5 گام برای فروش موفقیت آمیز در اینستاگرام

فروش-در-شبکه-های-اجتماعی

اینستاگرام با داشتن 1 میلیارد کاربر فعال، ششمین پلتفرم محبوب ما بین شبکه های اجتماعی است. از برند های بزرگ گرفته تا فروشگاه های کوچک در تمامی کشورها، همگی در اینستاگرام فعالیت می کنند. بر اساس یک گزارش تازه، 75 درصد از کاربران پس از مشاهده تبلیغات در اینستاگرام برای بازدید از وب سایت و یا خرید اقدام می کنند.
از روزهایی که اینستاگرام صرفا برنامه ای برای به اشتراک گذاری عکس با نزدیکان و عزیزترین دوستانمان بود، زمان زیادی گذشته است. امروزه این پلتفرم تبدیل به ابزاری قدرتمند برای مشاغل کوچک شده است تا آنها امیدوارانه بتوانند با فروش در اینستاگرام دامنه کسب و کار خود را گسترش دهند.
بیایید به ارقام این نظرسنجی که توسط فیسبوک در سال 2019 تهیه شده نگاهی بیندازیم.

 • 83% از کاربران می گویند که اینستاگرام به آنها کمک می کند با محصولات و خدمات جدیدی آشنا شوند.

 • 80% از آنها نیز بیان می دارند که درباره محصولات یا خدمات در اینستاگرام جستجو می کنند.

 • در نهایت %80 تصمیم می گیرند که یک محصول یا خدمت را در اینستاگرام خریداری کنند.

این آمار نه تنها اهمیت اینستاگرام را در بخش خرید محصولات برجسته می کند، بلکه این مهم را در مشخص کردن نحوه استفاده از آن، برای فروش محصولات خود نیز نشان می دهد.

پس از مشاهده یک محصول در اینستاگرام، کاربران اقدامات زیر را انجام می دهند:

 • 79% از آنها برای اطلاعات بیشتر جستجو می کنند.

 • 65% از کاربران وب سایت و نرم افزار یک برند را مورد بازدید قرار می دهند.

 • 46% از مردم خرید آنلاین و یا آفلاین انجام می دهند.

 • 37% از افراد یک فروشگاه خرده فروشی را برای بازدید بررسی و انتخاب می کنند.

 • 31% از متقاضیان پروفایل برند های مورد نظر خود را بصورت آنلاین دنبال می کنند.

 • 29% از دنبال کنندگان با فردی دیگر در این زمینه صحبت می کنند.

در نتیجه اگر خواهان فروشی مطلوب در اینستاگرام هستید و یا به دنبال نکات، ترفندها و ابزارهایی برای تنظیم دقیق سیاست های خود باشید، 5 گام زیر می تواند به شما کمک مناسبی را ارائه دهد.

راهکار 5 مرحله ای برای داشتن فروش موفق در اینستاگرام

این امر از آنچه که شما فکر می کنید آسان تر است. قبل از اینکه وارد توضیحات 5 مرحله ای از نحوه فروش محصولات در اینستاگرام شویم، مواردی مقدماتی وجود دارد که باید به عنوان پیش درآمد به آنها توجه داشت و قبل از هر اقدامی آنها را انجام داد.

راه اندازی یک حساب تجاری در اینستاگرام

ممکن است در زمان شروع به ایجاد یک حساب کاربری در اینستاگرام، کمی سردرگم شوید که کدام نوع از حساب برای شما مناسب تر است. پیشنهاد ما به شما این است که حتما یک حساب تجاری در اینستاگرام باز کنید.
پروفایل های تجاری نه تنها به شما امکان دسترسی وسیع تر به Insights و Instagram Analytics درباره مخاطبان را می دهند، بلکه شما را قادر می سازند تا از موارد زیر نیز بهره مند شوید:

 • ویژگی های خرید در اینستاگرام.

 • افزودن گزینه تماس.

 • استیکر و گزینه های تحویل غذا و کارت هدیه.

 • فروش بلیط در اینستاگرام.

 • اگر از ابزار برنامه ریزی اینستاگرام استفاده می کنید، می توانید ارسال خودکار پست های اینستاگرامی خود را فعال کنید‌. با فعال کردن این گزینه محتوای اینستاگرامی شما که روزها، هفته ها و     ماه ها برای آن برنامه ریزی کرده اید، در بهترین زمان ممکن برای مخاطبان به نمایش در خواهند آمد.

حساب تجاری اینستاگرام خود را به یک صفحه تجاری دیگر پیوست کنید

اگر قصد دارید از فروشگاه های جدید اینستاگرام استفاده کنید و یا می خواهید در اینستاگرام دست به تبلیغات بزنید، فراموش نکنید که حساب کاربری خود را به صفحه دیگری در رسانه های اجتماعی پیوست کنید.

با این کار می توانید به ابزارها و ویژگی های مهمی مانند مدیر تبلیغات اینستاگرام و نیز حساب تجاری دیگری مانند فیسبوک دسترسی پیدا کنید.

اکنون که نکات مهم اولیه ذکر شدند، وقت آن رسیده است که راهکارهای مورد انتظار خود را بررسی کنیم. خواهید دید که چگونه با استفاده از این پنج نکته در کمترین زمان ممکن می توانید محصولات خود را در این پلتفرم محبوب به فروش برسانید.

1. با درج هشتگ ها، محصولات خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید

با استفاده صحیح از هشتگ ها، آنها پست های اینستاگرام (در واقع محصولات) شما را در صفحه جستجو قرار می دهند، دقیقا جایی که مورد انتظار شماست و مردم به دنبال این گونه محصولات و خدمات می گردند.

اکنون که اینستاگرام تب فروشگاهی خود را معرفی کرده است، این موضوع دارای اهمیتی افزون گشته، بنابراین اگر هنوز از راهکار هشتگ خود استفاده نکرده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است.

هنگامی که هشتگ های مربوطه را برای پست ها و استوری های محصولات خود انتخاب می کنید، این فرصت را دارید که به حساب های جدیدی در اینستاگرام وارد شوید که آن هشتگ را دنبال می کنند، از آن استفاده می کنند و به راحتی آن را جستجو می کنند.
بعلاوه، اگر پست یا استوری شما به یک هشتگ برتر و محبوب تبدیل شود و جایگاه بالایی در سرچ کاربران پیدا کند، مسلما در معرض بازدید شمار بیشتری از کاربران قرار خواهید گرفت. به همین دلیل استفاده است که استفاده از هشتگ بسیار مهم تلقی می شود. شما باید تمام کلمات کلیدی موجود را که مربوط به محصول یا خدماتتان است به صورت هتشتگ در زیر پست های خود قرار دهید.

همچنین باید در پی ساخت هشتگ هایی بروید که مرتبط با افراد و علایقی هم راستا با محصول شما باشد، تا با همخوانی بیشتر میزان تاثیرگذاری آنها را بالا ببرید و از محبوبیت و سطح بیشتر جستجو برخوردار شوید.

بعضی از ابزارها به کاربران اینستاگرام اجازه می دهند تا وقت خود را برای جستجوی هشتگ ها هدر نداده و به کارهای مورد علاقه خود – نظیر برقراری ارتباط با افراد در اینستاگرام - بپردازند.
تنها کافی است عکس خود را بارگذاری و شروع به تایپ عنوان کنید. هشتگ های پیشنهادی بر اساس متن شما در کنار عنوان نشان داده می شوند.

هشتگ-در-اینستاگرام

2. اطلاعات مربوط به محصولات را در پست ها و استوری های اینستاگرام خود ارائه دهید

اکنون می دانیم %79 از کاربران زمانی که محصولی را در اینستاگرام مشاهده می کنند، به دنبال یافتن اطلاعات بیشتر در مورد آن می روند. اگر اطلاعات مفیدی از محصولات خود را به آسانی در دسترس آنها قرار دهید، می توانید احتمال فروش را افزایش دهید. کپشن ها و استوری ها برای شروع بسیار مناسب هستند. در ادامه چند روش را به شما معرفی خواهیم کرد تا با بکارگیری آنها فرآیند انتقال اطلاعات به مشتریان را سرعت ببخشید.

برای برجسته سازی محصولات از استوری استفاده کنید

استوری اینستاگرام مکان مناسبی برای انتقال سریع محتوای محصولات شما، ایجاد آگاهی از برند و افزایش فروش است. اکنون چند ایده را در مورد نحوه استفاده از استوری، برای فروش بیشتر محصولات در اینستاگرام توضیح خواهیم داد.

از خود فیلم بگیرید و در مورد مزایای محصولاتتان صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که اینستاگرام ویدئوی شما را به بخش های 10 ثانیه ای تقسیم می کند، بنابراین صحبت های خود را کوتاه کرده و فقط به نکات مهم بپردازید.

محتوای تولید شده توسط کاربران را پست کنید. محتوای تولید شده توسط کاربران مانند اظهار نظرها در مورد محصولات، عکسی که با محصول شما گرفته اند و محتوایی که مشتریان قبلی شما ارسال کرده اند را در صفحه خود پست کنید.

در استوری یک لینک دسترسی به صفحه محصولات خود قرار دهید. می توانید به صفحه محصول خود لینک بزنید (البته اگر 10 هزار فالوئر اینستاگرام دارید!). اگر هنوز به سطح 10K دنبال کننده در اینستاگرام نرسیده اید، پروفایل خود را تگ کرده و کاربران را به لینک موجود در Bio اینستاگرام خود هدایت کنید.

در هر صفحه از استوری، مزایای محصولات خود را بگویید. به مثال زیر از Biossance نگاه کنید! که چطور محصول خود را معرفی می کند و مواد اصلی، نحوه عملکرد و استفاده از آن را توضیح می دهد.

استوری-اینستاگرام

از کپشن های اینستاگرام برای برجسته سازی محصولات استفاده کنید

داشتن کپشن بجا و مفید به اندازه داشتن یک تصویر خوب هنگام فروش در اینستاگرام اهمیت دارد. به علاوه شما فضای کافی برای برجسته کردن اطلاعات مهم محصول را دارید، مانند موارد زیر:

 • مزایای اصلی.

 • موارد استفاده و دستورالعمل های محصول.

 • شامل چه چیزهایی می شود.

 • اطلاعات قیمتی.

یک کپشن کامل و جامع از تلاش شما برای فروش محصولات در اینستاگرام پشتیبانی می کند و دقیقا توضیح می دهد که چرا آنها باید محصول شما را خریداری کنند. از همه مهم تر، باید توضیح دهد که از چه روش هایی می توانند محصول شما را خریداری کنند.

محصولات خود را در اینستاگرام با فراخوان به عمل (CTA) بفروشید

87% از کابران گفته اند که پس از دیدن اطلاعات محصول یا خدمات در اینستاگرام، اقدامی انجام داده اند. این شگفت انگیز است، اینطور نیست؟ برای ادامه دار شدن این حرکت، به کاربران کمک کنید تا گام های بعدی را راحت تر بردارند.
وقتی آنها خواندن کپشن شما را به پایان می رسانند، آیا آنها می دانند در قدم بعدی چه باید بکنند؟ با افزودن CTA این کار را برای آنها بسیار ساده کنید! نمونه هایی از CTA ساده و موثر را در زیر می بینیم.

 • "روی لینک موجود در Bio کلیک کنید"

 • "برای مشاهده جزئیات بیشتر، استوری اینستاگرام ما را نگاه کنید"

 • "صفحه را بالا بکشید"

 • "کامنت بگذارید"

 • "اگر مطالب ما را دوست داشتید، دو بار کلیک کنید!"

برای جلب مشارکت تعداد بیشتر کاربران می توانید از CTA استفاده کنید یا کاربران خود را به وب سایت یا صفحات محصولات خود هدایت کنید تا بتوانند اطلاعات بیشتری پیدا کنند و یا محصول را خریداری کنند.

3. یافتن لینک های محصولات را آسان کنید

اینستاگرام اجازه اضافه کردن لینک به کپشن را نمی دهد. این بدان معناست که برای فهمیدن نحوه فروش محصولات در اینستاگرام، شما باید راهی دیگر را برای هدایت مخاطبان به سمت خرید، پیدا کنید.

شما چندین گزینه پیش رو دارید، مانند لینک در استوری ها. با این حال، بیشترین سفارشی سازی و توانایی لینک دادن به چندین محصول را می توانید با قرار دادن یک لینک در Bio انجام دهید.

به Bio  صفحه خود یک لینک اضافه کنید

افزودن لینک به Bio اینستاگرام خود راهی آسان برای جلب نظر افراد به صفحه فروش شماست! 

افزودن-لینک-در-بیو-اینستاگرام

همچنین می توانید لینک هایی را که می خواهید برای مدت طولانی در دسترس باشند (مانند وب سایت، ایمیل و پست های وبلاگ) در آن قرار دهید.
لینک های ثابت شما در بالای صفحه نشان داده می شوند، در حالی که می توانید صفحات جداگانه محصول را در پست هایی که درباره آنها صحبت می کنند لینک کنید.

4. از پست ها و استیکرها در جهت خرید محصولات استفاده کنید

خرید و فروش در اینستاگرام اکنون جهانی شده است و تگ کردن محصولات در پست های اینستاگرام از همیشه آسان تر شده اند تا مشتریان شما بتوانند روند خرید خود را در همین نرم افزار انجام دهند.

برای استفاده از این ویژگی، باید برخی از شرایط لازم زیر را داشته باشید.

 • شما به یک حساب تجاری در اینستاگرام نیاز دارید.

 • شما باید آخرین نسخه از برنامه اینستاگرام را داشته باشید.

 • شما باید اقلام فیزیکی که مطابق با توافق فروشندگان و خریداران و سیاست های تجاری اینستاگرام است را بفروشید.

5. ایجاد مشارکت در اینستاگرام با مشتریان بالقوه

افزایش فالوئر به شما در فروش محصولات خود در اینستاگرام کمک می کند. به بیان ساده با دنبال کنندگان بیشتر، شما در حال افزایش تعداد مشتریان بالقوه هستید که به طور منظم محصولات شما را مشاهده می کنند! برای انجام این کار باید مشارکت فالوئرها را تا آنجا که ممکن است با لایک ها و کامنت ها افزایش دهید.

کلید باز کردن قفل تعامل با فالوئرها در ایجاد و شناخت درک عمیق از آنها و آنچه دوست دارند ببینند است و اینکه چه چیزی باعث می شود با دیدن آخرین پست شما در صفحه اینستاگرام، توقف کنند و زمانی را برای رویت پست شما اختصاص دهند.

تفاوت های فروش در وب سایت با اینستاگرام

اگر در طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی محصولات خود را به  فروش می رسانید، می توانید از ترکیب SEO، بازاریابی محتوا و تبلیغات برای جلب هر چه بیشتر افراد استفاده کنید. از آنجا که می توانید از برند و محتوای خود به نفع خود استفاده کنید، این امر می تواند تجربه معتبرتری را به مشتریان شما ارائه دهد.

اگر از اینستاگرام استفاده می کنید، زمان کمتری در اختیار خواهید داشت. این پلتفرم از قبل وجود داشته و شما آن را با تصاویر، محصولات و خدمات خود پر می کنید. ممکن است برای برخی از صاحبان مشاغل کوچک آسان تر باشد که با مخاطبان خود در سایت هایی مانند  Facebook، Pinterest  یا Instagram در ارتباط باشند تا بخواهند بازدید وب سایت خود را بالا ببرند.
با این حال، رقابت زیاد است. شما در حال رقابت با بسیاری از برند های بزرگ و کوچک هستید. اصطلاحا برند شما ممکن است در این سر و صدا گم شود.

ما این توصیه را برای شما داریم که با طراحی سایت شروع بکار کنید تا به مردم امکان دهد آنچه را که شما در سایت خود می فروشید، خریداری کنند. سپس، به عنوان بخشی از یک راهکار بزرگ تر می توانید از سرویسی مانند فروشگاه های اینستاگرامی برای افزایش تعداد مخاطبان خود استفاده کنید.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید