تبلیغات در گوگل و ضرورت آن در دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات در گوگل در ایران هر روز در حال رشد است و دلیل این رشد هم کارایی بالای این سرویس است . این سرویس به google ads معروف است و نمایندگان گوگل توانایی ارائه تبلیغات به مشتریان خود را دارند.

اگر مانند بیشتر صاحبان کسب و کار هستید بهتر است بدانید ایده ی تبلیغ در گوگل یک چاقوی دو لبه است که هم هیجان انگیز و جذاب است و هم ترسناک. بعد از همه ی اینها و پا گذاشتن در این راه، اگر به درستی آن را انجام دهید تبلیغات گوگل میتواند به کسب و کار شما رونق دهد اما...اما اگر در این مسیر اشتباهی مرتکب شوید هزاران دلار خرج کرده اید بدون اینکه گره ای از کارتان باز شده باشد.
اما نه وعده های محقق شده ی Google AdWords و نه مشکلاتی که در آن وجود دارد، هیچ یک به درستی بیانگر این موضوع نیستند که اصلا این پلتفرم بازاریابی چیست و سازو کارش به چه صورتیست.

آیا تبلیغات گوگل هم لازم است؟


گاهی اوقات این سوال برای عده ای بوجود می آید که با وجود اینهمه ابزارها و روش های مختلف بازاریابی، واقعا نیازی به امتحان کردن گوگل ادوردز هم هست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت "بله". این روزها و سال ها پلتفرم های مختلفی از جمله پلتفرم های تبلیغاتی فیسبوک و اینستاگرام و... بر سر کار آمده اند. در واقع حتی گوگل ادوردز تنها موتور جستجوی پلتفرم تبلیغاتی هم نیست. Bing Ads و Yahoo Search Ads هم گزینه های دیگری برای انتخاب افراد هستند. 
اما با وجود همه ی اینها و در این بازار داغ رقابت، همچنان گوگل ادوردز یکی از بهترین روش ها برای دستیابی شما به مخاطبان هدف تان است.

آیا AdWords گران نیست؟

بله. گوگل ادوردز میتواند کمی!!! گران باشد، بخصوص اگر در حوزه ی کاری شما رقابت سنگین است اما یک کمپین بهینه و با طراحی خوب جای خوبی برای سرمایه گذاریست.
نکته ی کلیدی در اینجا قرار گرفتن دو ویژگی طراحی خوب کمپین و بهینه بودن آن در کنار یکدیگر است. اگر کمپین تبلیغاتی شما خوب هدف گذاری و به درستی بهینه شده باشد و ارزش هر کلیک آن به درستی تعیین شده باشد شما به بازگشت مثبت سرمایه نزدیک خواهید بود.
نظرتان چیست؟ آیا می خواهید در Google AdWords سرمایه گذاری کنید؟ چه کلمات کلیدی را انتخاب کرده اید؟ آیا از زمان های اوج در اینکار که رقابت در آن زیاد است و بر میزان افزایش قیمت آن نیز تاثیر زیادی دارد آگاهی دارید؟ 
با همه ی چیزهایی که گفته شد و با وجود هزینه ای که به ازای هر کلیک در ادوردز میکنید، اگر به ازای هر دلاری که در ادوردز خرج میکنید 5 تا 10 دلار یا بیشتر به سرمایه تان افزوده می شود پس میتوان گفت سرمایه گذاری خوبی انجام داده اید.

سوالی که همیشه پرسیده میشود ؟ آیا استفاده از google ads موجب افزایش seo میشود ؟

به طور کلی خیر اما حضور کاربران در سایتی که تبلیغات کرده به شرطی که نرخ پرش پایین بیاید به صورت مستقیم روی seo تاثیر می گذارد
 

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید