طراحی سایت فروشگاه پوشاک
یکی از ساده ترین راه ها برای داشتن یک فروشگاه آنلاین پوشاک، طراحی سایت است. با داشتن یک وب سایت جذاب، می توانید فعالیت های تجاری خود را به دنیای رسانه های آنلاین منتقل کنید. طراحی فروشگاه اینترنتی موقعیت های زیادی را برای کسب و کار شما رقم خواهد زد. نام تجاری برند شما می تواند مورد توجه خریداران قرار بگیرد، که این امر به طور مستقیم به افزایش فروش کمک می کند و ارزش بیشتری را به کسب و کار شما می دهد.
در دنیای تجارت الکترونیک، کاربران تنها به 50 میلی ثانیه نیاز دارند تا بتوانند نظر خود را در مورد فروشگاه اینترنتی شما بیان کنند. آنها بلافاصله در مورد میزان محبوبیت وب سایت شما نظر می دهند و تصمیم می گیرند که در آن به جستجو بپردازند یا آن را ترک کنند. به همین دلیل اولین برخورد و ایجاد یک ذهنیت خوب برای کاربران بسیار مهم است. شما کمتر از یک ثانیه وقت دارید تا مشتریان را متقاعد کنید به جای درستی سر زده اند. موثرترین شیوه برای تاثیرگذاری روی بازدیدکنندگان و تبدیل آنها به مخاطب دائمی شما، داشتن یک وب سایت با طراحی جذاب است.
در صنعت پوشاک برداشت اول از اهمیت زیادی برخوردار است. وب سایت های موفق در حیطه مد و زیبایی که طرح های برتر را ارائه می دهند، درابتدای امر نیازهای مشتریان شان را پیش بینی می کنند. اگر می خواهید با فروش آنلاین پوشاک یک تجارت موفق بسازید، اولین چیزی که باید در مورد آن فکر کنید طراحی دقیق یک وب سایت است تا بتواند برند شما را بر سر زبان ها بیندازد و در نگاه اول بازدید کننده را جذب خود کند.
برای تضمین موفقیت برند خود و رونق هرچه بیشتر آن در بازار رقابتی امروز، فروش محصولات درجه یک لازم، اما کافی نیست. فعالین حوزه فروش آنلاین جملگی بر چرایی اهمیت داشتن وب سایتی با طراحی مناسب برای فروشگاه های اینترنتی واقف هستند اما زمانی که صحبت از فروش پوشاک و اکسسوری های آنلاین می شود اهمیت آن دو چندان می شود.
در صنعت پوشاک چشم انداز و ظواهر حرف اول و آخر را میزند. به همین دلیل داشتن ایده های جدید برای بهتر نمایان شدن نقاط عطف وب سایت و داشتن طراحی هوشمند هنگام کار بر روی UI/UX در فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است. ابتدا نتایج به دست آمده از تحقیقات ردیابی چشم مد نظر قرار گرفته شده است. هدف این تحقیق به دست آوردن اطلاعات حول عناصر اصلی در صفحات وب سایت و فرم های آنلاین، که بیشترین توجه را به خود جلب می کند است.
ناگفته نماند که همچنین می توانید از دنیای رسانه های اجتماعی نیز استفاده کنید. اما بخاطر داشته باشید حساب های توییترو فیس بوک به تنهایی کافی نخواهند بود، زیرا یک وب سایت فرصت های بیشتری را برای نشان دادن محصولات و استعدادهای شما به کاربران ارائه می دهد.
با طراحی فروشگاه اینترنتی با لاراول، شما پوشاک خود را در فقط نمایشگاه های مد که سالی یک بار برگزار می شودو فقط 5 دقیقه زمان دارید برای ارائه پوشاک خود، نشان نمی دهید. شما 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته را می توانید در سایت خود به فعالیت و ارائه محصولات و خدمات بپردازید.
گزینه های میزبانی وب به شما امکان می دهد پلتفرمی را انتخاب کنید که در آن می توانید تصاویر، فیلم و متن اضافه کنید و یک فروشگاه اینترنتی آنلاین ایجاد کنید تا مشتریان به کار شما علاقمند شوند. در واقع تنها مزیت داشتن یک فروشگاه اینترنتی تعامل با مشتری نیست، بلکه به شما کمک خواهد کرد تا درآمد بیشتر و متعاقباً پول بیشتری پس انداز کنید.
اکنون که با کلیت مطلب آشنا شدیم وقت آن رسیده تا با راه حل های طراحی در سال 2020 آشنا شویم. در ادامه چندین مورد از محبوب ترین الگوهای طراحی در وب سایت های برتر پوشاک را گردآوری کرده ایم.
رویکرد حداقلی
رویکرد حداقلی لزوما یک روند مشخص نیست، بلکه یکی از رویکرد های مبتنی بر جامعه برای طراحی وب سایت است. مؤلفه اصلی این مفهوم صرفاً فراوانی فضای خالی است که نتایج زیر را به همراه دارد:
• افزایش درک مشتری از ظاهر وب سایت
• جا گذاری مناسب و تاکید بر "فراخوان به عمل"
• کمک به بازدید کننده برای تمرکز روی محصول و تصمیم برای خرید
ساختار وب گردی آسان
عامل دیگر برای طراحی فروشگاه اینترنتی پوشاک توجه ویژه به قابلیت استفاده از سایت است. طراحی UI/UX با هدف کاهش میزان قطع و وصل شدن سایت، ارائه خدمات عالی به مشتریان و آسان سازی وب گردی برای مشتری راه حلی مناسب برای هدایت مشتریان به سمت خرید است. برای انجام این کار یک طراح باید به تمام جزئیات بپردازد. این جزئیات شامل ارائه یک منو واضح، فیلترینگ دوستانه کاربر، آیکون مشهود سبد خرید، گزینه "خرید" و مواردی مشابه که دسترسی را برای کاربران سهل می کند می باشد. همه چیز باید به قدری منطقی باشد تا کاربر بدون آنکه کوچک ترین مشکلی برای یافتن آنچه جستجو می کند داشته باشد، به راحتی در صفحات سایت به وب گردی بپردازد.
صفحاتی مانند کتاب
صفحات کتاب مانند در وب سایت های برند پوشاک می تواند یک روش جدید برای ساماندهی کاتالوگ یک محصول یا نمایش آخرین کالکشن ها باشد. هدف اصلی ایجاد صفحه ای با مجموعه ای از بخش های نمایش محصولات است. اینگونه صفحات با پلتفرم هایی مانند رایانه و دستگاه های تلفن همراه سازگار شده اند.
به جای نمایش محصولات با روش معمول (عکس هایی از زوایای مختلف با پس زمینه سفید) بهتر است از تصاویر حرفه ای که محصولات شما را در زندگی روزمره نمایش می دهد استفاده کنید. با توجه به توضیح ارائه شده به راحتی می توان دریافت که این ترفند طراحی صفحه به لحاظ ظاهری جذابیت و تاثیر بیشتری نسبت به یک لیست از مجموعه محصولات دارد.
استفاده از تصاویر بزرگ و عکاسی حرفه ای
عکس ها با کیفیت عالی یک روش اثبات شده برای جذاب تر کردن سایت شما، جذب بازدیدکنندگان و البته افزایش نرخ تبدیل شماست. عکس های حرفه ای همیشه تمیز و زیبا به نظر می رسند و برای فروشگاه های آنلاین پوشاک این محتوای حرفه ای عکس ضروری است.
ریز تعاملات
این فاکتور یکی از ابزارهای قدرتمند برای درگیر نگاه داشتن کاربران است. در وهله نخست اینکه انیمیشن، جلوه صوتی، عکس یا انواع دیگر از ریز تعاملات را به کار ببریم اهمیت چندانی ندارد، این مهم است که آنها نقش خود را در هر زمینه ای به خوبی اجرا کنند. اگرچه این روند از چند سال پیش شروع شده است اما امروزه به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد و شاهد آن هستیم که بیشترین و بهترین وب سایت های مد آن را پیاده سازی می کنند.
توجه به پس زمینه
استفاده از عکس های زیبا و تمام صفحه به عنوان پس زمینه یکی از محبوب ترین روش ها برای جلب توجه بازدیدکنندگان است که مانند یک آهنربا عمل می کند. لزومی به تلاش زیاد در این زمینه نیست، جز اینکه از یک عکس معتبر که بیانگر ارزش و روحیه برند و ارتباطات شما باشد استفاده کنید. عمده وب سایت های برتر مد این ایده را پیش تر پیاده سازی کرده اند. همچنین باید در نظر داشت که میتوان از ویدئو های تمام صفحه نیز به عنوان پس زمینه استفاده کرد.
ویدئو های تمام صفحه می توانند به سرعت و به طرز شگفت آوری مزایای رقابتی شرکت شما را به نمایش بگذارند، طراحی وب سایت را بی نظیر کرده و جذب مشتری را افزایش دهند. از عمر ایده استفاده از ویدئو به عنوان پس زمینه چند سالی میگذرد اما با وجود آنکه محبوبیت آن به سرعت افزایش یافت، در ادامه چرخشی نزولی را به دلیل عدم پشتیبانی مناسب فیلم ها توسط دستگاه های تلفن همراه، که به طور طبیعی کاهش سرعت بار گذاری وب سایت را در پی داشت, تجربه کرد. با این حال دستگاه های تلفن همراه امروزه عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسخه های پیشین خود دارند لذا پس زمینه های ویدئویی دوباره زنده شده اند.
عدم تقارن اطلاعاتی
ترتیب سنتی و یکنواخت اطلاعات در یک صفحه دیگر کارایی قبل را ندارد. به لطف روش های جدید ارائه اطلاعات در صفحات وب سایت، می توان کارایی از دست رفته را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. سعی کنید اطلاعات اعم از عکس و ویدئو را طوری روی صفحه سایت قرار دهید که با چیدمانی تصادفی در کنار هم قرار بگیرند. اعمال این مورد در طراحی وب سایت نوع جدیدی از زیبایی شناسی را ایجاد می کند که باعث جلب توجه کاربر می شود.طراحی سایت فروشگاه پوشاک
فونت های متغیر
علاوه بر زیبایی شناسی، شما باید از طریق طراحی سایت فروشگاه پوشاک اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهد. فونت ها با سایز کوچک یا بزرگ بر نحوه درک اطلاعات توسط مشتری تأثیر می گذارند و می توانند توجه خواننده را به خود جلب کنند یا اینکه آنها را مجبور به ترک سایت شما کنند.
فونت های سفارشی در حال محبوبیت هستند. امروزه برای گروهی از وب سایت های مد، قلم های سفارشی بخشی از سبک آن شرکت ها هستند. با این حال اگر می خواهید یک فونت سفارشی یا چند مورد از آنها را بکار بگیرید، قبل از اعمال تغییر خوب فکر کنید زیرا احتمال آن وجود دارد سایت شما را به هم ریخته و ناخوشایند نمایش دهد. خوشبختانه در بیشتر موارد، دو یا سه فونتی که با دقت انتخاب شده اند می توانند جادویی را برای طراحی شما ایجاد کنند، بدون اینکه تأثیر منفی بر عملکرد وب سایت بگذارد.
اشکال هندسی
این یک مورد نسبتاً جدید در طراحی وب سایت است. نخستین بار در سال 2016 مورد استفاده قرار گرفت، در سال 2017 ارتقاء یافت و تا سال 2020 نیز کماکان استفاده از آن ادامه دارد. ادغام اشکال هندسی مختلف در طراحی صفحات وب سایت می تواند نتایج شگفت انگیزی داشته باشد. الگوها و فرم های مناسب انتخاب شده به ایجاد یک ترکیب منسجم و جذاب کمک می کند، که مورد توجه خریداران قرار خواهد گرفت. برای فعالین این عرصه دور از انتظار نبود که فناوری 2 بعدی به تدریج محبوبیت خود را از دست بدهد و فناوری 3 بعدی جایگزین آن شود، استفاده از این تکنیک ها می توانند به طراحی روح ببخشند و آن را به روز نگاه دارند.
تصاویر انیمیشیGIF
اگر سینماگراف را یک مبحث و نوآوری جدید در زمینه طراحی وب سایت در نظر بگیریم، انیمیشن های GIF کلاسیک محسوب میشوند و همانطور که پیداست سبک های کلاسیک هیچ وقت از مد نمی افتند و پس از وقفه ای مجددا هواداران خود را پیدا میکنند.
GIF ها توجه بیشتری را به خود جلب می کنند و پویایی بیشتری را نسبت به سینماگراف ها در صفحات ایستا ایجاد می کنند. از این ایده استفاده کنید و ببینید پیام اصلی برند شما تا چه اندازه به خوبی منتقل خواهد شد و خواهید دید به چه میزان رنگ و نقش به ظاهر وب سایت شما اضافه خواهد کرد. هر یک از روند های ارائه شده طراحی به روش های مختلف قابل اجرا است. با این وجود، تمام این ترفندها نباید همزمان در طراحی وب سایت به کار گرفته شوند زیرا هر یک از آنها به تنهایی برای توسعه یک پروژه کافی هستند.
با توجه به آنچه در این مقاله گفته شد طراحی جزء اصلی هر فروشگاه اینترنتی پوشاک است. این امر کاربران را تحت تأثیر قرار داده و به آنها انگیزه می دهد تا عمیق تر به وب گردی بپردازند. روزهایی که کاربران مجبور بودند خود را با طراحی سایت وفق دهند گذشته است. امروزه بهترین طراحی وب های مد توسط صاحبان مشاغل با کمک طراحان مجرب و متخصص در زمینه UI/UX با به روز ترین روند ها صورت می گیرد. با توجه به تمام اینها اکنون وقت آن رسیده است که به طراحی وب سایت خود نگاهی دوباره بیندازید و تصمیم بگیرید که آیا می توان از پیشرفت های موجود سود کافی را برد یا نه.
بعد از جستجو بین بهترین وب سایت های مد، می توان دریافت موفقیت در بازار رقابتی امروز فروشگاه های آنلاین کاری ساده نیست. اکنون شما دانش کافی و اساسی را در اختیار دارید که به شما در طراحی فروشگاه اینترنتی کمک می کند. تنها موردی که هنوز ممکن است از آن بی بهره باشید یک طراح وب است که می تواند با توصیه ها و پیشنهاداتش وب سایتی موفق را برای شما ایجاد، پیاده سازی و تضمین کند.
علاوه بر ویژگی ها و مشخصه های ظاهری یک وب سایت که با آنها آشنا شده اید، عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر موفقیت سایت های آنلاین فروش پوشاک نیز تاثیر بسزایی دارند. در ادامه همراه ما باشید تا با برخی از این عوامل آشنا شوید:
بازاریابی و فروش
صنعت مد یکی از پویاترین و پررونق ترین صنایع جهان است. مجموعه فعالیتهای متنوعی را شامل می شود، از تولید مناسب محصولات، تغییر مواد اولیه و تولید انواع پوشاک، کفش و لوازم جانبی، و غیره. یکی از پشتوانه های مهم این بخش،نقطه فروش است.همراه با تولید گسترده مواد غذایی و آشامیدنی، فروشگاه های بزرگ و کوچک پوشاک و تولیدات آنها در موقعیت ایده آلی قرار دارند تا به یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان سود در این حرفه تبدیل شوند و بازاریابی برای کسب و کار مرتبط با پوشاک بسیار کلیدی است.
هنگامی که یک برند تجاری در این زمینه ایجاد و نام تجاری برای برند خود انتخاب کرده اید، بزرگترین چالشی که سر راه خود با آن مواجه خواهید شد، بازاریابی برای کسب و کارتان است.
این روزها، بهترین راه برای تبلیغ برند تجاری پوشاک از طریق بازاریابی آنلاین و فعالیت در رسانه های اجتماعی است. در حقیقت، بیشتر مردم تمایل دارند به صورتی آنلاین دست به خرید پوشاک بزنند و بنابراین این کار بسیار آسان تر از این است که بخواهید از طریق خرده فروشی و فروشگاه های سنتی اجناس و پوشاک خود را در معرض دید خریداران قرار دهید.
حضور مناسب در رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. هر پلتفرم مزایا و معایب خاص خود را دارد، در حالی که برخی از پلتفرم ها ممکن است برای برخی از برند ها مناسب تر باشند.برای بازاریابی و فروش پوشاک، اینستاگرام یکی از تأثیرگذارترین پلتفرم ها است و برند های پوشاک به طور متوسط 13.71 تعاملدرهر 1000 دنبالکننده را دارند.این رقم بسیار بالاتر از بهترین پلتفرم هامانند LinkedIn با 1.12 تعامل در 1000 و Pinterestبا 0.49 تعامل است. طراحی ساده اینستاگراممی تواند به راحتی توجه کاربران را به عکس ها جلب کند.
این امر به فروشگاه های اینترنتی پوشاک اجازه می دهد محصولات خود را بر اساس عملکردها، طراحی و ظاهر اصلی خود به بازار عرضه کنند. رایج ترین روش تبلیغاتی در اینستاگراممشارکت و تعامل با اینفلوئنسرها است. گاهی اوقات اینگونه افرادمی توانندازافراد مشهوری جامعه باشند.با این حال، بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی پوشاک تمایل دارند از اینفلوئنسرهایکمتر شناخته شده با تعداد زیادی فالوور استفاده کنند. هدف از این کار ایجاد شکاف بین برند تجاری و مشتریان و داشتن کسی است که به راحتی بتواند برند های تولید شده را تبلیغ کند.
اکثر برندها از چندین پلتفرم رسانه اجتماعی دیگر در کنار اینستاگرام استفاده می کنند. آنها معمولاً شامل Pinterest ، Facebook ، Twitter و Snapchat می شوند.
هر یک از این پلتفرم ها دارای مزایای متمایزی هستند اما در مورد صنعت پوشاک، آنها معمولاً در کنار اینستاگرامبا یکدیگر برای ایجاد تعامل استفاده می شوند.
مزیت فیس بوک این است که به فروشگاه های آنلاین پوشاک اجازه می دهد جمعیت های خاصی را با تبلیغات هدف قرار دهند. این بدان معناست مشتریانی که تبلیغات را می بینند بیشتر به آنچه می بینند علاقه مند می شوند. فیس بوک نه تنها دقیق ترین رسانه اجتماعی برای جمعیت شناسی هدفمند، بلکه با 2.38 میلیارد کاربر فعال، محبوب ترین رسانه اجتماعی است.
تعداد زیاد کاربران فیس بوک به این معنی است که برند ها می توانند بیش از هر جای دیگر از تبلیغات در فیس بوک سود ببرند. توییتر نیز مانند فیس بوک از طریق کمپینهایی با استفاده از اهداف جمعیت شناختی و جغرافیایی با کاربران در تعامل است. با این حال، مزیت توییتر این است که تبلیغات در جریان هستند و نه در حاشیه.
ظاهر وب سایت
ظاهر وب سایت یکی از مهمترین موارد برای هر کسب و کار آنلاین است و اولین چیزی است که مشتریان در مورد یک برند تجاری می بینند و آن را قضاوت می کنند.
طراحی ضعیف ی کوب سایت می تواند منجر به فروش کمتر و مشتریانی شود که هرگز برای بار دوم به سایت باز نمی گردند. به همین دلایل، فروشگاه های آنلاین پوشاک باید به ظاهر سایت خود توجه زیادی داشته باشند. برخی از مهمترین زمینه هایی که برای یک فروشگاه اینترنتی موفق باید روی آنها تمرکز کنید عبارتند از:
• حرکت ساده در صفحه اصلی
• طراحی شیک با محصولات و برند اصلی به عنوان تمرکز اصلی (بدون چراغ چشمک زن یا حواس پرتی)
• اطلاعات واضح و مختصر در زمینه های اصلی کسب و کار (فرآیند تحویل ، انواع محصولات و غیره)
• رنگ بندی جذاب که مناسب یک برند تجاری باشد.
• وب سایت باید کارآمد و سریع باشد، باید شگفت انگیز به نظر برسد. اما اگر بارگیری آن در بعضی از سیستم عامل هازمان بر شود، مشتریان ترجیح می دهند به سراغ سایت دیگری رفته و از آنجا خرید کنند.
بهترین راه های ارتباط با مشتریان
هنگام صحبت با مشتریان ، کسب و کارهای اینترنتی چند گزینه در پیش روی خود دارند. این موارد شامل:
گفتگوی آنلاین: راهی سریع و ساده برای صحبت با مشتریان از طریق وب سایت. برای حل سریع مسائل ساده در ساعات کاری مناسب است.
ایمیل: بهترین گزینه برای به روز رسانی مشتریان در مورد سفارشات و به روز نگه داشتن آنها با آخرین تبلیغات و مد روز. همچنین می توان به سوالات پاسخ داد اما کندتر ازگفتگوی آنلاین عمل می کند.
تماس تلفنی: برای حل مسائل سریع و شخصی تر از گفتگوی آنلاین است.
رسانه های اجتماعی: با تبدیل شدن به بخشی از زندگی اجتماعی روزانه خریداران و جلب اعتماد آنها، ممکن است بتوانید در دراز مدت یک رابطه را شکل دهید. این راه سریع و شخصی برای برقراری ارتباط با مشتریان و حل هر گونه مشکل است. به لطف آشنایی با حضور در رسانه های اجتماعی، می توانید تبلیغات و همچنین نسخه های جدید را به خریداران اعلام کنید.
یکی از موثرترین روشهای افزایش فروش آنلاین در صنعت پوشاک، هدف قرار دادن مشتریان فعلی و وفادار است.ارائه تبلیغات به طور منظم باعث می شود مشتریان همچنان برای خرید محصولات قبلی یا جدید شما اقدام کنند. راههای متداول برای دستیابی به این هدف طرح های وفاداری، تخفیف تولد و حتی خبرنامه هایی است که محصولات و خدماتجدید را به اطلاع خریداران می رسانند.
یکی دیگر از راه های افزایش فروش از طریق مشتریان وفادار، سهولت خرید آنهاست. این کار را می توان با دسترسی بیشتر فروشگاه به سایر سیستم عامل ها، به عنوان مثال نرم افزارهای تلفن همراه، انجام داد.متناوباً، ثابت شده است که گزینه های پرداخت آسان و اتصال به چندین درگاه بانکی نیز بر فروش تأثیر مثبت دارند.
حساب و کتاب و حسابداری
حسابداری در فروشگاهای پوشاک بسیار مهم است معمولا کسانی که فروشگاه اینترنتی پوشاک دارند یک مغازه یا فروشگاه محلی هم دارند این فروشگاه ها دارای موجودی کلا هستند که باید در میان وب سایت و مغازه یکسان باشد با استفاده از نرم افزار فروشگاهی سپهر گستر می توانید موجودی تعدادی و ریالی انبار خود را با نرم افزار معتبری مثل سپیدار هماهنگ و یکسان کنید . از جمله کارهای دیگری که میتواند به فروشگاه شما کمک زیادی بکند گزارشات مالی و انواع خروجی های کاربردی از وضعیت فروش انجام شده و روش های بازاریابی مانند Affiliate Marketing است که میتواند خریدران را برای خرید مجدد و جذب خریدار جدید کمک کند که این امکانات به صدها امکان دیگر را به همراه دارد.
آیا به دنبال فردی هستید که برای کسب و کار مرتبط با پوشاک برای شما یک وب سایت حرفه ای یا فروشگاه آنلاین طراحی کند؟ ما می توانیم به شما کمک کنیم. لطفاً با تیم طراحی ما در تماس باشید.