طراحی سایت با وردپرس

اگر از اهمیت و رونق بازار آنلاین اطلاع دارید حتما میدانید داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری اجباری است و بهترین روش طراحی سایت هم استفاده از وردپرس خواهد بود. دلیل این موضوع فراوانی بسیار زیادی است که در میان مشتریان دارد و آزمایش خود را طی سالهای اخیر به خوبی پس داده و طراح سایت میتواند هر نوعی وبسایتی را با استفاده از وردپرس اجرا کند. همچنان که مشتریان طراحی سایت زیاد میشود روش های طراحی و پیاده سازی سایت ها هم تغییر کرده و کسب تجربه در اجرای پروژه های متعدد موجب افزایش مهارت شرکت طراح سایت در اجرای پروژه های آتی خواهد بود. 

انتخاب وردپرس بر اساس آمارها نشان میدهد که گزینه خوبی برای بسیاری از سایت ها خواهد بود طبق آمار منتشر شده از W3Techs حدود ۴۳% از کل وب سایت های دنیا با وردپرس طراحی شده اند. اگر بخواهیم این آمار را فقط درباره سایت هایی که به وسیله CMS ها ساخته شده اند بررسی کنیم، آمار استفاده از وردپرس بسیار بیشتر می شود تا جایی که به عدد ۶۴٫۳% می رسیم! این آمار از کارایی خوب و مناسب بودن آن برای هر نوع وبسایتی حکایت دارد البته به شرطی که به روش طراحی سایت و نحوه اجرای آن توجه باید داشت چرا که استفاده از روش های آماده و غیراصولی میتواند نتیجه خوبی برای سایت شما به همراه نداشته باشد.

ما اخیرا با بررسی سایت چند شرکت معروف نرم افزاری ایرانی پی بردیم که آنها نیز از وردپرس استفاده میکنند البته در خصوص طراحی سایت با روش کدنویسی نیز تاکید شده که حتما از روش کدنویسی قالب استفاده شود و از صفحه سازها استفاده نگردد. چون استفاده از صفحه سازها در نهایت اینکه سرعت کار را افزایش میدهد اما کدنویسی را حذف کرده و موجب اجرای کدها و نرم افزارهای متعددی میشود که کارایی و موضوع SEO پذیری سایت را به مشکل مواجه میکند برای این موضوع پیشنهاد میشود توجه داشته باشید که از صفحه سازها در صفحات اصلی سایت خود استفاده نکنید.

مقاله : چرا نباید از صفحه سازها در طراحی سایت وردپرسی استفاده کرد این موضوع را کاملا روش باز میکند.

سایت-وردپرسی

رشد روز به روز وردپرس و موفقیت بالای آن نسبت به رقبای خود

با گذشت زمان، بر طبق Google Trends گرایش به وردپرس نسبت به Blogger ،SharePoint و Drupal افزایش یافته است. همچنین با نگاهی فراتر ازسطح وبلاگ نویسی درمی یابیم که وردپرس برای ساخت یک شبکه اجتماعی با عملکردی کامل و درون مایه ای مطلوب و نیز شروع یک کسب و کار آنلاین بسیار مناسب است. 

مزیت طراحی وب سایت با وردپرس

1. سادگی وسهولت استفاده

کیفیت بالا به وردپرس کمک کرد تا رقبایی مانند دروپال و جوملا را پشت سر بگذارد و به گزینه مورد علاقه توسعه دهندگان وب در سرتاسر دنیا بدل شود. پس دیگر نیازی به تسلط بر PHP ، CSS ، HTML و سایرفناوری های پیچیده نیست. اگر مایل نباشید مجبور نیستید با هیچ کد گذاری سرو کله بزنید. اما اگر به دنبال طراحی وب سفارشی و منحصر به فرد هستید و یا به ویژگی های خاصی نیاز دارید، می توانید از الگوهای وب سایت های وردپرس انتخابی داشته باشید یا با یک توسعه دهنده وب حرفه ای کار کنید.
این ویژگی به شما امکان می دهد تا زمانی را که باید صرف یادگیری طراحی وب سایت خود کنید، صرفه جویی کرده و نیز به شما فرصت می دهد تا این زمان را به رشد در سایر زمینه های کسب و کار خود اختصاص دهید.

2. با ثبات و مدرن

وردپرس مشابه تلفن همراه شما از آخرین فناوری، روندها و نیازهای کاربر مطلع است. عملکرد و هدف یک وب سایت می تواند با گذشت زمان تغییر کند و خوشبختانه وردپرس برای این مشکل هم راه حل هایی دارد. بروزرسانی های منظم به این معنی است که CMS با اهمیت باقی می ماند، مشکلات بر طرف می شوند و ویژگی های مفید و مهیج به طور متناوب اضافه می شوند.

3. گزینه های جذاب طراحی

وردپرس با هزاران تم اختصاصی ارائه می شود که بسیاری از آنها رایگان هستند و به شما امکان می دهند خلاقیت و ایده های خود را به دلخواه بر روی سایت شخصی سازی کنید.

4. انعطاف پذیری

برای داشتن جلوه ای جدید در وب سایت یا سازگاری آن با روند دائما در حال تغییر رسانه های آنلاین، می توانید از بین 22000 افزونه و هزاران مضمون دست به انتخاب بزنید. به عنوان مثال می توانید برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، پلاگین Yoast SEO را نصب کنید. با نصب سایر CMSها، ابزارهای تخصصی از این قبیل می توانند به طرزی باورنکردنی پیچیده باشند. اما با وردپرس، فقط درچند دقیقه می توانید کتابخانه ای از افزونه ها را با اهداف مختلف نصب کنید.

5. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

وردپرس سئو را به بخش های مختلف تقسیم می کند، استفاده از برچسبهای H1 ،H2 ،HU، استفاده از کلمات کلیدی در URL وب سایت شما و پشتیبانی از افزونه هایی مانند Yoast WordPress SEO، Platinum SEU Pack، All In One SEO Pack،SEO UltimatU  و سایر موارد مشابه.
وردپرس یک سئو دوستانه است. وب سایت هایی که با استفاده از WP ساخته شده اند دارای کدهای ساده و ثابت هستند که آنها را برای نمایه سازی Google ایده آل می کند. مولفه های سئو برای هر صفحه نیز می توانند به صورت سفارشی تنظیم شوند تا به شما کنترل کاملی در مورد صفحاتی که می خواهید در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند، ارائه دهد.

6. ساختار

یکی از ویژگی هایی که سئو وردپرس را آماده می کند ساختار آن است. وب سایت هایی که دارای ساختار اصولی هستند سریعتر بارگیری می شوند و وب سایت های پر محتوا سریع تر نظر بازدیدکنندگان را جلب می کنند. در گام بعدی وردپرس امکان ایجاد نقشه های سایت XML را فراهم می کند و به ربات های گوگل می گوید صفحات وب سایت شما در کجا قرار دارند و کدام یک ارزش بازدید را دارند. این ویژگی به شما در زمینه خدمات سئو طراحی وب سایت فرصت خوبی خواهد داد و برای شما مفید فایده خواهد بود.

7. مدیریت آسان محتوا

مدیریت محتوا هرگز آسان نبوده و نیست ولی شما می توانید با بهره گیری از ویرایشگران، نویسندگان، مدیران و تفهیم الگوهای مدنظر خود به آنان و محدود کردن آزادی شان، کارها را هر چه بیشتر برای خود ساده کنید. اگر توانایی ویرایش یک فایل Word را دارید، پس می توانید محتوا را در وب سایت وردپرس مطابق با خواست خود تغییر دهید.

8. توانایی به اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در جامعه عظیم وردپرس از هر زمان دیگری آسان تر شده است. وردپرس با در اختیار گذاشتن ابزارک هایی برای رسانه های اجتماعی نظیر plug-inها، API ها و سایر مواردی که برای اتصال حساب های رسانه های اجتماعی خود به وب سایت شخصی و به اشتراک گذاری محتوای خود در سیستم عامل های مختلف نیاز دارید، راه را برای شما ساده تر کرده است.

9. منبع باز

نرم افزار منبع آزاد نرم افزاری است که کد منبع آن برای اصلاح یا بهبود توسط هر فردی در دسترس عموم است. به عنوان یک نرم افزار منبع باز، وردپرس روزانه توسط هزاران توسعه دهنده در سراسر جهان در حال بهبود است. این امر توسعه دهندگان را به مشارکت در ویژگی های جدید سیستم عامل جذب کرده است. این توسعه دهندگان جریانی از پلاگین های جدید ایجاد کرده اند که وردپرس را هر روز راحت تر و مفیدتر می کند. اگر عملکرد خاصی را از سایت خود انتظار دارید، به احتمال زیاد افزونه ای در فهرست وردپرس وجود دارد که می تواند این کار را انجام دهد.
توسعه دهندگان همچنین برای ایجاد مضامین جذاب با گرافیست ها کار می کنند و بسیاری از این مضامین یا رایگان هستند و یا دارای قیمتی مقرون به صرفه اند. به دلیل وجود جامعه قوی توسعه دهندگان خلاق، وب سایت های وردپرس می توانند به همان اندازه شرکت های استفاده کننده از آنها، بی نظیر باشند.

10. عملکرد

در حالی که اکثر سازندگان وب سایت HTML فقط به ویژگی های اساسی می پردازند، وردپرس این ایده را به سطح جدیدی می رساند. این مهم با ارائه تم ها و افزونه هایی که سفارشی سازی وب سایت شما را آسان می کنند و تجربه کاربر را بهبود می بخشد میسر می شود. هنگام ثبت نام در وب سایت وردپرس، محدودیتی در نحوه استفاده از انواع افزونه ها و موضوعات وجود ندارد. با طیف وسیعی از موضوعات مدرن و جدید، تقریبا همه می توانند سایتی را برای هر گونه ازکسب و کار ایجاد کنند.

11. رابط های برنامه نویسی برنامه (API)

شبکه های رسانه های اجتماعی با ارائه API ها، امکان ادغام سرویس های شخص ثالث را با وب سایت های کاربر فراهم می کنند. وردپرس هزاران API را در دسترس شما قرار می دهد و به شما این امکان را می دهد تا منابع خارجی را در وب سایت خود ادغام کنید.

12. پشتیبانی

انجمن وردپرس شامل هزاران تکنسین و داوطلب است که در انجمن های مختلف مشاوره و پشتیبانی رایگان ارائه می دهند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوال خود را ارسال کنید و در کمترین زمان پاسخ را دریافت خواهید کرد.

13. سرعت و کارایی

هرچند باور آن سخت به نظر می رسد اما وردپرس به شما این اجازه را می دهد تا وب سایت خود را در کمتر از یک روز بسازید، به تنها چیزی که نیاز دارید تصاویر و محتوا است. ممکن است بسیاری استدلال کنند که گزینه های نرم افزاری اختصاصی دیگری نیز وجود دارد و برخی از آنها عمده مزایای فوق را ارائه می دهند، اما باید پذیرفت که هیچ یک از آنها به یکباره ارائه نمی شود و هیچ یک از آنها به ارزش، انعطاف پذیری و کارایی وردپرس نمی رسند.

معایب طراحی با وردپرس

قابل ذکر است که همه وب سایت ها به نحو یکسان طراحی و ساخته نمی شوند. وب سایت ها می توانند مشکلات فنی  داشته باشند و نیاز باشد از طرف تیم طراحی دائما مدیریت شوند، خصوصا اگر با وردپرس ایجاد شده باشند. ما قصد داریم شش نقص وب سایت هایی که با وردپرس ایجاده شده اند را با شما در میان بگذاریم.

1. برای ویژگی های اضافی به پلاگین های زیادی نیاز دارید
زمانی که تیم طراحی شما یک الگوی طراحی یا template خریداری می کند، معمولا صفحات آماده و کاملا طراحی شده وب سایت را دریافت می کنند که باید با انواع محتوا (تصاویر و متن) بروز شود. با این حال، اگر می خواهید ویژگی هایی را به وب سایت خود اضافه کنید، تیم طراحی شما باید پلاگین ها را در وردپرس جستجو کند. برخی از افزونه ها رایگان هستند و برخی دیگر با هزینه ارائه می شوند. گاهی اوقات، افزونه های یافته شده منسوخ شده اند و دیگر استفاده نمی شوند.
به عنوان مثال، اگر می خواهید اینستاگرام خود را در وب سایت اضافه کنید، باید InstaWidget را بارگیری یا آپلود کنید.
تیم طراحی باید افزونه ها را نصب، مدیریت و بروزرسانی کند. مدیریت این مسئله دشوار است و به ندرت توسط آنها انجام می شود.

2. بروزرسانی مکرر تم و پلاگین
به خاطر داشته باشید که در عصر دیجیتال، همه چیز به طور مداوم در حال تغییر است تا تجربه کاربر را بهبود بخشند. تیم طراحی باید دائما به سایت شما وارد شود تا داشبورد را بررسی کند و ببیند آیا تم یا پلاگین های شما بروز رسانی نیاز دارند یا خیر. این امر سبب می شود آنها از دیگر پروژه های خود عقب بمانند زیرا مکررا نیاز به بررسی و سرکشی برای بروزرسانی سایت شما را دارند.

3. سرعت پایین
وردپرس با توجه به تمام افزونه های اضافه شده، پایگاه داده های بیش از حد اشباع شده و پایگاه کد، هنوز یک پلتفرم کند است. با این حال، این ها تنها مواردی نیستند که می توانند وب سایت شما را کند کنند. تصاویر بزرگ، تعدد متون در صفحه و هاست یا میزبانی نامطمئن می تواند بر سرعت وب سایت شما تاثیر منفی بگذارند.
سرعت بارگیری صفحه برای وب سایت بسیار مهم است. شما به وب سایتی نیاز دارید که سریعا بارگیری شود تا مخاطبان تان بی حوصله نشوند و تصمیم به ترک سایت نگیرند، کندی سایت می تواند باعث تقلیل فعالیت های شغلی شما شود زیرا آنها آنچه را که شما ارائه می دهید به موقع نمی توانند ببینند.

4. رتبه بندی ضعیف SEO
وردپرس منحصرا ویژگی های محدود بهینه سازی SEO را در بسته های خود ارائه می دهد که برای کمک به شما در رتبه بندی در Google کافی نیستند. اگر حقیقتا می خواهید تلاش خود را در زمینه جستجوگرها به حداکثر برسانید، بنابراین برای پیشی گرفتن از سایر رقبا در یک بازار رقابتی، به یک نرم افزار و فناوری قوی تر نیاز دارید.

5. آسیب پذیری وب سایت
مانند همه موارد موجود در اینترنت، وب سایت شما نیز مستعد هک شدن و اسپم شدن است. به دلیل محبوبیت وردپرس، هدف اصلی هکرها و اسپمرها نیز است. حتی اگر تیم طراحی تمام افزونه های امنیتی وردپرس را بارگیری کند، برای ایمن نگه داشتن وب سایت شما کافی نیست.
اگر بخش وبلاگی داشته باشید که امکان ارسال نظر را می دهد یا فرم تماس با ما دارید، وب سایت شما مستعد دریافت هرزنامه ها می شود. مرور نظرات و ایمیل ها می تواند زمانبر باشد. هرگونه آسیب پذیری وب سایت می تواند تاثیر منفی بر اعتبار شما بگذارد و بالقوه ویروس ها را به کاربران شما منتقل کند.

6. بدون توجه از بین می رود
وب سایت ها می توانند به دلایل مختلفی بدون اطلاع قبلی از کار بیفتند. اگر به سایت خود توجه لازم را ندارید، ممکن است متوجه نشوید که سایت شما رو به افول است. ممکن است برای چند ساعت یا حتی چند روز از کار بیفتد، بنابراین بر روی کسب و کار شما تاثیر منفی می گذارد. سپس باید تیم طراحی دیگری را استخدام کنید تا به شما کمک کند سایت را به روز کنید، که این نیز هزینه ای دیگر است وعلی رغم تمایل شما مجبور به پرداخت هستید.

وردپرس از اجزای زیر تشکیل شده است:

_ هسته وردپرس: فایل های اصلی که نصب وردپرس را تشکیل می دهند. قبل از انجام هر کار دیگری باید آنها را نصب کنید، زیرا عملا باعث می شوند تا وردپرس کار کند.

_ پایگاه داده: جایی است که تمام مطالب و تنظیمات شما ذخیره می شود. وردپرس بدون پایگاه داده کار نمی کند. اگر وردپرس را به صورت دستی نصب کنید، باید یک پایگاه داده ایجاد کنید. اما اگر از نصب کننده خودکار استفاده می کنید، این کار را برای شما انجام خواهد داد.

_ فایل های اضافه: در بالای فایل های اصلی وردپرس، می توانید فایل های اضافی را برای تم ها، پلاگین ها و آپلودها نصب کنید. این موارد باعث عملکرد بهتر سایت و همچنین منحصر به فرد شدن سایت شما می شوند. ما نحوه کار هر یک از اینها را در ادامه توضیح خواهم داد.

_ صفحه ادمین: صفحات ادمین یا داشبورد امکان تعامل با پیکربندی وردپرس را برای شما فراهم می کند. این بدان معنی است که شما می توانید بدون نیاز به نوشتن کد، سایت خود را مدیریت کنید.

هسته وردپرس

پایه و اساسی که سایت وردپرس شما بر آن بنا شده، مجموعه ای از فایل ها است که هسته وردپرس را تشکیل می دهند. هنگام نصب وردپرس، کاری که می کنید اضافه کردن مجموعه ای از فایل ها به وب سایت است. این فایل ها حاوی کدی هستند که وردپرس را اجرا می کنند.

هسته-وردپرس

شما می توانید وردپرس را به یکی از دو روش زیر نصب کنید:
با استفاده از نصب کننده خودکار ارائه شده توسط شرکت میزبان شما، که ساده ترین راه است.
بارگیری پرونده ها از WordPress.org و بارگذاری آنها در سایت، که مطمئن ترین روش است.

میزبانی وردپرس با SiteGround
 Envato Tutsبا  SiteGroundکه یک ارائه دهنده قابل اعتماد میزبانی وردپرس است، همکاری کرده است. آنها شامل یک نصب کننده خودکار برای شروع به کار آسان هستند و به شما امکان کنترل کامل سایت را نیز می دهند. به لطف همکاری Envato با SiteGround، می توانید تا 70٪ از میزبانی وردپرس تخفیف بگیرید.

میزبانی-وردپرس

نیازی نیست که نگران پرونده ها یا محتوای آنها باشید و هرگز نباید هیچکدام را ویرایش یا حذف کنید. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است وب سایت شما آسیب ببیند. حتی اگر اینطور نشود، مرتبه بعدی که وردپرس را بروز رسانی می کنید، هر تغییری ایجاد کنید از بین می رود. به همین دلیل به جای ویرایش فایلهای اصلی، از افزونه ها برای ایجاد تغییر در سایت وردپرس استفاده کنید.

پایگاه داده

علاوه برهسته وردپرس، سایت شما برای کار به یک پایگاه داده نیاز دارد که در آن تمام مطالب و تنظیمات شما ذخیره می شود. پایگاه داده وردپرس از 12 جدول تشکیل شده است. موارد مختلفی برای پست ها، طبقه بندی ها، فراداده ها و تنظیمات وجود دارد.

پایگاه-داده-وردپرس

باز هم، شما نیازی به نگرانی در مورد این جداول پایگاه داده ندارید. وردپرس هر زمان که از صفحات ادمین برای کار در سایت خود استفاده می کنید، داده ها را به طور خودکار در آنها ذخیره می کند و آنها را بروز می کند. سعی نکنید پایگاه داده را به صورت دستی ویرایش کنید، حتی اگر ارائه دهنده میزبان به شما امکان دسترسی به آن را بدهد. انجام این کار یک خطر جدی است که می تواند به سایت شما صدمه جبران ناپذیری بزند.

توجه: اگر با اجرای WordPress Multisite شبکه ای را در نصب وردپرس خود ایجاد می کنید، وردپرس چند جدول اضافی برای اجرای شبکه و سایت های موجود در آن اضافه می کند. باز هم می توانید از صفحات ادمین به همه مواردی که نیاز دارید دسترسی پیدا کنید و نیازی به دسترسی مستقیم به پایگاه داده ندارید.

فایل های اضافی

تم، پلاگین و آپلود

پیشتر اشاره شد که هسته وردپرس مجموعه ای از فایل ها را شامل می شود که حاوی کدی برای اجرای وردپرس است واین نکته را متذکر شدیم که اگر می خواهید سایت وردپرس خود را اصلاح کنید، باید پلاگین نصب کنید.
همانند فایل هایی که هسته اصلی وردپرس را تشکیل می دهند، فایل های اضافی را نیز به همان شیوه به سایت خود اضافه کنید، درست مانند سایر موارد دیگر. احتمالابه صورت دستی این پرونده ها را اضافه نخواهید کرد. نیازی نیست که آنها را در ارائه دهنده میزبانی خود یا موارد مشابه دیگری بارگذاری کنید. در عوض، از داشبورد وردپرس برای نصب پرونده ها و بارگذاری آنها از رایانه خود استفاده کنید.
فایل های اضافی مورد استفاده وردپرس:
فایل تم ها
فایل پلاگین ها
آپلودها

همه این پرونده ها را می توانید در پوشه محتوای wp در محل نصب وردپرس خود پیدا کنید (برای کار با آنها نیازی به دسترسی ویژه ندارید، همه این کارها را می توانید از طریق صفحات ادمین انجام دهید).

فایل های تم
فایل هایی هستند که سبب می شوند تم سایت شما به درستی کار کند. تم تعیین می کند سایت شما چطور به نظر برسد و نحوه نمایش محتوا را مشخص می کند. هر سایت به طور معمول می تواند فقط یک تم را اجرا کند و شامل فایل های الگویی است که وردپرس برای گرفتن محتوا از پایگاه داده و خروجی آن در صفحه استفاده می کند. تم همچنین شامل یک استایل شیت خواهد بود که مشخص می کند که ظاهر سایت چگونه به نظر برسد.
مهم است که برای انتخاب تم مناسب سایت خود وقت بگذارید، زیرا نحوه نمایش سایت شما برای بازدیدکنندگان، بازتاب برند شما را خواهد بود. بسیاری از مضامین را می توانید با استفاده از Customizer شخصی سازی کنید.

بهترین تم های وردپرس در ThemeForest
اگر قصد ایجاد و طراحی سایتی بی نظیر با وردپرس را دارید، با تم های رایگان می توانید کارهای زیادی انجام دهید. اگر در مورد تم هایی که باید بابت آنها هزینه بپردازید کنجکاو هستید، می توانید هزاران مورد از بهترین تم های WordPress را که در ThemeForest قرار داده شده، پیدا کنید. این تم های وردپرس با کیفیت بالای خود تجربه کاربری وب سایت را برای شما و بازدید کنندگان بهبود خواهند بخشید.

تم-وردپرس

شما می توانید پرونده های تم خود را در فهرست wp content / themes پیدا کنید، جایی که هر موضوع پوشه خاص خود را دارد. همانند آنچه گفته شد، شما واقعالازم نیست نگران این موضوع باشید. مهمترین نکته این است که شما با رفتن به بخش Appearance\u003e Themes در صفحات ادمین یا با استفاده از Customizer با تم ها کار کنید.

می توانید مقاله ی طراحی اصولی وردپرس بدون قالب آماده را مطالعه نمایید.

فایل های پلاگین
وقتی می خواهید عملکرد سایت خود را اصلاح یا چیزی به آن اضافه کنید (مانند شکل ظاهری آن)، یک افزونه نصب می کنید. پلاگین ها قابلیت های بیشتری را اضافه می کنند که می تواند از یک پیام ساده در پاورقی گرفته تا یک افزونه کامل SEO یا پلاگین اجرایی باشد.
پلاگین های خاصی وجود دارد که برای نصب در هر سایتی به مدیریت آن سایت پیشنهاد می شود. این موارد شامل پلاگین های پشتیبان، پلاگین های امنیتی، افزونه های عملکرد و پلاگین های SEO می باشد. همه این ها باعث می شود که سایت شما روانتر کار کند یا اثربخشی بیشتری داشته باشد. طیف گسترده ای از افزونه های رایگان برای همه این توابع وجود دارد که می توانید در فهرست افزونه های وردپرس آنها را پیدا کنید.

پلاگین-وردپرس

پلاگین های پیشرفته وردپرس در CodeCanyon
همچنین می توانید افزونه های حرفه ای وردپرس با کیفیت بالا را در CodeCanyon پیدا کنید. این افزونه ها با پشتیبانی رایگان و بروز رسانی های مادام العمر ارائه می شوند و می توانند به ارتقا کمی و کیفی سایت شما کمک کنند.

پلاگین-پیشرفته-وردپرس

فایل های بارگذاری
بارگذاری ها شامل هر رسانه ای است که به سایت خود اضافه می کنید. بنابراین اگر تصویری را در پستی بارگذاری کنید، در پوشه آپلودها ذخیره می شود. درست مانند تم ها و پلاگین های شما، این مورد در پوشه محتوای wp یافت می شود. بارگذاری ها می تواند شامل انواع دیگر رسانه باشد، از جمله فایل های PDF، ویدئو و هر چیز دیگری که می خواهید بارگذاری کنید. همچنین برخی از پلاگین ها به طور مستقیم فایل ها را به بخش بارگذاری اضافه می کنند که می تواند شامل پرونده های پشتیبان یا سایر رسانه ها باشد.

صفحات مدیریتی و ادمین وردپرس

به جای دسترسی مستقیم به پایگاه داده یا فایل هایی که برای کارکرد سایت شما استفاده می شوند، از صفحه ادمین وردپرس برای مدیریت سایت خود استفاده کنید. بیایید به صفحات مدیریتی وردپرس با جزئیات بیشتری نگاه بیندازیم.
ادمین وردپرس دسترسی به طیف وسیعی از صفحات نمایشگر را داراست که می توانید برای مدیریت سایت خود، نصب تم، پلاگین ها و پیکربندی نحوه کار و ظاهر سایت استفاده کنید.

داشبورد-وردپرس

صفحات ادمین شامل موارد زیر می شود:

داشبورد: صفحه ای اصلی برای ادمین سایت شما، که شامل خلاصه ای از آنچه در جاهای دیگر می گذرد است.

پست ها: بخشی از صفحه ادمین که در آن پست ها را می توان اضافه و ویرایش کرد و نیز طبقه بندی ها و برچسب ها را برای آنها اعمال نمود.

رسانه: همه رسانه هایی که بارگذاری می کنید در کتابخانه رسانه ها ذخیره می شوند. می توانید رسانه را در اینجا بارگذاری کنید یا مستقیما در پست ها و صفحات قرار دهید.

صفحات: از آن برای ایجاد صفحاتی ثابت برای سایت خود استفاده کنید. مواردی نظیر اطلاعات مربوط به شما و جزئیات تماس.

کامنت: در اینجا می توانید نظراتی که در پست های شما گذاشته می شود را مدیریت کنید و به آنها پاسخ دهید.

ظاهر: از این صفحات برای مدیریت تم خود، شخصی سازی ظاهر سایت، افزودن ابزارک به نوار کناری و پاورقی و ایجاد یک منوی پیمایش استفاده کنید.

پلاگین: جایی که پلاگین ها را نصب می کنید.

کاربران: می توانید کاربران سایت خود را مدیریت کرده و کاربران جدیدی اضافه کنید.

ابزار: ابزارهای اضافی مانند ورودی و خروجی ها.

تنظیمات: تنظیمات سایت از جمله نام و عنوان آن، نوع صفحه اصلی مورد استفاده و نحوه خوانایی سایت از این قسمت قابل پیکربندی است.

پیکربندی-وردپرس

بهتر است هنگامی که برای اولین بار طراحی وب سایت می کنید، زمانی را برای آشنایی با آن و آزمون و خطا با صفحات ادمین سپری کنید و با نحوه کارکرد آنها آشنا شوید.

#وردپرس #طراحی سایت
رضا بهرامی

سلام . من قبلا یک سایت وردپرسی داشتم که سرعت خوبی نداشت و خیلی کند بود الان میخواستم یک سایت جدید طراحی کنم لطفا راهنمایی کنید سایت ما در زمینه فروش دوربین مداربسته است
مائده اصغری

سلام . بازطراحی سایت وردپرسی یکی دیگر از خدمات وبینه است در این روش طراحی سایت محتوای شما حفظ میگردد و رتبه seo از بین نمی رود البته قیمت آن از طراحی سایت خام بیشتر است . اما اینکه سایت شما کند است میتواند دلایل زیادی داشته باشد مثل کیفیت پایین کدهای قالب یا پلاگین های غیربهینه یا کیفیت پایین هاست در هر صورت نیاز به بررسی و کنترل این موضوع است که با بخش فروش شرکت وبینه تماس بگیرد