طراحی سایت فروشگاه پوشاک

در تجارت الکترونیک کاربران تنها به 50 میلی ثانیه نیاز دارند تا بتوانند نظر خود را در مورد فروشگاه اینترنتی شما بیان کنند. آنها بلافاصله در مورد میزان محبوبیت وب سایت شما نظر می دهند و تصمیم میگیرند که در آن به جستجو بپردازند یا آن را ترک کنند. به همین دلیل اولین برخورد و ایجاد یک ذهنیت خوب برای کاربران بسیار مهم است. شما کمتر از یک ثانیه وقت دارید تا مشتریان را متقاعد کنید به جای درستی سر زده اند. موثرترین شیوه برای تاثیرگذاری روی بازدیدکنندگان و تبدیل آنها به مخاطب دائمی شما،‌ داشتن وب سایتی با طراحی جذاب است.
در صنعت پوشاک برداشت اول از اهمیت زیادی برخوردار است. وب سایت های موفق در حیطه مد و زیبایی که طرح های برتر را ارائه می دهند، درابتدای امر نیازهای مشتریان شان را پیش بینی می کنند. اگر می خواهید با فروش آنلاین پوشاک یک تجارت موفق بسازید، اولین چیزی که باید در مورد آن فکر کنید طراحی دقیق یک وب سایت است تا بتواند برند شما را بر سر زبان ها بیندازد و در نگاه اول بازدید کننده را جذب خود کند.
برای تضمین موفقیت برند خود و رونق هرچه بیشتر آن در بازار رقابتی امروز،  فروش محصولات درجه یک لازم اما کافی نیست. فعالین حوزه فروش آنلاین جملگی بر چرایی اهمیت داشتن وب سایتی با طراحی مناسب برای فروشگاه های اینترنتی واقف هستند اما زمانی که صحبت از فروش پوشاک و اکسسوری های آنلاین می شود اهمیت آن دو چندان می شود.
در صنعت پوشاک چشم انداز و ظواهر حرف اول و آخر را میزند. به همین دلیل داشتن ایده های جدید برای بهتر نمایان شدن نقاط عطف وب سایت و داشتن طراحی هوشمند هنگام کار بر روی UI/UX در فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است. ابتدا نتایج به دست آمده از تحقیقات ردیابی چشم مد نظر قرار گرفته شده است. هدف این تحقیق به دست آوردن اطلاعات حول عناصر اصلی در صفحات وب سایت و فرم های آنلاین، که بیشترین توجه را به خود جلب می کند است.
اکنون که با کلیت مطلب آشنا شدیم وقت آن رسیده تا با راه حل های طراحی در سال 2020 آشنا شویم. در ادامه چندین مورد از محبوب ترین الگوهای طراحی در وب سایت های برتر پوشاک را گردآوری کرده ایم.

رویکرد حداقلی

رویکرد-حداقلی

رویکرد حداقلی لزوما یک روند مشخص نیست، بلکه یکی از رویکرد های مبتنی بر جامعه برای طراحی وب سایت است. مؤلفه اصلی این مفهوم صرفاً فراوانی فضای خالی است که نتایج زیر را به همراه دارد:
•    افزایش درک مشتری از ظاهر وب سایت 
•    جا گذاری مناسب و تاکید بر "فراخوان به عمل"
•    کمک به بازدید کننده برای تمرکز روی محصول و تصمیم برای خرید

ساختار وب گردی آسان

عامل دیگر برای طراحی فروشگاه اینترنتی توجه ویژه به قابلیت استفاده از سایت است. طراحی UI/UX  با هدف کاهش میزان قطع و وصل شدن سایت، ارائه خدمات عالی به مشتریان و آسان سازی وب گردی برای مشتری راه حلی مناسب برای هدایت مشتریان به سمت خرید است. برای انجام این کار یک طراح باید به تمام جزئیات بپردازد. این جزئیات شامل ارائه یک منو واضح، فیلترینگ دوستانه کاربر، آیکون مشهود سبد خرید، گزینه "خرید" و مواردی مشابه که دسترسی را برای کاربران سهل می کند می باشد. همه چیز باید به قدری منطقی باشد تا کاربر بدون آنکه کوچک ترین مشکلی برای یافتن آنچه جستجو می کند داشته باشد، به راحتی در صفحات سایت به وب گردی بپردازد.

صفحاتی مانند کتاب

صفحات کتاب مانند در وب سایت های برند پوشاک می تواند یک روش جدید برای ساماندهی کاتالوگ یک محصول یا نمایش آخرین کالکشن ها باشد. هدف اصلی ایجاد صفحه ای با مجموعه ای از بخش های نمایش محصولات است. اینگونه صفحات با پلتفرم هایی مانند رایانه و دستگاه های تلفن همراه سازگار شده اند.

صفحات-کتاب

به جای نمایش محصولات با روش معمول (عکس هایی از زوایای مختلف با پس زمینه سفید) بهتر است از تصاویر حرفه ای که محصولات شما را در زندگی روزمره نمایش می دهد استفاده کنید. با توجه به توضیح ارائه شده به راحتی می توان دریافت که این ترفند طراحی صفحه به لحاظ ظاهری جذابیت و تاثیر بیشتری نسبت به یک لیست از مجموعه محصولات دارد.

استفاده از تصاویر بزرگ و عکاسی حرفه ای

عکس ها با کیفیت عالی یک روش اثبات شده برای جذاب تر کردن سایت شما، جذب بازدیدکنندگان و البته افزایش نرخ تبدیل شماست. عکس های حرفه ای همیشه تمیز و زیبا به نظر می رسند و برای فروشگاه های آنلاین پوشاک این محتوای حرفه ای عکس ضروری است.

ریز تعاملات

این فاکتور یکی از ابزارهای قدرتمند برای درگیر نگاه داشتن کاربران است. در وهله نخست اینکه انیمیشن، جلوه صوتی، عکس یا انواع دیگر از ریز تعاملات را به کار ببریم اهمیت چندانی ندارد، این مهم است که آنها نقش خود را در هر زمینه ای به خوبی اجرا کنند. اگرچه این روند از چند سال پیش شروع شده است اما امروزه به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد و شاهد آن هستیم که بیشترین و بهترین وب سایت های مد آن را پیاده سازی می کنند.

توجه به پس زمینه

استفاده از عکس های زیبا و تمام صفحه به عنوان پس زمینه یکی از محبوب ترین روش ها برای جلب توجه بازدیدکنندگان است که مانند یک آهنربا عمل می کند. لزومی به تلاش زیاد در این زمینه نیست، جز اینکه از یک عکس معتبر که بیانگر ارزش و روحیه برند و ارتباطات شما باشد استفاده کنید. عمده وب سایت های برتر مد این ایده را پیش تر پیاده سازی کرده اند. همچنین باید در نظر داشت که میتوان از ویدئو های تمام صفحه نیز به عنوان پس زمینه استفاده کرد.

ویدئو های تمام صفحه می توانند به سرعت و به طرز شگفت آوری مزایای رقابتی شرکت شما را به نمایش بگذارند، طراحی وب سایت را بی نظیر کرده و جذب مشتری را افزایش دهند. از عمر ایده استفاده از ویدئو به عنوان پس زمینه چند سالی میگذرد اما با وجود آنکه محبوبیت آن به سرعت افزایش یافت، در ادامه چرخشی نزولی را به دلیل عدم پشتیبانی مناسب فیلم ها توسط دستگاه های تلفن همراه، که به طور طبیعی کاهش سرعت بار گذاری وب سایت را در پی داشت, تجربه کرد. با این حال دستگاه های تلفن همراه امروزه عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسخه های پیشین خود دارند لذا پس زمینه های ویدئویی دوباره زنده شده اند.

عدم تقارن اطلاعاتی

عدم-تقارن

ترتیب سنتی و یکنواخت اطلاعات در یک صفحه دیگر کارایی قبل را ندارد. به لطف روش های جدید ارائه اطلاعات در صفحات وب سایت، می توان کارایی از دست رفته را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. سعی کنید اطلاعات اعم از عکس و ویدئو را طوری روی صفحه سایت قرار دهید که با چیدمانی تصادفی در کنار هم قرار بگیرند. اعمال این مورد در طراحی وب سایت نوع جدیدی از زیبایی شناسی را ایجاد می کند که باعث جلب توجه کاربر می شود.

فونت های متغیر

علاوه بر زیبایی شناسی، فروشگاه آنلاین شما باید اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهد. فونت ها با سایز کوچک یا بزرگ بر نحوه درک اطلاعات توسط مشتری تأثیر می گذارند و می توانند توجه خواننده را به خود جلب کنند یا اینکه آنها را مجبور به ترک سایت شما کنند.
فونت های سفارشی در حال محبوبیت هستند. امروزه برای گروهی از وب سایت های مد، قلم های سفارشی بخشی از سبک آن شرکت ها هستند. با این حال اگر می خواهید یک فونت سفارشی یا چند مورد از آنها را بکار بگیرید، قبل از اعمال تغییر خوب فکر کنید زیرا احتمال آن وجود دارد سایت شما را به هم ریخته و ناخوشایند نمایش دهد. خوشبختانه در بیشتر موارد، دو یا سه فونتی که با دقت انتخاب شده اند می توانند جادویی را برای طراحی شما ایجاد کنند، بدون اینکه تأثیر منفی بر عملکرد وب سایت بگذارد.

اشکال هندسی

این یک مورد نسبتاً جدید در طراحی وب سایت است. نخستین بار در سال 2016 مورد استفاده قرار گرفت، در سال 2017 ارتقاء یافت و تا سال 2020 نیز کماکان استفاده از آن ادامه دارد. ادغام اشکال هندسی مختلف در طراحی صفحات وب سایت می تواند نتایج شگفت انگیزی داشته باشد. الگوها و فرم های مناسب انتخاب شده به ایجاد یک ترکیب منسجم و جذاب کمک می کند، که مورد توجه خریداران قرار خواهد گرفت. برای فعالین این عرصه دور از انتظار نبود که فناوری 2 بعدی به تدریج محبوبیت خود را از دست بدهد و فناوری 3 بعدی جایگزین آن شود، استفاده از این تکنیک ها می توانند به طراحی روح ببخشند و آن را به روز نگاه دارند.

GIF

اگر سینماگراف را یک مبحث و نوآوری جدید در زمینه طراحی وب سایت در نظر بگیریم، انیمیشن های GIF کلاسیک محسوب میشوند و همانطور که پیداست سبک های کلاسیک هیچ وقت از مد نمی افتند و پس از وقفه ای مجددا هواداران خود را پیدا میکنند.
GIF ها توجه بیشتری را به خود جلب می کنند و پویایی بیشتری را نسبت به سینماگراف ها در صفحات ایستا ایجاد می کنند. از این ایده استفاده کنید و ببینید پیام اصلی برند شما تا چه اندازه به خوبی منتقل خواهد شد و خواهید دید به چه میزان رنگ و نقش به ظاهر وب سایت شما اضافه خواهد کرد. هر یک از روند های ارائه شده طراحی به روش های مختلف قابل اجرا است. با این وجود، تمام این ترفندها نباید همزمان در طراحی وب سایت به کار گرفته شوند زیرا هر یک از آنها به تنهایی برای توسعه یک پروژه کافی هستند.

با توجه به آنچه در این مقاله گفته شد طراحی جزء اصلی هر فروشگاه اینترنتی پوشاک است. این امر کاربران را تحت تأثیر قرار داده و به آنها انگیزه می دهد تا عمیق تر به وب گردی بپردازند. روزهایی که کاربران مجبور بودند خود را با طراحی سایت وفق دهند گذشته است. امروزه بهترین طراحی وب های مد توسط صاحبان مشاغل با کمک طراحان مجرب و متخصص در زمینه UI/UX با به روز ترین روند ها صورت میگیرد. با توجه به تمام اینها اکنون وقت آن رسیده است که به طراحی وب سایت خود نگاهی دوباره بیندازید و تصمیم بگیرید که آیا می توان از پیشرفت های موجود سود کافی را برد یا نه.
بعد از جستجو مابین بهترین وب سایت های مد، میتوان دریافت موفقیت در بازار رقابتی امروز فروشگاه های آنلاین کاری ساده نیست. اکنون شما دانش کافی و اساسی را در اختیار دارید که به شما در طراحی فروشگاه اینترنتی کمک می کند. تنها موردی که هنوز ممکن است از آن بی بهره باشید یک طراح وب است که می تواند با توصیه ها و پیشنهاداتش وب سایتی موفق را برای شما ایجاد، پیاده سازی و تضمین کند. آیا تمایل به باز طراحی وب سایت خود و یا ساخت وبی جدید با الگوهای نوین و شروع حرکتی رو به جلو دارید؟ با ما تماس بگیرید. ما مشتاقانه منتظر کمک به شما هستیم
 


    مطالبی که به شما پیشنهاد میشود