انتقال وردپرس به لاراول

 مهاجرت سایت یا مهاجرت فروشگاه اینترنتی شما از وردپرس به  CMS اختصاصی می تواند تصمیم سختی باشد و باید صد درصد مطمئن باشید که این کار برای سایت و پیشرفت شما ضروری است در برخی از شرایط این تصمیم بسیار جدی است و ناممکن نیست . با نگاهی به نیاز های کسب و کارهای اینترنتی برداشت میشود که آنها نیاز به تغییرات اساسی دارند طوری که بهتر دیده شوند و بهتر رقابت کنند.

با این حال، انتخاب پلتفرم مناسب برای تقویت فروشگاه یا وبسایت شما ضروری است، و به همین دلیل بسیاری از صاحبان مشاغل به دقت گزینه های موجود را بررسی کرده و فرصت های ارائه شده توسط CMS های آماده مانند وردپرس را با CMS های اختصاصی مقایسه می کنند.

نمی توان انکار کرد که مهاجرت و تبدیل CMS کار دشواری است اما اگر وب‌ سایت، نرم افزارها و به طور کلی حضور دیجیتالی شما به اصلاح نیاز دارد تا بتواند با خواسته‌ ها و انتظارات مصرف‌ کننده سازگاری داشته باشد، در این صورت انتقال CMS ممکن است تنها گزینه پیش روی شما باشد.

 

مهاجرت-از-وردپرس-به-لاراول

 

چرا باید CMS سایت را تغییر دهیم ؟

تغییر CMS شامل جا به‌ جایی وب ‌سایت شما از نرم افزار مدیریتی به نرم افزاری جدید است که طی این فرایند محتوا قبلی خود را به CMS دیگری منتقل می کند شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که چرا صاحب یک سایت تصمیم می گیرد به CMS جدیدی مهاجرت کند؟ در ادامه دلایل و انگیزه های که منجر به این تصمیم می شود را لیست کرده ایم:

•    سرعت پایین وب سایت به دلایل متعدد مانند بالا بودن حجم دیتا و ترافیک بالای سایت

•    ناسازگاری با نیازهای جدید و نبود افزونه های مورد نظر

•    ضعف پشتیبانی در برخی از پلاگین ها یا اصل CMS به دلیل متن باز بودن و یا نبود مرکزی جهت نگهداری 

•    سفارشی سازی محدود و نبود برنامه نویس لازم و یا غیرقابل توسعه بودن

باید به این نکته توجه داشت که انتقال CMS با طراحی مجدد وب سایت یکسان نیست. طراحی مجدد وب بر تغییر زیبایی شناسی ظاهر و احساس یک وب سایت متمرکز است تا بتواند مخاطب را مجذوب خود کند و فروش یا تعامل بیشتری ایجاد کند اما انتقال CMS می ‌تواند طراحی یک وب ‌سایت را بهبود بخشد، اما تمام عملکردهای اصلی، ویژگی‌ ها و زمینه ‌های مدیریت وب‌ سایت را نیز در نظر می ‌گیرد، در نهایت تجربه کلی را هم برای خودتان و هم برای بازدیدکننده ها بهبود می ‌بخشد.

 

مهاجرت-از-وردپرس-به-لاراول

 

چه زمانی باید وردپرس را کنار گذاشت ؟! 

علیرغم فرصت‌ های امیدوار کننده ‌ای که cms های آماده ارائه می ‌کنند اما دارای معایب متعددی هستند که صاحبان کسب ‌و کار باید هنگام انتخاب آنها این موارد را مد نظر داشته باشند.

سایت های بسیار زیادی در جهان از وردپرس برای طراحی سایت و راه اندازی وب گاه خود استفاده میکنند. تقریبا نیمی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، شرکت ها و سازمان ها برای ایجاد وب سایت خود از وردپرس استفاده کرده اند. منطقی است، زیرا به شما اجازه می دهد تا به سرعت یک وب سایت شرکتی راه اندازی کنید و دارای افزونه های متعددی است که به شما کمک می کند تا امکاناتی را به سایت خود اضافه کنید. بر کسی پوشیده نیست که روز به روز فناوری در حال پیشرفت است و گزینه های بیشتری وجود دارد که وب سایت ها را بهتر می کنند. علاوه بر این، آنها به ما این امکان را می دهند که عملکرد وب سایت را از ابعاد مختلفی بهبود ببخشیم و کنترل و امنیت بیشتری روی آن داشته باشیم و قطعا وردپرس یکه تاز نیست.

1. نیاز به تعداد زیادی پلاگین برای ویژگی های اضافی 

وقتی شما قالب آماده وردپرس را می ‌خرید، معمولاً صفحات وب ‌سایتی کاملاً طراحی شده را دریافت می‌ کنید که باید با محتوای برند شما (تصاویر و متن) به ‌روز رسانی شوند. با این حال، اگر می خواهید ویژگی هایی را به وب سایت خود اضافه کنید، باید افزونه های مورد نظرتان را در وردپرس جستجو کند. برخی از افزونه ها رایگان هستند و برخی دیگر با هزینه ارائه می شوند. گاهی اوقات، افزونه های یافت شده قدیمی هستند.

2. به روز رسانی مکرر تم و پلاگین

به خاطر داشته باشید که در عصر دیجیتال، همه چیز برای بهره مندی و بهبود تجربه کاربر به طور مداوم در حال تغییر است. شما باید دائماً به سایت خود وارد شوید و داشبورد را بررسی کنید تا ببیند آیا تم یا افزونه های شما نیاز به بروز رسانی دارند یا خیر. ممکن است زمانیکه درگیر کار دیگری هستید این بروز رسانی و بررسی ها را فراموش کنید. فراموش نکنید با تمام پیشرفت های فناوری، اشکالات و خطاها اتفاق می افتد. می توانید لینک های خراب را تجربه کنید یا سایت شما از کار بیفتد.

3. سرعت آهسته صفحات

وردپرس به دلیل همه افزونه ‌های اضافه شده، پایگاه‌ های اطلاعاتی بیش از حد اشباع شده، یک پلتفرم کند به حساب می آید.با این حال، اینها تنها مواردی نیستند که می توانند سرعت وب سایت شما را کاهش دهند. تصاویر بزرگ، عبارات زیاد در صفحه و هاست غیر قابل اعتماد می تواند بر سرعت وب سایت شما تأثیر بگذارد. سرعت صفحه برای وب سایت ها بسیار مهم است. شما یک وب سایت با بارگذاری سریع می خواهید تا کاربران بی حوصله نشده و تصمیم به ترک آن نگیرند. دیر یا زود تجارت شما با شکست روبروی می شود اگر کاربران تصمیم به ترک سایت شما بگیرند زیرا آنها آنچه را که شما ارائه می دهید را نمی بینند.

4. رتبه بندی ضعیف سئو

وردپرس ویژگی های متعددی برای بهینه سازی سئو در بسته های خود ارائه می دهد که برای کمک به رتبه بندی شما در گوگل کافی نیست. اگر می ‌خواهید واقعاً تلاش‌ های سئوی خود را به حداکثر برسانید، به نرم ‌افزار و فناوری قوی ‌تری نیاز دارید تا در بازار رقابتی از سایر رقبای خود پیشی بگیرید و باید از افزونه های متعدد با پرداخت هزینه های مازاد دارید.

5. آسیب پذیری وب سایت

مانند همه چیزهای موجود در اینترنت، وب سایت شما در معرض هک شدن است. به دلیل محبوبیت وردپرس، هدف اصلی هکرها و اسپمرها است. حتی اگر شما تمام افزونه های امنیتی ارائه شده توسط وردپرس را دانلود کنید، برای ایمن نگه داشتن وب سایت شما کافی نیست. اگر بخش وبلاگ دارید که کاربران می توانند نظرات خود را بنویسند یا اگر فرم "تماس با ما" داشته باشید، احتمالاً وب سایت شما اسپم می شود. مرور نظرات و ایمیل ها می تواند زمان بر باشد. هر گونه آسیب پذیری وب سایت می تواند تأثیر منفی بر اعتبار شما داشته باشد و به طور بالقوه ویروس ها را به کاربران شما منتقل کند. البته با روش هایی هم میتوان آنها را کنترل کرد اما در طراحی اختصاصی روش های ساده تری مانند honeypot اشاره کرد.

6. از کار افتادن وب سایت بدون اطلاع قبلی 

وب سایت ها می توانند به دلایل زیادی بدون اطلاع قبلی از کار بیفتند. اگر به سایت خود توجه نمی کنید، ممکن است متوجه خرابی آن نشوید. ممکن است برای چند ساعت یا حتی چند روز از کار بیفتد، بنابراین تأثیر منفی بر تجارت شما خواهد داشت. پس از CMS ای استفاده کنید که به شما کمک می کنند آن را پس بگیرید.

7. عدم وجود عملکرد مورد نیاز

امکانات ارائه شده توسط CMS های آماده برای عملکرد اولیه یک فروشگاه آنلاین کافی است، اما فاقد مشخصه های مهم هستند. به عنوان مثال، بسیاری از صاحبان مشاغل شکایت دارند که ویژگی های تحلیلی برای کسب و کار آنها بیش از حد قدیمی است و گزارش های عملی برای رشد شرکت را در اختیار آنها قرار نمی دهد. همچنین، CMS های محبوب در فرصت های ارتقاء SEO کمی محدود هستند که در رقابت در نتایج جستجوی یک نقطه ضعف قابل توجه به حساب می آیند. بعلاوه، برخی از پلتفرم‌ها ممکن است برای فروش کالاهای فیزیکی کافی باشند، اما برای ارائه محصولات و خدمات دیجیتال مناسب نباشند یا برعکس.

8. مقیاس پذیری ناکافی

اکثر پلتفرم ‌های تجارت الکترونیک با در نظر گرفتن کسب‌ و کارهای کوچک ایجاد می ‌شوند، بنابراین تقریباً جایی برای مقیاس‌ پذیری ندارند. با این حال، گفتن همین موضوع در مورد همه سیستم های تجارت الکترونیک اشتباه است، زیرا برخی از آنها فرصت های مقیاس پذیری تقریبا نا محدودی را با شرایط شخصی فراهم می کنند. این گزینه ممکن است تنها زمانی مناسب باشد که عملکرد ارائه شده برای مقیاس ‌بندی کسب ‌و کار در حد نیاز کافی باشد.

9. کارمزد تراکنش و شرایط نامطلوب

به عنوان یک قاعده، CMS های آماده کارمزد تراکنش دریافت می کنند. با این حال، چند استثنا وجود دارد. به عنوان مثال، PrestaShop و Ecwid کارمزد تراکنش دریافت نمی کنند. همه سیستم ها دارای شرایط و ضوابط در مورد کارمزد تراکنش هستند. به عنوان مثال، در صورت استفاده از سیستم پرداختی که به طور پیش فرض نصب شده است، ممکن است هزینه ای از شما دریافت نشود، اما در صورت اتصال به دروازه شخص ثالث، هزینه ای از شما دریافت خواهد شد. یا، ممکن است محدودیت فروش وجود داشته باشد، و هنگامی که از آن فراتر بروید، برای هر تراکنش بعدی هزینه ای از شما دریافت می شود.

هنگام انتخاب CMSهای آماده باید مراقب باشید زیرا گاهی اوقات هزینه ها، کارمزدها و کمیسیون های پنهان ممکن است هزینه استفاده از CMS را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. از طرفی پلتفرم های راه اندازی سریع وب سایت هم این چالش را دارند از طرفی کنترلی بر نرم افزار و پلتفرم اصلی ندارید و شما به عنوان یک مستاجر یا tenant از پلتفرم استفاده میکنید و در صورت توقف فعالیت یا بروز هرگونه خطا روی کل مجموعه کاربران تاثیرگذار است و در شرایطی هم برگشت به شرایط قبل در طراحی سایت جدید بسیار مشکل است.

 

مهاجرت-از-وردپرس-به-لاراول

 

مزایای CMS اختصاصی لاراول

با در نظر گرفتن تمام جوانب ، توسعه وب سایت با CMS اختصاصی برپایه لاراول می تواند جایگزین ارزشمندی با وردپرس باشد. در ادامه با برخی از مزایای این CMS اختصاصی آشنا خواهید شد:

1. انعطاف پذیری و سفارشی سازی کامل

CMS اختصاصی لاراول با در نظر گرفتن انعطاف پذیری و فرصت های سفارشی سازی توسعه یافته است. به عبارت ساده، یک CMS اختصاصی همیشه با نیازهای خاص کسب و کار، وظایف فعلی آن و انتظارات کاربران تنظیم می شود.

2. اجرا و پیاده سازی هر ایده ای

شاید این مورد یکی از مهمترین مزیت های CMS اختصاصی باشد. امکان ایجاد هر طرح و همچنین طراحی فروشگاه آنلاین اینترنتی را فراهم می کند. می تواند به شما مزیت رقابتی قابل توجهی نسبت به شرکت‌ هایی بدهد که از تم ‌ها و قالب ‌های از پیش توسعه ‌یافته استفاده می ‌کنند، به علاوه تجربه تجارت الکترونیکی فوق ‌العاده ‌ای را برای کاربران شما فراهم می‌ کند.

3. دسترسی به ویژگی ها و عملکردهای بهتر 

انتقال به یک ارائه ‌دهنده CMS اختصاصی جدید به شما امکان می ‌دهد به مجموعه ‌ای از ویژگی‌ ها و قابلیت‌ های جدید دسترسی پیدا کنید و جایگزین مواردی می ‌شود که قدیمی و نا مربوط به CMS قدیمی شما هستند. ویژگی های بهتر می تواند رضایت و بهره وری کارکنان را بهبود بخشد.

4. بهینه سازی عملکرد وب

اکثر پلتفرم های CMS معمولی با اضافه کردن پلاگین و ماژول های مختلف، بیش از حد بار گذاری می شوند. برخی از این افزونه ها منابع بسیار زیادی دارند و در نتیجه سرعت وب سایت شما را کاهش می دهند. همه ما می دانیم که وقتی یک وب سایت کند کار می کند چه اتفاقی می افتد، بازدیدکنندگان شما را منصرف می کند، نرخ پرش را افزایش می دهد و به رتبه بندی موتورهای جستجوی شما ضربه بدی می زند. بعد از همه این اتفاقات، درآمد خود را نیز از دست خواهید داد.

مهاجرت از وردپرس به لاراول که از منابع آن استفاده موثری می توان داشت، عملکرد بسیار بهتری به سایت شما می دهد و در نتیجه تجربه کاربری بهتری را به ارمغان می آورد.

5. فرصتی برای شروع دوباره

وقتی یک وب سایت عملکرد بدی ارائه می دهد، بسیار وسوسه انگیز است که همه چیز را دور بریزید و از نو شروع کنید. مهاجرت به CMS لاراول نه تنها به بهبود مدیریت وب سایت شما کمک می کند، بلکه فرصتی برای شما است تا یک طراحی جدید را در وب سایت خود پیاده کنید.

6. تجربه کاربری بهتر برای کارمندان 

عملکرد ضعیف ابزارهای مدیریت وب واقعاً می تواند کارمند را از استفاده از CMS شما ناامید کند. با مهاجرت به یک CMS جدید، که الزامات و نظرات کارکنان را در نظر گرفته است، نه تنها می توانید تجربه کاربری آنها را بهبود ببخشید، بلکه می توانید بهره وری و رضایت کلی آنها را نیز بالا ببرید.

7. امنیت بهتر

امنیت سایبری یکی از نگرانی های شماره یک برای اکثر وب سایت ها است. چندین مورد برجسته وجود دارد که ارائه دهندگان CMS در یک نقض امنیتی درگیر بوده اند و صدها سایت مشهور را این نقض تحت تاثیر خود قرار داده است. هنگام مهاجرت به یک ارائه‌ دهنده CMS جدید، فرصت مناسبی است که سوابق امنیتی آنها را ارزیابی کرده و مشخص کنید که کدام یک از آنها از امنیت بالاتری برخورداند.

8. دسترسی به تمام ویژگی های مورد نیاز 

CMS اختصاصی لاراول می تواند دقیقا به روشی که شما می ‌خواهید ایجاد شود، به علاوه همیشه این فرصت را دارید که در پاسخ به رشد کسب ‌و کارتان یا تغییر انتظارات مشتریان، هر ویژگی ‌ای را که نیاز دارید به آن اضافه کنید. در مقابل، CMS آماده این فرصت را فراهم نمی کند و تقریباً همیشه با مجموعه ویژگی های اشتراکی که استفاده می کنید محدود می شوید.

برای انتخاب کاملاً آگاهانه، پیشنهاد می ‌کنیم با تجزیه و تحلیل کسب ‌و کار خود شروع کنید، مشکلاتی را که CMS ممکن است به حل آنها کمک کند، بیابید و اهداف و معیارهای روشنی تعیین کنید. اگر هیچ یک از CMS های آماده  من جمله وردپرس عملکردهای مورد نیاز شما را ارائه نمی کنند، منطقی است که یک سیستم اختصاصی را برای انتقال و مهاجرت CMS فعلی خود انتخاب کنید.

اگرچه وردپرس به دلیل سادگی یک سیستم مدیریت محتوای محبوب است و راهی ارزان برای شروع آنلاین کسب ‌و کارها به حساب می ‌آید، اما با وجود محدودیت هایی که دارد باید موقع انتخاب آن به خوبی تمام جوانب و معایب آن را بسنجید. پول خود را پس انداز کنید و از دردسر جلوگیری کنید.

با وبینه تماس بگیرید تا با CMS اختصاصی ما بیشتر آشنا شوید. شما را از بقیه رقبا متمایز خواهیم کرد.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید