آموزش برند سازی و بازاریابی اینترنتی

بازاریابی-اینترنتی-و-برندسازی

بازاریابی مدرن برای تجزیه و تحلیل عملکرد جامع کمپین های بازاریابی و کمک به هدایت راهکارها و تصمیم گیری های آینده به فناوری متکی است. بهترین راه برای تعریف یک پلتفرم بازاریابی اینترنتی این است که آن را به دو بخش بازاریابی اینترنتی و پلتفرم های تجاری دیجیتال تقسیم کنید. 

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی را با طراحی سایت یا طراحی فروشگاه اینترنتی اشتباه نگیرید. هرگونه بازاریابی که از رسانه های آنلاین، اینترنت، دستگاه های تلفن های همراه، رایانه شخصی یا اینترنت اشیا (IoT) استفاده می کند را بازاریابی اینترنتی می گویند. این نوع از بازاریابی برای ترویج پیام برند خود بر روی موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، اپلیکیشن ها، ایمیل و وب سایت ها متمرکز است.
به طور خلاصه، بازاریابی اینترنتی از هر ابزاری که بتوان به صورت آنلاین استفاده کرد، بهره می برد. در اینجا چند مورد از رایج ترین نمونه ها را آورده ایم:
•   رسانه های اجتماعی
•   وب سایت
•   تصاویر و محتوای ویدئویی
•   پست های وبلاگ و کتاب های الکترونیکی
•   نظرات مشتریان
•   لوگو برند

اهمیت بازاریابی اینترنتی در چیست؟

در چند سال اخیر بازاریابی اینترنتی در حال رشد و افزایش بوده است. این امر به این دلیل است که کاربران به طور فزاینده ای در فضای اینترنت به انجام امور زندگی و کاری خود می پردازند. با پیشرفت تکنولوژی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، بازاریابان از فناوری بازاریابی مورد نیاز برای دسترسی به کاربران استفاده می کنند. این روش برخلاف روش های بازاریابی سنتی است که نیاز به برنامه ریزی قبلی داشته اند. موارد زیر را در نظر بگیرید:
•  جهان 7.7 میلیارد نفر جمعیت دارد و 4.4 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند.
•  نزدیک به 30 درصد از کاربران اینترنتی ترجیح می دهند با برندها از طریق رسانه های اجتماعی به جای حضور فیزیکی در فروشگاه ارتباط برقرار کنند.

امروزه در بازار رقابت فروشگاه ها، سازمان ها و یا شرکت ها باید در رسانه های اجتماعی و فضای اینترنت حضور پررنگی داشته باشند. با این حال، این بدان معنا نیست که کانال های آفلاین باید به طور کلی نادیده گرفته شوند. بهترین راه برای برآوردن خواسته های کاربران، حضور همه جانبه هم در رسانه های اجتماعی و هم در کانال های آفلاین است.

مزایای بازاریابی اینترنتی چیست؟

با به کارگیری نقاط عطف بازاریابی اینترنتی، فروشگاه شما می تواند یک سفر منسجم تر و مشتری محورتر ایجاد کند که با مخاطبان هدف شما در هر جایی که هستند مطابقت داشته باشد. این امر می تواند درهای جدیدی را حتی پس از خرید به روی شما باز می کند و به تیم های بازاریابی کمک کند تا وفاداری به برند شما را به طور موثرتری تقویت کرده و حفظ مشتری را بهبود بخشد.

8 راهکار در جهت بازاریابی اینترنتی

8 راهکار رایج برای بازاریابی اینترنتی شامل رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی محتوا، ایمیل، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، پرداخت به ازای کلیک (PPC)، همکاری در فروش و تلفن همراه است. با ما همراه باشید تا نگاه عمیق تری به هریک از این موارد داشته باشیم:

1. بازاریابی رسانه های اجتماعی

کاربران امروزی به بسترهای رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین و اسنپ چت بسیار وابسته هستند. به همین دلیل ضروری است که برند ها در حساب های مختلف فعال باشند. به آمار زیر نگاه کنید:
•   به طور متوسط کاربران حدود 8 حساب رسانه اجتماعی دارند.
•   به طور متوسط هر فرد روزانه 2 ساعتو 22 دقیقه در رسانه های اجتماعی وقت صرف می کند.
•   از 5.11 میلیارد نفری که تلفن دارند ، 3.26 میلیارد نفر با استفاده از آن به رسانه های اجتماعی دسترسی پیدا می کنند.
•   مردم حدود 1/7 از زمان بیداری خود را در بسترهای اجتماعی می گذرانند.
رسانه های اجتماعی به بازاریابان این امکان را می دهد تا به طرق بیشماری به چشم اندازهای پیش روی خود برسند. در ابتدا، تیم های بازاریابی می توانند از این کانال ها برای توزیع تبلیغات پولی و محتوای تولید شده استفاده کنند. هر پلتفرم راهی برای تیم های بازاریابی دارد تا کمپین های تبلیغاتی پولی ایجاد کرده و کاربران را تقسیم بندی کنند تا این تبلیغات برای مخاطبان هدف نمایش داده شود. در حالی که هر پلتفرم ویژگی های خاص خود را دارد، اکثر آنها دارای قابلیت هایی هستند که به تیم های بازاریابی اجازه می دهند تبلیغات را بر اساس موقعیت، شغل، علایق، سن کاربران و غیره تولید کنند.

بازاریابی-از-طریق-رسانه-های-اجتماعی

رسانه های اجتماعی همچنین راهی عالی برای معرفی محصولات یا منابع به دنبال کنندگان شما و تعامل با کاربران است. به احتمال زیاد، افرادی که برند شما را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند، احتمالاً در گذشته از شما خرید کرده اند. تعامل با آنها در رسانه های اجتماعی یا پاسخگویی به سوالات مربوط به خدمات مشتری راهی عالی برای اطمینان از تعامل مستمر با نام تجاری و افزایش تجربیات مثبت و وفاداری مشتری است.

2. اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی دیگر از راه های موثر برای بازاریابی اینترنتی و دستیابی به مخاطبان هدف، اینفلوئنسر مارکتینگ است. برند های تجاری می توانند با افراد مشهور، سایت ها یا افرادی که در زمینه خود متخصص هستند همکاری کنند. سپس می توانند با مطالب تولید شده و پیشنهادات جذاب نظر دنبال کنندگان این اینفلوئنسرها را جلب کنند. بسیاری از بازاریابان با اینفلوئنسر مارکتینگ به موفقیت زیادی دست یافته اند، در میان آنها 9 از10 بازاریاب به این نکته اشاره کرده اند که این کانال یکسان یا بهتر از سایر کانال هایی است که آنها استفاده کرده اند. علاوه بر این، از هر 2 کاربر خانم 1 نفر بر اساس توصیه یک اینفلوئنسر، تصمیم به خرید گرفته است.

اینفلوئنسر-مارکتنیگ

3. ایمیل مارکتینگ

کمپین های ایمیل مارکتینگ اجازه می دهد تا با کاربران و مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و خبرنامه ها یا پیشنهادات سفارشی را بر اساس سابقه خرید گذشته یا مشارکت برای آنها ارسال کنند. اگر کاربری با برند شما از طریق چند نقطه تماس ارتباط برقرار کند، مانند ایمیل پیشنهادی برای 10 درصد تخفیف یا ارسال رایگان، ممکن است در نهایت موجب نرخ تبدیل برند شما شود. تقریباً 60 درصد از کاربران می گویند که ایمیل دریافتی در تصمیم گیری های خرید آنها نقش دارد. علاوه بر این، ایمیل های تبادلی بیشتر توسط مشترکان باز می شوند.

4. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به تیم های بازاریابی اجازه می دهد تا در پاسخ به سوالات کاربران خود فعال باشند. تیم های بازاریابی، محتوا، فیلم ها و سایر خدمات را برای پاسخ به سوالات یا ارائه راهکار به کاربران تولید می کنند.
•   مرحله آگاهی: خریدار متوجه می شود که به چیزی نیاز دارد.
•   مرحله ملاحظه: خریدار برای رفع این نیاز، اقداماتی را انجام می دهد.
•   مرحله تصمیم گیری: خریدار در مورد محصول / خدمات مورد نیاز برای خرید و رفع نیاز تصمیم می گیرد.
به عنوان مثال، فردی ممکن است متوجه شود که برای رفتن به باشگاه نیاز به کفش جدید دارد. تیم بازاریابی برای یک شرکت پوشاک می تواند محتوایی را تولید کند تا به وی نشان دهد به چه کفش ورزشی با چه ویژگی هایی نیاز دارد. با نگاهی به این محتوا، خریدار تشخیص می دهد که به یک جفت کفش ورزشی نیاز دارد تامعیارهایش را برآورده کند. محتوای دیگری ممکن است محبوب ترین کفش های ورزشی و قیمت آنها را نشان دهد. هنگامی که کاربران در مورد این عوامل اطلاعاتی کسب کردند، تصمیم به خرید می گیرند. راهنمایی های ارائه شده توسط برند شما احتمالاً منجر به خرید آنها از شما می شود. بازاریابی محتوا اغلب هزینه کمتری نسبت به سایر راهکارهای بازاریابی دارد، در حالی که تقریباً 3 برابر بیشتر منجر به جذب مشتری می شود.

5. بازاریابی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو اغلب با بازاریابی محتوا همراه است. در مثال بالا هنگامی که مشتری در حال انجام تحقیقات مربوط به خرید کفش ورزشی است، احتمالاً بر روی یکی از سه نتیجه اول ظاهر شده در Google کلیک می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، تیم بازاریابی که در این زمینه دست به تولید محتوا زده، انتظار دارد که محتوای تولید شده توسط آنها در آن نتایج اولیه برای کاربران به نمایش درآید. این کار با بهینه سازی محتوا برای تجربه کاربر و اطمینان از وجود عناصر فنی در آنها انجام می شود تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی این محتوا را پیدا و فهرست بندی کنند.

بازاریابی-بهینه-سازی-موتورهای-جستجو-seo

6. پرداخت به ازای کلیک (PPC)

پرداخت به ازای کلیک نوعی تبلیغات پولی است که به تیم های بازاریابی اجازه می دهد تا اساساً ترافیک وب سایت خود را خریداری کنند. بازاریابان، تبلیغات را در وب سایت ها یا موتورهای جستجو مانند Google و Microsoft Bing قرار می دهند و برای هر بار که کاربران روی این تبلیغات کلیک کنند باید هزینه پرداخت کنند. این تبلیغات اغلب در بالای صفحه نتایج جستجو ظاهر می شوند و معمولاً با پیشنهادات کلمات کلیدی خاص تعیین می شوند، در حالی که تبلیغات بنری در وب سایت ها معمولاً قیمت مشخصی دارند.

بازاریابی-پرداخت-به-ازای-کلیک-ppc

7. بازاریابی پورسانتی (سیستم همکاری در فروش)

بازاریابی پورسانتی مشابه برنامه های ارجاع است، شامل همکاری با افراد یا شرکت های خارجی است، بر اساس این توافق که آنها محصول شما را به ازای دریافت کمیسیون از هر فروش که می تواند به تلاش آنها نسبت داده شود، تبلیغ کنند. این راهی برای کاهش هزینه ها و برون سپاری برخی از کارهای سنگین است. با این حال، شما اعتبار نام تجاری خود را در دست دیگران می گذارید، بنابراین این نوع بازاریابی اغلب نیاز به نظارت و توجه گسترده تری دارد.
یک مثال از بازاریابی پورسانتی زمانی خواهد بود که تبلیغی که در پادکست یا نمایش رادیویی پخش می شود و کد تخفیفی را برای شنوندگان در هنگام خرید محصول ارائه می دهد. به عنوان مثال، مشتری ممکن است 30 درصد تخفیف برای خرید خود دریافت کند و در مقابل، رادیو درصد کمی از هر خریدی که با استفاده از کد انجام می شود دریافت می کند. 

8. موبایل مارکتینگ

راهکارهای بازاریابی موبایلی می تواند شامل بسیاری از استراتژی های بازاریابی اینترنتی ذکر شده در بالا باشد و معمولاً ترکیبی از پیام های متنی، رسانه های اجتماعی، ایمیل و اپلیکیشن های تلفن همراه استفاده می کند. اهمیت موبایل مارکتینگ در حال افزایش است، زیرا انتظار می رود که تا سال 2024 تعداد خریداران تلفن همراه به حدود 187.5 میلیون کاربر افزایش یابد. با حرکت به سمت خرید تلفن همراه، بازاریابان باید به این فکر کنند که چگونه می توانند تلاش های بازاریابی فعلی خود را برای موبایل بهینه کنند تا بتوانند تجربه ای یکپارچه و کاربر پسند ارائه دهند.
یک برند بدون حضور و فعالیت های اینترنتی مانند یک ماشین بدون تایر است، ممکن نیست بتواند با سرعت حرکت کند. اگرچه برندسازی "آنالوگ" قدیمی هنوز به عنوان راه حلی شناخته نشده است، اما امروزه مشاغل به مجموعه ای متنوع از ابزارهای تجاری دیجیتال نیاز دارند تا بتوانند حضور واقعی خود را تقویت کنند.
از تمام گزینه های بالا می توان در جهت برندسازی خود یا محصولاتتان استفاده کنید. اما سوالی که پیش می آید این است برندسازی چیست و به چه اقداماتی در این حوزه نیاز دارید؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه همراه ما باشید:

برندسازی چیست؟

برندسازی یک فرایند خلاقانه و استراتژیک است که همه اطلاعات شرکت شما را به مشتریان بالقوه می دهد: شما چه کسی هستید، به چه مواردی اهمیت می دهید، چرا باید برند شما را انتخاب کنند و چه انتظاراتی باید از شما داشته باشند. پس از شروع یک کسب و کار یا تولید اولین محصول خود، ایجاد هویت برندتان باید اولویت اول شما باشد.
برندسازی همه چیز را در مورد آنچه انجام می دهید و نحوه انجام آن را به یک ماهیت منحصر به فرد و به یاد ماندنی تبدیل می کند که مردم آن را به خاطر خواهند داشت و پیوسته با شرکت یا فروشگاه شما در ارتباط خواهند بود. به طاق های طلایی مک دونالد یا حلقه های چند رنگ روی نشان المپیک فکر کنید. حتی یک نماد یا تصویر ساده می تواند ارتباطات معناداری را منتقل کند که در سراسر جهان یک معنی را القا می کند.
در این زمینه سه موضوع مهم وجود دارد که همه آنها به هم مرتبط هستند اما کاملاً مشابه نیستند:
•   برند شما روشی است که دنیای خارج از شرکت شما درک می کند.
•   برندسازی شما یک فرآیند طراحی و ساخت یک نام تجاری منحصر به فرد و به یاد ماندنی است.
•   هویت برند شما مجموعه ای از عناصر خلاق است که در فرایند نام تجاری نقش دارند مانند وب سایت، رسانه های اجتماعی و لوگوی شما که پیام، ارزش ها و اهداف شما را نشان می دهد.

برندسازی دیجیتال چیست؟

برندسازی دیجیتال نحوه طراحی و تولید برند از طریق وب سایت ها، اپلیکشین ها، رسانه های اجتماعی، ویدئو و موارد دیگر است. برندسازی دیجیتال شامل ترکیبی از دیجیتال مارکتینگ و برندسازی اینترنتی برای توسعه یک برند آنلاین است.
چرا برندسازی اینترنتی اهمیت دارد؟ خوب، به تلفن همراه خود نگاهی بیندازید، همه ما به طور مداوم از دستگاه تلفن همراه خود استفاده می کنیم. اکثر ما از طریق دریچه اینترنت با دنیای بزرگتری در ارتباط هستیم، این امر باعث می شود که برندها به مشتریان هدف خود برسند و کاربران را به مشتریان وفادار و بلند مدت تبدیل کنند.
برندسازی هر فرد، فروشگاه اینترنتی یا حتی شرکت و سازمان ها را قادر می سازد تا حضور خود را در هر جایی اعلام کند. 

آموزش-برندسازی

بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

تفاوت بین بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ در چیست؟ در حالی که بازاریابی اینترنتی بر ارائه ارزش و الهام بخشیدن به وفاداری و شناخت برند متمرکز است، دیجیتال مارکتینگ تنها در جستجوی مشتریان جدید و ایجاد فرآیند فروش است.
تبلیغات به صورت آنلاین به طور دائم در اختیار شما قرار می گیرد، حتی اگر متوجه این موضوع نباشید. این بهترین حالت برندسازی اینترنتی است. برخلاف تبلیغات سنتی، برندسازی اینترنتی با شما رو در رو به صحبت نمی پردازد، بیشتر به دنبال تعامل با شما است. در وقع بیشتر به دنبال ایجاد هویت آنلاین و احساسات مثبت است، نه این که افراد را تشویق به یکبار خرید کند. در اینجا انواع مختلف بازاریابی دیجیتال را بیاموزید:

1. لوگو

لوگو تنها تصویری است که مشتری باید قبل از هر چیز با نام برند شما ارتباط برقرار کند. وقتی به دیزنی فکر کنید، گوش های میکی موس به ذهن شما خطور می کند و یا به یک سیب فکر کنید قطعایاد برند اپل خواهید افتاد.
لوگوها باید با شخصیت و ارزش های کسب و کار، صنعت و مخاطبان هدف شما مطابقت داشته باشند. طراحی لوگوی شما باید به اندازه کافی به یاد ماندنی باشد تا بتواند تأثیر خود را بر جای بگذارد، اما نه آنقدر پیچیده که در بین رگبار روزانه تصاویری که به صورت آنلاین دریافت می کنند، مخاطبان آن را به خاطر نیاورند.

2. وب سایت

اگر لوگوی شما علامت کسب و کار شماست، وب سایت شما مکان نمای دیجیتال فروشگاه شما است. هنگامی که مشتری بخواهد آدرس فروشگاه، ساعات کار، لیست محصولات یا اطلاعات تماس شما را بداند، دیگر از طریق شرکت های مخابراتی به دنبال اسم و آدرس شما نمی خواهد بود. به جای آن، آنها می توانند وب سایت شما را در گوگل جستجو کنند، جایی که انتظار می رود اطلاعات را سریع و آسان پیدا کنند.

3. پیام برند

پیام برند چیزی است که شرکت شما می گوید و چگونه شما آن را می گویید. این پیام باید آنچه را که شرکت شما انجام می دهد و به آن اعتقاد دارد، منعکس کند و به طور خلاصه با نیازها و خواسته های مشتریان شما مطابقت داشته باشد و با آنها ارتباط برقرار کند.

4. SEO

سئو (بهینه سازی موتور جستجو) تضمین می کند که نام برند شما و پیشنهادات آن به راحتی در موتورهای جستجو یافت می شود، در واقع یکی از اصلی ترین راه هایی که مشتریان از طریق آن خدمات شما را جستجو می کنند. با طراحی وب سایت با در نظر گرفتن SEO کار خود را شروع کنید. یک مکان عالی برای شروع، دستورالعمل های مدیر وب سایت گوگل است که نحوه فهرست بندی و رتبه بندی سایت ها توسط گوگل را توضیح می دهد.

5.  رسانه های اجتماعی

فیس بوک، توییتر، اسنپ چت: تقریباً همه به نوعی حضور در رسانه های اجتماعی را تجربه می کنند. اگر مشتریان شما در رسانه های اجتماعی اکانت و حضور فعال دارند، برند شما نیز باید باشد. هر پست را متناسب با پلتفرمی که در آن قرار می دهید، تولید کنید. محتوای اسنپ چت باید سرگرم کننده، پر جنب و جوش و مناسب سن جوانان ونوجوانان باشد. پست های اینستاگرام با استفاده از تصویر طراحی شده اند تا نظرات و لایک ها را جلب کنند. توییتر در لحظه فعالیت می کند و رویدادها و اخبارهای روز را پوشش می دهد. 

6. تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین از قدرت وب برای بازاریابی محصولات شما استفاده می کند. دیگر به سادگی یک بنر در یک صفحه وب سایت ساده نیست. امروزه ده ها راه برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد. اینها برخی از رایج ترین راه ها هستند:
•   تبلیغات موتورهای جستجو: این تبلیغات وب سایت شما را در بالای صفحه در سایتی مانند Google قرار می دهد تا مشتریان ابتدا محصول یا برند شما را ببینند.
•   تبلیغات نمایشی: این تبلیغات بنرهای قابل کلیک هستند که می توانید در صفحات وب سایت ها در سراسر اینترنت پیدا کنید.
•   تبلیغات رسانه های اجتماعی: فیس بوک، توییتر و اینستاگرام همگی روش های مختلفی برای "حمایت" از محتوا ارائه می دهند. شما می توانید هزینه آن را پرداخت کنید، این بدان معناست که پست شما به طور خودکار در فیدهای کاربران ظاهر می شود، یا می توانید یک اینفلوئنسر را استخدام کنید تا در مورد محصولات شما پست یا استوری بگذارد.
•   تبلیغات فیدهای موبایل و رایانه های شخصی: این تبلیغات اغلب به عنوان "محتوای پیشنهادی" در فیدهای تلفن همراه و رایانه کاربران ظاهر می شود. آنها احساس طبیعی تری را القا می کنند، زیرا مستقیماً در یک فید ادغام شده و با محتوای غیر پولی ترکیب می شوند.

مزایای برندسازی

حضور قوی در اینترنت باعث می شود مشتریان احساس کنند شخصاً درگیر یک شرکت یا محصول هستند. برند تجاری خوب، روابط را با کاربران تقویت می کند و به شما امکان می دهد تا مستقیماً با مشتریان در تعاملات روزمره خود در بسترهایی که از آنها استفاده می کنند در ارتباط باشید.
مخاطبان خود را هدف قرار می دهید
فعالیت و حضور آنلاین شما بهترین حالتی است که توسط آن اکثر مشتریان بالقوه با برند شما آشنا می شوند و با آن ارتباط برقرار می کنند. برندسازی اینترنتی به شما این امکان را می دهد تا با هدف قرار دادن گروه های خاص مشتریان از طریق بسترهای آنلاین که بیشتر از توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و موارد دیگر استفاده می کنند، مخاطبان خود را افزایش دهید.
با مشتریان ارتباط برقرار می کنید
یک برندسازی اینترنتی موفق باعث می شود مشتریان احساس کنند که شما مستقیماً با آنها صحبت می کنید، به ویژه به این دلیل که شما در بسترهای مشابهی که آنها برای تعامل با دوستان و اعضای خانواده خود استفاده می کنند، حضور دارید. شخصی و معنادار باشید: اینگونه است که می توانیدکاربران را به مشتریان وفادار برند خود تبدیل کنید.
در اصل، برند سازی اینترنتی ارتباط بین یک شرکت یا فروشگاه اینترنتی و مشتریان را تسهیل می کند. این بدان معناست که به مشتریان این امکان را می دهد تا اطلاعات مربوط به شرکت شما را در وب سایت بیابند یا به آنها کمک می کند تا سریعتر خدمات مشتریان را دریافت کنند. در نهایت، برندی که به صورت آنلاین قابل جستجو نیست عملاً در ذهن مصرف کننده ثبت نخواهد شد.
اطلاع رسانی به عموم
مزایای دیگری نیز برای برندسازی اینترنتی وجود دارد، مانند پتانسیل "وایرال شدن" یا رسیدن به مخاطبان انبوه در مدت زمان کوتاه و بدون هیچ هزینه ای.

شبکه اجتماعی بهترین مکان برای ارائه خدمات آموزشی و تعامل با مشتریان محصولات شما است.تولیدات و محصولات جدید در شبکه های اجتماعی به آسانی منتشر می شود؛ یعنی یک تیر و دو نشان.
خدمات جدید در حوزه نرم افزارهای تحت وب از جمله شبکه های اجتماعی با حذف محدودیت های گذشته و بالارفتن قدرت و سرعت در انتشار و ذخیره سازی اطلاعات این فرصت را به همه مردم می دهد که هر کسی در هر زمینه ای بتواند خود را معرفی کند. در بازاریابی اینترنتی مخصوصا در شبکه های اجتماعی محتوا حرف اول را میزند. سعی کنید از محتوا و تصاویر با معنا استفاده کنید. این روش بهترین راه برای جذب سایر کاربران در شبکه های اجتماعی و بازاریابی اینترنتی است.
#دیجیتال مارکتینگ

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید