توان یک Marketplace آنلاین راه اندازی کرد؟

انتخاب بهترین راه حل برای ایجاد یک Marketplace حیاتی ترین تصمیم است. ابتدا باید انواع روش های موجود برای ساخت مارکت پلیس را بشناسید.
می توان از 3 طریق Marketplace ایجاد کرد:

1. مدل مبتنی بر Saas (برای یک شرکت کوچک)
2. مدل Self-hosting (برای یک شرکت متوسط/بزرگ)
3. توسعه از ابتدا

مدل مبتنی بر Saas
این مدل سریعترین راه برای راه اندازی Marketplace شما است. اساساً،SaaS  یک مدل صدور مجوز نرم افزار است که در آن نرم افزار به صورت اشتراکی مجوز می گیرد و به صورت مرکزی میزبانی می شود. مدل SaaS بار استقرار فنی را از کارآفرینان به ارائه دهنده SaaS کاهش می دهد. با این کار از ایجاد مشکل برای ایجاد سیستم عامل های سایت های فروشگاهی خود و حفظ زیرساخت های آن جلوگیری می شود. ارائه دهندگان SaaS سیستم های خود را متمرکز می کنند تا تمام جنبه های فنی وب سایت های مشتریان خود را پیاده سازی کنند.
برای مدل مبتنی بر  SAAS،  Shopify و BigCommerce گزینه ای برای سایت های فروشگاهی هستند. با این حال، برای تبدیل آن به Marketplace باید یک پلاگین نصب کنید معروف به  Shopify Multi-vendor Marketplace 

Self-hosting
گزینه Self-Hosted سریعتر از ساخت و توسعه Marketplace از ابتدا است. و همچنین به عنوان Open Source یا Readymade Solution شناخته می شود. راه حل های نرم افزاری موجود از قبل دارای برخی الزامات عملکرد اساسی هستند.
بنابراین اگر می خواهید ویژگی های اضافی را در بالای مجموعه ویژگی های موجود ایجاد کنید، در صورت داشتن مهارت می توانید آن را به تنهایی ایجاد کنید. در غیر اینصورت می توانید به شخص دیگری بسپارید تا این کار را برای شما انجام دهد.
با این حال، برای مدیریت ترافیک وب سایت باید بهترین زیرساخت های سرور را داشته باشید. 

چگونه می توان از ابتدا یک Marketplace آنلاین ایجاد کرد؟

می توان با استفاده از زبان های برنامه نویسی Marketplace را از ابتدا توسعه داد. ایجاد یک مارکت پلیس از ابتدا به شما امکان می دهد دقیقاً همان چیزی را که در ذهن دارید، بسازید.
اگر شما یک کدنویس ماهر باشید، می توانید خودتان آن را ایجاد کنید. از جمله مزایای این برنامه برای شما این است که به همه کد منبع دسترسی دارید و مشکلی در صدور مجوز و هزینه اشتراک نخواهید داشت. در غیر این صورت می توانید از یک توسعه دهنده بخواهید تا آن را برای شما ایجاد کند.

توسعه وب Scratch برای یک شرکت چند ملیتی مناسب است که تقریباً مانند آمازون حدود 10 تا 15 سال تجربه در زمینه تجارت دارد. توسعه یک مارکت پلیس از ابتدا به سرمایه زیادی نیاز دارد. به عنوان مثال، به استخدام کارشناس فنی، مدیریت دامنه برای ماژول های مختلف و انواع مختلف میزبانی برای کنترل ترافیک بالا نیاز دارید.

چگونه می توان یک نرم افزار تلفن همراه برای Marketplace آنلاین ایجاد کرد؟

با طراحی یک نرم افزار برای مارکت پلیس، مشتریان شما به راحتی می توانند محصولات را خریداری کنند. آنها نیازی به لپ تاپ یا دسکتاپ ندارند، به راحتی از طریق تلفن های هوشمند خود می توانند فروشگاه شما را جستجو کنند.
این نه تنها به نفع صاحب فروشگاه و مشتری خواهد بود بلکه به نفع فروشندگان نیز خواهد بود. فروشندگان می توانند از طریق داشبورد، سابقه سفارش خود را ببینند و می توانند از طریق برنامه تلفن همراه  Android / iOS با مدیریت تماس بگیرند.
 
از این رو، واضح است که در آینده نزدیک، رشد چشمگیری در ساخت Marketplace ها خواهیم داشت. از آنجا که ثابت شده است تجارت در Marketplace ها یک ابتکار بلند مدت است و توانایی رشد سریعتر از سایر مشاغل را دارد. سایت های فروشگاهی مارکت پلیس بازدید بیشتری ایجاد می کنند و مجموعه گسترده تری از محصولات را ارائه می دهند که دلایل بیشتری برای ماندن در یک سایت به مصرف کنندگان ارائه می دهد.
این امر نه تنها به نفع خریداران بلکه به نفع فروشندگان کوچک و متوسط نیز است و فضای لازم را برای فروشندگان بزرگتر یا کوچکتر محصولات فراهم کرده است. و چشم انداز امن و بالایی از درآمد را ارائه می دهد. 

راهکار فروشگاه اینترنتی Marketplace بر پایه نرم افزار مدیریتی اختصاصی، روشی است که میتواند به صورت حرفه ای نیازهای متنوعی را در این خصوص مرتفع کند. در دنیا، مارکت پلیس های زیادی از جمله سایت های معروف خارجی مانند علی بابا در حال فعالیت هستند که بیش از 20 سال از قدمت آنها میگذرد. این نوع وب سایت های فروشگاهی فاقد انبار و به نوعی تسهیل گر فرایند فروش در بستر اینترنت هستند. وب سایت های معروف که به خوبی توانسته اند این نوع خدمات را عرضه کنند نیاز به داشتن تیم فنی دارند که بتوانند به صورت همیشگی خدمات پشتیبانی و توسعه را بر عهده بگیرند. از این رو هدف اصلی شرکت وبینه واسط فنی و اجرایی است ما تلاش کرده ایم تا بتوانیم با نوآوری و توسعه محصول خدمات به روز و متفاوتی را ابداع و عرضه کنیم. برای هرگونه پرسش در این زمینه لطفاً با ما تماس بگیرید.
 
تامین کنندگان و مصرف کنندگان دو طرف مقابل همدیگر در این سیستم هستند و شرکتی که این خدمات را عرضه می کند از معاملات مصرف کنندگان کارمزد دریافت می کند. روش استقرار و شروع خدمات از طرف وب سایت به صورتی است که با تعریف و دسته بندی محصولات و تعریف ویژگی های مرتبط با هر دسته تامین کنندگان می توانند اقدام به ایجاد محصول به عنوان تنوع در کاتالوگ ها کنند. بعد از مدتی که کاتالوگ های مختلفی از انواع محصولات ایجاد شد فروشنده های جدید هم بدون نیاز به تعریف کاتالوگ های تکراری می توانند اقدام به فروش محصولات خود با درج قیمت مورد نظر خود کنند. لازم است که بهترین تصاویر و بهترین محتوا در مورد محصول توسط مدیر وب سایت برگزیده شود و برای همه فروشنده های آن محصول به صورت مشترک مورد استفاده قرار گیرد، این ویژگی می تواند در کاهش کاتالوگ های تکراری و تصاویر مختلف و بی کیفیت منجر شود و در نهایت مصرف کننده بهتر میتواند محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

محصولات درج شده در فروشگاه می تواند در انواع مختلفی از نظر سایز و رنگ تفکیک شود و برای هر سایز و هر رنگ به صورت مجزا قیمت و تعداد نزد هر فروشنده به تفکیک مدیریت شود. کالاها بعد از ثبت سفارش در پنل هر فروشنده قابل مشاهده است و فروشنده می تواند با روش های مختلفی که در دسترس دارد سفارشات را به خریدار ارسال نماید.
مارکت پلیس ها امنیت خرید را بالاتر می برند و بعد از اینکه محصول به دست مصرف کنند نهایی رسید وجه سفارش بعد از کسر کارمزد با فروشنده تسویه میشود، با گذشت زمان از فعالیت مارکت

پلیس ها فرصت های فروش بسیاری ایجاد می شود و فروشنده های زیادی می توانند محصولات خود را به صورت رایگان در سایت درج کنند و بعد از فروش صورت گرفته کسب درآمد کنند. در صورتی که تصمیم دارید بهترین شرکت نرم افزاری را به عنوان پیمانکار انتخاب کنید لازم است که به چند نکته توجه کنید:
- داشتن سابقه در طراحی و پیاده سازی سیستم های فروشگاهی 
- پشتیبانی طولانی مدت
-  به روز بودن فریم ورک ها و زیرساخت های سیستم
- استفاده شده در پروژه های مختلف به دلیل حل شدن باگ های سیستمی
-  عدم استفاده از CMS های آماده و رایگان و استفاده از cms اختصاصی
-  تسلط کافی بر توسعه و ارتقا سیستم 

مزایای طراحی سایت مارکت پلیس

-  احتمال افزایش فروش به نسبت راه اندازی فروشگاه مستقل برای هر فروشنده
-  قابلیت راه اندازی صفحه فروش محصول به صورت اختصاصی در کمتر از چند دقیقه برای فروشنده های جدید
- به دلیل حجم بالای محصولات ایجاد شده قدرت دامنه در گوگل افزایش پیدا میکند و این به صورت مستقیم بر افزایش بازدید کننده و افزایش فروش منجر می شود
- کاهش هزینه های تبلیغاتی و بازاریابی 
-  نداشتن محدودیت در تعریف فروشنده و تعریف تنوع کالاهای مختلف
- جستجو پیشرفته باید سریع اجرا شود و برای این موضوع لازم است که راهکار حرفه ای مد نظر قرار بگیرد که معمولا در اکثر سایت های بزرگ به شکل عالی اجرا میشود

زمانی

با سلام و تشکر از توضیحات جامع و کاملتون
وحید الوندی

خواهش میکنم جناب زمانی از اینکه مقاله مارکت پلیس برای شما جامع و کامل بود خرسندیم

مطالب مرتبط

ممکن است این مطالب به شما کمک کند...

 طراحی سایت شخصی
طراحی سایت شخصی

طراحی وب سایت شخصی میتواند به شما کمک کند تا در میان همتایان خود برجسته ظاهر شوید . طراحی ...

 طراحی سایت فروشگاه پوشاک
طراحی سایت فروشگاه پوشاک

فروش لباس در اینترنت کافی نیست شما باید از نرم افزار فروشگاهی معتبری استفاده کنید که شما ر ...

 به روز بودن طراحی بازاریابی شبکه ای
به روز بودن طراحی بازاریابی شبکه ای

به روز بودن طراحی بازاریابی شبکه ای بسیار اهمیت دارد و استفاده از سیستم های فروشگاهی به رو ...

 مهاجرت از فروشگاه قبلی به پلتفرم فروشگاهی سپهرگستر
مهاجرت از فروشگاه قبلی به پلتفرم فروشگاهی سپهرگستر

اگر میخواهید فروشگاه اینترنتی خود را بازطراحی کنید و یا میخواهید از یک سیستم مدیریت محتوا ...

 ویژگی های مهمی که باید در یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای وجود داشته باشد چیست؟
ویژگی های مهمی که باید در یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای وجود داشته باشد چیست؟

فروشگاه اینترنتی که به صورت حرفه ای می تواند در کسب و کار شما موثر باشد چگونه فروشگاهی است ...

 نمونه کار طراحی وب سایت فروشگاهی بهمود
نمونه کار طراحی وب سایت فروشگاهی بهمود

نمونه کار طراحی وب سایت فروشگاهی بهبود فعال در حوزه های پوشاک و مواد غذایی

x
عضویت در کانال تلگرام وبینه

به منظور دریافت تخفیف ها و مقالات سایت در کانال تلگرام ما عضو شوید