طراحی سایت فروش فایل
محصولات دیجیتالی را نمی توان نگه داشت، چشید یا لمس کرد، اما همه آنها را مصرف می کنند. از موسیقی گرفته تا فیلم، کتاب الکترونیکی تا دوره های آنلاین و موارد دیگر. بسیاری از کارآفرینان به دلیل محبوبیت و سهولت توزیع، کل کسب و کارها را حول این کالاهای غیرملموس ایجاد می کنند یا خطوط تولید دیجیتال را برای تکمیل اقلام یا خدمات فیزیکی ارائه می دهند. و با توجه به اینکه راه های زیادی برای راه اندازی فروشگاه آنلاین وجود دارد، شروع کار آسان است.
با این حال، آنچه باعث جذابیت ویژه محصولات دیجیتالی می شود این است که می توان آنها را یک بار تولید کرد و بدون نیاز به پر کردن موجودی بارها و بارها به مشتریان مختلف فروخت. این محصولات برای افراد خلاق، هنرمندان، مربیان و فریلنسرها که به دنبال روش های جدید کسب درآمد هستند و برای حفظ آنها به تلاش کمتری نیاز دارند، ایده آل است.
محصولات دیجیتال چیست؟
محصول دیجیتال یک دارایی یا قطعه رسانه ای نامشهود و ناملموس است که می تواند به صورت مکرر و به صورت آنلاین و بدون نیاز به دوباره پر کردن موجودی، فروخته و توزیع شود. این محصولات اغلب به صورت فایلهای قابل پخش یا قابل بارگیری مانند MP3 ،PDF، فیلم، پلاگین و قالب ارائه می شوند.
محصولات دیجیتال مزایای بسیاری دارند که باعث می شود فروش آنها در سایت شما منحصر به فرد باشد، در نتیجه افراد به سایت شما مراجعه کرده، وقت می گذرانند و مجدد به سایت شما سر می زنند.
• هزینه های کم. لازم نیست موجودی انبار داشته باشید یا هزینه حمل و نقل را متحمل شوید.
• سود بسیار زیاد. هیچ هزینه مداومی وجود ندارد، بنابراین شما بیشتر فروش خود را در سود خود حفظ می کنید.
• محصولات انعطاف پذیر. شما می توانید برای ایجاد لیست ایمیل، اشتراک ماهانه پولی برای دسترسی به محتوای اختصاصی دیجیتال یا مجوز استفاده از محصولات دیجیتالی خود، محصولات رایگان ارائه دهید. شما در مورد چگونگی ادغام محصولات دیجیتال در تجارت خود گزینه های زیادی دارید.
• یادگیری الکترونیکی آینده آموزش است. شما یک فرصت عظیم دارید که می توانید تجارت و تأثیر خود را با یادگیری الکترونیکی گسترش دهید، صنعتی که انتظار می رود تا سال 2025، 331 میلیارد دلار ارزش داشته باشد.
6 برنامه برای فروش محصولات دیجیتال
اگر در حال طراحی سایت فروش فایل و محصولات دیجیتال هستید یا به دنبال راه هایی برای افزودن محصولات دیجیتالی به فروشگاه اینترنتی فعلی خود هستید، بسته به نیاز شما تعدادی ابزار بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می توانید آنها را در نظر بگیرید.
Digital downloads: این برنامه رایگان توسط Shopify راهی ساده را برای فروش محصولات دیجیتالی در فروشگاه شما ارائه می دهد. در صورت خرید، مشتریان می توانند بلافاصله فایل خود را دانلود کرده و پیوندی را در ایمیل خود دریافت کنند.
Single music: اگر شما یک نوازنده موسیقی هستید، Single همان چیزی است که به آن نیاز دارید. نه تنها شکاف بین فروش موسیقی فیزیکی و دیجیتال را برطرف می کند، بلکه به شما امکان می دهد به راحتی کلیپ هایی را در صفحه محصول خود قرار دهید تا مشتریان بتوانند از آن نمونه بگیرند.
Thinkific: این برنامه به شما این امکان می دهد با افزودن دوره های آنلاین به فروشگاه Shopify از تخصص خود کسب درآمد کرده و مخاطبان خود را افزایش دهید. برای ایجاد یک برنامه آموزشی می توانید محتوا را به راحتی بار گذاری کنید. یک طرح رایگان در دسترس است که به شما امکان می دهد حداکثر سه دوره آموزشی ایجاد کنید.
FetchApp: یکی دیگر از برنامه های تحویل بارگیری دیجیتالی است که ویژگی های کمتری نسبت به باقی برنامه ها ارائه می دهد اما یک برنامه رایگان و در دسترس است (5 مگابایت فضای ذخیره سازی) و به شما امکان می دهد چندین فایل را به یک محصول الصاق کنید.
Sky Pilot یا Bold Memberships: این برنامه ها برای ساختن یک برنامه عضویت، ایده آل هستند. می توانید فایلها و کلیپ های ویدیویی انحصاری را به مشتریان بفروشید. سپس مشتریان می توانند از طریق حساب مشتری خود به تمام فایل های خریداری شده قبلی خود دسترسی پیدا کنند.
BookThatApp, Tipo یا Sesami: این سه برنامه مناسب مشاغلی است که تعاملات گروهی یک به یک یا گروه های کوچک را دارند و برای تعیین وقت مشاوره یا جلسات مربیگری با مشتریان، به یک رزرو قرار ملاقات نیاز دارند. هر سه برنامه به صورت رایگان در دسترس هستند.
6محصول دیجیتال که می توانید به صورت آنلاین بفروشید
1. فروش محصولات آموزشی مانند کتابهای الکترونیکی یا دوره های آنلاین
دوره های آنلاین برای محتوای عمیق مناسب تر هستند. آنها با تلاش زیادی همراه هستند، از ارائه یک سخنرانی گرفته تا ضبط یک ویدئو نیاز به انجام یک سری فعالیت ها نیاز دارند. قبل از ایجاد یک دوره آنلاین، به نتیجه آن فکر کنید: می خواهید در پایان دوره، یاد گیرنده چه چیزهایی را بداند یا قادر به انجام آن باشد؟
شما می توانید در دوره های خود از آزمون ها، بررسی سطح علمی و فعالیت های تعاملی برای کمک به تجزیه و تحلیل محتوای آموزشی و جذاب تر کردن دوره آنلاین خود استفاده کنید. اگر خود را در زمینه ای خاص متخصص می دانید، محصولات دیجیتال راهی عالی برای بسته بندی این اطلاعات و فروش آنها به افرادی است که به دنبال فراگیری آن هستند.
اگر در YouTube مطالب و پست های رایگانی درباره آنچه می خواهید آموزش دهید وجود دارد، می توانید با ارائه محتوایی که نوید آموزش می دهند نه تغییر و تحول، رقابت کنید. به عبارت دیگر، محصول نفروشید بلکه توانایی بالقوه مشتری خود را پس از خرید محصول تضمین کنید و به آنها بفروشید.
شما می توانید به عنوان یک متخصص از اعتبار موجود برای جلب نظر دیگران به محصولات خود استفاده کنید، یا اگر این کار را از ابتدا شروع می کنید، می توانید محتوای آن را رایگان کرده تا در کاربران علاقه ایجاد کرده که همین امر سبب سود بیشتر در آینده خواهد شد.
2. مجوزهای استفاده از محصولات دیجیتال خود را بفروشید
از عکس های موجود گرفته تا فیلم های ویدیویی و موسیقی و جلوه های صوتی، یک اکوسیستم جهانی از دارایی های دیجیتال دارای مجوز وجود دارد که توسط خلاقان برای سایر افراد بار گذاری شده است تا در صورت نیاز استفاده کنند. با ارائه مجوز به اشخاص و مشاغل، می توانید هزینه استفاده از عکس ها، فیلم ها، موسیقی، نرم افزار و موارد دیگر را در فروشگاه خود و از طریق بازارهای آنلاین دریافت کنید. در ازای قرار گرفتن در معرض دید کاربران، برخی از این بازارها می توانند برای هر فروش تا 50٪ کارمزد بگیرند.
بنابراین، حتماً از محصولات دیجیتال خود با استفاده از علامت های آبی و سایر اقدامات امنیتی محافظت کنید، مخصوصاً اگر می خواهید عکس ها را به صورت آنلاین بفروشید.
3. فروش عضویت برای دسترسی به محصولات دیجیتالی انحصاری
به جای فروش محصولات دیجیتالی منفرد، می توانید آنها را با هم طبقه بندی کرده و در یک اشتراک پولی قرار داده تا درآمد مکرر داشته باشید.
اگر می خواهید یک کتابخانه در حال رشد با محتوای عالی را حفظ کنید و جامعه ای از اعضای پرشور را پرورش دهید، این روش ایده آل است. در برخی موارد، اشتراک های دیجیتال پولی حتی می توانند فرصتی برای کسب درآمد مستقیم از تلاش های موجود در زمینه بازاریابی محتوای شما ایجاد کنند. این محتوا فقط توسط مشترکین پرداخت کننده می تواند از طریق حساب مشتری آنها قابل دسترسی باشد.
4. فروش الگوها و ابزارهای دیجیتال
محصولات دیجیتالی همچنین می توانند به صورت ابزاری نامشهود باشند که افراد حرفه ای را برای انجام وظایفی که خارج از مهارت های آنها است یا زمان زیادی را باید صرف آن کنند، مجهز می کنند.
برخی از نمونه ها شامل این موارد است:
• فایل های آموزشی محصول برای کارآفرینان
• از سر گرفتن الگوهای جستجوی کار
• نرم افزار برای مشاغل
• افزونه های Adobe After Effects برای ویرایشگران ویدئو
• نمادها، فونت ها یا کیت های UX برای طراحان وب
اگر در حال حاضر مشاغل آزاد دارید، ارزش این را دارد که فکر کنید چگونه می توانید مهارت ها و خدمات خود را به محصولات دیجیتالی تبدیل کنید تا برای خود درآمد ایجاد کنید.
5. فروش قطعه هنری یا موسیقی
اگر شما یک نوازنده یا یک هنرمند هستید، به احتمال زیاد روش هایی را برای کسب درآمد از استعدادهایتان یا مخاطبانی که در حال جذب آنها هستید، جستجو کرده اید.
یک نوازنده می تواند بهترین آهنگ های خود را به عنوان آهنگ زنگ تلفن همراه بفروشد. یا یک کاریکاتوریست می تواند هنر خود را به یک تصویر پس زمینه تلفن قابل خرید تبدیل کند. از آنجا که نیازی به داشتن موجودی نیست، می توانید با قالب های مختلف این کار را امتحان کنید تا ببینید نظر کاربران به کدام یک جلب می شود.
6. تخصص یا خدمات خود را بفروشید
مشتریان اغلب محصولات دیجیتال را به عنوان بخشی از "خرید" خود با بسیاری از خدمات دریافت می کنند. یک طراح لوگوها را تحویل می دهد. یک مربی شخصی ممکن است یک برنامه تمرینی ارائه دهد. با تکیه بر این مورد، می توانید برخی خدمات را به عنوان بسته های حاوی محصولات دیجیتالی با ارزش قرار دهید.
به عنوان مثال، شما می توانید مشاوره ای را با پرداخت هزینه، همراه با گزارش شخصی یا یک صفحه اکسل ارائه دهید و سپس مشتریان خود را به سایر خدمات یا محصولات خود سوق دهید. یا می توانید یک محصول با قابلیت دانلود رایگان را به آنها پیشنهاد دهید که منجر به ثبت ایمیل توسط آنها شود، روشی که امروزه بسیاری از مشاغل آنلاین استفاده می کنند.
اگر وظایف مشترکی وجود دارد که شما به عنوان بخشی از شغل خدماتی خود انجام می دهید که برای شما آسان است و برای مشتری شما ارزشمند است، می توانید تولید آنها را برای ایجاد درآمدی جدید در نظر بگیرید که به زمان و تلاش کمتری از جانب شما نیاز است.
با محصولات دیجیتالی خود خلاق باشید
بدون نیاز به داشتن موجودی کالا یا هزینه های اضافی مرتبط با فروش محصولات فیزیکی، می توان مشاغل مبتنی بر محصولات دیجیتالی را با ریسک کم راه اندازی و آزمایش کرد. روش های بی شماری وجود دارد که می توانید محصولات دیجیتالی خود را تولید کنید و آنها را در تجارت خود بگنجانید. با کمی هوشمندی و سرمایه گذاری مقدماتی زمان، می توانید بیش از پرداخت هزینه های خود در طول زمان، ارزش زیادی را تأمین کنید.
3 سایت برتر برای فروش محصولات دیجیتال
1. Esty یک بازار آنلاین است که به شما در فروش سریع و آسان کمک خواهد کرد.
2. Shopify یک سازنده وب سایت فروشگاهی است که از ویژگی های غنی و استفاده آسان برخوردار است، همچنین از همه موارد فنی برای شما محافظت خواهد کرد.
3. Wordpress یک CMS قدرتمند است که خودتان باید میزبان آن باشید. اگر دانش کافی دارید، وردپرس می تواند به شما در ایجاد یک فروشگاه آنلاین قدرتمند کمک کند.
با ما در ادامه همراه باشید تا در مورد تجزیه و تحلیل کامل ما در مورد هر سیستم عامل بیشتر بخوانید و ببینید کدام یک برای یک سایت فروشگاهی فروش فایل بهترین است.
1. Etsy
Etsy با 2.6 میلیون فروشنده فعال و مهمتر از آن با 44.8 میلیون خریدار فعال، ملکه بازارهای آنلاین است. این برنامه توانسته است کلیشه فروشگاهی شرکت ها را از بین ببرد و در عوض به عنوان بستری مناسب برای انتخاب آثار هنری خلاق، دست ساز و اصلی شناخته شود. به عبارت دیگر، بهترین بازار آنلاین برای فروش محصولات دیجیتالی است.
از آنجا که Etsy در حال حاضر یک نام آشنا است، برای ایجاد اعتماد در بین مشتریان خود مجبور نیستید خیلی کار سختی انجام دهید. همچنین لازم نیست نگران ترافیک سایت باشید، Etsy مداوم در حال ارتقای سایت خود است و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.
نکته منفی این محبوبیت، رقابت است. در حال حاضر بیش از 60 میلیون مورد برای فروش در Etsy وجود دارد و همانطور که قبلا گفتیم، 2.6 میلیون فروشنده فعال وجود دارد. این بدان معناست که مشتریان گزینه های زیادی پیش روی خود دارند. بیشتر از آنکه نگران ورود افراد به سایت باشید باید به این فکر کنید که چگونه از سایر فروشندگان متمایز شوید.
تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری ایجاد کنید و محصولات خود را در این سایت بارگذاری کنید، به همین سادگی. عضویت در این سایت رایگان است اما شما باید بیشتر از 3.5 درصد از مبلغ فروش را به انها بپردازید. با توجه به سهولت استفاده از این پلتفرم، می توان گفت یک داد و ستد منصفانه است.
2. Shopify
تا آنجا که سازندگان وب سایت های فروشگاهی پیش می روند، Shopify برای فروش محصولات دیجیتالی عالی است. در واقع، Shopify بهترین پلتفرم فروشگاهی است. در رتبه بندی که به طور مداوم در بین تمام گروه های تحقیقاتی انجام می شود، از سهولت استفاده گرفته تا ویژگی های فروش، این سایت از رتبه بالایی برخوردار است.
Shopify به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به مهارت برنامه نویسی فروشگاه آنلاین خود را بسازید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که از ویرایشگر ساده ساخت Shopify استفاده کنید.
مزیت طراحی فروشگاه اینترنتی مانند Shopify این است که شما یک فروشگاه حاضر و آماده در اختیار دارید. در صورت نیاز، یک تیم خدمات مشتری حرفه ای در خدمت شما است و شما مجبور نیستید اصلاً به فکر میزبانی باشید.
اما چه چیزی Shopify را به یک سایت برتر فروشگاهی تبدیل می کند؟ خب، جدای از کاربردهای آسان ساخت وب سایت و فروش وب سایت، Shopify همچنین یک سری لوازم جانبی مفید نیز به شما ارائه می دهد، که شامل یک برنامه دانلود دیجیتال رایگان است تا به شما این امکان را بدهد فایل هایی را به محصولات دیجیتال خود ضمیمه کنید و سپس روند فروش و دانلود محصولات خود را دنبال کنید. همچنین می توانید اطمینان داشته باشید که از طریق یک بستر شناخته شده محصولات خود را به فروش می رسانید و گزینه های پشتیبانی Shopify به شما این اطمینان را می دهند که کسب و کار شما شکوفا خواهد شد.
هنگامی که محصولات دیجیتال را با Shopify می فروشید، مشتریان شما پس از تسویه حساب، می توانند دانلود مستقیم انجام دهند و همچنین یک لینک ایمیل دریافت کنند. همچنین می توانید هر زمان که فایل پیوست شده را در سایت خود بروزرسانی کردید، به طور خودکار یک لینک دانلود به روز شده برای مشتریان خود ارسال کنید.
از آنجا که Shopify به شما امکان می دهد فروشگاه شخصی خود را بسازید، باید بیشتر از کار با Etsy به مراحل راه اندازی زمان اختصاص دهید و از آنجا که شما تنها میزبان سایت Shopify خود هستید، باید ترافیک خود را از طریق تبلیغات رسانه های اجتماعی و SEO (بهینه سازی موتور جستجو) ایجاد کنید.
3. Wordpress
WordPress.org با نمونه ساده تر آن، WordPress.com اشتباه گرفته نشود، یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است. CMS ابزاری مقیاس پذیر و قدرتمندتر از سازنده وب سایت است و می تواند فایل های بیشتری (به عنوان مثال محتوا) را در خود جای دهد. وردپرس قابل تنظیم است، اما هیچ یک از این مزایای ذکر شده را نخواهید داشت مگر اینکه دارای درجه مهارت فنی باشید.
WordPress.org یک بستر هاستینگ خودکار است، به این معنی که شما باید خود یک ارائه دهنده هاستینگ را انتخاب کنید. WordPress.org از سال 2005 برنامه های میزبانی Bluehost را پیشنهاد داده است و این ارائه دهنده را در تحقیق خود به عنوان بهترین "هاست ویژه وردپرس" معرفی کرده است. ادغام یکپارچه Bluehost با افزونه های WordPress و WordPress آن را به یک گزینه هاستینگ قابل اعتماد تبدیل می کند.
محبوب ترین افزونه فروشگاهی برای وردپرس WooCommerce است اما اگر فقط می خواهید محصولات دیجیتالی را بفروشید، WooCommerce در واقع بهترین گزینه برای شما نخواهد بود. شما می توانید محصولات دیجیتالی را با WooCommerce بفروشید، اما با یک سری مشخصه ها روبرو خواهید شد که در مورد محصولات فیزیکی صدق می کند، مانند هزینه حمل و نقل.
به جای WooCommerce، شما به یک مورد خاص تر نیاز دارید. یک افزونه دیگر وردپرس، به نام Easy Digital Downloads، همه گزینه های مورد نیاز شما را دارا است و برای کار با هر قالب وردپرس طراحی شده است، با این وجود تم هایی نیز وجود دارد که به طور خاص برای دانلود آسان محصولات دیجیتالی ایجاد شده اند. به راحتی می توانید از طریق آمازون یا پی پال پرداخت ها را انجام دهید و هر نوع فایل دیجیتالی را برای فروش در سایت خود بارگذاری کنید. بسته به آنچه از این افزونه می خواهید دریافت کنید، می توانید نسخه رایگان یا پولی را انتخاب کنید.
وردپرس یک نرم افزار منبع باز است، به این معنی که کد منبع اصلی آن آزادانه در دسترس کاربران قرار دارد تا هر طور که دوست دارند اصلاح و توزیع دوباره انجام دهند. این بدان معنی است که هیچ تیم پشتیبانی و کمک ویژه ای از جانب وردپرس دریافت نخواهید کرد, در عوض باید به کمک انجمن های اینترنتی روی بیاورید.
برای راه اندازی سایت WordPress با Bluehost، باید یک طرح Bluehost خریداری کنید. خدمات میزبانی زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما برای فروش محصولات دیجیتالی، برنامه میزبانی وردپرس Bluehost’s Basic پیشنهاد می شود.
در حالی که هاستینگ تنها هزینه مشخصی است که برای یک فروشگاه وردپرس خواهید داشت، اما چندین مورد دیگر نیز وجود دارند که شما برای آنها هم باید هزینه ای پرداخت کنید، مانند عملکردهای پیشرفته فروشگاهی یا افزایش امنیت سایت. البته به شما بستگی دارد که در نهایت چه میزان برای هاستینگ خود خرج می کنید، اما خوب است به خاطر داشته باشید که قیمت گذاری وردپرس از قیمت تمام شده یک سازنده وب سایت فروشگاهی کمتر است.