طراحی سایت روانشناسی

طراحی-سایت-مشاوره-و-روانشناسی

هرچه زندگی پیشرفته تر می شود، مسائل آن نیز پیچیده تر می شوند؛به نحوی که حل آن مسائل دیگر به تنهایی امکان پذیر نخواهد بود. مثلا امروزه با بیماری های مختلفی مواجه می شویم که نامشان را هم حتی قبلا نشنیده بودیم. بیماری های پیچیده ای که مجموعه ای از چند مشکل و علت هستند و دیگر با یک جوشانده و بخور اسطوخودوس درمان نمی شوند و لاجرم باید نزد پزشکی حاذق رفت. علاوه بر مشکلات جسمانی، بیماری ها، اختلالات روانی و درگیری های فکری بسیاری وجود دارد که تنها یک متخصص در این زمینه می تواند اقدام به درمان آن نماید. متاسفانه به دلیل فرهنگ غلطی که در جامعه رواج دارد افراد تصور می کنند که تنها باید دیوانه بود تا به مشاور، روانشناس و روانپزشک مراجعه کرد.
انتخاب رشته تحصیلی و در پایان تحصیلات انتخاب شغل، تشکیل خانواده، تربیت فرزند و ارتباط با خانواده و... از مواردیست که تنها با مشاوره گرفتن از افراد متخصص می توان از حسرت های آینده آن پیشگیری کرد. 

برخی از دلایلی که مانع از مراجعه ی ما به مشاوران و روانپزشکان می شود:

_ناآگاهی برخی از مشاورین نسبت به حرفه خود
_ناآگاهی و نداشتن باور مراجعه‌کننده برای مشورت و مشاوره
_تصورات خرافی برخی مردم از رفتن نزد مشاور یا روان‌پزشک
گاهی اوقات در دسترس نبودن مشاوران خوب و کار بلد، خجالتی بودن و نداشتن اعتماد به نفس کافی برای صحبت کردن در مقابل فردی دیگر سبب می شود که ما تصور کنیم باید همه مشکلاتمان را به تنهایی حل کنیم و درست همینجاست که نقش مشاوران تلفنی و امروزه آنلاین بسیار پر رنگ به نظر می رسد. 

سایت روانشانسی

مزایای مشاوره ی آنلاین

پایین بودن هزینه ها؛ در اغلب مواقع هزینه های مشاوره آنلاین بسیار کمتر از مشاوره حضوری می باشد.

نداشتن محدودیت در تعداد دفعات؛ بعضی از افراد با توجه به شرایط و نوع مشکلشان نیاز به ارتباط مکرر با درمانگر خود دارند و هفته ای یک جلسه مشاوره برایشان سودمند نخواهد بود؛بنابراین مشاوره آنلاین نقش مهمی در روند مشاوره ی این دسته افراد ایفا می کند.

امکان دسترسی به مشاور در هر زمان؛ افراد به راحتی، بدون نیاز به رفت و آمدهای طولانی و در ساعت های مختلف شبانه روز می توانند مساله ی خود را به صورت متنی یا صوتی با مشاور در میان بگذارند و پاسخ او را در زمان مناسبی بررسی نمایند.

راحتی در بیان؛ برخی از افراد از بیان مشکلات خود به صورت حضوری و یا حتی تلفنی و کلامی راحت نیستند. در مشاوره آنلاین مراجع می تواند با هر روشی که برایش مقدور و البته آسان تر بود با مشاور ارتباط برقرار کند. 

تسریع در روند مشاوره؛ با توجه به شلوغی مراکز مشاوره استفاده از مشاوره آنلاین سریع تر از سایر روش ها فرد را به پاسخ سوالش می رساند.

مخفی ماندن مراجعات؛ گاهی اوقات برخی از افرا به دلیل محدودیت ها و البته ترس از اطلاع یافتن دوستان و اقوام از داستان مشاوره ی آنها، ترجیح می دهند که این مراجعات محرمانه و پنهانی صورت پذیرد و چه روشی بهتر از مشاوره آنلاین.

ایتم های مورد نیاز در سایت

اگر قصد طراحی وب سایت با هدف مشاوره آنلاین دارید به ادامه مطالب توجه کنید.

ویژگی های وب سایت مشاوره و روانشناسی

_ زیبایی ظاهری وب سایت؛ ظاهر وب سایت باید جذاب و زیبا باشد و در طراحی آن از رنگ ها و تصاویری استفاده کرد که مخاطب را به آرامش دعوت کند.

_ طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا؛ امروزه استفاده از تلفن های هوشمند بسیار بیشتر از کامپیوترهای شخصی شده است و در دسترس بودن وب سایت در هر زمان و بدون محدودیت ها یکی از نیازهای کاربران چنین وب سایت هایی است. بنابراین یکی از الزامات امروزه ی وب سایت ها سازگاری با انواع نمایشگرها و کارایی آن در تلفن های هوشمند است.

_ منو و دسته بندی ها؛ انواع خدمات و محتواها را در دسته بندی های مناسبی مانند روانشناسی کودک، خانواده، ازدواج، شخصیت و... نمایش دهد تا مخاطب به راحتی به آنچه در جستجوی آن است دست یابد.

_ درباره ما؛ دارای بخشی برای معرفی خدمات وب سایت باشد.

_ دانلود رایگان و فروشگاه؛ بخش های آموزشی شامل توصیه روانشناسان، کتاب ها، فایل های صوتی و تصویری و امکان دانلود آنها در سایت گنجانده شود. علاوه بر امکان دانلود رایگان می توانید برای راحتی مخاطب بسیاری از کتاب ها و آموزش های موجود در بازار را با راه اندازی بخش فروشگاه آنلاین در دسترس آنها قرار دهید. بنابراین پیشنهاد ما به شما استفاده از  CMS اختصاصی  در طراحی وب سایت است تا در آینده به راحتی بتوانید بخش های دیگری چون فروشگاه آنلاین را به آن بیفزایید.

_ سادگی و کاربرد پذیری؛ امکان دریافت نوبت جهت مشاوره و انجام مشاوره آنلاین در وب سایت وجود داشته باشد و دسترسی به این بخش باید بسیار ساده و درمقابل دید کاربر باشد، به طوری که به راحتی در دسترس باشد. این دسترسی ساده، بدون نیاز به داشتن دانشی خاص را کاربرد پذیری گویند.

_ پرداخت آنلاین؛ دارای امکان پرداخت الکترونیکی از طریق درگاه های آنلاین بانکی باشد تا کاربر بدون صرف وقت زیاد، به خدمات مورد نظر خود دست یابد.

_ پرسش و پاسخ؛ دارای بخش پرسش و پاسخ در قالب فروم ها و گروها برای گفتگو و بخش سوالات متداول باشد.

_ بخش نظرات؛ امکان نوشتن نظرات در پایان هر مقاله و مطلب آموزشی وجود داشته باشد.

_ تعامل دو طرفه؛ این امکان در وب سایت وجود داشته باشد که انواع تست های روانشناسی را بتوان به صورت آنلاین پاسخ داد و نتیجه ارزیابی را نیز در پایان مشاهده کرد. این تست ها می توانند در محلی بایگانی شوند و بعدها در تحقیق های میدانی از آنها بهره برداری کرد.

_ جستجوی لحظه ای؛ دارای جستجوی Ajax باشد تا کاربر بتواند در هر بخش وب سایت آنچه را می خواهد جستجو  و در لحظه نتایج آن را مشاهده نماید. این روش که در تمام وب سایت ها طراحی شده  توسط وبینه پیاده می شود به این صورت است که کاربر به محض نوشتن کلمه ای، می تواند نتایج آن را در همان لحظه مشاهده کند. این ویژگی مانع از بارگزاری مجدد وب سایت و کندی آن در هنگام جستجو خواهد شد.

_ شبکه های اجتماعی؛ آدرس شبکه های اجتماعی وب سایت در آن به خوبی نمایش داده شود زیرا حضور شما در فضای مجازی سبب شناخته شدن شما توسط افراد بیشتری خواهد شد.

_ سادگی فرایند ثبت نام؛ در طراحی وب سایت مشاوره و روانشناسی باید به ثبت نام و لاگین کردن توجه ویژه ای کرد تا برای کاربران ایجاد محدودیت نکند. بنابراین حتما امکان لاگین کردن از طریق موبایل نیز باید مهیا باشد و اگر لینک یا کد تاییدی از طرف وب سایت در هنگام لاگین ارسال می شود، این لینک یا کد علاوه بر ایمیل به موبایل کاربر نیز ارسال شود.

_ بهینه سازی و سئو؛ ساختار وب سایت ازنظر کدها و دستورهای برنامه نویسی سئو و بهینه باشد تا با فعالیت در وب سایت و قرار دادن انواع مطالب و محتوا در آن به رتبه ی اول گوگل و موتورهای جستجو دست یابید.

_ پشتیبانی آنلاین؛ می توانید بخشی تحت عنوان پشتیبانی برخط در وب سایت قرار دهید تا به سوالات احتمالی کاربران درباره ی نحوه ی ثبت نام در وب سایت، چگونگی دریافت نوبت مشاوره و سایر بخش های وب سایت پاسخ دهند.

_ گواهی نامه ها و مجوزها؛ بخشی را جهت نمایش رزومه، سوابق و مدارک کارشناسان جهت اطلاع و البته اعتماد کاربران در وب سایت قرار دهید.

_ لینک های مفید؛ جهت کمک بیشتر به کاربران لینک های مفید را در وب سایت قرار دهید.

_ راه های ارتباطی؛ بخشی تحت عنوان تماس با ما، در وب سایت تعبیه شود.

اینها بخشی از ویژگی هایی است که یک وب سایت روانشناسی باید داشته باشد و مطمئنا شما به عنوان سفارش دهنده ایده هایی برای کسب و کار خود دارید که منحصر به شما و شرایط شماست. همه ی ایده های ارزشمند شما در تیم وبینه بهینه و در وب سایت اجرایی خواهد شد.

وب سایت روانشناسی و مشاوره مانند وب سایت شرکتی یا هنری نیست که قطع شدن آن آسیب جدی به بار نیاورد. درست برعکس؛افراد در هر ساعت از شبانه روز ممکن است نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات درباره ی مشکل خود داشته باشند و بخواهند سوالی مطرح کنند و یا در گروه ها و فروم ها با افراد دیگر صحبت و حتی گاهی درد دل کنند. بنابراین قطع شدن های گاه و بیگاه وب سایت حتی در شب می تواند سبب دلسردی کاربران از شما شود. پس در انتخاب تیم و شرکت طراح خود دقت لازم را داشته باشید تا در آینده از انتخاب خود پشیمان نشوید.

#طراحی سایت
اسماعیل فرسراجآذر 20، 1398

سلام هزینه یک برنامه نویسی کلی و دقیق یک فروشگاه اینترنتی چقدره؟
مدیر سایتآذر 20، 1398

سلام و قت بخیر روشهای زیادی جهت نوشتن پلت فرم فروشگاهی وجود دارد اما جهت اینکه شما از وردپرس یا مجنتو استفاده نکنید میتوان از سیستم های فروشگاهی که شرکت هایی مانند وبینه تولید کرده اند استفاده نمایید . قیمت های این نوع فروشگاه ها از ۱۰ میلیون شروع میشود . البته ساختار بسیار گسترده و حرفه ای دارد ضمن وجود پشتیبانی و خدمات پس از فروش و راهکارهای مالی.