طراحی سایت گردشگری

در سال های گذشته، گزارشات اقتصادی جهانی حکایت از آن داشته که بیش از 80 درصد از برنامه ریزی سفرها به صورت آنلاین انجام می شود و 33 درصد از کاربران برای دریافت مشاوره و پیشنهاد به وب سایت های گردشگری سر می زنند. با توجه به داده های دریافت شده، مسافران بیشتر از هر وقت دیگری زمان خود را صرف تماشای ویدئوهای آنلاین می کنند، تماشای محتوای مربوط به سفر در سال های گذشته 118٪ افزایش داشته است. با توجه به داده ها، استفاده از دستگاه های تلفن همراه بیشترین رشد را داشته است، که البته قابل درک است زیرا مسافران به طور مداوم در حال حرکت و تکاپو هستند.

طراحی-سایت-گردشگری

همانطور که تمامی کشورها از Covid19 رهایی می یابند، مردم بعد از قرنطینه طولانی مدت در خانه، سفرهای خود را مجدد از سر می گیرند. بازار شرکت های آنلاین گردشگری در سال 2020 به میزان 20 درصد کاهش داشته است، اما انتظار می رود تا سال 2023 تا 820 میلیارد دلار رشد کند. در حقیقت، پاندمی سبب شده تا مردم را درک کنند که می خواهند واقعا چگونه زندگی کنند و در این زندگی چه چیزهایی را تجربه کنند. علاوه بر این، پاندمی موجب شده مردم در سراسر دنیا بیشتر از هر وقت دیگری از اینترنت استفاده کنند. رزرو آنلاین هتل ها، تورها و فعالیت ها نیز رایج تر شده است. آژانس های مسافرتی و گردشگری تمایل به سرمایه گذاری بیشتر در توسعه وب سایت های خود پیدا کردند.

با وجود این حرف ها باز هم داشتن یک وب سایت، موفقیت را تضمین نمی کند. بسیاری از آژانس های مسافرتی در حال حاضر برای خود وب سایتی دارند، بنابراین شما باید فراتر از آنها گام بردارید تا خودتان را از رقبا جدا کنید. خب چه چیزی باعث می شود یک آژانس مسافرتی در دنیای اینترنت موفق تر عمل کند؟ تکنولوژی، طراحی، محتوای تولید شده یا چیز دیگری؟

از جهتی دیگر استفاده موبایل و تمایل آنها به باز کردن سایت ها در موبایل موضوع طراحی سایت PWA بسیار ضروری شده چرا که داشتن قابلیت PWA اصلا چیز عجیبی نیست و مهم ترین بخش آن مربوط به طراحی حرفه ای رابط کاربری وب سایت  است که در تیم وبینه این موضوع به خوبی انجام میشود

انواع وب سایت های گردشگری

بوم گردی

صدها هزار آژانس مسافرتی در سراسر جهان فعالیت می کنند و اکثر آنها وب سایت های خود را دارند. اغلب این وب سایت ها بر خدمات نیچ مارکت و بوم گردی تمرکز می کنند. علیرغم این واقعیت که اکثر آژانس های محلی دارای بودجه پایین یا در معرض اتمام بودجه هستند اما با این وجود بخش مهمی از بازار گردشگری را هر ساله از آن خود می کنند.

آژانس مسافرتی آنلاین (OTA)

وب سایت های سنتی گردشگری هم قابلیت جستجو و هم رزرو پرواز، هتل ها، اجاره اتومبیل، کروز، حوادث و فعالیت ها را ارائه می دهند. علاوه بر این، آنها اغلب بسته نرم افزاری را برای اطمینان از تخفیف های بیشتر در هنگام رزرو خدمات چندگانه در همان زمان در دسترس مشتریان قرار می دهند.

تورها 

وب سایت های گردشگری اطلاعاتی در مورد سفرهای روزانه، تور و سایر فعالیت ها را برای تعطیلات طولانی مدت ارائه می دهند. آنها کمک می کنند تا کاربر در طول جست و جوی طولانی مدت خود احساس خستگی نکند. طیف گسترده ای از امکانات را مقابل مسافران قرار می دهد، از تورهای گشت و گذار سنتی گرفته تا تجربه یک سفر VIP منحصر به فرد.

اشتراک گذاری نکات مهم و کامنت ها

نسل جوان دیگر به تورهای بزرگ با یک برنامه ثابت علاقمند نیستند. آنها ترجیح می دهند خودشان به مناطق جدید سفر کنند و یک برنامه ریزی منطعف داشته باشند تا بتوانند براساس شرایط آن را تغییر دهند. مسافران دوست دارند تجربیات شخصی خود را به اشتراک بگذارند، نکات مهم را گوشزد کنند و تجربیات دیگران را بشنوند. 

مسافران در وب سایت های سفر و گردشگری می خواهند ببینند که مسافران دیگر در مورد کیفیت خدمات و تجربه سفر خود چه نکاتی را یادآور شده اند. برای جلب اعتماد مسافران به وب سایت خود، از عکس های قدیمی یا جواب های از پیش تعیین شده استفاده نکنید. از کاربران اجازه بخواهید تا از عکس های سفر، اطلاعات شخصی (اسم، شهر) و نظرات آنها استفاده کنید. 

استفاده از Vlogs (وبلاگ های ویدئویی) در حال افزایش است. اگر یک عکس هزاران کلمه برای گفتن دارد، یک ویدیو میلیون ها کلمه برای بازگو کردن دارد. هیچ چیز قدرتمند تر از استفاده از تکنولوژی جدید برای نشان دادن ویدئوهای آنلاین وجود ندارد. با فیلم ها، مردم می توانند خود را در تجربه غوطه ور کنند و خود را در آن مکان و سفر تصور کنند. 

رزرو آنلاین

دلیل استفاده زیاد مردم از اینترنت، راحتی آن است. با چند کلیک ساده (یا لمس کردن)، می توانند آب و هوای شهر یا کشور مقصد را چک یا تور و اتاق رزرو کنند. هتل یا محل اقامت مسافران از رزرو آنلاین اتاق توسط آنها بیشتر استقبال خواهد کرد. شما به عنوان صاحب یک وب سایت گردشگری، می توانید یک گام بیشتر بردارید و خودتان را جای مسافران قرار دهید تا ببینید که چگونه می توانید تجربه رزرو خود را بهبود ببخشید. آیا سیستم شما می تواند به آنها بگوید که کدام تاریخ بهترین نرخ را در ماه های پر مسافر سال دارد؟ آیا ممکن است آنها را اگر نیمه های شب به فرودگاه رسیدند به هتل برسانید؟ آیا اتاق هتل شما فضای یک تخت اضافی را دارد؟

با ارائه یک تجربه آنلاین عالی، شما شانس گرفتن امتیاز پنج ستاره از مشتریان و رونق کسب کار خود را افزایش خواهید داد. همچنین یک فرایند استاندارد و خودکار به شما کمک می کند تا منابع انسانی را بهبود ببخشید، هزینه را کاهش دهید و اشتباهات را به حداقل برسانید تا تجربه مهمانان خود را تضمین کنید. یک دفتر اداری سنتی دسترسی شما را تنها به تعداد کمی از مسافران در مجاورت دفتر محدود می کند. اما با طراحی وب سایت آنلاین شما قادر خواهید بود درخواست رزرو را از سراسر جهان بدون نیاز به دفتر فیزیکی دریافت کنید.

ارتقا 

وب سایت شما بهترین کارمند شماست. 24 ساعته، 7 روز هفته در 365 روز سال بدون درخواست حقوق و بدون شکایت برای شما کار می کند. با استفاده از وب سایت شما می توانید اخبار، تبلیغات و سایر اطلاعات را به مخاطبان خود در سراسر جهان بدون هیچ هزینه اضافی و یا نیاز به پیش رزرو یا پیش برنامه ریزی ارسال کنید. این عالی نیست؟ 

تاکتیک های بازاریابی 

چگونه کاربران را با وب سایت خود آشنا می کنید؟ احتمالا سوالی است که تقریبا هر صاحب وب سایتی از خود می پرسد. در ادامه با چند تکنیک بازاریابی و جذب کاربر آشنا خواهید شد:

بازاریابی محتوا

مسافران به دنبال تجربه یک سفر هستند که باعث رشد شخصی و حرفه ای آنها شود. می خواهند اطمینان حاصل کنند که به مکان هایی می روند که رشد شخصی آنها را در پی دارد. نظرات و محتوا. منظور ما از محتوا متن، تصاویر، فیلم ها و صدا است. تنها به این دلیل که موتورهای جستجو هنوز در نمایه سازی و رتبه بندی انواع دیگر رسانه ها خوب عمل نمی کنند، محتوای متنی هنوز هم ستون بازایابی محتوا به حساب می آیند. مسافران، دیگر از متن و عکس ها راضی نیستند، آنها مایلند همه چیز را به صورت یک ویدئو تماشا کنند، می خواهند صداها را بشنوند و در طبیعت غوطه ور شوند، به طوری که حس کنند واقعا در مقصد سفر خود هستند. اخیرا، غذا و ولاگ سفر به یکی از داغ ترین ترندها در حوزه دیجیتال تبدیل شده اند. 

طراحی-سایت-گردشگری

بازاریابی اینفلوئنسرها

مردم به اینفلوئنسرهای مورد علاقه خود که آنها را در فضای مجازی دنبال می کنند گوش می دهند و به اظهار نظرها، مشاوره و پیشنهادات آنها اعتماد می کنند. کار با اینفلوئنسرهایی که به نحوی با شما و خدمات شما مرتبط هستند باعث می شود اعتبار و اعتماد خود را نزد مسافرانی که به این اینفلوئنسرها علاقه دارند، افزایش دهید. با این وجود، حین کار با اینفلوئنسرها بسیار مراقب باشید زیرا می توانند باعث پسرفت شما نیز بشوند، آنها انسان های معمولی هستند و نظرات خود را دارند و می توانند اشتباهاتی را انجام دهند که به نوبه خود بر کسب و کارهایی که با آنها مرتبط هستند تاثیر بگذارد.

جذب مخاطب

بازاریابی چندرسانه ای شامل استفاده از رسانه های مختلف برای انتقال هدف شما است، که همین امر باعث شناخته شدن برند شما می شود. از طریق تصاویر، فیلم ها، تبلیغات، یا کمپین های ایمیل، می توانید این هدف را پس از ترکیب با استراتژی بازاریابی دیجیتال در وب سایت خود بدست آورید. همچنین می توانید از پلتفرم رسانه های اجتماعی استفاده کنید و شروع به ایجاد سر و صدا در مورد نام تجاری خود کنید. وب سایت خود را در حساب رسانه های اجتماعی خود و یا برعکس تبلیغ کنید، این کار به مروز زمان مشتریان وفادار شما را افزایش خواهد داد.

نکات طراحی سایت گردشگری

محتوای رسانه ای با کیفیت بالا 

باید روی تولید محتوای رسانه ای با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید که واقعا مشتریان را تحت تاثیر قرار می دهند. از عکس های قدیمی و کم کیفیت استفاده نکنید (حتی در اینستاگرام، سعی کنید از یک تلفن همراه خوب برای گرفتن عکس استفاده کنید، گوشی ها ارزان تر از دوربین های عکاسی هستند). اگر شما باید عکس ها و فیلم های خود را قبل از انتشار به صورت حرفه ای ویرایش کنید، حتما عکاس استخدام کنید.

مسافران نیز از ویدئوهای آنلاین و پست های به روز شده در مورد تورها و مقاصد سفر در اینستاگرام استقبال می کنند. سعی کنید این مطالب رسانه ای را در وب سایت خود برای ایجاد اعتماد و هیجان در مورد خدمات خود بگنجانید.

طراحی-سایت-گردشگری

محتوای حساس به زمان 

اطمینان حاصل کنید که محتوای وب سایت خود را به روز می کنید و با کسانی که به موقع برای فصل یا برای برخی از رویدادهای بزرگ آینده مانند بازی های المپیک به موقع پول پرداخت می کنند، خدمات به روز ارائه می دهید. محتوای حساس به زمان باید یک بخش اختصاصی در وب سایت شما داشته باشد که به راحتی بتواند توجه کاربران را جلب کند و در آنها هیجان ایجاد کند. همچنین می توانید تحقیقاتی در مورد مکان های مختلف، رستوران ها یا شهرهایی که در حال حاضر در اینترنت سروصدا کرده اند، انجام دهید و شروع کنید به برنامه ریزی برای جذب کسانی که مایل به رفتن و بازدید از این مکان ها هستند.

استفاده هوشمندانه از عناصر طراحی

پس از طراحی سایت، بازدید کنندگان یا مشتریان خود را با یک طرح نارنجی زنده برای تابستان، آبی سرد برای زمستان، و یا سبز آرامش بخش زمانی که فصل بهار است، روبرو کنید. به این ترتیب، شما می توانید 'احساس' هر بازدید کننده را در فصل جاری فریب دهید و آنها را ترغیب به سفر کنید. اما همیشه نباید اینطور باشد. شما می‌توانید تنها به یک الگوی رنگ تکیه کنید که خیلی روشن و یا بیش از حد خسته‌کننده نباشد تا "وزن" چیدمان وب سایت تان را افزایش دهد. دقت کنید از فونت ‌های استفاده کنید که برای مشتریان تان خوانا و راحت باشند.

مشخصه های مهم سایت گردشگری

نظرات و بازخوردها

نظرات و بازخوردها برای وب سایت های گردشگری بسیار مهم هستند. بخش نظرات، تجربه مشتریان را در هنگام مواجه با شما و خدمات شما برجسته خواهد کرد. آنها آزادند که در این بخش نظرات مثبت و منفی را در مورد شما بازگو کنند. هرگز با نظرات مثبت خوشحال نشوید، چند نظر منفی نشان می دهد که کسب و کار شما واقعی است و شما به مشکلات و شکایات آنها رسیدگی می کنید. اکثر شرکت ها تمایل به پنهان کردن نظرات منفی دارند و تنها نظرات خوب را برجسته می کنند اما متاسفانه اینکار موجب جلب اعتماد کاربران نمی شود. 

تجربه شخصی 

کاربران به تجربیات بازگو شده توسط دیگر مشتریان بیشتر از محتوای ایجاد شده توسط شما اعتماد می کنند. در سال های اخیر، وب سایت ها شروع به استفاده از تجربیات شخصی مشتریان برای انتقال پیام های خود کرده اند. علاوه بر این، تبلیغات نیز با استفاده از اطلاعات مربوط به کاربران و تعاملات آنها در سایر سیستم عامل های چندرسانه ای مانند شبکه های اجتماعی، دقیق تر و هوشمندانه تر عمل می کنند.

محتویات شخصی همچنین می تواند تجربه گذشته مشتری در یک مکان خاص را شامل شود. شبیه به بخش نظرات، با این حال این بخش دقیق تر و شخصی تر است، زیرا کاربران در این بخش به شما می گویند که در طول سفر چه کارهایی انجام داده اند، کجاها رفته اند و چقدر پول خرج کرده اند. گنجاندن تجربیات شخصی مشتریان در وب سایت شما نه تنها به دیگران کمک خواهد کرد، بلکه اعتبار شما را نیز افزایش می دهد. علاوه بر این، قرار دادن چنین محتوایی در وب سایت کمک می کند تا ثابت کنید که قبلا به مسافرین زیادی خدمت رسانی کرده اید، همین امر سبب می شود شما به یک همراه مسافرتی قابل اعتماد برای آنها تبدیل شوید.

طراحی-سایت-گردشگری

وبلاگ و vlog

حتما می خواهید به مشتریان خود نشان دهید که واقعا در حرفه خود موفق هستید و تلاش دارید به آنها خدمات و اطلاعات مفید ارائه دهید، قطعا اینکار می تواند به تجربه سفر خوب کمک کند. این بخش نیاز به نوشتن مداوم وبلاگ هایی دارد که به کاربران مکان های خوب برای بازدید، رستوران های خوب برای غذا خوردن و تفریح کردن را معرفی می کند. بسیاری از مسافران محتویات مربوط به سفر را جستجو می کنند تا به آنها کمک شود که تصمیمات آگاهانه بگیرند. و اگر شما به آنها یک منبع خوب ارائه دهید، مطمئنا به وب سایت شما باز می گردند تا یک سفر رزرو کنند.

جستجو و فیلتر 

به کاربران خود اجازه دهید که به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند، پیدا کنند. یک فیلتر جستجو ساده به آنها بدهید تا به آنجایی ک می خواهند، بروند.

بسیاری از مشتریان و کاربران پس از ورود به یک وب سایت، قطعا به موتور جستجوی داخلی شما سر می زنند. سعی کنید جست و جو در سایت را برای آنها ساده تر کنید و مکان هایی که می توانند نقطه طلایی برای سفر باشند را تنها با یک کلیک روی فیلتر جستجو به آنها پیشنهاد دهید.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید