اهمیت جلسات قبل از پایان طراحی سایت

همیشه سوالی که پیش می آید این است که در نهایت سایت من شبیه نمونه ای موفق از یک سایت معماری خارجی یا یک فروشگاه اینترنتی ایرانی یا مجله ای اینترنتی پربازدید باشد این چیزی است که ما در مراجلات کارفرمایان طراحی سایت همیشه با ان روبرو میشویم و این که چه چیزی را باید مورد توجه قرار دهیم آیا باید از الگوی برداری از نمونه های موفق به یک نمونه مشابهه و تکراری برسیم یا اینکه با برگزاری اتاق فکر  همیشه برای رسیدن به بهترین ایده ها حداقل تصورات را برای رسیدن به چیزی نو پدید آوریم .

جلسات طراحی سایت

قطعا اگر قرار باشد نمونه ای خاص و حرفه ای طراحی شود نمیشود با بررسی چند سایت خارجی و ایرانی به این نتیجه دست یافت چیزی که بسیار مهم است رعایت و ایجاد وایرفریم ها و پروتوتایپ ها قبل از شروع این کار است این دو قسمت طی جلساتی که با سفارش دهنده برگزار میشود روی کاغذ بدست می آید مثلا وایرفریم ها ساختار و چیدمان را مشخص میکند و پروتوتایپ ها عملکرد ها را که مثلا در بالای سایت دکمه ای باشد برای فلان کار یا در پایین سایت فرمی باشد برای فلان کار و ... خوب یک سایت معمولی شرکتی که معمولا به جنبه معرفی خدمات و محصولات می پردازد هم بهتر است جلسه بررسی و تایید کار را جدی بگیرد و جزییاتی که بعد از پایان کار قرار است دیده شود را قبل از اتمام پروژه به ما گزارش دهد این یعنی قدم قدم تا رسیدن به یک مفهوم دقیق از کسب رضایت و دریافت کلیه خواسته های مشتری که به نسبت روش های مرسوم کمی هزینه را بالا میبرد اما در عوض به جنبه کیفی قضیه تمرکز گرده است تا جنبه مالی البته این روش همیشه و برای همه کارها ضروری نیست و نمی توان گفت که هر قدمی که باید برداشته شود باید جلسه برگزار شود خیر . روش های ارتباطی که به صورت تیکتینگ است هم بسیار مهم است چرا که تعداد این جلسات ممکن است از یک تا نهایتا ۳ جلسه در یک پروژه باشد. اما گفتگوهای بین مشتری و وبینه ادامه دار است و شاید ماه ها و سالها در شرایط مختلف ادامه دار باشد.

روش بررسی و شناخت اصلا روشی جدیدی نیست و از زمان پیدایش اولین پروژه های نرم افزاری و طراحی در دنیا به دلیل دریافت نیازمندی ها و خواسته ها همیشه با کارفرما برگزار شده و میشود و نتیجه آن با روش face to face بسیار جالب تر از سایر روش ها است حتی مشتری بعد از پرسیدن سوالاتی که ما از او می پرسیم به طور کلی متوجه پیچیدگی ها و ظرافت ها میشود در صورتی که بدون شناخت باعث میشد سایتی مثل هزاران سایتی که در دنیا روزانه راه اندازی میشود شود شاید به مانند یک ماشین حساب نه به مانند موقعیت اداری و دکوراسیون دفتر کار شما .  پس هر آنچه لازم است که از دیجیتال مارکتینگ با کمک راه اندازی وب سایت بدست آورید را ابتدا روی کاغد بیاورید و با توجه به اینکه در ابتدای شروع هر کار سخت ترین مرحله گذر از موانع فکری است قطعا زمان و هزینه اجرای کار نیز کاهش پیدا خواهد کرد و همچنین که کاری که در اولین نسخه بهترین شود بسیار کم هزینه تر از کار ارزانی است که لازم است چند بار طراحی و بازطراحی شود . انگلیسی ها می گویند آنقدر پولدار نشده ام که کفش ارزان بخرم ! منظور این است که خرید کفش ارزان به معنی خرید چندین کفش ارزان دیگر هم است که هزینه خرید آنها بسیار بیشتر از خرید یک کفش گران است حال با توجه به مشکلاتی هم که دارد میتوان پی برد که همیشه ارزان بودن در راه اندازی سایت یا هر چیزی که در دیجیتال مارکتینگ قرار است به آن برسید برگ برنده شما نیست .


    سینا
    مفید بود . ممنون


    مطالبی که به شما پیشنهاد میشود
    عضویت در خبرنامه
    صرفا جهت اطلاع رسانی و مقالات جدید