11 گام برای موفقیت در طراحی سایت فروش مستقیم

رقابت در فروش و داشتن جای پایی محکم در این صنعت حرف اول را در بقای تجارت شما می زند. بنابراین باید همواره نسبت به رقبای خود متمایز باشید. بیشتر فروشندگان مستقیم از تمامی ابزار ها و شیوه ها بهره نمی برند. آنها صرفا رسانه های اجتماعی را که ساده ترین مورد است را انتخاب می کنند و گمان می برند که انتشار تصاویر تبلیغاتی در صفحه فیس بوک باعث افزایش فروش خواهد شد. اگر تلاشی متعهدانه داشته باشید با کمک رویکردی که در این مقاله برای شما شرح داده ایم قادر خواهید بود گوی سبقت را از همتایان خود بربایید. با خواندن این مطلب اطلاعات شما در زمینه فروش مستقیم یا Direct Selling کامل تر خواهد شد و بهتر عمل خواهید کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

تعیین مشتری ایده آل

تمرکز بازاریابی شما باید همیشه روی مشتری باشد نه روی محصول. روی تامین کردن نیاز مشتری و افزایش تجارب آنها تمرکز کنید، اینگونه خود را از جمع رقبا جدا خواهید کرد. از خودتان بپرسید مشتری ایده آل کیست و آنها از کدام منطقه زمانی و مکانی آنلاین می شوند، به چه چیزهایی احتیاج دارند و چرا؟
اگر می خواهید بدانید مشتری ایده آل کیست بهتر است به زندگی روزمره آنها، مشکلات و خواسته هایشان فکر کنید یا موانعی که در زندگی با آن روبرو هستند یا اینکه چگونه محصول شما قادر است زندگی را برای آنها آسان تر کند. مردم از عشق و صداقت انگیزه می گیرند. چگونه محصول و فرصت تجاری شما به طور خاص این نیازها را برطرف می کند؟ اگر در پیام رسانی خود از این موارد استفاده کنید، مردم را ناخودآگاه به سمت خود سوق می دهید و نه تنها از محصولات شما استفاده خواهند کرد بلکه با معرفی شما به دیگران آنها رسما عضو تیم شما خواهند شد!

خود را برند کنید

با خریدار خود رو راست باشید. اکنون وقت آن رسیده است در مورد اینکه چه کسی هستید و چگونه می توانید خود را از رقبای این صنعت جدا کنید، واضح و شفاف عمل کنید. بهترین گزینه برای شما این است که خودتان باشید و برند خود را بسازید!

رسیدن به موفقیت در فروش مستقیم

وب سایت / وبلاگ

شرکت های فروش مستقیم غالبا وب سایتی را برای شما فراهم می کنند تا مشتریان از آن طریق قادر به خرید از شما باشند. پیشنهاد ما برای شما طراحی فروشگاه اینترنتی خودتان و درنظر گرفتن بخشی با عنوان وبلاگ در آن است. از قدرت بازاریابی محتوا در کسب و کار فروش مستقیم خود استفاده کنید. ابتدا خط مشی شرکت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید برای داشتن وب سایت شخصی مجوز لازم را دارا هستید. ممکن است ابتدا به شما اجازه ندهند از سایت برای فروش استفاده کنید، با این حال می توانید آموزش و اطلاع رسانی به مخاطبین یا اعضای تیم خود را به این شیوه انجام دهید تا مجوزهای لازم جهت فروش را دریافت نمایید.

داشتن یک وبلاگ یعنی شما وسیله ای برای پاسخ به سؤالات مشتریان بالقوه و اعضای تیم خود در اختیار دارید. همچنین محتوا را در دسترس شما قرار می دهد تا در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و بستری را فراهم می کند تا از شرکت های دیگر متمایز باشید. علت دیگر ایجاد وبلاگ این است که به شما کمک می کند تا در نتایج موتورهای جستجو دیده شوید. داشتن وبلاگ برای سئو عالی است زیرا محتوایی ارائه می دهد که مشتریان بالقوه، نام تجاری شما یا راه حل هایی که محصول شما ارائه می دهد را جستجو کنند. پس در طراحی سایت فروش مستقیم درنگ نکنید و هرچه سریع تر اقدام به طراحی وب سایت نمایید.

سئو

پس از تنظیم وبلاگ، می بایست آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. شما انتظار دارید زمانی که فردی محصول شما را جستجو می کند، سایت شما در صفحه اول گوگل ظاهر شود. پس باید وب سایت خود را بهینه کرده و بهترین شیوه های سئو را دنبال کنید.
کلمات کلیدی پیرامون محصولات خود را پیدا کنید. لیستی از سوالاتی که مشتریان قبل از خرید از شما می پرسند را تهیه کنید. سپس مقالات وبلاگ را در مورد آن مباحث بنویسید و بخش سؤالات متداول را به وب سایت خود اضافه کنید. برای پیشرفت در این زمینه، حتما مقالات ما پیرامون وبلاگ که باعث بهبود سئو می شوند را بخوانید.

بازاریابی جذاب

در فروش مستقیم چه به طریق اینترنت چه حضوری، افرادی که بخواهند با شما در ارتباط باشند را می توانید جذب کنید. در برند سازی و حضور در رسانه های اجتماعی از نیرو و تاثیر جذابیت غافل نشوید. شیوه های متفاوتی برای استفاده از بازاریابی در فروش مستقیم وجود دارد. برای نمونه شما باید از تصاویر جذاب در پروفایل و رسانه اجتماعی خود استفاده کنید. در حیطه کاری خود حرفه ای باشید. کار مخاطب را برای برقراری ارتباط با خود آسان کنید تا بتوانند در تمامی پلتفرم ها شما را دنبال کنند. هدف شما باید برقراری ارتباط سریع با مخاطبین تان باشد.

رسانه اجتماعی

رسانه های اجتماعی بیش از هر جنبه دیگری از بازاریابی، شیوه فروشندگان مستقیم را طی ده سال گذشته دگرگون کرده اند و به مشاوران فروش مستقیم کمک کرده اند ضمن برقراری رابطه و انتشار سریع پیام خود، به گستره وسیع تری از مخاطبین نسبت به گذشته دسترسی داشته باشند. با این حال، در کنار همه مزایا و تعاریف، نکات منفی و زیان باری نیز وجود دارد. بله، رسانه های اجتماعی بسیار قدرتمند هستند اما استفاده نادرست از آنها می تواند نظر دوستان و مخاطبین شما را عوض کند. آیا تاکنون بدون گرفتن اجازه، شما را به گروه مشاورین فروش مستقیم تلگرام وارد کرده اند؟ یا پیام های ناخواسته ای از دوستان در مورد کارشان دریافت کرده اید؟ این اتفاقات می تواند حرفه فروش مستقیم را بد نام کند.
بهترین راه این است که رابطه ای گرم و صمیمانه داشته باشید. بیانتان دوستانه باشد و نشان دهید چقدر حرفه شما جذاب و محصولات شما مفید فایده است.

اشتراک مطالب در رسانه های اجتماعی

اشتراک گذاری

یک شیوه بسیار موثر برای داشتن مشتریان بیشتر، برقراری رابطه با آنهاست تا مرتبا به سایت شما سر بزنند. در فیس بوک، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی برای برند خود یک صفحه رسمی داشته باشید، یک گروه تشکیل دهید و مخاطبین را با پست های مفید با خود همراه کنید. دلیل عدم موفقیت برخی از این صفحات، تبلیغات مداوم آنهاست. باید همیشه اتفاق یا مطلب جذابی برای عرضه داشته باشید تا مخاطبین جلب صفحات شما شوند. مطالب اختصاصی را صرفا در گروه خود به اشتراک بگذارید و از آنها در صفحات اجتماعی دیگر خود استفاده نکنید. سعی کنید بین اعضای گروه خود رابطه ایجاد کنید. از پست های جذاب استفاده کنید تا اعضای گروه ترغیب شوند اطلاعاتی در مورد خودشان فاش کنند و همین امر سبب ایجاد رابطه بین آنها می شود.

داستان سرایی

کلمات حرف می زنند و داستان ها می فروشند! از داستان سرایی برای جذب طرفداران خود استفاده کنید و به آنها اجازه دهید به شیوه ای صحیح با شما و خط تولید شما آشنا شوند. درباره نحوه استفاده از محصولات خود در زندگی روزمره تان داستان سرایی کنید. از تصاویر و فیلم هایی استفاده کنید که توجه طرفداران را به خود جلب کنید تا آنها را به صحنه بکشانید. از مخاطبین و مشتریان خود دعوت کنید تا بخشی از این داستان باشند. از آنها بخواهید تا به شما بگویند که چگونه از محصولات استفاده می کنند و تجربه آنها از زمان شروع استفاده چه بوده است. این گواهی اجتماعی مبنی بر مفید بودن محصولات شماست و اینکه قادر است تغییر مثبتی در زندگی افراد ایجاد کند. رسانه ای را انتخاب کنید که به معنای واقعی کلمه اجتماعی باشد. قانون 20/80 را در تمام کانال های اجتماعی خود دنبال کنید. 80٪ از پست های شما باید ارزش پیشنهادی داشته و جذاب باشند در حالی که تنها 20٪ از پست ها باید مستقیماً در مورد شغل شما سخن بگویند.

نظر و دیدگاه کاربران

عموما خود ما نیز قبل از خرید مایلیم بدانیم نظر افراد دیگر درباره این محصول چیست، اینطور نیست؟ همین امر در فروش مستقیم نیز صدق می کند. به همین دلیل است مهمانی های خانوادگی در امر فروش مستقیم خوب عمل می کنند. دوست داریم نظرات دیگران را در مورد محصولاتی که استفاده می کنند، بشنویم. در بازاریابی آنلاین، نظرات و دیدگاه کاربران اهمیت زیادی دارد. اگر ما محصولی را غیر حضوری خریداری می کنیم، دوست داریم بدانیم دیگران هم از این محصول استفاده کرده اند یا نه و نظرشان چیست. نظرات کاربران را در وب سایت، گروه فیس بوک و دیگر حساب های اینترنتی خود قرار دهید. این راهی آسان برای بررسی محصولات شما توسط مشتریان است.

ویدئو

در این عرصه حتما از ویدئو استفاده کنید. این کار بسیار آسان است و هیچ موردی به اندازه آن نمی تواند به شما کمک کند تا سریعا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. تمام آنچه شما نیاز دارید رایانه یا موبایل شماست. همچنین می توانید در کانال های اجتماعی خود به صورت زنده با مخاطبین خود صحبت کنید. استفاده از ویدئو به چندین روش صورت می پذیرد.

از لایو فیس بوک و اینستاگرام استفاده کنید.

این ویدئو ها را مجددا در وب سایت یا بازاریابی ایمیلی خود بارگذاری کنید.

با ساخت یک کانال در یوتیوب در مورد نحوه فیلمبرداری از محصول و شغل خود حرف بزنید.

از استوری های اینستاگرام برای فیلم های کوتاه استفاده کنید تا مخاطبین نگاه روزانه ای به شما داشته باشند.

شبکه محلی

زمانی که افراد را در برنامه ها، مهمانی ها و در زندگی روزمره ملاقات می کنید، حتماً آنها را به وب سایت و کانال های اجتماعی خود دعوت کنید. یک دلیل خوب به آنها ارائه بدهید تا شما را دنبال کنند. سپس شروع به ایجاد رابطه با آنها به صورت آنلاین کنید. یکی از راه های مؤثر برای این کار، گرفتن سلفی با شخصی است که او را ملاقات می کنید – حتما با کسب اجازه از آنها – و آنها را از قصد خود برای به اشتراک گذاری عکس در صفحه فیس بوک یا اینستاگرام آگاه کنید. از آنها بخواهید پست را لایک کنند و آنها را به عکس شان تگ کنید. اینکار برای آنها جالب خواهد بود و به گروه شما خواهند پیوست. آنها را به لیست ایمیل، فیس بوک و وب سایت خود دعوت کنید.

برای داشتن استراتژی بازاریابی محتوا جهت فروش مستقیم به نقشه راه نیاز دارید؟ پس با گروه وبینه همراه باشید.
 


    مطالبی که به شما پیشنهاد میشود