7 تکنیک برتر طراحی فروشگاه اینترنتی در سال 2020

زمانی که سایت فروش آنلاین دارید, می خواهید به این اطمینان برسید که سایت شما آیینه تمام نمای شما و فعالیتی است که انجام می دهید، و به عنوان یک فروشنده شما این شانس را دارید که روی مشتری های خود تاثیر خوبی بگذارید و اگر درست عمل کنید می توانید در این عرصه ماندنی شوید و حرفی برای گفتن داشته باشید. به همین دلیل است وقتی ما از یک کسب و کار انلاین حرف می زنیم, طراحی وب سایت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید به نحو احسن اجرا شود. نکات و فوت و فن های زیادی از دیگر کسب و کارها وجود دارند که به راحتی در دسترس شما هستند اما در این مقاله ما به طراحی سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت.
به قطعیت می توان گفت طراحی وب سایت لحظه به لحظه در حال پیشرفت و به روز شدن است. هرساله مفاهیم و ایده های جدیدی در این حوزه معرفی می شوند. الگوهایی که قبلا مورد استفاده بودند تغییر می کنند و مفاهیم مختلفی که روزی به دست فراموشی سپرده شده بودند با به روز شدن اهمیت دوباره ای می یابند. برای اینکه مطمئن شوید مصرف کننده بهترین تجربه خرید اینترنتی خود را دارد, طراحان باید مداوم طرح خود را مورد ارزیابی قرار دهند. به هر حال شما به عنوان طراح یا صاحب سایت فروشگاهی نمی توانید مواردی را پشت گوش بیندازید. لیست ذیل شامل تکنیک های برتر طراحی فروشگاهی در سال 2020 است.

فروشگاه اینترنتی

قلمرو تلفن همراه

در گذشته سعی بر آن بود که روی واکنش گرا و سازگار بودن طراحی وب سایت ها تمرکز کنند. طراحان مجبور بودند دسکتاپی را برای وب سایت ها طراحی کنند که بشود به آسانی برای طیف وسیعی از دستگاه های تلفن همراه ( تبلت , موبایل هوشمند, ای پد) مورد استفاده قرار داد. اما حالا ورق برگشته است. درصد زیادی از خریداران اینترنتی ترجیح میدهند از موبایل خود برای خرید استفاده کنند. به همین علت, شرکت ها تغییر رویه داده اند و توان خود را روی تقویت قوای تجاری گذاشته اند. این تغییر فقط به معنای یک چیز بوده است: طراحان باید وب سایتی فروشگاهی طراحی کنند که نخست مناسب برای تلفن های همراه باشد و بعد بتوان برای سایر پلتفرم ها با صفحات بزرگ هم قابل استفاده باشد. برای ما که دوست داریم از صفحات دسکتاپ خودمان برای خرید انلاین استفاده کنیم, این بدان معنی است که ما در بسیاری از تم های وب سایت فروشگاهی مانند پیمایش طولانی، طرح بندی و نمادهای دوستانه انگشت، ویژگی های دوستانه بیشتری برای موبایل خواهیم دید.

خرید تعاملی: انیمیشن و سینماگراف ها

با محبوبیت طراحی اصولی گوگل با دسته ای از وب سایت های فروشگاهی روبرو هستیم که با عوامل تعاملی طراحی و ایجاد شده اند. امسال ما تعداد زیادی سایت خواهیم دید که با استفاده از انیمیشن ها و همچنین تعامل های نوآورانه به خریداران کمک می کنند تا به سادگی با کشیدن یا کلیک کردن روی یک دکمه به وب گردی خود بپردازند. وب سایت های فروشگاهی همچنین دارای دکمه های جالب ، چرخش ایکون ها و نوار بار گذاری متحرک هستند که توجه کاربر را به خود جلب می کنند. در صفحه نخست سایت سینماگراف های بیشتری خواهیم دید. سینماگراف انیمیشن های کوچک و تکراری هستند. آنها در قالب GIFساخته میشوند اما نه آن GIF هایی که مد نظر ماست بلکه خیلی ماهرانه تر. آنها معمولا به عنوان بنرهای صفحه اصلی و تصاویر پس زمینه نمایش داده می شوند تا به سایت خسته کننده شما رنگ و روح ببخشند. با توجه به روندی که از اواخر سال 2016 آغاز شده است، باید امسال انتظار داشته باشیم سینماگراف های بیشتری در وب سایت های فروشگاهی مورد استفاده قرار بگیرند.

رنگ های خیره کننده

اگر سالهای گذشته همه چیز در مورد مینیمالیسم و ​​فضای سفید بود، امسال آخرین روند طراحی وب سایت فروشگاهی تمرکز بیشتر روی رنگ های روشن و خیره کننده توسط طراحان خواهد بود. رنگ ها صرفا برای مبحث زیبایی شناسی سایت ها نیستند بلکه در طراحی از آنها برای ارتباط با مشتریان نیز استفاده می شود. در سایت فروشگاهی، استفاده هوشمندانه از رنگ ها می تواند به انتقال پیام کمک کند و تجربه خرید مثبتی را رقم بزند. روزگار وب سایت هایی که از یک رنگ استفاده میکردند گذشته است. در سال 2020، وب سایت های جذاب بیشتری را با صفحه اصلی رنگارنگ خواهیم دید. از نظر ساختار، وب سایت های بیشتری با رنگ های خیره کننده و همسو با پس زمینه های خنثی و با تایپوگرافی های بزرگ، حروف برجسته و راهنمای جالب طراحی خواهند شد.

ربات پاسخگو

نیاز به شخصی شدن تجربه خرید سبب شده تا ربات های پاسخگو همراه با هوش مصنوعی به سایت های فروشگاهی اضافه شوند. تکامل و ارتقا این دسته از فناوری های دیجیتال به کسب و کارها کمک می کنند تا روش های خلاقانه ای را برای ارائه خدمات به مشتریان ارزشمند خود به دست اورند. در ابتدا ربات های پاسخگو صرفا جهت پاسخ گویی به سوالات مشتریان درباره ی محصولات و کاربرد های آنها طراحی شدند, اما می توان از آنها در جهت پیشبرد اهداف دیگر هم استفاده کرد. برخی از ربات های پاسخگو با کمک به تصمیم گیری در مورد خرید, ارائه کد تخفیف و زمان تحویل کالا به مشتریان بهترین تجربه خرید را رقم می زنند. امروزه بسیاری از طراحان سایت ها و پلتفرم های فروشگاهی در حال استفاده از این ربات های پاسخگو در پلتفرم های خود هستند.

عکاسی

یک عکس به تنهایی می تواند هزاران حرف برای گفتن داشته باشد. به همین دلیل مهم است که تنها تصاویر زیبا و با کیفیت را برای برند خود انتخاب کنید. با این حساب, همین عکاسی ساده ای که مرسوم است می تواند امسال به یک ترند تبدیل شود. بسیاری از شرکت ها عکاسان حرفه ای استخدام کرده اند تا بتوانند عکس هایی بگیرند که به نوعی اورجینال باشند. تصایر با سایز بزرگ نه تنها در صفحه اصلی سایت بلکه در صفحات داخلی یک محصول هم می توانند قابل استفاده باشند. از آنجایی که برندها تمایل دارند محصولات خود را به نحو احسن به مشتریان خود بفروشند پس استفاده از عکس ساده و دم دستی به مرور کمتر و کمتر خواهد شد.

داستان سرایی

با استفاده از رویکرد های مختلف طراحی می توانید یک داستان عالی از تاریخچه و چون و چرای برند خود بگویید و پیام خود را مخابره کنید. یک داستان سرایی خوب همیشه میتواند زندگی و رونق را به یک برند بی جان و بی فعالیت بازگرداند. برندهایی که سعی در برقراری ارتباط عاطفی بین مشتریان خود از طریق داستان سرایی دارند, از اعتبار و اعتماد مصرف کنندگان خود برخوردار می شوند. این سبب می شود برند شما در بین تمامی برندها متمایز باشد. هنگام بیان یک داستان, اطمینان حاصل کنید که :
1) در مورد آغاز فعالیت خود بی ادعا هستید.
2) اشتیاق خود را به خدمات و  محصولات خود نشان دهید.
3) راه حلی برای مشکلات مشتری پیش روی آنها قرار دهید.
پس اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هستید و میخواهید صدای خود را به گوش مخاطبان تان برسانید, از کنار داستان سرایی به سادگی گذر نکنید زیرا بهترین نوع ایجاد محتوا برای رساندن صدای شما به آنهاست.

امنیت بالا

سال 2016 سال خوبی برای امنیت سایبری نبوده است. گزارشات حاکی از آن است که در سال 2016 حملات بد افزارها دو برابر شده و به 19/8 میلیارد رسیده بوده است. 89% از حملات سایبری با انگیزه های مالی و جاسوسی انجام می گیرد. 10 سال پیش امنیت سایبری خیلی ضروری به نظر نمی رسید یا فقط بعد از حمله یا نقص سیستم اقداماتی صورت میگرفته است و همین منجر به حملات سایبری بیشتر و بیشتر در طی یک دهه اخیر شده است و مشاغل اینترنتی را به سمت آغاز اقدامات امنیتی سوق داده است. دانلود رایگان موزیک, فیلم و اپلیکیشن ها ویروس را وارد سیستم شما می کنند, اما امروزه کلاهبرداران راه هایی برای ارتباط با افراد از طریق ایمیل, رسانه های اجتماعی و حتی سایت های فروشگاهی پیدا کرده اند. امروزه وب سایت های فروشگاهی برای بهبود و ارتقا امنیت و افزایش اطمینان مشتری در هنگام خرید آنلاین از رمز گذاری HTTPS استفاده می کنند.

اهمیت طراحی وب سایت در دنیای امروز

تکنیک های طراحی فروشگاه اینترنتی که یک سال پیش روی بورس بوده اند امروز دیگر رونقی ندارند و گاهی می تواند کاربر سایت را کلافه کنند. الزامات طراحی وب سایت روز به روز سفت و سخت تر می شوند, بنابراین طراحان از کار بر روی "ظاهر" سایت ها دست نمی کشند. 
محبوبیت روز افزون خرید آنلاین, به ویژه در بخش غیر غذایی, با سیاست شفاف قیمت گذاری و دسترسی زیاد به چنین خدماتی تضمین شده است. آیا شنیده اید که بازار جهانی تجارت فروشگاهی قرار است تا سال 2021 به 5/4 تریلیون دلار برسد؟ فوق العاده است, اینطور نیست؟ به محض ورود به سایت شما, طراحی آن اولین چیزی است که در ثانیه های نخست نظر بازدیدکننده را به سمت خود جلب میکند. طراحی بد سبب می شود کاربر صفحه وب را ببند و بدون اینکه به اطلاعات نمایش داده شده نگاهی بیندازد به جست و جوی قبلی خود برگردد. قطعا کاربر نمی خواهد زمان وب گردی خود را روی سایت هایی بگذارد که طراحی دلنشینی ندارد.
سهولت پیمایش و طراحی چشم نواز مؤلفه های مهمی اند که در ابتدای وب گردی توجه کاربر را به خود جلب می کنند. هدف این است که یک تصویر عالی از سایت خود به جا بگذارید و کاربر را ترغیب کنید تا زمان بیشتری را صرف وب سایت شما کرده و دست به خرید بزند. پس باید درک کرده باشید که وب سایت شما می تواند چقدر موثر و سودمند باشد. از این گذشته, عوامل زیادی به طراحی بستگی دارد. این دقیقا همان چیزی است که مشتری را به محصولات یا خدماتی که به صورت آنلاین ارائه می دهید, متصل می کند.
امروزه نمونه های بی شماری از شرکت ها وجود دارند که فقط با یک فروشگاه اینترنتی توانستند به موفقیت دست یابند. برخی از آنها شروع به فروش آنلاین کرده و پس از کسب محبوبیت و موفقیت در وب, فروشگاه دهان پر کنی را افتتاح کرده اند. به هر روی, یک وب سایت فروشگاهی آیینه ی تمام نمای شرکت است و باید تا حد امکان جذاب باشد تا مشتری بیشتری جذب شود و کسب و کار شما رونق پیدا کند.

رقابت و کیفیت مشاغل مستقیما به کیفیت طراحی وب بستگی دارند. در دنیای وب به صورت روزانه با سایت های جدیدی روبرو هستیم که این امر سبب ایجاد رقابت زیادی در بین آنها می شود و صاحبان سایت ها می توانند برای افزایش محبوبیت و کارایی بالای محصولات خود با هم به رقابت بپردازند. باید به یاد داشته باشید, درآمدی که سایت شما در انتهای روز کسب می کند از هر چیزی مهم تر است. هدف ساده است, به عنوان صاحب سایت فروشگاهی, اگر وب سایت شما انتظارات خریداران را برآورده نکند شما شروع به از دست دادن پول خود خواهید کرد. اگر سایت شما به اندازه کافی جذاب و چشمگیر نباشد, این حق را به کاربر بدهید که از وب سایت شما چشم پوشی کند.
امروزه تعداد زیادی از کاربران اظهار دارند که طراحی وب سایت در جلب اعتماد آنها به کسب و کار نقش تعیین کننده ای دارد. بنابراین, طراحی نه تنها نشانگر جذابیت کسب و کار شما و ابزار انتقال نگرش شما به خریداران است بلکه شرکت شما را در بسیاری از جهات متمایز کرده و باعث می شود کاربران شما را به خاطر بسپارند. فکر طراحی یک وب سایت معمولی و ساده را از سر خود بیرون کنید, شما باید روی بهترین طراحی متمرکز شوید.

با توجه به آنچه در این مقاله مطرح شد اگر وب سایت خود را دارید, چه برای اهداف شخصی یا مشاغل تجاری, حتما باید روند طراحی وب را دنبال کنید. گرایش ها, تکنیک ها و ابزارهای طراحی وب را بشناسید تا در سال پیش رو حرفی برای گفتن در این عرصه داشته باشید. این به خود شما بستگی دارد که می خواهید این روند را دنبال کنید یا نه, اما هر شخص حرفه ای در این صنعت باید اطلاعاتش در این زمینه کامل باشد. به جزئیات دقت کنید زیرا تنها راهی است که می تواند به شناخت بیشتر برند شما و افزایش مشتری منجر شود.


    مطالبی که به شما پیشنهاد میشود