اتوماسیون کردن بازاریابی در کسب و کارهای کوچک

شاید به عنوان دارنده ی یک کسب و کار کوچک، دستیابی به اتوماسیون بازاریابی برای شما دور از ذهن باشد. اما با در نظر گرفتن هزینه و سایر مزیت های اتوماسیون کردن فعالیت های بازاریابی، خواهید دید کسب و کارهای کوچک قادر به منطبق کردن تکنیک های اتوماسیون براساس نیازهای خود هستند.

البته باید توجه کنید که قبل از همه ی اینها شما نیاز به طراحی وب سایت اصولی و واکنشگرا دارید.

اتوماسیون بازاریابی به ساده شدن موارد زیر کمک میکند :

  • مدیریت ارتباط با مشتری
  • ترغیب بازدیدکنندگان برای تبدیل شدن به مشتریان بالقوه و آماده و متقاعد کردن آنها برای تبدیل شدن به مشتریان بالفعل
  • تلاش برای وفادار ماندن مشتریان و حفظ آنها

طبق اظهارات گارتنر تا سال 2020 حدود 85% از مشتریان روابط خود را بدون صحبت کردن با انسان ها مدیریت خواهند کرد. داشتن یک استراتژی کارامد برای اتوماسیون بازاریابی کسب و کارهای کوچک به طور قطع در دراز مدت مفید خواهند بود.

در اینجا چند نکته کاربردی برای اتوماسیون کسب و کار کوچک شما مطرح می کنیم :

  • ساختن و مدیریت یک فهرست ایمیل

 

 

دراتوماسیون بازاریابی برای نتیجه ی بهتر در کسب و کارتان، به یک فهرست ایمیل که شامل چشم اندازهای شما در کارتان باشد نیاز دارید. یکی از کلیدی ترین روش ها در ساختن لیست انتخاب، فراهم کردن فرم های تماس با ما در صفحات وب سایت، وبلاگ و صفحات فرود می باشد.

شما میتوانید از کتاب الکترونیک رایگان، راهنما، وبینارها یا سمینارهای اینترنتی و کانال های رسانه های اجتماعی برای ساختن لیست مشترکین خود استفاده کنید و با استفاده از آنها اطلاعات مشتریان خود را دریافت کنید.

  • دسته بندی مخاطبان

 

 

دسته بندی مشترکین نکته ای بسیار مهم و حیاتی است. زیرا با دسته بندی مناسب و صحیح مطمئن خواهید بود پیام های تان به درستی به مخاطبان خود فرستاده خواهند شد. فرستادن یک نوع پیام به همه ی مخاطبان سودمند نخواهد بود.

برخی از روش های کلیدی در دسته بندی مخاطبان شامل موارد زیر میشود:

  • موقعیت مکانی
  • چرخه عمر مشتری
  • منافع
  • صنعت
  • فعالیت

بر اساس گلنستر، 78% از بازاریاب ها با عملکرد بالا اظهار داشته اند که فهرست دسته بندی یکی از ویژگی های بازاریابی اتوماسیون است که بدون آن نمیتوانند زندگی کنند!!!

  • ایجاد پیام های سفارشی

 

 

زمانی که شما مشتریان خود را در گروه های مناسب دسته بندی کردید، باید تصمیم بگیرید که به هر یک از آنها چه پیامی برای بازاریابی بفرستید. کمپین های شخصی و سفارشی به شما در رسیدن به بهترین نتیجه در اتوماسیون کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال اگرجمعی از مشتریان شما در گروه جستجوی یک محصول خاصی قرار گرفته اند پس ضروری است که پیامی با هدف معرفی آن محصول برای این گروه فرستاده شود.

پیام های کمپین سفارشی شما، باید شامل الگو ها و قالب های سفارشی ایمیل، صفحه فرود و دکمه های (CTA (Call-To-Action باشد. دو نوع پیام متفاوت را امتحان کنید و ببینید کدام یک نتیجه ی بهتری می دهد.

  • نقشه ی اولویت ها

 

 دانستن اولویت های مصرف کنندگان و فرستادن تبلیغات ها و ایمیل هایی متناسب با علایق آنها میتواند بسیار سودمند باشد. با ایجاد گزینه های مختلف به خریداران خود این امکان را بدهید تا اطلاعاتی که تمایل به دریافت آن را دارند، خود انتخاب کنند.

  • زمانبندی ارسال ایمیل

 

 بهینه سازی نرخ کلیک در کمپین شما نیازمند زمانبندی کردن ارسال ایمیل ها در زمانی مناسب است. تحلیل و آنالیز کمپین های گذشته، دیدگاهی نسبی درباره بهترین روز و زمان برنامه ریزی کمپین تان به شما میدهد.

  • دنبال کردن فعالیت کاربر

 

 بسیاری، از وب سایت شما بصورت هر روزه بازدید میکنند. دنبال کردن فعالیت آنها به شما کمک میکند اولویت های آنها را درک کنید و کمپین هایی مختص آنها ایجاد کنید. شما به زمانی که کاربر در وب سایت شما صرف میکند نیز باید توجه کنید. گروهی از جزئیات وجود دارد که شما میتوانید به آنها توجه کنید. صفحه ی فعالیت منطقی کاربر، نوع محتوایی که درگیر آن است و...از جمله مواردی است که میتواند مفید باشد.

شما میتوانید ازHeatmap tools برای جمع آوری اطلاعات دقیق درباره ی فعالیت کاربر استفاده کنید.

  • دانستن چرخه ی عمر هر مشتری

 

 مشتریان شما معمولا در مراحل و سطوح متفاوتی از چرخه ی خرید قرار دارند. برخی از آنها در حال تحقیق درباره ی محصول هستند، درحالی که برخی دیگر آماده ی خریدند و بعضی هم خرید کرده اند و قصد خرید مجدد را دارند. با تحلیل فعالیت مصرف کننده، خواهید دانست که در یک زمان مشخص در چه مرحله ای هستند.

پیام های اختصاصی براساس چرخه ی زندگی مشتری(مرحله ای که درآن قرار دارد) هم به مشتریان شما کمک میکند و هم نرخ تبدیل شما (تعداد فروش محصول در مقایسه با تعداد افرادی که برای دیدن آن به سراغ وب سایت شما آمده اند)بهبود می یابد.

  • رتبه بندی کردن مشتریان بالقوه

 

 شما به موازات اتوماسیون کردن کمپین های بازاریابی خود، به رتبه بندی کردن مشتریان بالقوه ی خود به کمک یک مکانیزم رتبه دهی مناسب نیاز دارید. این کار مانند یک اکتشاف است. در واقع تیم فروش شما باید کشف کنند که آیا این مشتری بالقوه  از محصولات و خدمات شما بهره ای خواهد برد یا نه. بالاترین رتبه در اینجا یعنی بیشترین احتمال تبدیل شدن این مشتری بالقوه به یک مشتری بالفعل.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید