استفاده از واقعیت افزوده در فروشگاه اینترنتی به چه صورت است؟

فروش اینترنتی با امکان واقعیت افزوده نوع جدیدی از معرفی محصولات به صورت مجازی است که کاربر میتواند در محیطی که مدنظر دارد محصول شما را به صورت شبه واقعی مشاهده کند. این فناوری میتواند برای طراحی سایت در برخی از صنایع کاربرد بسیار جالبی داشته باشد مخصوصا کسب و کارهایی که در دکوراسیون داخلی و تجهیزات آشپزخانه کار میکنند. یکی از سایت هایی که به صورت رسمی از ایده نمایش محصولات خود به صورت واقعیت افزوده استفاده کرد شرکت شیرآلات راسان است که بازدهی خوبی هم در معرفی کالاهای خود از طریق واقعیت افزوده به همراه داشت.

معرفی تکنولوژی واقعیت افزوده VR

برای درک بهتر واقعیت افزوده تصور كنيد از طريق دوربين تلفن هوشمندتان یک محیط مانند وسط اتاق را باز میکند و سپس مبلی که تمایل به خرید آن را دارید به صورت مجازی در آن محیط دیده میشود و از همه جالب تر این است که شما میتوانید مانند یک مبل واقعی با عقب و جلو رفتن دوربین و تغییر موقعیت خود مبل را در جایی که قرار داده اید ببینید و نسبت به اینکه با سایر بخش های اتاق هماهنگ است یک بررسی مجازی و سریع داشته باشید. این سرویس هزینه ای برای مشتری ندارد و کافی است که وارد سایت شما شود و به جای اینکه صرفا تصاویر محصولات را در محیط های عکاسی شده ببینید میتواند به صورت ۳ بعدی قبل از خرید در محیط خود آن را کالا را مشاهد کند.

چه کسب و کارهایی میتوانند از واقعیت افزوده استفاده کنند؟

اصولا بهترین کارایی در واقعیت افزوده در کالاهایی است که قرار است در محیط کار یا منزل مشتری قرار بگیرد البته مانند شیرآلات آشپزخانه ، لوازم خانگی ، مبلمان ، تابلو و هرچیزی که میتواند در یک محیط منزل یا محل کار قرار بگیرد. حتما برای شما هم پیش آمده که قبل از خرید یک کالا از فروشگاه اینترنتی با خود بگوید که اگر میشد دقیقا بدانم دکوری مورد نظر در این فضا به چه شکلی دیده میشود ... و از اینکه با فرم محیط هماهنگ است مطمن شوید. در واقعیت افزوده AR همین اتفاق به عمل تبدیل میشود و قبل از خرید کالا میتوان از اینکه واقعا مناسب محیط شما است اطمنان بالایی بدست آورید. همچنین در سایر محصولات مانند لوازم آرایشی و عینک هم میتوان از واقعیت افزوده کمک گرفت به طور مثال برند آرایشی صفورا امکان انتخاب بهتر محصولات خود را به صورت مجازی روی صورت خریدار تست میکند.

واقعیت افروده در لوازم آرایشی

مثلا تصور کنید که با تکنولوژی AR  خرید عینک آسان می‌شود، حتی آسان‌تر از زمانی که عینک را به صورت حضوری می‌خرید. شما می‌توانید به سرعت عینک‌های مختلف را روی تصویری که از خودتان در صفحه موبایل می‌بینید تست کنید و عینک مناسب با فرم صورت و رنگ پوست خود را قبل از خرید آنلاین تست کنید.

مزیت استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده برای برند ها

برندهایی که همگام با فناوری های جدید حرکت میکنند وجه تمایزی ویژه ای با سایر رقبای خود  دارند و از فرصت نوآوری برای بهتر ساختن برند خود بهره میگیرند. استفاده از AR در فروشگاه مجازی شما میتواند حداقل ۳ مزیت را ایجاد کند

- فروش آنلاین شما بیشتر خواهد شد و نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری بیشتر هم بالاتر خواهد رفت

- مشتری بیشتر در فروشگاه شما به دنبال محصولات متنوع خواهد بود و این موضوع موجب بالاتر رفتن رتبه SEO فروشگاه است و در آینده بازدید های سایت شما بیشتر هم میشود. به طور کلی طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی با این قابلیت‌ها و امکانات جدید برای هر کاربری جذابیت بالایی دارد. 

- موجب ارتقا سطح برند است و به صورت غیرمستقیم مصرف کنندگان سایت شما نیز بالاتر خواهد رفت

- حجم عودت کالا کاهش پیدا میکند و هزینه های بازپس گیری و انبارداری مجدد کمتر خواهد شد

آیا واقعیت افزوده AR با واقعیت مجازی VR یکسان است ؟

تشابه اسمی این دو تکنولوژی بسیاری از مردم را به یاد استفاده از عینک های فیسبوک می اندازد که میتوانند شخص را در دنیایی مجازی وارد میکند اما واقعا این دو تکنلوژی کاملا متفاوت است همانطور که از عنوان واقعیت افزوده مشخص است در دنیایی واقعی یکسری اشیا را به صورت مجازی استفاده میکند احتما شما در اینستاگرام هم افکت هایی مانند مژه مصنوعی و کلاه روی سر و عینک را دیده اید که نوعی واقعیت افزوده هستند یا بازی های موبایلی مانند بازی «پوکمون گو» که پوکمون‌ها را در محیط و معابری که شما در حال عبور و مرور در آن بودید، نشان می‌داد نیز یکی از اولین جلوه‌های تجاری شدن تکنولوژی واقعیت افزوده بود.

تفاوت واقعیت افزوده با واقعیت مجازی

آینده و پیش بینی استقبال مردم از واقعت افزوده 

با آمدن گوشی های هوشمند و اینترنت پر سرعت در ایران کسب و کارها شاهد حضور میلیونی کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی و سایت ها بودند و با معرفی محصولات خود میتوانستند فروش خود را از روش سنتی خارج کنند که البته همین اتفاق هم رقم خورد و همچنان کسب و کارها همگام با تغییرات در طراحی سایت و بهبود سایت های فروشگاهی خود در حال ارتقا کیفی خدمات فروش آنلاین خود هستند در خصوص واقعیت افزوده هم  در دسترس قرار گرفتن 5G و بهبود پهنای باند، علاقه خرده‌فروشان را به تست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی افزایش می‌دهد. نسل های جوان به دنبال تجربه خرید تعاملی بیشتری هستند؛ بر اساس یک گزارش، ۳۰ درصد از مصرف‌کنندگان نسل Z در مقایسه با ۱۴ درصد از نسل‌های قدیمی‌تر، خواهان استفاده بیشتری از  فناوری‌های AR و VR در عرصه فروش آنلاین هستند.

با طراحی وب سایت اختصاصی خود می‌توانید این قابلیت و البته صدها نوع امکانات دیگر را به راحتی و بدون کاهش سرعت سایت و نیاز به افزونه‌های متنوع در سایت پیاده کنید.

 

جهت دریافت مشاوره خدمات واقعیت افزوده می‌توانید با شماره های درج شده در بخش تماس با ما حاصل فرمائید.

امیدواریم این مقاله به شما در یافتن راه‌کاری مناسب برای استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده در فروشگاه اینترنتی کمک کرده باشد. ما در وستا آماده ارائه خدمات واقعیت افزوده به شما عزیزان هستیم. 

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید