کاربرد سیستم کنترل نسخه چیست ؟

سیستم کنترل نسخه به طراح وب سایت و برنامه نویسان این اختیار و امکان را میدهد که با دقت و سرعت بسیار بالایی نرم افزار یا CMS خود را توسعه دهند . اگر شرکتی از سیستم کنترل نسخه استفاده نکند آیا میتواند در آینده بر اساس مستندات و چارچوبی استاندارد مشتریان قبلی خود را آپگرید کند ؟ به طور کلی اصلی ترین مشکل CMS اختصاصی عدم استفاده از سیستم کنترل نسخه است و باید در انتخاب CMS اختصاصی این نکته را در نظر بگیرد که آیا بر اساس ورژن کنترل طراحی شده است یا خیر.

و اما چرا باید شرکت ها از سیستم های کنترل نسخه استفاده کنند ؟

مثلا اگر شرکتی N مشتری داشته باشد و یک مشتری یک باگ را گزارش کند که نیاز به رفع ان را داشته باشد شرکت باید بعد از رفع باگ همه سایت هایی که تحت پشتیبانی او هستند را نیز رفع باگ کند ! این فقط برای 1 نمونه است در صورتی که در هر CMS  ممکن صدها نوع باگ وجود داشته باشد . این قضیه در ویژگی های جدیدی که به سیستم اضافه میشود هم وجود دارد به طوری که اگر قرار باشد مشتریان قبلی به سرعت به نسخه جدید مهاجرت کنند بدون استفاده از معماری ورژن کنترلر نمی توان انها را نگهداری کرد . خوشبختانه همه نرم افزارها و CMS اختصاصی وبینه بر پایه کنترل نسخه هستند.

از طرفی اگر یک CMS یا نرم افزاری بر این اساس vertion Controller  توسعه یافته باشد قطعا دقیق تر و سرعت توسعه و نگهداری آن نیز بسیار افزایش میباشد.

یکی از معروف ترین سیستم های کنترل نسخه دنیا Github می باشد که میلیون ها پروژه متن باز در آن قرار دارد . حتی پروژه های بزرگی مانند اندروید یا تلگرام هم در github قرار دارند.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید