توسعه دهنده وب همیشه باید امنیت را مدنظر داشته باشد

یک توسعه دهنده حرفه ای همیشه مقوله امنیت را در ذهن خود مد نظر دارد

Always keep security in mind when building web applications

امنیت در نرم افزار تحت وب


امنیت در اپلیکیشن تحت وب یا یک وب سایت همه چیز است ، اگر امنیت یک نرم افزار در زیر ساخت آن دیده نشده باشد ، قاعدتا هیچ کاربردی ندارد.
تولید نرم افزار با هر زبان و فریم ورکی امکان پذیر است ، دانش توسعه دهندگان وب به شدت تحت تاثیر تغییرات و ساختار جدید است ، یک توسعه دهنده حرفه ای هیچ گاه فقط به خاطر پول نمیتواند موفق باشد ، پول را مدیون علاقه ای باید ببیند که تلاش شبانه روزی و پیوسته ای برای آن  داشته است .
بسیاری از توسعه دهندگان که یک زبان برنامه نویسی را انتخاب کرده اند ، خیلی سخت میتوانند زبان برنامه نویسی جدیدی را امتحان کنند ! در صورتی که یادگیری صحیح و اصولی هیچ تاثیر منفی روی داشته های ذهن نمیگذارد بلکه موجب تکامل و بالاتر رفتن قوه تحلیل و بینش حرفه ای میشود. از امروز به عنوان یک برنامه نویس یا توسعه دهنده نرم افزار یک زبان جدید را انتخاب کنید و زمانی را صرف یادگیری آن کنید ، یادگیری که به تولید یک نمونه ساده می انجامد ، موضوع این نوشته امنیت در نرم افزارهای تحت وب است ، که اصلی ترین چالش را در بین جامعه حرفه ای خود دارد ، شاید رعایت نکردن ساختاری ساده در فایل ها و یا روش دریافت متغیرها از سمت کاربر تبدیل به یک فاجعه شود ، ذاتا فریم ورک ها اقداماتی را از پیش انجام میدهند و شما را در پیاده سازی خیلی کمک میکند و در طول زمان بار سنگینی را از روی دوش شما بر میدارد تا روی اصل برنامه خودتان کار کنید ، در انتخاب فریم ورک در هر زبان خیلی دقت کنید چون شما دارید به یک ساختاری اعتماد میکنید که امنیت و آینده کاری خود را به آن متصل میکنید.

اگر فریم ورک تیم توسعه دهده قوی داشته باشد دانش شما را هم با خودش جلو میبرد بلکه آموزش های مختلفی که برای استفاده از آن و یا Vendor های مختلفی که به شما میدهد موجب کسب تجربه ای جدید در استفاده از ابزارهای پیشنهاد شده به شما میشود.
امنیت هیچ گاه تضمین نمیشود ، در یک نرم افزار تحت وب ، امنیت همیشه نسبی است به اندازه کافی تا به امروز باگ ها و حفره های امنیتی بسته شده اند ، گاهی اوقات امنیت به دلیل عدم رعایت نکات از سوی خود کاربر به خطر می افتد ، مثلا هکری با نصب یک Key Logger پسود ورود به ادمین را سرقت کند ، پس همه چیز فریم ورک و اصول برنامه نویسی نیست بسیار مهم است که کاربر با کسب آموزش های لازم از افتادن در دام هکر ها هوشمندانه قدم بردارد.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید