طراحی سایت B2B
سیستم (B2B) چیست؟
تجارت با تجارت (B2B)، که B به B نیز نامیده می شود، نوعی معامله بین مشاغل است، مانند معامله ای که شامل تولیدکننده و عمده فروش، یا عمده فروش و خرده فروش است. تجارت با تجارت به مشاغلی گفته می شود که بین شرکت ها انجام می شود، نه بین یک شرکت و یک مصرف کننده فردی. تجارت با تجارت در مقابل معاملات تجاری با مصرف کننده (B2C) و تجارت با دولت (B2G) قرار دارد.
نکات کلیدی
• تجارت با تجارت (B2B) معامله یا شغلی است که بین یک تجارت و تجارت دیگر مانند یک عمده فروش و خرده فروش انجام می شود.
• معاملات B2B معمولاً در زنجیره تأمین اتفاق می افتد، جایی که یک شرکت مواد اولیه را از شرکت دیگر خریداری می کند تا در فرآیند تولید مورد استفاده قرار دهد.
• معاملات B2B همچنین برای شرکت های صنعت خودرو و نیز شرکت های مدیریت املاک، خانه داری و نظافت صنعتی امری عادی است.
• در همین حال، معاملات تجاری با مصرف کننده (B2C) و معاملات بین یک شرکت و مصرف کنندگان شخصی است.
درک سیستم (B2B)
معاملات تجارت با تجارت در یک زنجیره تأمین معمول، امری عادی است، زیرا شرکت ها اجزا و محصولات را مانند سایر مواد اولیه برای استفاده در فرایندهای تولید خریداری می کنند. محصولات نهایی را می توان از طریق معاملات تجارت با مصرف کننده (B2C) از طریق طراحی فروشگاه اینترنتی، به افراد فروخت.
در زمینه ارتباطات، تجارت با تجارت به روش هایی اطلاق می شود که از طریق آنها کارمندان از شرکتهای مختلف می توانند از طریق رسانه های اجتماعی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به این نوع ارتباط بین کارمندان دو یا چند شرکت ارتباطات B2B گفته می شود.
ملاحظات مهم
معاملات B2B برای موفقیت نیاز به برنامه ریزی دارند. این معاملات برای ایجاد روابط مشتری با مشتری به پرسنل مدیریت حساب شرکت متکی هستند. روابط B2B نیز باید انجام شود، به طور معمول از طریق تعاملات حرفه ای قبل از فروش، برای انجام معاملات موفق.
شیوه های بازاریابی سنتی همچنین به ارتباط مشاغل با مشتریان تجاری کمک می کند. نشریات تجاری به این تلاش ها کمک می کنند و به کسب و کارها فرصت تبلیغات چاپی و آنلاین را می دهند. حضور یک تجارت در کنفرانس ها و نمایشگاه ها همچنین باعث آگاهی از محصولات و خدماتی می شود که می توان به سایر مشاغل ارائه داد.
مثال وب سایت B2B (تجارت با تجارت)
معاملات B2B و حساب های شرکتی بزرگ برای شرکت ها در امر تولید امری عادی است. به عنوان مثال سامسونگ یکی از بزرگترین تامین کنندگان اپل در تولید آیفون است. اپل همچنین روابط B2B را با شرکت هایی مانند اینتل، پاناسونیک و تولید کننده نیمه هادی Micron Technology برقرار می کند.
معاملات B2B نیز ستون فقرات صنعت خودرو است. بسیاری از اجزای خودرو به طور مستقل ساخته می شوند و سازندگان خودرو این قطعات را برای مونتاژ خودرو خریداری می کنند. به عنوان مثال لاستیک، باتری، قطعات الکترونیکی، شیلنگ و قفل درب توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند و مستقیماً به تولیدکنندگان خودرو فروخته می شوند.
ارائه دهندگان خدمات نیز در معاملات B2B شرکت می کنند. به عنوان مثال شرکت های متخصص در زمینه مدیریت املاک، خانه داری و نظافت صنعتی، اغلب این خدمات را به جای مصرف کنندگان شخصی، به طور انحصاری به مشاغل دیگر می فروشند.
5 مرحله برای ساخت یک وب سایت موفق B2B
به عنوان یک تجارتB2B ، وب سایت شما نقش مهمی در بازاریابی و جذب مشتری دارد. بنابراین، ایجاد یک طراحی وب سایت موفق B2B ، ابتدا به درک انتقادی از روانشناسی، طرز فکر و قصد بازدید بازدید کنندگان از وب سایت شما نیاز دارد.
چرخه فروش B2B معمولاً طولانی تر و پیچیده تر است. اکثر بازدیدکنندگان وب آماده تماس با تیم شما یا خرید نیستند. مراحل پیش روی مشتری به طور معمول با هر تصمیم خریدی که نیاز به تأیید از چندین ذینفع و تحقیق دقیق دارد، بسیار طولانی تر خواهد شد.
وب سایت شما مهمترین عنصر استراتژی بازاریابی دیجیتال است. به همین ترتیب، باید با در نظر گرفتن کاربرانش طراحی شود تا یک تجربه یکپارچه ایجاد کند.
از بسیاری جهات، این مورد حتی بیشتر در مورد مشاغل فروشنده به مشاغل دیگر (B2B) صدق می کند. فقط به این دلیل که به تیم ها و سازمان های دیگر محصولات و خدمات خود را می فروشید، به این معنی نیست که انتظارات آنها از مصرف کننده معمولی شما کمتر است. آنها همچنان به دنبال یک تجربه کارآمد دسک تاپ و موبایل، ارتباط مستقیم، کسب آسان اطلاعات و شفاف سازی در کسب و کار شما هستند.
برای اطمینان از اینکه وب سایت B2B خود را با موفقیت در معرض دید عموم قرار می دهید، در اینجا پنج مرحله عملی آورده شده است که باید آنها را انجام دهید:
1. از طراحی خوب وب سایت فراتر بروید
در اینجا حقیقتی وجود دارد که ممکن است از قبل با آن آشنا شده باشید، برداشت های اول مهم است. دامنه توجه کاربران وب کوتاه و مختصر است. به همین دلیل، وب سایت شما فقط میلی ثانیه زمان دارد تا قبل از تصمیم به ماندن یا ترک کاربر، تأثیر خوبی را در او ایجاد کند.
در حقیقت، یک نظرسنجی اخیر نشان داده است که 93٪ از مردم می گویند از بازدید یک وب سایت منصرف شده اند زیرا طراحی آن را غیر جذاب ارزیابی کرده اند. شما باید روی آن میلی ثانیه ها هم حساب باز کنید.
اما حقیقتی نیز وجود دارد که ممکن است با آن آشنا نباشید، آن هم اینکه، فقط به این دلیل که طراحی وب سایت خود را دوست دارید، به این معنی نیست که کاربر پسند نیز باشد. علاوه بر این، اینکه طراحی وب سایت شما از نظر بصری جذابیت دارد، به این معنی نیست که کاربر پسند هم است.
این دو حقیقت برای تجارت B2B شما به چه معناست؟ این بدان معناست که دانستن اهمیت طراحی خوب وب سایت کافی نیست. شما همچنین باید با مولفه های طراحی وب که به شما در جلب توجه و جذب مشتریان بالقوه کمک می کنند، آشنا باشید. اجزایی مانند:
• انتخاب و استفاده شما از رنگ ها
• انتخاب شما و استفاده از فونت ها
• کمیت و کیفیت تصویر
• سادگی
• چیدمان
• فضای سفید
• ابزارهای ناوبری
همه این عناصر باید با هم کار کنند تا وب سایتی ایجاد کنند که استفاده از آن جذاب و زیبا باشد.
2. برای کاربران تلفن همراه بهینه سازی شود
بهینه سازی وب سایت برای دستگاه های تلفن همراه اختیاری نیست. همانطور که قبلاً گفته شده است، برداشت های اول اهمیت دارند.
با بیش از 58 درصد از کل کاربران آنلاین از دستگاه های تلفن همراه، طراحی وب سایت تلفن همراه شما باید درجه یک باشد. عدم موفقیت در این زمینه به طور حتم بخش بزرگی از مخاطبان شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
یک وب سایت تجاری سازگار با موبایل دارای کیفیت هایی از جمله:
• طراحی به همان اندازه خوب یا حتی بهتر از نمونه دسکتاپی آن است.
• درک و ناوبری آن آسان است.
• دارای طراحی وب پاسخگو است.
• شامل تصاویر با کیفیت بالا و متن خوانا است.
• دارای دکمه ها و ابزارهای کاربردی است.
این موارد فقط در مورد تلفن های همراه صدق نمی کنند، زیرا طراحی باید متناسب با انواع دستگاه های تلفن همراه اجرا شود:
• تلفن های هوشمند
• تلفن های چندرسانه ای
• تلفن های ویژه
• تبلت ها
هر نوع دستگاهی باید برای نیازهای کاربران بهینه سازی شود.
آیا می توانم بررسی کنم وب سایت من از نظر موبایل بهینه سازی شده است؟
خوشبختانه، گوگل ابزاری مفید دارد که به شما کمک می کند وب سایت خود را از نظر موبایل دوستانه محک بزنید. Mobile Friendly Test را مشاهده کنید.
برای شروع، URL وب سایت خود را در نوار جستجو کپی و جایگذاری کنید و روی "Test URL" کلیک کنید. ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا نتیجه را مشاهده کنید.
هنگامی که آزمایش کننده تجزیه و تحلیل وب سایت شما را به پایان رساند، باید یک صفحه نتیجه را با جزئیات بیشتر به شما نشان دهد.
این نتایج نه تنها از نظر بهینه سازی موبایل وب سایت به شما اطلاعاتی می دهند، بلکه به شما نمونه ای واقعی از شکل صفحه شما در دستگاه همراه را نشان می دهند. به عنوان یک شرکت B2B، هدف شما باید بهینه سازی هر نسخه از سایت باشد تا جایی که ممکن است از نظر بصری جذاب و کاربردی شود.
اگر وب سایت شما دارای مشکلاتی است، آزمایش کننده به شما می گوید که این مشکلات در کجای سایت قرار دارند.
اگر مشکلاتی در وب سایت شما وجود دارند، مطمئن شوید که مشکل را در سریعترین زمان ممکن اصلاح خواهید کرد. انجام ندادن و اصلاح نکرد این موارد ممکن است به قیمت از دست دادن مشتریانتان تمام شود.
3. مخاطبان خود را بشناسید
به عنوان شرکتی که دارای سیستم B2B است باید درک درستی از اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند، داشته باشید. کسانی که فراموش می کنند مخاطبانشان از مشاغل دیگر هستند تمرکز خود را بر روی روش های اشتباه بازاریابی می گذارند، مانند:
• آگاهی از برند
• تأثیر احساسی
• انواع مختلف شخصیت های خریداران
این تکنیک ها ممکن است برای B2C کارساز باشند، اما برای B2B مفید نخواهند بود. به همین دلیل است که باید نشان دهید مخاطبان خود را می شناسید.
مخاطبان شما از مشاغل دیگری تشکیل شده اند، بنابراین این برای B2B شما چه معنایی دارد؟ در واقع بدان معناست که شما باید در انتقال پیام خود صریح، مستقیم و کارآمد باشید.
صاحبان مشاغل زمان محدودی برای مشاهده و تعامل با وب سایت شما دارند. آنها تاکتیک های بازاریابی ناکارآمد نمی خواهند. آنها می خواهند با شرکتی تجارت کنند که به اصل موضوع بپردازد. یک پیام روشن و مستقیم می خواهند که بتوانند با آن کار کنند.
4. خود را به عنوان یک مرجع معرفی کنید
به عنوان یک سیستم B2B، وب سایت شما باید به عنوان منبع اصلی اتصال به لیدهای احتمالی عمل کند. اگر می خواهید وب سایت شما موفق شود، باید آن دسته از کاربران را به مشتری بالقوه خود تبدیل کنید.
البته که اینکار آسان نیست. هرچه دنیا از نظر فنی پیشرفت می کند، رقبای شما در حال کشف روش های جدید برای جذب و به دام انداختن مخاطبان خود هستند.
به همین دلیل، بهترین راه برای برجسته سازی این است که خود را به عنوان یک مرجع در صنعت خود معرفی کنید.
چگونه خود را به عنوان یک مرجع به مشتریان معرفی کنید؟ این سوال 2 پاسخ دارد:
ارائه کیفیت
برای اینکه خود را به عنوان یک تجارت معتبر و موفق معرفی کنید، باید به طور مداوم محتوای خوبی ارائه دهید. این کار را می توانید به روش های مختلفی در وب سایت خود انجام دهید:
• پست های وبلاگ
• کتابهای الکترونیکی
• مطالعات موردی
• اینفوگرافیک ها
• نظرسنجی ها
• محتوای ویدئویی
همه این گزینه ها باید از بالاترین کیفیت برخوردار باشند. محتوا با کیفیت بالا باید واضح، مختصر، مرتبط و مفید باشد. به مدت کافی محتوایی با کیفیت بالا در اختیار مخاطبان خود قرار دهید تا دیگران متوجه این موضوع شوند. این کار ما را به نقطه دوم می رساند.
Link-building
با ارائه مستمر محتوای با کیفیت به مخاطبان خود، نظر وب سایت های دیگر را به خود جلب خواهید کرد. اینجاست که لینک سازی آغاز می شود.
ایجاد لینک به شما کمک می کند تا اعتبار و اقتدار خود را در صنعت خود افزایش دهید و از این طریق وب سایت های دیگری می توانند به وب سایت شما پیوند زده شوند و با شما کار کنند. گزارشات اخیر در زمینه ایجاد لینک نشان می دهد که متخصصان سئو برای بهبود موفقیت وب سایت، به روش های مختلف لینک سازی متکی هستند.
اگر واقعاً می خواهید در میان رقبای خود برجسته شوید و وب سایت B2B خود را به سمت موفقیت هدایت کنید، باید از مطالب خود شروع کنید. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، وب سایت های بیشتری به وب سایت شما لینک می شوند و اعتبار شما بیشتر می شود. علاوه بر این، می توانید در ازای درج "بک لینک" به سایت خود، به سایت های دیگری که پیشنهاد ارسال یک پست مهمان برای آنها را دارند، مراجعه کنید.
5. رسانه های اجتماعی را ادغام کنید
بله، B2B ها همچنین باید رسانه های اجتماعی را در استراتژی های بازاریابی خود ادغام کنند. گرچه معمولاً با مشاغل B2C در ارتباط است اما بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای مشاغل B2B نیز بسیار حائز اهمیت هستند.
در حقیقت، B2Bهایی که این جنبه از بازاریابی را نادیده می گیرند، بخش قابل توجهی از مخاطبان آنلاین خود را از دست می دهند. داده ها نشان می دهد که محتوای رسانه های اجتماعی 95٪ از استراتژی های محتوای بازاریابان B2B موفق را تشکیل می دهد.
ادغام لزوماً کار دشواری نخواهد بود. با در دسترس بودن انواع ابزارهای اتوماسیون، می توانید از ادغام یکپارچه در شبکه های اجتماعی اطمینان حاصل کنید. هر رسانه اجتماعی کاربرد و فواید متفاوتی دارد، اما همه آنها می توانند خودکار عمل کنند.
به عنوان مثال، اگر با رسانه اجتماعی مانند اینستاگرام با کاربران و مشتریان خود ارتباط برقرار کرده اید و می خواهید از برقراری ارتباط مداوم با آنها اطمینان حاصل کنید، می توانید پیام های اینستاگرام خود را به ایمیل خود هدایت کرده و از این طریق ارتباط برقرار کنید.
ادغام شبکه های اجتماعی در استراتژی بازاریابی به شما کمک می کند:
• ایجاد آگاهی از نام تجاری در میان همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی (فیس بوک، اینستاگرام، LinkedIn، توییتر)
• بازدید وب سایت را افزایش می دهد و منجر به تولید بیشتر می شود.
• با مشتریان بالقوه در ارتباط باشید و با آنها تعامل برقرار کنید.
اگر هم رقبای شما و هم مشتری های شما در شبکه های اجتماعی حضور دارند، چرا شما حضور نداشته باشید و فعالیت نکنید؟
ساخت یک وب سایت موفق B2B به زمان نیاز دارد
ساخت یک وب سایت موفق برای شرکت B2B شما به زمان، تلاش و کلی برنامه ریزی نیاز دارد. داشتن یک برنامه در نظر گرفته شده یک نقطه شروع عالی است که می تواند به شما در مدیریت تجارت و همچنین توسعه سایت کمک کند.
یک نظرسنجی در سال های اخیر نشان داده است که 48٪ از شرکت ها اکنون 50 تا74٪ از کل خرید های خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. بعلاوه، 23٪ از شرکت ها 75٪ یا بیشتر خرید خود را به صورت آنلاین انجام می دهند.
فناوری های نوظهور تجارت الکترونیکی همچنین مانع ورود مشاغل سنتی B2C برای افزودن مؤلفه B2B (B2C2B) و بالعکس، برای فروش مستقیم شرکت های B2B به مصرف کننده (B2B2C) شده است.
مزایای استفاده از پلتفرم فروشگاهی B2B
استفاده از پلتفرم فروشگاهی B2B مزایای بسیاری دارد و برای موفقیت در تجارت بسیار حیاتی است. در اینجا چند دلیل وجود دارد که نشان می دهد چرا استفاده از یک سیستم فروشگاهی B2B حائز اهمیت هستند:
1. دستیابی به مشتریان جدید
یک سیستم فروشگاهی B2B با صفحات فهرست عمومی راهی قدرتمند برای دستیابی به مشتریان جدید B2B است. با ورود به اینترنت، می توانید از استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای افزایش دسترسی خود به مشتریان جدید استفاده کنید.
خریداران آینده شما نه تنها خرید آنلاین را ترجیح می دهند بلکه آن را از شما تقاضا خواهند کرد. خریداران B2B آنقدر عادت به خرید آنلاین دارند که انتظار آن را می کشند. خرید آنلاین کارآمد است و خریدهای مکرر را بسیار آسان می کند.
2. مدیریت بهتر تأمین کنندگان و مشتریان
یک سیستم فروشگاهی B2B مدیریت بهتری را در مواجه با تامین کنندگان و هم مشتریان به شما ارائه می دهد. دیجیتالی شدن به معنای استفاده از یک نرم افزار مدیریت مشاغل است. این اطلاعات به شما در مورد نحوه خرید مشتریان کمک خواهند کرد.
شما قادر خواهید بود از این اطلاعات برای ایجاد تجربه های خرید بهتر و شخصی تر برای مشتریان خود استفاده کنید. اساساً، کل ابتکار عمل یک پیروزی برای هر دو طرف است.
3. فروش بیشتر به مشتریان فعلی
نه تنها به مشتریان جدیدی دسترسی خواهید یافت، بلکه سیستم فروشگاهی به شما امکان می دهد تا به راحتی برنامه توصیه شده فروش متقابل و فروش بالاتر را به راحتی اجرا کنید. این کار همزمان با ارائه یک تجربه شخصی به خریداران است. شما می توانید به آنها کمک کنید تا محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند، بدون اینکه آنها مجبور شوند از شما سوالی بپرسند، دقیقاً مانند کاری که یک همکار فروش حضوری انجام می دهد.
4. تجزیه و تحلیل بهتر داده ها
سیستم فروشگاهی B2B بستر مناسبی را برای یک سازمان در جهت راه اندازی یک کمپین تحلیلی جامع فراهم می کند. با تجزیه و تحلیل، B2B ها می توانند تصمیمات تجاری بهتری بگیرند.
این ویژگی در هر بستر فروشگاهی B2B موجود است که تجزیه و تحلیل عمیق و اثربخشی در زمینه فروش ارائه دهد. می توانید انواع مختلفی از گزارش ها را تهیه کنید تا از پیشرفت کار خود مطلع شوید.
تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا دریابید چه عواملی برای کسب و کار شما مفید هستند. شما می توانید به دنبال مشتری در سایت خود باشید و بر این اساس برای افزایش تعامل سایت گام بردارید. در مجموع، این ویژگی نقش اساسی در موفقیت کسب و کار شما خواهد داشت.
مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی B2B چیست؟
1. افزایش فروش. فروش بیشتر با فعالیت کمتر در زمینه تحقیق و جست و جو
2. افزایش قابلیت بازدید توسط کاربران. بر اساس درخواست و سهولت قابل کشف، RFPs را برنده شوید.
3. مقیاس پذیری. برند خود را با فروش ورودی و خروجی مقیاس بندی کنید، برای تجهیزات اضافی و خطوط تولید درآمد کسب کنید.
4. گسترش. با استفاده از یک منبع واحد از حقیقت و سایت های محلی برای کسب وفاداری مشتری استفاده کنید، فراتر از پیشنهادات فعلی، فعالیت های خود را به آن طرف مرزهای جغرافیایی بکشانید و کار خود را گسترش دهید.
5. کسب تجربه مشتری. تجربه مشتری خودکار و سفارشی را برای نسل جدید خریدار B2B فراهم کنید.
این تصور غلطی است که دنیای سایت های فروشگاهی نمی توانند از نیازهای فروشندگان و برندهای B2B پشتیبانی کنند. حتماً بودجه ای مناسب برای راه اندازی سایت B2B خود اختصاص دهید، از جمله با شرکا و شرکت های معتبر در جهت طراحی و ایجاد ابزارهای منحصر به فرد و مورد نیاز خود اقدام کنید.
اگرچه ممکن است نیاز به سرمایه گذاری داشته باشید، اما افزایش درآمدی که انتظار دارید بسیار بیشتر از این هزینه های اولیه است.
یک وب سایت نقش عمده ای در تجارت B2B دارد و شما باید اطمینان حاصل کنید که تجربیات رضایت بخشی به چشم کاربران و مشتریان شما خواهد آورد. رعایت این نکات و استراتژی ها می تواند به شما کمک کند تا وب سایت B2B خود را با کارایی و عملکرد بهتری طراحی و ایجاد کنید. تیم طراحی حرفه ای وبینه اینجاست تا به شما در اجرای سایتB2B و بازاریابی ورودی کمک کند. برای درک بیشتر این موضوع با متخصصان ما تماس بگیرید