طراحی سایت فروشگاه موبایل و کامپیوتر

طراحی-سایت-فروشگاهی-موبایل-و-کامپیوتر

بسیاری از شواهد نشان داده اند که سایت های فروشگاهی بخش بزرگی از صنعت تجارت الکترونیک را تشکیل می دهند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که تعداد وب سایت های فروشگاهی برای لوازمی مانند تلفن همراه و کامپیوتر در سال های پیش رو افزایش چشمگیری داشته باشد. به همین دلیل می خواهیم نحوه ایجاد یک فروشگاه آنلاین موبایل و کامپیوتر را برای شما شرح دهیم تا در صورت تمایل شما به عنوان صاحب یک فروشگاه، طراحی فروشگاه اینترنتی خود را آغاز کنید.

12 مرحله برای طراحی و توسعه وب سایت فروشگاه موبایل و کامپیوتر

در واقع، طراحی وب سایت فروشگاهی یک فرآیند طولانی است که ممکن است به زمان، هزینه و تلاش زیادی نیاز داشته باشد. طیف گسترده ای از کارهای بزرگ و کوچک برای انجام دادن وجود دارد. با این حال، در این مقاله، ما فقط به 12 مرحله اساسی برای شروع طراحی سایت فروشگاه موبایل و کامپیوتر اشاره خواهیم کرد.

1. پلتفرم مناسب برای سایت فروشگاهی

در مورد پلتفرم سایت های فروشگاهی، انواع مختلفی وجود دارد (به عنوان مثال Shopify ،Laravel ،WooCommerce ،Magento ،Prestashop ،OpenCart ،Wix ،3dCart ،osCommerce ،Drupal و غیره). با توجه به پلتفرم وب سایت های فروشگاهی منبع باز (رایگان)، بیش از 30 گزینه برای انتخاب توسط شما وجود دارد.

طراحی-سایت-فروشگاهی-موبایل-کامپیوتر

با این وجود، ما معتقدیم که طراحی سایت با لاراول، بهترین انتخاب برای طراحی و توسعه وب سایت فروشگاهی است:
•    Laravel در حال حاضر یکی از محبوب ترین سیستم عامل های سایت های فروشگاهی است.
•    Laravel دارای منبع آزاد است.
•    Laravel تمام ویژگی های اساسی وب سایت فروشگاهی را که شما به آن نیاز دارید، ارائه می دهد.
•     Laravelانعطاف پذیر است و به راحتی قابل سفارشی سازی است.
•    طراحی سایت با Laravel به صورت پیش فرض برای موبایل مناسب بوده و پاسخگو می باشد.
•     Laravelاجازه چند ارز، چند زبان، چند فروشگاه را می دهد.
•     Laravelداشبورد حرفه ای مدیریت سایت را ارائه می دهد.
•     Laravelبرای SEO مفید است.
•    بسیاری از الگوها و موضوعات الکترونیکی Laravel برای انتخاب وجود دارد.
•    پشتیبانی  Laravelهمه جانبه است.

انتخاب بستر مناسب نقش مهمی در موفقیت توسعه وب سایت فروشگاه شما دارد، بنابراین وقت خود را روی آن سرمایه گذاری کنید.

2. بودجه متناسب با پلتفرم انتخابی 

آیا می دانید هزینه ایجاد یک وب سایت فروشگاهی چقدر است؟ سوال سختی است، اینطور نیست؟
در واقع، هزینه ایجاد یک وب سایت فروشگاهی برای موبایل، کامپیوتر و لوازم جانبی آنها بر اساس ترکیبی از عوامل مانند پلتفرم انتخابی شما، الزامات شما برای طراحی وب سایت و عملکردها و نرخ ساعتی شرکت توسعه وب سایت شما و غیره متفاوت است.

طراحی-سایت-فروشگاهی-موبایل-کامپیوتر

3. ایده طراحی وب سایت فروشگاهی

بدون شک، برنامه ریزی در مورد طراحی وب سایت یکی از اولین مراحل قبل از شروع فرایند توسعه است. به طور کلی، دو گزینه مربوط به طراحی وب سایت فروشگاهی وجود دارد.
•    توسعه سایت بر اساس قالب وب سایت فروشگاهی موبایل و کامپیوتر. پس از خرید یا بارگیری قالب از بازار یا ارائه دهندگان آن، فقط باید آن را در سایت نصب کرده و در صورت لزوم سفارشی سازی کنید. الگوهای سایت های فروشگاهی رایگان و پولی برای انتخاب شما وجود دارد. برای مشاغل فروشگاهی کوچک و متوسط  که بودجه محدودی دارند یا برای آنها که یک راه حل سریع طراحی می خواهند، یک روش بسیار عالی است.
•    طراحی و ایجاد وب سایت فروشگاهی جدید از ابتدا. اگر آنچه شما نیاز دارید یک طراحی منحصر به فرد است تا فروشگاه آنلاین  شما متفاوت و متمایز از رقبا باشد، این یک راه حل ایده آل برای شماست. با این حال، ایجاد طرح شما با طراح وب مدت زمانی طول خواهد کشید و زمان بیشتری برای تبدیل طرح PSD به الگوی واقعی وب سایت با توسعه دهنده نیاز است.

4. به ویژگی های وب سایت فروشگاه آنلاین خود فکر کنید

طراحی-سایت-فروشگاهی-موبایل-کامپیوتر

هر فروشگاه موبایل، کامپیوتر و لوازم جانبی های آنها دارای لیست خاصی از الزامات است و شما باید قبل از رفتن به مراحل دیگر، آن لیست را برای خود به طور کامل تهیه کنید. در اینجا برخی از عناصری که باید از نظر عملکرد وب سایت فروشگاهی در نظر بگیرید را آورده ایم:
•    زبان
•    واحد پول
•    درگاه پرداخت، روش پرداخت
•    روش حمل و نقل 
•    سرعت صفحه
•    قالب های ایمیل
•    مدیر بنر
•    ورود اعضا، ورود مهمان
•    ادغام شخص ثالث

5. خرید و ثبت دامنه، میزبانی، درگاه پرداخت، شرکت حمل و نقل

تا آنجا که ما می دانیم، برخی از صاحبان فروشگاه ها حتی قبل از شروع فرایند طراحی فروشگاه اینترنتی، دامنه خود را خریداری و ثبت می کنند تا از واگذار شدن آن به دیگران جلوگیری کنند. به طور کلی، هزینه به دست آوردن دامنه جدید، به جز برخی از دامنه های خوب و مطلوب، قابل توجه نیست، بنابراین باید در اسرع وقت دامنه مورد علاقه خود را ثبت کنید.

برخلاف دامنه، نیازی نیست بلافاصله میزبانی را انتخاب کنید، بلکه لیستی از خدمات میزبانی معتبر برای انتخاب بعدی تهیه کنید. شایان ذکر است که اگر پلتفرم میزبانی را انتخاب کنید، می توانید این مرحله را نادیده بگیرید.
علاوه بر این، انتخاب درگاه پرداخت و روش حمل و نقل نیز برای وب سایت فروشگاهی شما بسیار مهم است. ابتدا باید این موارد را تعریف کنید و سپس راهی برای ادغام آنها در فروشگاه آنلاین خود پیدا کنید. به عنوان مثال، وب سایت شما بر اساس Laravel است و باید درگاه پرداخت مناسب با آن را انتخاب کنید و سپس یک برنامه افزودنی برای ادغام این درگاه پرداخت با وب سایت خود پیدا کنید.

6. به دنبال یک شرکت طراحی و توسعه وب سایت فروشگاهی مطمئن باشید

پس از گذراندن تمام مراحل بالا، احتمالاً می توانید تصور کنید که فروشگاه آنلاین موبایل و کامپیوتر شما چگونه خواهد بود. با این حال، همه آنها ایده ها و برنامه هایی هستند که شما باید آنها را به ثمر برسانید. برای تبدیل این ایده ها به واقعیت، باید یک شرکت توسعه وب سایت عالی برای پیاده سازی پروژه خود استخدام کنید.
در صورتی که به دنبال یک شرکت معتبر طراحی و توسعه وب Laravel هستید که قیمت مناسبی را ارائه می دهد، وبینه یکی از اولین انتخاب ها است. با چندین سال تجربه در توسعه Laravel، ما قطعاً به شما کمک می کنیم تا یک وب سایت فروشگاهی عالی برای کسب و کار خود طراحی کنید که تمام نیازهای شما و کاربرانتان را برآورده می کند. 

7. طراحی و توسعه فروشگاه اینترنتی خود را اجرا کنید

هنگامی که برنامه خوبی برای توسعه فروشگاه اینترنتی و همچنین انتخاب شرکت طراحی وب سایت خود پیدا کردید، اجرای پروژه بسیار ساده تر خواهد بود.
در بیشتر موارد، شرکت موظف است پیش از شروع پروژه، یک پروژه و جدول زمانی (برنامه) دقیق به شما ارائه دهد. بنابراین، شما فقط باید اطلاعات و مطالب مورد نیاز (مانند موضوع، برنامه های افزودن، حساب درگاه پرداخت) را در اختیار آنها قرار دهید. علاوه بر این، یک شرکت توسعه وب سایت حرفه ای گزارش های هفتگی را برای شما ارسال می کند تا شما را در جریان پیشرفت قرار دهد.

8. درک نیاز کاربران

کسب و کارهای کوچک فروش موبایل و کامپیوتر با رقابت شدید فروشگاه های زنجیره ای بزرگ، خرده فروشان آنلاین و دیگر مراکز غیر تخصصی روبرو هستند. بنابراین بسیار مهم است که شما بفهمید مردم چه می خواهند و آیا کالاها یا خدمات خاصی وجود دارد که بتوانید مشتریان را به فروشگاه خود جذب کنید یا نه. 

9. تبلیغات

از آنجا که تعداد زیادی از اقلام برای فروش درسایت های معروف مانند دیجی کالا وجود دارد، بسیار مهم است که شما هر کاری را که می توانید انجام دهید تا از رقبای خود متمایز شوید.
همیشه اطمینان حاصل کنید که لیست محصولات شما شامل توضیحات دقیق و املا نویسی درست باشد و عکس ها و سایر تصاویر شما مواردی را که می فروشید با بهترین کیفیت ممکن نشان دهد.
حتی می توانید یک قدم فراتر بگذارید و از ابزارهای مختلف بازاریابی ارائه شده مانند بهینه سازی جستجو، تبلیغات متقابل و پولی استفاده کنید.

10. شهرت شما

به عنوان یک فروشگاه اینترنتی در زمینه موبایل و کامپیوتر شهرت آنلاین شما بسیار مهم است. همه فروشندگان بر اساس بازخورد واقعی مشتریان دارای امتیاز بازخورد هستند و این اصلی ترین معیاری است که مشتریان آینده برای اطمینان از اینکه شما قابل اعتماد و اطمینان هستید استفاده می کنند.
بنابراین شما باید با ارائه سطح عالی خدمات به مشتریان و تحویل سریع با قیمت مناسب، رتبه خود را تا حد ممکن حفظ کنید. اطمینان حاصل کنید که همیشه به سوالات مشتریان فورا پاسخ می دهید. توجه داشته باشید که بسته بندی سفارشات و ارسال آنها می تواند زمان بر باشد، اما مهم است که در بالای کار بمانید تا مطمئن شوید که اقلام درست در زمان مناسب به مشتریان تحویل داده می شود. بسیاری از خدمات تحویل بسته در حال حاضر از ابزارهای حمل و نقل مانند پست و تیپاکس استفاده می کنند که می توانید حق انتخاب یکی از اینها را در سایت خود قرار دهید، اینکار می تواند روند تنظیم و ردیابی تحویل های شما را تا حد زیادی ساده کند.

11. تصمیم بگیرید که چه چیزی بفروشید

برخی از فروشگاه ها تنها بر روی یک گروه از کالاها تمرکز می کنند، در حالی که سایر فروشگاه ها انواع مختلفی از کالاها و لوازم جانبی آنها را می فروشند. به خاطر داشته باشید که ظرفیت انبار شما ممکن است محدوده کالاهایی را که می توانید در انبارهای بزرگ ذخیره کنید، مشخص می کند. اگر فضا از ظرفیت بالایی برخوردار باشد، ممکن است تصمیم بگیرید مجموعه ای بیشتر از محصولات را که مشتریان شما می توانند انتخاب کنند، در اختیار داشته باشید. سپس می توانید کالا را از تأمین کنندگان خود سفارش دهید و به مشتریان تحویل دهید.

محدوده کالاهایی که می فروشید بستگی به نوع فروشگاه هایی دارد که قصد راه اندازی آن را دارید. تلاش برای ذخیره طیف گسترده ای از کالاها برای ارائه به مشتریان، شما را در رقابت مستقیم با فروشگاه های زنجیره ای بزرگ قرار می دهد. همانطور که آنها به صورت عمده خرید می کنند، تطبیق قیمت آنها دشوار خواهد بود، بنابراین بهتر است شما در زمینه شغلی خود متخصص باشید. انبار کردن برند هایی از موبایل و کامپیوتر و یا لوازم جانبی خاص و کاربر پسند که تهیه آنها در جاهای دیگر دشوار است نیز می تواند مشتریان را به فروشگاه شما جذب کند.

12. تصویر مناسب

مهم است که فروشگاه شما تصویر مناسبی از خود ارائه دهد. ارائه خدمات مفید بخش مهمی از ایجاد یک تصویر خوب است. هدف شما باید ارائه خدمات با کیفیت، دوستانه و آگاهانه باشد تا منجر به تمایز فروشگاه شما از رقبا شود. اطمینان حاصل کنید که شما و هر کارمند فروش در مورد اقلام موجود دارای اطلاعات کافی هستید و می توانید به مشتریان توصیه کنید که کدام محصول برای آنها مناسب است. 

از جمله ویژگی های مهم ظاهری یک وب سایت موبایل و کامپیوتر:

ناوبری آسان

با وجود گستردگی محصولات و خدمات خود، سلسله مراتب واضحی از اطلاعات را در سایت خود قرار دهید. نوار پیمایش ها باید دارای انتخاب های درست و گزینه های واضح باشند. با اینکار کاربران درک روشنی از جایی که می توانند حرکت کنند دارند. منوهای پیچیده می توانند تجربه کاربر را پیچیده کنند و منجر به نرخ پرش بالا و از دست رفتن بیشتر مشتری شوند.

طراحی-سایت-فروشگاهی-موبایل-کامپیوتر

با ایجاد یک سیستم ناوبری کاملاً سازمان یافته و تعریف شده در وب سایت خود، تضمین می کنید که کاربران می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند سریع و آسان پیدا کنند. سلسله مراتب اطلاعات و ناوبری آسان برای هر وب سایتی که تجربه کاربر را در اولویت قرار می دهد ضروری است. به طور مثال "اپل" نمونه درخشانی از ناوبری واضح است.

طراحی ساده

یکی از مشکلات رایج بسیاری از کسب و کارها این است که سعی می کنند محتوای بیش از حد را در یک صفحه کوچک قرار دهند. یک صفحه اصلی می تواند چندین پاراگراف، عکس، ویدیو، نظرات مشتری، آمار محصول و موارد دیگر را در خود جای دهد.
محتوای بیش از حد روی صفحه باعث می شود یک سایت درهم و برهم و قدیمی به نظر برسد. اندازه صفحات معمولاً بزرگتر می شوند زیرا طراحی های وب بر اسکرول کردن صفحه به سمت پایین و کلیک کردن روی چندین صفحه تأکید دارند. با این حال، طراحی تمیز یک وب سایت می تواند حجم زیادی از محتوا را قابل مدیریت تر به نظر برساند.

با استفاده بهینه از فضای سایت و پس زمینه سفید، می توان در انجام این کار موفق بود. تعداد کلمات زیاد در یک زمان روی صفحه نمایش شما قابل مشاهده نیست. وب‌سایت شما همچنین باید دارای رنگ‌ها، فونت‌ها و گرافیک‌های ساده باشد تا به آن کمک ‌کند منظم و ساده به نظر برسد.

صفحات محصول باید دارای اطلاعات دقیق در مورد مشخصات فنی، نرم افزار و سخت افزار باشند و ساده نیز نگه داشته شوند. مهم نیست از چه دستگاهی برای مشاهده صفحه محصول استفاده می کنید، اطلاعات باید به اندازه کافی در صفحه پخش و قرار داده شوند تا اطمینان حاصل شود که تنها یک محصول برجسته در یک زمان مشاهده می شود.
برای مواجه نشدن کاربران با محتوای زیاد، طراحی وب خود را ساده نگه دارید. مواقعی وجود دارد که یک چیدمان سنگین و پیچیده با محتوای بیشتر منطقی به نظر می رسد، اما اگر یک سایت موفق الهام بخش وب سایت شما باشد، احتمالاً از طرفداران طراحی ساده خواهید بود.

طراحی-سایت-فروشگاهی

تصاویر با کیفیت بالا

شگفت انگیز است که یک عکس خوب چه کارایی می تواند برای سایت شما داشته باشد. بهتر است وب سایت شما شامل تعداد زیادی عکس نباشد، اما هر کدام از آنها باید بسیار با کیفیت باشند. یک وب‌سایت با طرح‌بندی زیبا، ناوبری واضح و سبک مدرن را می‌توان با تصاویر قدیمی یا با وضوح پایین کاملاً از رونق انداخت.

بهترین گزینه، تصاویر با کیفیت بالا است که متعلق به شما باشد. تصاویری که اطلاعاتی در مورد کسب و کار، محصولات و کارمندان شما ارائه می‌دهند با دقت بیشتری کسب‌وکار شما را نشان می‌دهند و می‌توانند سطحی از اعتماد را در مشتریان شما ایجاد کنند. اگر این کار برای شما ممکن نیست، سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانیدعکس‌هایی با کیفیت بالا و متناسب با نیازهای برند و وب‌سایت خود پیدا کنید. 
اگرچه تصویرسازی محصول مهم است، اما نمایش محصولات شما در محیط‌های «زندگی واقعی» به مشتریان اجازه می‌دهد آنها را در حال استفاده ببینند و تصور کنند.

سبک مدرن

همه برندها و وب سایت ها را می توان در مقیاس طراحی از سنتی تا مدرن قرار داد. اگرچه هیچ یک از طرفین بهترین نیستند (برند‌های موفق قوی زیادی با وب‌سایت‌های بسیار سنتی وجود دارند)، اگر قصد شما طراحی یک وب‌سایت موفق در زمینه فروش موبایل و کامپیوتر است، حتما به فکر یک سایت مدرن هستید.
با استفاده از رنگ های مینیمالیستی می توانید احساس مدرن بودن به سایت خود دهید. سفید، سیاه و خاکستری بر طیف رنگی سایت تسلط دارند که با رنگ‌هایی که عناصر خاصی را در یک صفحه برجسته می‌کنند، جبران می‌شوند. از یک فونت تمیز و واضح در سراسر سایت استفاده کنید. 

برند و تداوم طراحی

ثبات، کلید هر وب سایتی است. اگر یک وب سایت دارای فونت ها و رنگ های مختلف در هر صفحه باشد، هدف هر صفحه کمتر مشخص می شود. ناهماهنگی همچنین انتقال تصویر برند را دشوار می کند. نگهداری یک وب سایت با حجم زیاد محتوا نیازمند نقش های اداری روشن و راهنمای سبک دیجیتالی دقیق است.

#طراحی فروشگاه اینترنتی
مهان

سلام . برای من که میخوایم فروشگاه موبایل داشته باشم قبلا با وردپرس یک سایت داشتم ولی میخوام اختصاصی بشه چون سرعتش برام خیلی مهمه
وحید الوندی

سلام . پیشنهاد میکنم دمو پلتفرم فروشگاهی سپهر گستر را حتما مشاهده نمایید ما در این دمو با حجم اطلاعات بسیار بالایی برخوردار هستیم که در یک سرور مجازی ارزان قیمت در حال اجراست .