Duplicate, Google chose different canonical than user چیست ؟
search console با اضافه شدن ویژگی های جدید در بخش کیفیت محتوا و ارزیابی بهترین صفحات جهت نمایش به کاربر شما را در جهت ادغام یا ارتقا سطح کیفیت محتوای یک صفحه خاص کمک میکند به طور مثال اگر شما در یک موضوع صفحات مختلفی را داشته باشید و از دید گوگل شامل ۲ آدرس یکسان داشته باشند مثلا نسخه موبایل و نسخه وب آنها تکراری دیده میشوند یا اگر وزن یکسانی بین چندین صفحه مشابهه دیده شود آنها را به شما نمایش میدهد در ادامه شما را با برخی از اصطلاحات آشنا میکنیم
Duplicate, Google chose different canonical than user
اگر شما یک صفحه با چندین لینک دارید یا اینکه لینک ها مشابهه نیستند اما محتوا مشابهه است در این بخش اضافه میشوند. مثلا اگر شما یک نسخه موبایلی و یک نسخه دسکتاپی داشته باشید (نسخه موبایلی با دامنه m. ) جدا شده باشد گوگل آن صفحه ای را ایندکس میکند که تگ canonical را داشته باشد را بررسی میکند . حالا اگر شما canonical را مشخص نکنید گوگل صفحه ای که کیفیت محتوای بالاتری داشته باشد را برای نمایش به کاربر در نظر میگیرد.
چند نمونه از لینک های تکراری
https://example.com/news/koala-rampage
https://m.example.com/news/koala-rampage
https://amp.example.com/news/koala-rampage
یا اینکه سایت شما با ۲ آدرس www و بدون www باشد یا با https یا بدون https
http://example.com/green-dresses
https://example.com/green-dresses
http://www.example.com/green-dresses
روش های تخصیص canonical به یک صفحه با محتوای هم وزن یا لینک تکراری
روش اول : استفاده از لینک مرجع با تگ rel=canonical در محتوای مطلب تکراری سایت در این روش باید در همه صفحات آدرس اصلی را قرار دهید و با لینک rel=canonical یعنی با یک لینک مرجع را مشخص کرد این روش بسیار ساده است به طور مثال درون لینک مقدار re=canonical را قرار دهید یا در text editor در بخش وابستگی ها canonical را وارد کنید.
روش دوم : استفاده از تگ rel=canonical HTTP header در head سایت و در این روش در همه صفحات آدرس صفحه اصلی را قرار دهید.
روش سوم : صفحات اصلی را Sitemap قرار دهید وصفحات غیراصلی را حذف کنید
در سه روش فوق به ترتیب مزیت ها از نظر گوگل اولویت بندی شده اند اما روش اول از همه ساده تر است و نیاز به دست کاری در کد نویسی نیست