ویژگی های طراحی اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای


اپلیکیشن های فروشگاهی روز به روز بیشتر شبیه یک سبک زندگی می شوند. خرید آنلاین برای مردم بسیار آسان تر از رفتن به فروشگاه ها به صورت حضوری است. حتی کسانی که به فروشگاه ها می روند، از اپلیکیشن های تلفن همراه برای بررسی و مقایسه قیمت ها استفاده می کنند. بنابراین اینکه می گوییم اپلیکیشن های فروشگاهی در همه جا وجود دارند و استفاده می شوند، پر بیراه نیست.

طبق آمار، تا سال 2021، فروش تجارت موبایلی 54 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک را به خود اختصاص داده است. با این حال، تنها 12 درصد از مصرف‌ کنندگان خرید از طریق موبایل را راحت می ‌دانند. بنابراین زمینه بزرگ دیگری برای بهبود کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد. این دو آمار ثابت می کند که بازار بزرگی با پتانسیل بالا برای اپلیکیشن های فروشگاهی وجود دارد.

این روزها رفتن به سراغ اپلیکیشن فروشگاهی بسیار رایج است، اما چیزی که یک اپلیکیشن را از دیگری متمایز می کند، ویژگی های آن است. ویژگی های مهم در طراحی اپلیکیشن های فروشگاهی آنلاین باید بتواند بهترین تجربه کاربری را در اختیار کاربران قرار دهد. در این وبلاگ، خواهیم دید که چه ویژگی‌ هایی را می ‌توانید به اپلیکیشن خود اضافه کنید تا آن را در میان رقبای خود برجسته سازید.

 

برترین ویژگی های طراحی اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای

طبق آمار، سال گذشته 62 درصد از کاربران با استفاده از تلفن همراه خود در مدت 6 ماه بسیاری از محصولات و خدمات را به صورت آنلاین خریداری یا دریافت کردند. این موضوع در مورد آینده خرید آنلاین و همچنین تلفن همراه حرف های زیادی برای گفتن دارد.

اپلیکیشن های موبایل بیشتر شبیه یک سبک زندگی به جای یک فناوری نوظهور مورد استفاده قرار می گیرند. با ظهور اپلیکیشن های فروشگاهی، کاربران به سرعت فروشگاه ها را کنار می گذارند. آنها به شدت به فروشگاه های آنلاین متکی هستند، چه برای بررسی محصول، چه بازخورد یا مقایسه قیمت. بنابراین، ویژگی های یک اپلیکیشن فروشگاهی باید برجسته باشند.

برای اینکه در این بازار رقابت بمانید و همچنان امتیاز بالایی کسب کنید، کسب و کار شما باید ویژگی های کلیدی زیر را در طراحی اپلیکیشن موبایل داشته باشد. علاوه بر این، باید بهترین راه‌ ها را برای از بین بردن اشتباهات توسعه اپلیکیشن بدانید.

 

1. مراحل ثبت نام

ویژگی ثبت نام اپلیکیشن فروشگاهی معمولاً اگر خیلی پیچیده یا طولانی باشد، کاربران را آزار می دهد. شما باید مطمئن شوید که ثبت نام تا حد امکان راحت انجام می شود. همه چیز در جهان در حال ساده تر شدن، هستند و اگر روند ثبت نام شما طولانی و دشوار باشد، کاربران علاقه خود را از دست خواهند داد. اپلیکیشن شما نباید اطلاعات زیادی را از کاربران طلب کند، زیرا آنها این موضوع را دوست نخواهند داشت.

2. پشتیبانی از گزینه های پرداخت متعدد

هر مشتری که می خواهد محصولی از اپلیکیشن شما خریداری کند اگر گزینه پرداخت مطلوبی دریافت نکند، به طور کلی اپلیکیشن را ترک خواهد کرد. از این رو، کاربران باید چندین گزینه برای پرداخت داشته باشند. پرداخت چیزی است که اکثر کاربران در مورد آن تردید دارند زیرا شامل جزئیات شخصی و حساب بانکی می شود. آنها فقط به روشی که در همه جای دیگر دنبال کرده اند اعتماد خواهند کرد. 

 

ویژگی-های-طراحی-اپلیکیشن-فروشگاهی-حرفه-ای

 

3. نوتیفیکیشن

هنگامی که محصول جدیدی در اپلیکیشن  بارگذاری می شود یا در حال فروش است، نوتیفیکیشن ها به عنوان یک یادآوری دائمی برای مشتریان عمل می کنند. این امر به فروش بیشتر کمک می کند زیرا مردم را از پیشنهادات و تخفیف های مختلف مطلع می کند. مطالعات نشان داده است که اکثر کاربران زمانی که نوتیفیکیشن برای آنها در دستگاه هایشان ارسال می شود، از اپلیکیشن بازدید می کنند. همین امر سبب شده است که ویژگی نوتیفیکیشن برای یک اپلیکیشن فروشگاهی بسیار مهم باشد.

4. نام تجاری اختصاصی

اپلیکیشن فروشگاهی تلفن همراه باید لوگوی نام تجاری اختصاصی شما و سایر رنگ های خاص را داشته باشد که نشان دهنده برند شما باشد. این هماهنگی بصری باعث جذابیت بیشتر اپلیکیشن و همچنین زیبایی ظاهری می شود. چه به دنبال توسعه اپلیکیشن اندروید باشید و چه iOS، ویژگی های اپلیکیشن فروشگاهی باید از POV مشتریان ساخته شود.

5. یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی قوی ترین و بزرگترین ابزار در دنیای فناوری هستند. ادغام رسانه های اجتماعی در اپلیکیشن شما به کاربران در ورود، ثبت نام و اشتراک گذاری جزئیات محصولات کمک می کند. این یکی دیگر از ویژگی های عالی تجارت الکترونیک موبایل است. اما مزایای یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی فقط به این محدود نمی شود. کاربران می توانند کدهای تخفیف یا کمپین های تبلیغاتی مختلف را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. این امر باعث ایجاد آگاهی در مورد برند شما می شود و در ایجاد فروش بیشتر کمک می کند.

6. تجربه کاربری عالی

باید بدایند که UI UX چقدر برای اپلیکیشن و حفظ کاربر شما مهم است. هنگامی که کاربران از اپلیکیشن شما استفاده می کنند، باید کل تجربه کاربری را منحصر به فرد و بهتر از بقیه اپلیکیشن ها بیابند. اساساً، هر کسی که زمان و پول خود را برای اپلیکیشن صرف می کند باید لمس کند که اپلیکیشن شما ارزش آن را دارد.

7. گوگل آنالیتیکس

اکنون شما اپلیکیشن خود را با بازدید و خرید محصولات توسط کاربران راه اندازی کرده اید، آیا می دانید کدام محصول بیشترین فروش را دارد؟ آیا می دانید اپلیکیشن شما در چه بازه زمانی بیشترین کاربران را دارد؟ حدس می زنیم نمی دانید برای اندازه گیری پتانسیل کامل اپلیکیشن خود، از Google Analytics استفاده کنید. گوگل آنالیتیکس تقریباً در هر لیست ویژگی های اپلیکیشن تلفن همراه وجود دارد.
با گوگل آنالیتیکس می ‌توانید بفهمید کدام محصولات بیشترین فروش را دارد، چگونه با اپلیکیشن تعامل دارند و خیلی چیزهای دیگر درباره رفتار کاربر. این اطلاعات به شما کمک می کند تا استراتژی هایی را برای جذب کاربر برنامه ریزی کنید.

8. رتبه بندی و بازخورد

یکی از رایج ‌ترین ویژگی‌ های اپلیکیشن فروشگاهی، داشتن گزینه بازخورد است. گاهی اوقات به اشتباه تصور می شود که داشتن گزینه بازخورد یا گزارش فقط برای کاربران مفید است. هر بازخوردی که در مورد اپلیکیشن خود دریافت می کنید می تواند به عنوان راهنمایی برای بهبود آن استفاده شود. به خاطر داشته باشید که اپلیکیشن برای رضایت کاربران است و باید تا حد امکان خوب طراحی شود.

گزینه دیگر گزینه رتبه بندی است که معمولا با پنج ستاره نشان داده می شود. یک گزینه رتبه بندی عمومی است که برای اپلیکیشن شما عالی است. رتبه بندی خوب به عنوان راهی برای توصیه در نظر گرفته می شود که در نهایت تعداد کاربران را افزایش می دهد.

9. گزینه لیست علاقه مندی ها

امروزه گزینه لیست علاقه مندی یکی دیگر از ویژگی های ضروری اپلیکیشن است. بنابراین سعی کنید آن را نادیده نگیرید زیرا برای کاربران بسیار مفید خواهد بود. اپلیکیشن فروشگاهی شما احتمالاً چندین محصول برای فروش خواهد داشت و پس از بسته شدن اپلیکیشن، یافتن همان محصول غیرممکن است.

اما با گزینه لیست علاقه مندی ها، هر یک از محصولات مورد علاقه را می توان برای بعد ذخیره کرد. این امر به نوعی مانند نشانک محصول است که کاربران مایلند دوباره برگردند و آن بررسی کنند. بسیاری از اپلیکیشن های فروشگاهی نیز در صورت وجود پیشنهادی در مورد محصولی از لیست علاقه‌ مندی، به کاربران اطلاع می ‌دهند.

10. تسویه حساب آسان

پرداخت آسان یکی از مزایای اپلیکیشن های فروشگاهی است. از منظر کاربران، وقتی می ‌توانند به راحتی و بدون ارائه اطلاعات زیاد، تسویه ‌حساب کنند، خیالشان راحت می شود. پرداخت های تک کلیکی تبدیل به روند تجارت تلفن همراه شده است که فرآیند پرداخت را به کوتاهی یک کلیک تبدیل کرده است. این روش‌ های پرداخت آسان در حال کسب محبوبیت بین کاربران هستند زیرا نیاز نیست زمان زیادی را صرف فرآیند پرداخت کنند.

 

ویژگی-های-طراحی-اپلیکیشن-فروشگاهی-حرفه-ای

 

11. همگام سازی

برای یک توسعه دهنده، مطابقت اپلیکیشن با وب سایت خسته کننده است. به همین دلیل همگام سازی راهی عالی برای صرفه جویی در وقت و تلاش است. این امر به طور خودکار تغییراتی در اپلیکیشنی که در وب سایت ایجاد می کنید، ایجاد می کند و از انجام مجدد همان کار جلوگیری می کند. عدم وجود آن ممکن است باعث شود اپلیکیشن در بعضی مواقع ناقص به نظر برسد، به خصوص اگر وب سایت قبلاً این ویژگی ها را به روزرسانی کرده باشد.

12. فیلترها و گزینه های جستجو

فیلترها یکی از ویژگی های اپلیکیشن فروشگاهی هستند که استفاده از آن را آسان می کند. میلیون‌ ها محصول در یک اپلیکیشن فروشگاهی وجود دارد و جستجوی محصول مناسب ممکن است ساعت‌ ها یا حتی روزها طول بکشد. فیلترها به کمک می آیند و در وقت و تلاش گران بهای کاربران صرفه جویی می کنند. برای محصولات مختلف، فیلترهای مختلفی را می توان اعمال کرد تا نتایج جستجو تا حد امکان به خواسته کاربران نزدیک تر شود.

13. حالت آفلاین

اپلیکیشن های فروشگاهی یا بازار مانند آمازون نمی توانند آفلاین کار کنند و این یک واقعیت است. با این حال، آیا عادلانه است که بدون اتصال به اینترنت، کاربران حتی نمی توانند اپلیکیشن را باز کنند؟ اکثر ظراحان اپلیکیشن ‌ها نمی ‌دانند که گزینه آفلاین یکی از ویژگی‌ های اصلی اپلیکیشن ‌های فروشگاهی است، حتی اگر در فروش چندان نقش مفیدی نداشته باشند. حداقل کاربران باید بتوانند هر آنچه را که در پس ‌زمینه اپلیکیشن دانلود شده است مشاهده کنند.

14. ناوبری

اگر اپلیکیشن شما ناوبری بسیار پیچیده ای دارد، جذب کاربران بسیار سخت خواهد بود. هیچ کس دوست ندارد یک معما را برای خرید یک محصول حل کند. مهم است که اپلیکیشن شما ناوبری یکپارچه ای را ارائه دهد و همه ویژگی ها و محصولات را به شیوه ای بسیار چشمگیر مطابقت دهد.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید

مطالب مرتبط

ممکن است این مطالب به شما کمک کند...

 آموزش طراحی قالب وردپرس bootstrap
آموزش طراحی قالب وردپرس bootstrap

طراحی قالب وردپرس با bootstrap بسیار حرفه ای است و میتوانید انواع سبک های طراحی سایت و انو ...

 طراحی سایت فروشگاهی مارکت پلیس Marketplace
طراحی سایت فروشگاهی مارکت پلیس Marketplace

طراحی سایت فروشگاهی مارکت پلیس marketplace حرفه ای با استفاده از سیستم اختصاصی و بر پایه ف ...

 طراحی اپلیکیشن چند فروشگاهی (مارکت پلیس)
طراحی اپلیکیشن چند فروشگاهی (مارکت پلیس)

اپلیکیشن چند فروشگاهی یا به عبارتی مارکت پلیس یکی از قدم های پیشرو در حوزه تجارت موبایلی ا ...

 فعالیت در اکوسیستم  های حرفه ای نیاز هر توسعه دهنده وب
فعالیت در اکوسیستم های حرفه ای نیاز هر توسعه دهنده وب

فعالیت در اکوسیستم های حرفه ای نیاز هر توسعه دهنده وب است که بر اساس قوانین میتوان طراحی ...

 ویژگی های مهمی که باید در یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای وجود داشته باشد چیست؟
ویژگی های مهمی که باید در یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای وجود داشته باشد چیست؟

فروشگاه اینترنتی که به صورت حرفه ای می تواند در کسب و کار شما موثر باشد چگونه فروشگاهی است ...

x
عضویت در کانال تلگرام وبینه

به منظور دریافت تخفیف ها و مقالات سایت در کانال تلگرام ما عضو شوید